Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
4041 replies to this topic

#1481
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts
olyat már próbáltam, hogy kantifékhez V-fékkar. a túl sok bowdenhúzás azt eredményezte, hogy hiába markoltam, nem állított meg.. fordítva ahogy elhangzott, érzékenyebb lesz a nyolcasra, beálíltásra, de erõsebben fog.
az állítható karon is majdnem kanti állásra van tekerve nekem, mert úgy tetszõs..

#1482
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Ha jól értem, többet húz a kar, mint amennyit kéne, és azonnal koppanni fog a pofa a felnin... :-/

Nem, pont fordítva. A kanti kar kevesebbet húz, a pofa lassabban mozog, közelebb kell állítani a felnihez, így érzékenyebb a kerék pontatlanségára. Az adagolhatósága ezért jobb, mint ha hirtelen éri el a pofa a felnit.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1483
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts

Elvileg nem, mert el kell adni a V-fék kart is. Sokáig mentem Tech Lite Canti karral és Avid Ti, sosem volt olyan jó rendszerem. Egy állítható húzású fékkarral ki tudod próbálni milyen lesz a fékhatás. A fordított párosítás már problémásabb.



Csak azt mondtam, hogy az adagolhatóság rovásra megy. Aki szereti, hogy a fékkar rövid úton mozog és viszonylag hamar blokkol a kerék, annak ok.

A mostani rendszered hogy van állítva?



#1484
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Ha jól értem, többet húz a kar, mint amennyit kéne, és azonnal koppanni fog a pofa a felnin... :-/
Hmm. Meglássuk, a próba "költségétõl" lesz így függõvé téve, h bele merek-e vágni, amúgy egy városi csatalovat építenék, amit bátran lekötök városba, de túrázni is el tudom vinni, 26' acél váz, csomagtartó, sárvédõ, ss v 1x9, meg ugye a kormány..

#1485
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Tudtommal elvileg nem. Az országúti fékkart canti fékkel jó összeházasítani, és ugye a cantinak és V-féknek különbözõ mértékû bowdenhúzás kell. Ha szerencséd van úgy jársz majd, amit enté írt, de ez az inkompatibilitásnak a jele.

Elvileg nem, mert el kell adni a V-fék kart is. Sokáig mentem Tech Lite Canti karral és Avid Ti, sosem volt olyan jó rendszerem. Egy állítható húzású fékkarral ki tudod próbálni milyen lesz a fékhatás. A fordított párosítás már problémásabb.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1486
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Olyat nem is merek kérdezni, hogy van-e outira állítható húzású kar...
Meg, hogy vajh' az outi kormányok átmérõje stimmel-e montis stucnihoz, vagy sem.
Bár, mivel vmi alap kormány-stucni-fékkar kombó nem olyan halál drága emlékeim szerint, lehet, megpróbálom, és akkor magam adom meg a választ.

#1487
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts

Országúti fékkart össze lehet házasítani V-fékkel?



Tudtommal elvileg nem.
Az országúti fékkart canti fékkel jó összeházasítani, és ugye a cantinak és V-féknek különbözõ mértékû bowdenhúzás kell.

Ha szerencséd van úgy jársz majd, amit enté írt, de ez az inkompatibilitásnak a jele.



#1488
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Igen, ne érzékenyebb lesz a pontatlan beállításra és erõsebben fog.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1489
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Országúti fékkart össze lehet házasítani V-fékkel?

#1490
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Hello mindenki!
Vki megtudná mondani nekem h egy hátsó és egy elsõ v-fék közt mi a különbség?Pl ha veszek egy elsõ shimano deore féket akkor azt hátulra feltom rakni v nem?
Elõre is köszi a segítséget mindenkinek



szerintem gond nem lehet, apróságokban van eltérés /javítsatok ki, ha tévedek/; Avidból nekem az egyikhez kétféle görbületû pipát is adtak, meg lehet hogy ki kell cserélned a pofákat a menetiránynak megfelelõen, amúgy asszem semmi különbség.

#1491
Gyufa3

Gyufa3

    vendég

  • fórumtag
  • 102 posts
Hello mindenki!
Vki megtudná mondani nekem h egy hátsó és egy elsõ v-fék közt mi a különbség?Pl ha veszek egy elsõ shimano deore féket akkor azt hátulra feltom rakni v nem?
Elõre is köszi a segítséget mindenkinek

#1492
Merida-harcos

Merida-harcos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 334 posts
Köszi srácok !

#1493
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

sztem mindkát menet sima jobbos, az enyém legalábbis az volt, de az magellán
10 villáskulcs, oszt csókolom, v 9es;)


Ja, de ha nem megy, ne erõltesd, nehogy elnyald a kulcs helyét...

#1494
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 posts
sztem mindkát menet sima jobbos, az enyém legalábbis az volt, de az magellán
10 villáskulcs, oszt csókolom, v 9es;)

#1495
Merida-harcos

Merida-harcos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 334 posts
Sziasztok!

A Merida vázamból szeretném eltávolítani a V-féknek a tengelyét (jobb szó nem jutott eszembe, amin az egész fék forog). Abban kérném a segítségeteket, hogy melyik oldali tengely milyen menetes lehet (jobb, bal).
Elõre is köszi a segítséget !

#1496
sylverdevil

sylverdevil

    vendég

  • fórumtag
  • 91 posts
Köszi a segítséget. Nem küldtek hozzá semmit, neten is kerestem már de nem talaltam. Örök hálám! :)

#1497
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 posts
bár lehet, h ettõl függetlenül új bowden kell, mert nem lesz elég hosszú:-/

#1498
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

.... ilyen akasztónak az LX-en meg nyoma sincs, viszont van magán a karon egy kis kipattintható pöcök, de az alá nem lehet azt a bumszlit berakni.!


A kipattontható kis pöcköt felnyitod, a bovden végét úgy rakd be, hogy a kar anyagából kialakított, behajtott kis lap fogja, a bovden meg a kis hajlítás alatt megy. Visszahajtod a pöcköt és kész. Arra kell figyelni, hogy a bovdenvég (a kis hordószerû) tengelye párhuzamos legyen a fékkar tengelyével (azon tengellyel, amin a kar el tud fordulni).

Olyan bodent kellene szereznem aminek a végén olyan hosszúkás izé van ami beférne a pöcök alá?!


Véletlenül sem! Az nem lesz jó! Nem kaptál leírást hozzá?

Itt a link:
http://techdocs.shim...69830612187.pdf

#1499
sylverdevil

sylverdevil

    vendég

  • fórumtag
  • 91 posts
Hello emberek!
Olyan gondom van, hogy rendeltem nemrég egy pár LX fékkart, tegnap meg is jött, szereltem lefelé a fentlévõ tektrokat és mikor be akartam fûzni a bovdent, meglepve tapasztaltam, hogy itt vmi nem stimmel.
A tektroba olyan bovden ment be, aminek a végén ottvan az a kis "henger" és azt kell beleakasztani egy "fülbe",és ilyen akasztónak az LX-en meg nyoma sincs, viszont van magán a karon egy kis kipattintható pöcök, de az alá nem lehet azt a bumszlit berakni.
Olyan bodent kellene szereznem aminek a végén olyan hosszúkás izé van ami beférne a pöcök alá?

Illusztráció gyanánt
-a kis pöcök a karon található ezüst színû hogyishíjják alatt van

Bocsi a szaknyelv mellõzéséért, remélem volt aki így is megértette mi a bánatom tárgya. :)
Elõre is köszi a segítséget!

#1500
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Nekem a Meridán lévõ Tektro fékben Kool Stop fékpofa volt. A régi Avid Ti fékemmel ne volt sok probléma, de a kis pöcök nekem is kiesett.Az Alhonga pofája viszont nagyon tetszett tetszett, csak a féktest nem jó.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]