nyilván azért kérdezel ilyet, mert még nem volt se igazán jó féked, se jó fékkarod, és mert fõleg csak aszfalton/lightos terepen túrázol, ahol tényleg bármilyen fék megfog, ezért nem érezheted a különbséget.
a jobb fékkarok általában könnyebbek, erõsebbek, jobb anyagból vannak, átgondoltabbak (nem csak húzzák a féket, hanem lehet rajta állítani a nyomáspontot, meg hogy hirtelen húzza vagy fokozatosan - persze mindezt lehet jó fékbeállítással is), csapágyazottak, jobb pofák...
a fékeknél pedig szintén súly, anyag, minõség, rugóerõ. de bizony fékerõben is van különbség - nekem volt egy alap tektro-fékem meg most egy avid sd7..ég és föld ugyanazon a felnin. és akkor még a kerámiát betét+felnirõl nem beszéltünk...
az mondjuk igaz, hogy egy bizonyos szint felett az átlag bringásnak nem kell jobb v-fék...
és igenis kell hátulra is a jó fék terepre - a meredek és/vagy technikás helyeken a büdös életbe nem fogsz lejönni elsõ fékkel, mert fejreállsz...illetve rengeteg eset van, amikor az elsõ fékkel történõ fékezés balesetveszélyes, és kontrollvesztéssel jár, pl murván megcsúszik kanyarban az elsõ kerék fékezéskor egy jó tempós sebességnél, és repülsz is el.
abban igazad van, hogy fékhatásilag többet számít az elsõ fék, és vársoba bõven elég az is (bár nekem azért hátsó is van, nem akarok a fékeken spórolva becsúszi egy kocsi vagy busz alá..), de terepre nem.