köszi... (képzeld fizetek érte)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Started by
eric
, 2003. April 06. 20:04
#1861
Posted 2006. September 12. - 18:14
#1862
Posted 2006. September 12. - 18:04
#1863
Posted 2006. September 12. - 17:13
#1864
Posted 2006. September 07. - 13:21
Ha nincs középütt a kerék, azt általában a rugóerõ kompenzálásával szokták megoldani. Ennek is lehetnek ilyen tünetei, és ekkor a fékpillangók (vgy mifene) nem egyszerre mozognak.
#1865
Posted 2006. September 06. - 22:39
#1866
Posted 2006. September 06. - 22:23
Köszönöm a válaszokat!
Holnap megnézem.
Amúgy meg a bicikli amin a fék van egy 50e-ft os bicikli, nemtudom már milyen márka, de azt mondta hervisbe vette. Szal valszeg nem XTR fék van rajta.
üdv.:
misirulez
Holnap megnézem.
Amúgy meg a bicikli amin a fék van egy 50e-ft os bicikli, nemtudom már milyen márka, de azt mondta hervisbe vette. Szal valszeg nem XTR fék van rajta.
üdv.:
misirulez
Egyszerû életet élek: ami üres megtöltöm, ami tele van kiürítem.
#1867
Posted 2006. September 06. - 21:50
tehát: a v féket 1-1 rugó, vagy hajlított vasrudacska húzza vissza alapállapotba
ha ezek közül az egyik oldali gyengébbre van állítva/húzva/feszítve, mint a másik oldali, akkor lehetséges az hogy az egyik irányba be fog állni a fék.
keress azon a részén oldalt egy kis csavarkát, melyet a féktüskére, a telóra/vázra húzol.
becsavarásával feszíthetsz, kifelé csavarásával lazítassz.
azon az oldalon feszíts, mely nem akar visszaállni eredeti állásba, a másik oldalin pedig lazíthatsz.
ha ténylegesen találsz egy pöckbe beakasztva egy rudacskát, annak kifelé feszítésével is lehet elõfeszíteni a féken - visszaáll így is erõsebben
sok sikert!
ha ezek közül az egyik oldali gyengébbre van állítva/húzva/feszítve, mint a másik oldali, akkor lehetséges az hogy az egyik irányba be fog állni a fék.
keress azon a részén oldalt egy kis csavarkát, melyet a féktüskére, a telóra/vázra húzol.
becsavarásával feszíthetsz, kifelé csavarásával lazítassz.
azon az oldalon feszíts, mely nem akar visszaállni eredeti állásba, a másik oldalin pedig lazíthatsz.
ha ténylegesen találsz egy pöckbe beakasztva egy rudacskát, annak kifelé feszítésével is lehet elõfeszíteni a féken - visszaáll így is erõsebben
sok sikert!
#1868
Posted 2006. September 06. - 21:34
hmm, annyira bölcs vagy. gondoltam h v fékrõl van szó, mivel a tárcsafékhez nem ilyen ábrát kéne kreálnod. meg ez a vfékes topik vagy mifene. amúgymeg kösz aske, a kérdés helyesen: konkrétan milyen típusú fékrõl van szó??? lehet h már nagyon elgyengült benne a rugó, vagy nincs elég feszesre húzva...és ez a csavar nem kilazul, hanem ezzel lehet szabályozni azt h a rugó mennyire feszítse vissza a féket.
#1869
Posted 2006. September 06. - 21:32
#1870
Posted 2006. September 06. - 20:32
misirulez, milyen fékrõl van szó??
szerintem egyszerûen arról van szó, hogy a fékfeszítõ rugó (vagy hogy is mondjam) nem elégerõs...a fékpillangó alján találsz egy kis csavart, azt kell befele teekrgetni, persze lehet, hogy utána is kell majd állítani...
V-fékrõl van szó.
Amelyik csavar laza volt azt meghúztam.
De ha jobban belegondolok, logikus, hogy elmozdul hiszen a fékkar behúzásakor is el kell "mozdulnia", csak a probléma, hogy magától is elmozdul.
A kérdés, az. hogy segítene-e a problémán ha vennék neki egy Avid Single Digit 5 ?
Egyszerû életet élek: ami üres megtöltöm, ami tele van kiürítem.
#1871
Posted 2006. September 06. - 20:04
misirulez, milyen fékrõl van szó??
szerintem egyszerûen arról van szó, hogy a fékfeszítõ rugó (vagy hogy is mondjam) nem elégerõs...a fékpillangó alján találsz egy kis csavart, azt kell befele teekrgetni, persze lehet, hogy utána is kell majd állítani...
szerintem egyszerûen arról van szó, hogy a fékfeszítõ rugó (vagy hogy is mondjam) nem elégerõs...a fékpillangó alján találsz egy kis csavart, azt kell befele teekrgetni, persze lehet, hogy utána is kell majd állítani...
#1872
Posted 2006. September 06. - 19:46
Sziasztok, egy elég amatõr kérdéssel fordulnék hozzátok.
Mivel szakszavak tudásának hijján elég nehéz lenne elmagyarázni ezért csináltam egy ábrát a kérdésemhez.
az ábrán fekete színnel a fék normális állapotát ábrázoltam.
piros szinnel azt árbrázoltam amikor az ujjammal a tetejét ballra nyomom.
Namármost a probléma az, hogy bizonyos rezgésektõl (pl ha a bicikli lemegy egy patkáról), akkor magától is olyan állapotba kerül mintha az ujjammal ballra nyomnám, így a jobb oldali fékpofa folyamatosan fékezi az abroncsot.
A kérdés az, hogy ez a jelenség azért fordul elõ mert maga a fék gyenge minõségû vagy valamelyik csavar nem jól van beállítva...?
Mivel szakszavak tudásának hijján elég nehéz lenne elmagyarázni ezért csináltam egy ábrát a kérdésemhez.
az ábrán fekete színnel a fék normális állapotát ábrázoltam.
piros szinnel azt árbrázoltam amikor az ujjammal a tetejét ballra nyomom.
Namármost a probléma az, hogy bizonyos rezgésektõl (pl ha a bicikli lemegy egy patkáról), akkor magától is olyan állapotba kerül mintha az ujjammal ballra nyomnám, így a jobb oldali fékpofa folyamatosan fékezi az abroncsot.
A kérdés az, hogy ez a jelenség azért fordul elõ mert maga a fék gyenge minõségû vagy valamelyik csavar nem jól van beállítva...?
Egyszerû életet élek: ami üres megtöltöm, ami tele van kiürítem.
#1873
Posted 2006. September 05. - 10:20
gondolom állva. de menet közben, egy ujjal fékezve nem blokkol? akkor inkább egy másik fékpofát ajánlanék kipróbálni.
egyébként olyan nagy jelentõssége nincs ezeknek a fékmerevítõknek, szóval sokat ne várj tõle. nem véletlenül nem gyártanak már komolyabb cuccokat. triálos meg szvsz azért van, mert a magura hidrós felnifékhez kell és azért karbon mert a triálosok is kockafejû grammániások
egyébként olyan nagy jelentõssége nincs ezeknek a fékmerevítõknek, szóval sokat ne várj tõle. nem véletlenül nem gyártanak már komolyabb cuccokat. triálos meg szvsz azért van, mert a magura hidrós felnifékhez kell és azért karbon mert a triálosok is kockafejû grammániások
#1874
Posted 2006. September 05. - 09:40
#1875
Posted 2006. September 04. - 19:17
#1876
Posted 2006. September 04. - 18:45
Sziasztok!
Tud valaki jó fékmerevítõt és hozzátartozó lelõhelyet ajánlani? A legtöbb boltban csak Acor van. Egy trialos honlapon találtam egy karbont 11500 Ftért, de azért az egy kicsit sok. A Merida Mission Comp-om hátsóját szeretném erõsíteni. Köszi.
Tud valaki jó fékmerevítõt és hozzátartozó lelõhelyet ajánlani? A legtöbb boltban csak Acor van. Egy trialos honlapon találtam egy karbont 11500 Ftért, de azért az egy kicsit sok. A Merida Mission Comp-om hátsóját szeretném erõsíteni. Köszi.
#1877
Posted 2006. September 04. - 00:35
#1878
Posted 2006. September 03. - 15:52
Most esett le, hogy "pöcök". Na akkor passz. Ez a legjobb amit tehetsz, a szervíz.
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#1879
Posted 2006. September 03. - 15:50
van a váz, és arról áll ki két henger alakú pöcök. azok teljesen kopásmentesek. és még akkor sem megy rá a vfékem hogyha az egész belsejét kiszedem. és mivel a tetején szélesebb egy a "pöcök" ezért sztem csak vmi rápattintós módszerre lehet tervezve, vagy valami plusz csavarral való rászorításra. lövésem sincs mi lehet ez...asszem elviszem vmi szervízbe...
de azért várom a váalszod fotó picit késõbb lesz csak.
köszi
mod: a vázon lévõ vfék konzol oda van hegesztve.
de azért várom a váalszod fotó picit késõbb lesz csak.
köszi
mod: a vázon lévõ vfék konzol oda van hegesztve.
#1880
Posted 2006. September 03. - 15:32
Fotó mindig jó.
Nemhiszem, hogy ezért tárcsát kéne venni. Elõször nézd meg, nem-e cserélhetõ a V-fék konzolja (elvileg csavaros), aztán ha az, kell keresni két másikat.
Minden irányban szélesebb? Vagy csak függõlegesen? (Csak hangosan gondolkodom: lehet, hogy a csavar kitágította a lyukat, mert mondjuk rövid volt a csavar és nem volt a helyén teljesen a fék?)
Nemhiszem, hogy ezért tárcsát kéne venni. Elõször nézd meg, nem-e cserélhetõ a V-fék konzolja (elvileg csavaros), aztán ha az, kell keresni két másikat.
Minden irányban szélesebb? Vagy csak függõlegesen? (Csak hangosan gondolkodom: lehet, hogy a csavar kitágította a lyukat, mert mondjuk rövid volt a csavar és nem volt a helyén teljesen a fék?)
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.