Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4041 hozzászólás a témában

#801
szipka

szipka

    vendég

  • fórumtag
  • 167 hozzászólás

múltkor Pap-rétrõl Visegrádra piros Ricsi nekem is elég rendesen elfogyott. Elkezdett vísítani és nemfogni, és visegrádon néztem meg, hogy 6km alatt elég rendesen elfüstölt.

pedig a Ricsit alapvetõen a jó...


Ez jogos kb nekem is ennyi ido alattt kopott el egy eso utani murvas lefelen romaniaba,az is pirko ricsike volt:)

#802
szipka

szipka

    vendég

  • fórumtag
  • 167 hozzászólás
jah bocs,azt olvastam hogy elkopott:-) sorry,eppen faltam:-)

#803
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
és ahogy kifelé tekered húz a bowdenen, így nem kell a fékpillangón lévõ bowden-es csavarhoz nyúlkálni, a kicsi gyûrû pedig ahogy Jani mondja a kontraanya, az fellazítod, kifelél teketed a kis tekerentyût, majd ha jó a nyomáspont akkor a tekerentyûre ráhúzod a kontra anyát/gyûrût

#804
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Egy fél lejtõ elég a bekopáshoz... persze nem elkopott, de a fékkaron érezhetõ a kopás. Jól látod, a fékkarban van a tekerõ, de nem a gyûrût kell tekergetni (az a kontraanya), hanem azt amin a gyûrû van.


A sebesség mindent megold.

 


#805
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Vegyél jobb féket vagy legalább jobb pofát ami nem kopik el 200km után.Mert ami elkopik 200km utan az elég tréé ,,szerintem.



múltkor Pap-rétrõl Visegrádra piros Ricsi nekem is elég rendesen elfogyott. Elkezdett vísítani és nemfogni, és visegrádon néztem meg, hogy 6km alatt elég rendesen elfüstölt.

pedig a Ricsit alapvetõen a jó...



#806
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A fékkarokon lévõ két csavart tekergetni kell, amiennyit szügséges. Itt senki sem mondja meg, hogy pontosan hány fordulatot tekerj rajta. A fékpofák helyzetét egy 5-ös hatszögkulccsal kell rögzíteni. Ha normális helyen vetted akkor az ilyeneket az 1 hónapos átvizsgáláskor maguktól beállítják.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#807
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest
Azt írtam, hogy bekopott, nem azt, hogy elkopott.
A fékpofán még rengeteg anyag van, sõtt szinte az egész rajta van.

Egyszerûen új a bicaj,most kezdem használni, lehet, hogy nyúlott a bowden is, újra kell húzni a csavarokat etc etc...

Mellesleg a Hõsök terén gyakoroltam az elsével való fékezgetést...

Tehát válaszokat szeretnék, hogy mit kell csinálni, hogyan kell beállítani...

Kötve hiszem, hogy a fékem szar lenne, mert nagyon jól fog és változatos terepen is próbáltam már, esõben is. (sároasn nem)

A fékkaroknál a bovden csatlakozási pontjánál van 2 darab csavarható gyûrû melyekkel valszeg a bovden feszességét is lehet állítani. Hogyan kell ezekkel a gyûrükkel játszani, hogy tökéletes legyen?

üdv
J4ni

#808
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Kezdõ, sokat húzza a féket, ennyi.


A sebesség mindent megold.

 


#809
szipka

szipka

    vendég

  • fórumtag
  • 167 hozzászólás

Szevasztok,

Tektro V fékem van.
az a helyzet, hogy 200 km alatt, rendeltetésszerû használat mellett szépen bekoptattam a fékpofákat, (fõleg az elsõt)


Probléma 1:
így most az elsõ fék karját érezhetõen jobban (4-5mm) be kell húznom mint a hátsót, hogy a fékpofa koppanjon.. (egyelõre nem zavar és nem befolyásolja a fékezést)

Kérdés 1:
Mit lehet ez ellen tenni? Érdemes-e a különbséget kiküszöbölnöm?


Probléma 2:

0-Km esen mindkét fékpofa gyönyörûen illeszkedett a felnire, most miután kopott valamennyit a pofa, egyik oldalon a fékpofa alja 0.5mm-el lejjebb van mint a felni alsó pereme. (másik oldal kb még jó)

Most nyilván utánna kellene állítanom valahogyan, hogy a fékpofa valamicskével a felni alsó pereme fölé kerüljön, hogy ne marjon a felni egy árkot a pofa aljába.

Kérdés 2:
Hogyan kell csinálni?

Kérdés 3:
Egy párhuzamosítós V-fék kiküszöbölné a vázolt problémát?

üdv
J4ni


Vegyél jobb féket vagy legalább jobb pofát ami nem kopik el 200km után.Mert ami elkopik 200km utan az elég tréé ,,szerintem.
Vagy vegyél párhuzamos rendszert jó pofával az kiküszöböli mindkét problematikádat,mondjuk.

#810
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest
Szevasztok,

Tektro V fékem van.
az a helyzet, hogy 200 km alatt, rendeltetésszerû használat mellett szépen bekoptattam a fékpofákat, (fõleg az elsõt)


Probléma 1:
így most az elsõ fék karját érezhetõen jobban (4-5mm) be kell húznom mint a hátsót, hogy a fékpofa koppanjon.. (egyelõre nem zavar és nem befolyásolja a fékezést)

Kérdés 1:
Mit lehet ez ellen tenni? Érdemes-e a különbséget kiküszöbölnöm?


Probléma 2:

0-Km esen mindkét fékpofa gyönyörûen illeszkedett a felnire, most miután kopott valamennyit a pofa, egyik oldalon a fékpofa alja 0.5mm-el lejjebb van mint a felni alsó pereme. (másik oldal kb még jó)

Most nyilván utánna kellene állítanom valahogyan, hogy a fékpofa valamicskével a felni alsó pereme fölé kerüljön, hogy ne marjon a felni egy árkot a pofa aljába.

Kérdés 2:
Hogyan kell csinálni?

Kérdés 3:
Egy párhuzamosítós V-fék kiküszöbölné a vázolt problémát?

üdv
J4ni

#811
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest
Hali

Véletlenül sem állítottam, hogy hátulra egyáltalán nem kell, vagy nem kell jó fék, csupán azt kérdõjelezem meg, hogy ott is olyan sokat számít mint elöl.

Valóban kezdõ biciklis vagyok (kb 2 hete lehet bicajom, azalatt kb 200Km-t rakhattam bele, fele részt erdei terepen) de az utobbi napokban párszor megmásztam a HHH-t az ösvényen, és le is ugyanott jöttem, megfogott a trekto V fék is rendesen, és közben jól bekopott :)
Ezzel kapcsolatos lessz a következõ kérdés...

üdv
J4ni

#812
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
nyilván azért kérdezel ilyet, mert még nem volt se igazán jó féked, se jó fékkarod, és mert fõleg csak aszfalton/lightos terepen túrázol, ahol tényleg bármilyen fék megfog, ezért nem érezheted a különbséget.:)

a jobb fékkarok általában könnyebbek, erõsebbek, jobb anyagból vannak, átgondoltabbak (nem csak húzzák a féket, hanem lehet rajta állítani a nyomáspontot, meg hogy hirtelen húzza vagy fokozatosan - persze mindezt lehet jó fékbeállítással is), csapágyazottak, jobb pofák...

a fékeknél pedig szintén súly, anyag, minõség, rugóerõ. de bizony fékerõben is van különbség - nekem volt egy alap tektro-fékem meg most egy avid sd7..ég és föld ugyanazon a felnin. és akkor még a kerámiát betét+felnirõl nem beszéltünk...

az mondjuk igaz, hogy egy bizonyos szint felett az átlag bringásnak nem kell jobb v-fék...

és igenis kell hátulra is a jó fék terepre - a meredek és/vagy technikás helyeken a büdös életbe nem fogsz lejönni elsõ fékkel, mert fejreállsz...illetve rengeteg eset van, amikor az elsõ fékkel történõ fékezés balesetveszélyes, és kontrollvesztéssel jár, pl murván megcsúszik kanyarban az elsõ kerék fékezéskor egy jó tempós sebességnél, és repülsz is el.

abban igazad van, hogy fékhatásilag többet számít az elsõ fék, és vársoba bõven elég az is (bár nekem azért hátsó is van, nem akarok a fékeken spórolva becsúszi egy kocsi vagy busz alá..), de terepre nem.

#813
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest
Hali!

Az lenne a kérdésem, hogy mégis mi a fene különbség van a sok V-fék között, ami az akár 10X-es árkülönbségeket indokolja?

Mindegyik V-fék ugyanazon a nagyon egyszerû fizikai elvek alapján mûködik.:
2-karú (fékkar) ill 1 karú (pillangó) emelõ, illetve surlódás

Nekem egy Tektro V-fékem van elöl, két ujjal be tudom húzni annyira, hogy sík terepen aszfalton fejreálljak, ennél nincsen szükség nagyobb fékerõre, hiszen ha a hátsó kereket meg tudja emelni az elsõ féked, akkor a lassulás az elvi maximális (amit a fizika törvényei megengednek).

Mi különbség van az egyes fékkarok között azon kívül, hogy mennyi karhúzással mennyi bovdent húznak?

Nem lehet hogy itt egy jól bejáratott markettinggépezet a bolondját járatja az emberekkel?

Arról meg ne is beszéljünk, hogy egy hátulra felszerelt bármilyen drága fék
nem versenyezhet lassításban a legolcsóbb elsõ fékkel sem.

Nem a hangulatot akarom itt kelteni, de nem értem mi ez a mizéria a Fékkarokkal, meg a különféle V-fékekkel

üdv
J4ni

#814
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Ez az ár 1 párra vonatkozik ? Mert akkor kicsit drága. Avid SD-7 féket kapsz 4700Ft-ért, grammra ennyi súllyal. De abban nincs olyan szép kanyar, mint ebben. :-)
Marci

#815
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
http://www.bike24.co...6c84a823f10fb89
ilyet használ valaki??
minden infót szívesen fogadok:)

#816
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Delma01 ! Azt nézd meg, hogy a kerámiásnak mondott fékbetét milyen kemény, hajlik-e egy minimálisat. Az XTR kerámia betétet csakis kerámia felnivel használhatod, mert az nem gumi, hanem kemény mûanyagból van. Pl. Avid zöld keramiásnak mondott betétet nyugodtan használhatod normál felnivel is.
Marci

#817
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

a BBB Veestop/Trisop/qadstop cserélhetõ betéteket lehet használni a shimano, avid rv2 házzal?


Biztos, elvileg szabvány. Annyit biztosra tudok, hogy a ritchey, avid, shimano kompatibilis egymással.


A sebesség mindent megold.

 


#818
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
mi történik akkor, ha egy normál alufelnihez kerámiáshoz való betétet használunk?
a BBB Veestop/Trisop/qadstop cserélhetõ betéteket lehet használni a shimano, avid rv2 házzal?

#819
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Ha három van, válaszd a középsõt. Ha nem jó, akkor pedíg az aktuális jobbat : ) Illik úgy beállítani egyébként, hogy a legkevesebb erõ kelljen a fékkar behúzásához (kvázi fél körömheggyel is be tudd húzni), de a fék azért még szétnyíljon és ne fogja a felnit. Lehet, hogy ha nagyon lájtira állítod, akkor menet közben zörögni fog, ezért egy kicsit érdemes feszíteni rajta +

#820
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Jól gondolod; egyes h. váltók kanalánál is van ilyen opció.