Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#1721
Posted 2007. January 13. - 23:50
Jobbulást, nem lettem volna a helyedben. Nekem a kormányom tört ~2 hete, piszok nagy mázlim volt, kb esés nélkül megúsztam..
Remélem az enyémmel ilyen nem fog történni, ugyanilyenem van.
#1722
Posted 2007. January 13. - 22:56
Ez nem semmi, jó szarul kezdõdik az éved.......
Képek alapján nehéz eldönteni, hogy miért adta meg magát a fékkar.....
Jobbulást!
Marchello
#1723
Posted 2007. January 13. - 20:15
Most néztem, hogy a sh alivio és deore v fékei között alig pár száz forintnyi különbség van. Elvileg a deore magasabb kategória, viszont nem nagyon fényezték, ahol olvastam róla. Az aliviot viszont dícsérték...tud valaki véleményt mondani ezekrõl a cuccokról? Fékvásárlás elõtt vagyok, fõleg városi guriga néha terep...
Jobbulást dante!
#1724
Posted 2007. January 13. - 00:16
-túl nem húztam, mert sokszor menet közben is le-föl tologattam a szögét - mivel új bicaj (új-régi ) s a fékkart is csak pár hónapja tettem fel rá (ami éppenséggel vadonat új volt) - a gyûrûzések a belsõ felületén szerintem az állítgatások miatt vannak (magyarul - koszos volt talán a kormány, de teljesen ép egyébként)
-ficergés nem volt, nagyon spontán történt - tegyük hozzá, hogy tök izomból húztam (pánik), mert az gógyer hátsó fék nem fog valami fényesen, s tépni kell a kart (XT-hez, XTR-hez képest) rendesen (elvileg, hogy költségkímélõ legyen, elõre SD5, hátulra Bike+ féket tettem ezzel a fékkarral - ez így kevesebb, mint egy normális fékkar - akkor jó üzletnek tûnt...)
-a törés homogén, csak a fény csalóka, nem volt elõtte elrepedve (sohasem estem vele stb...)
-az egyik (alsó) törés szerintem elõbb következett be (de lehet, hogy mondjuk csak fél másodperccel), mivel a törés széle ott mindkét peremén éles - míg a felsõ törésnél kicsit kitompult, mintha jelentõsen deformálódott volna a hirtelen erõhatástól, mielõtt eltört - ettõl persze igazad lehet Peti, hogy mindkét törés közel egy idõben, jobbról-balra történt
Mindegy mostmár persze. Beszereztem egy kék LX-kar / XT fék-kombót, majd az megfog rendesen, ha újra rá tudok ülni. Azért jegelem a sérüléseket rendesen, úgyhogy remélem azért ez max egy 2 hét múlva bekövetkezik. Annyit mindenesetre tanultam belõle, hogy még ha "ócsózunk" is, ha már ilyen állat módjára közlekedem, a féken nem kellene spórolni.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1725
Posted 2007. January 12. - 17:36
vizslatom az sd7esem...
Eleinte nem ficergett fékezéskor?
A bilincs fékkar felõli oldalán baloldalt belül mintha lenne 3-4 ilyen gyûrûszerûen körbefutó csik, mintha szép lassan csiszolódott volna...uszkve picikét mocorgott a kormányon... kormányon nem látszik vmi?
#1726
Posted 2007. January 12. - 15:17
- A fékkar bilincsének ott van a legvékonyabb része. Tehát üzemszerûen ott van a leggyengébb pontja.
- Így ránézésre oda hat a legnagyobb terhelés. De ezt csak a mûszaki érzékem mondatja (a legtávolabbi pontja a meghúzástól).
- Mindha a töret felülete nem egyenletesen matt lenne, bár ezt a képrõl nem látni egyértelmûen. Dante! megnéznéd ezt nekem? Lsz. Ez azt jelenti, hogy volt korábban kialakult repedés az anyagban. (a repedésnek és a hirtelen törésnek más a felülete)
- Egyszerûen csak egyféleképpen tudom elképzelni, hogy egyszerre mind a két oldalon kezdõdjön el egy törés. Mivel a fék húzása közben történt az eset, emiatt a törés valószínûleg jobbról balra történt. De ez csak 2 repedéstõl indulhatott el, amit csak egy féleképpen lehetséges. Ez pedig csak az üzemszerû használattól képzõdhetett a kormányon meghúzás okozta feszültségbõl és a rendszeres fékezéskor fellépõ erõtõl.
- Különben csak az egyik oldalnak kellett volna eltörnie!
Sp
#1727
Posted 2007. January 12. - 13:07
Jobbulást!
#1728
Posted 2007. January 12. - 12:49
(Most szerelik fel a gépre az SD7-es szettet...)
#1729
vendég_Charon_*
Posted 2007. January 12. - 12:47
gy.k. Pitechus
Úgyis felváltva megyünk hozzá mindenféle bringás sérüléssel a kórházba :-)
Amíg nincs vizitdíj
#1730
Posted 2007. January 12. - 12:03
Te voltál, csak csigalassan. Furcsálltam is, hogy miért nem forgalomban.
Hát jah. Ott sem mentem még 20-as átlag alatt...
Bár OFF, de hogyan tudom megállapítani, hogy iozomrot szakadásom van-e? Iszonyat meg van duzzadva a combom, de felületi (bõr alatti) szakadást nem tudok kitapintani. Belsõ rostszál is szakadhat zúzódástól, vagy csak egy eldurvult vérömleny / bevérzés lehet?
(nyilván a felületi (bõr) sérüléseket letojom...)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1731
Posted 2007. January 12. - 11:37
"
Pont, h nem. Ha kevés benne ott az anyag, és durván túl van húzva, akkor megreped, és onnantól a Szentléleken múlik, hogy mikor adja meg magát, ha az embernek nincs szerencséje, akkor egy helyzetben, mint Dantéé... ( akinek mihamarabbi gyógyulást kívánok! - és több szerencsét az alkatrészekhez )
Edit; félreérthetõ voltam.Lehet selejt, de a túlhúzás okozta stressznek nincs nagyon köze az esésekhez, de még a fékhúzáshoz sem.
#1732
vendég_Charon_*
Posted 2007. January 12. - 11:29
Mátyásföldön fél hét fele láttunk a kerékpárúton vánszorogni. Dawn megesküdött rá, hogy Te voltál, csak csigalassan. Furcsálltam is, hogy miért nem forgalomban.
Jobbulást!
ON:
Az a fékkar nem biztos, hogy túlságosan meg volt húzva, az esésnél játszott volna be. De itt még fékezésnél maradt csak a kezében. Lehet selejt példány is!!!
#1733
Posted 2007. January 12. - 11:06
Kicsit bosszantó,hogy ilyen szép idõben BKVzhetek, de talán vasárnapra már kiengedem magam egy nagyon lite körre. Ma még járni sem tudok, de majd rendbejövök valahogy.
McGywer - már van rajta egy Mity3as...de valóban nem volt PONT 60, valahol 52-53 körül lehetett. Egyébként az Asztóriától eléggé meghúzott egy 173-as, bár az ütközéskor már jó messze volt.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1734
Posted 2007. January 12. - 09:12
#1735
Posted 2007. January 12. - 07:54
dante, jobbulást. ez akkor egy sd5ös fékkar volt? én most vettem sd7et, hát majd meglátjuk...egyenlõre még nincs hozzá egy rendes fék, csak itt pihen a polcon...de elgondolkodtató...:chin:
Szerintem nem kell parázni, Dante egyedi eset, szerintem még nem volt olyan cucca amit nem tört meg, rossz hatással van az alkatrészekre.
Én arra a 60km/h-ra nem vennék mérget, tudtommal az edzõgépen nincs sebességmérõ és az eddigi tekeréseink alkalmával sem produkált városban 60as tempót, buszsávban sem, valahol 40-50között lehetett az.
Vagy tám busz mögött volt a kolléga szélárnyékba és onnan kijövetelkor történt a "koccanás"?
Buszsávban, 40fölött, ejnyebejnye.
#1736
Posted 2007. January 12. - 00:24
#1737
Posted 2007. January 12. - 00:18
Köszi, igyekszem rendbejönni.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1738
Posted 2007. January 12. - 00:01
Biztos azért, mert sokat szidtam, de ma hazafelé menet, a standard "60-al tépünk a buszsávban" jelenetemnél egy motoros futár lejött elém - én meg satuféket húztam. A fékkar meg a kezemben maradt. Telibe is kaptam, pont oldalról, kábé kettészakadt a motor. Én is kábé kettészakadtam. Soha a büdös életbe ne vegyetek Avid fékkart vagy féket - én befejeztem velük. Szóval most, hogy fekszem a gép elõtt ezernyi borogatással, s azt se tudom, hogy hogyan fogok innen felkelni, már leszarom azt a pénzkülönbözetet, ami mondjuk egy Avid SD5 és egy Shimano LX között lett volna.
Ez történt:
http://heartofwinter...hu/Mtb/avid.jpg
gyönyörû sztori .. :-/
futárral mi lett?
meg ki a hibás hivatalosan, bringád hogy élte túl?
és kezdjek örülni, hogy LX fékkarom van?
jobbulást
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#1739
Posted 2007. January 11. - 22:28
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1740
Posted 2007. January 11. - 22:07
Nem, nagyrészt megvagyok (járni speciel nem tudok...), de ilyet sem karamboloztam még alkatrészhibából...
Jajjj Dantém..... mit mondhatnék.. úgy is tudod... most inkább csak jóbúlást! :ok:
KisÖcsike