Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#741
Írta 2008. július 31. - 18:26
A sebesség mindent megold.
#742
Írta 2008. július 31. - 17:20
de még az xt se az, na meg nem sok cég csinál párhuzamosítós féket a shimanón kívül. meg alapvetõen mi értelme az egésznek? csak bonyolult, drága, nehéz, és annyival nem jobb hogy mindezt megérje, legalábbis ez az én véleményem. de ha megváltja a világot, ám legyen, engem meg lehet gyõzni.
tessék meggyõzni az elõnyeirõl
#743
Írta 2008. július 31. - 14:02
#744
Írta 2008. július 31. - 12:50
(a havert sikerült megtéríteni, azóta használ avidot, és végre levette a régi lx karokat is, aminek a végébe volt rögzítve a bowden, ezáltal progresszív volt, na meg végtelen az útja :S )
#745
Írta 2008. július 31. - 11:43
ez a szétszedem összerakom dolog be szokott jönni. lehet hogy csak be kellett állítani rendesen (vagy csak pont sikerült nekik). haverom xtr-je már nem mai darab, asszem 3-4 éves, és eléggé kotyog a párhuzamosítónál. igazából kuka a fék mert már nem lehet raja segíteni a kis csavarokkal se amivel beállítod a forgáspontok feszességét. kicsit gázul néz ki hogy kerekre!!! kopik a fékpofa hátsó része, na meg visít mint az állat. a pofát meg úgy kell beállítani hogy fékezéskor jó legyen. he nincs behúzva érdekesen áll a pofa a fékben én nem is vagyok híve a párhuzamosítós fékeknek...
nem is gyárt már senki párhuzamosítós fékeket, az egy "evolúciós zsákutca" volt, ezt a shimano is felismerte...
#746
Írta 2008. július 31. - 10:24
#747
Írta 2008. július 30. - 20:06
Végül rád hallgattam.
Elmentem vele a szervizbe.
Végül ott közösen ripityává szedtük a féket. Összerakták, beállították és most úgy néz ki renbe van.
Hangot se adnak a pofák már csak nagyon elvétve ami szerintem fokozatosan megszûnik majd ahogy összekopik a felni meg a pofa.
A minimális kotyogás meg a fék saját tengelyén való kotyogásából adódik amivel nincs mit tenni.
Valószínûleg ezt kellett volna elsõnek megtennem, hogy darbokra szedem és összerakom.
#748
Írta 2008. július 30. - 16:13
/Most felmerül bennem a kérdés, hogy milyen az a rossz féktüske./
Na igen azt furcsán írtam:D
Arra gondoltam, hogy a két oldalon nem egyezik a féktüskék átmérõje vagy esetleg a pillangók furatátmérõje nem azonos.
Na de megmérem õket egy jó tolómérõvel aztán ha kell akkor jön a csiszolás...
Ha jól tudom zsír új a bringád (fehér magellan )... kár volna idõt és fáradságot pazarolni olyanra amit nagy valószínûséggel a szervízben ingyen megcsinálnak. Minden (normális) kerékpárbolt vállalja, hogy x km után (ez változó, hogy ki mennyit mond, de általában 50-100 között) vissza lehet vinni és lecsekkolják a gépet - általában a bowden feszességet állítják, féknél, váltónál, illetve ha valami nem rendeltetés szerûen mûködik azt is megnézik (persze rendeltetés szerû használat mellett értendõ mindez).
Ha valami gyártási hiba folytán a féktüskével lenne a gond, szerintem egy korrekt helyen szó nélkül kicserélik/megcsiszolják/"akármicsinálják" (már csak azért is mert filléres darabról van szó).
Érdemes egy próbát tenni, mielött buherálni kezdené az ember a vadi új gépét...
#749
Írta 2008. július 30. - 15:55
nekem sd5 van és nincs vele semmi gondom. lehet hogy csak kifogtam a két legjobb párt?
az sd5 gyári pofája és az rw2 közt mennyire érezhetõ a különbség?
#750
Írta 2008. július 30. - 15:50
Na igen azt furcsán írtam:D
Arra gondoltam, hogy a két oldalon nem egyezik a féktüskék átmérõje vagy esetleg a pillangók furatátmérõje nem azonos.
Na de megmérem õket egy jó tolómérõvel aztán ha kell akkor jön a csiszolás...
#751
Írta 2008. július 30. - 15:44
Azt tudom h kell neki egy kis kotyogás. Hátul meg is van a minkét pillangónál egy kicsi és egyforma mértékben.
Na de elöl a balnál meg van, a pipás oldalnál viszont meg minimális húzás után is már egy fél mm mozgás sincs.
Ebbõl gondolnám, hogy esetleg az a jobb féktüske nem jó.
Akkor egy kicsit félreértettem az elõzõ postodat, ott valamiért azt hittem, hogy az nem tetszik, hogy kotyog
A bal oldalon viszont tökig húzva a csavart is kotyogós marad a pillangó.
Lehet, hogy ez a tüske lesz a ludas mert a hátsóval nincs semmi gond.
De a lényegen nem változtat.
/Most felmerül bennem a kérdés, hogy milyen az a rossz féktüske./
Akkor próbáld meg, amit sala írt, aztán számolj be arról, mi lett.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#752
Írta 2008. július 30. - 15:41
Annak kell egy kis kotyogás.
Ha a bal nem kotyog akkor, amikor a fékpipa nincs a helyén, az nem jó.
De ha összeakasztod a két pillangót, minimálisan kotyog csak.
Legalábbis így lenne jó.
Azt tudom h kell neki egy kis kotyogás. Hátul meg is van a minkét pillangónál egy kicsi és egyforma mértékben.
Na de elöl a balnál meg van, a pipás oldalnál viszont meg minimális húzás után is már egy fél mm mozgás sincs.
Ebbõl gondolnám, hogy esetleg az a jobb féktüske nem jó.
#753
Írta 2008. július 30. - 15:27
Majd megpróbálom mert így nagyon sz*r.
A jobb oldalt ha meghúzom a pillangót minimális húzás után már semmi kotyogás (de azért nem szorul).
A bal oldalon viszont tökig húzva a csavart is kotyogós marad a pillangó.
Lehet, hogy ez a tüske lesz a ludas mert a hátsóval nincs semmi gond.
Nekem is van SD7.
Annak kell egy kis kotyogás.
Ha a bal nem kotyog akkor, amikor a fékpipa nincs a helyén, az nem jó.
De ha összeakasztod a két pillangót, minimálisan kotyog csak.
Legalábbis így lenne jó.
A féktüskére amúgy meg nem ül fel teljesen.
Mostanában voltak itt másnak is problémái, igaz SD5-tel, de ugyan ez. Nem lehetett mit kezdeni vele.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#754
Írta 2008. július 30. - 15:25
A jobb oldalt ha meghúzom a pillangót minimális húzás után már semmi kotyogás (de azért nem szorul).
A bal oldalon viszont tökig húzva a csavart is kotyogós marad a pillangó.
Lehet, hogy ez a tüske lesz a ludas mert a hátsóval nincs semmi gond.
#755
Írta 2008. július 30. - 15:16
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#756
Írta 2008. július 30. - 15:14
Átrendeztem az alatéteket a pofák alatt a manual szerint.(http://sram.com/_media/techdocs/single-digit-7-install.pdf).
Így már párhuzamosak a pillangók ha a pofák a felnin vannak.
De továbbra se hajlandóak egyszerre mozogni.
Illetve a jobb oldali pillangó(a bovdenházas oldal) mozgatásához sokkan nagyobb erõ kell.
Lehet hogy a féktüskékkel van gond?
#757
Írta 2008. július 30. - 10:47
#758
Írta 2008. július 30. - 00:41
#759
Írta 2008. július 30. - 00:39
sd7 nekem most hátul szorul, mondjuk már el van kopva a pofa, meg nagyon rég látott bármiféle kenõanyagot a rugója, tiszta por az egész...elöl próbáltam állítani, egy ideig visított, aztán amikor kapott egy kis zivatart meg vele együtt a port/kis sarat, azóta jó, meg se szólal. de ez így van általában, ha állítok a pofán, vagy csak lemosom a bringát...
viszont az lehetséges, hogy az elsõ kereket beletaposom a fékbe? dt240 agy, xc717 felni, 2es dt küllõk - totál merevnek tûnik, az is, meg erõs, aztán mégis a 60 kilómmal kiállva simán beletaposom az egyik oldalba kiállásnál, pedig messze van a pofa a felnitõl...gyorszár egyenes, kerékben nincs semmiféle alakváltozás.
Berugózáskor a bovdenház eltolja az egyik irányba a pofákat, + rugalmas teló + a kerék minimális rugalmassága.
A sebesség mindent megold.
#760
Írta 2008. július 29. - 23:58
sd7 nekem most hátul szorul, mondjuk már el van kopva a pofa, meg nagyon rég látott bármiféle kenõanyagot a rugója, tiszta por az egész...elöl próbáltam állítani, egy ideig visított, aztán amikor kapott egy kis zivatart meg vele együtt a port/kis sarat, azóta jó, meg se szólal. de ez így van általában, ha állítok a pofán, vagy csak lemosom a bringát...
viszont az lehetséges, hogy az elsõ kereket beletaposom a fékbe? dt240 agy, xc717 felni, 2es dt küllõk - totál merevnek tûnik, az is, meg erõs, aztán mégis a 60 kilómmal kiállva simán beletaposom az egyik oldalba kiállásnál, pedig messze van a pofa a felnitõl...gyorszár egyenes, kerékben nincs semmiféle alakváltozás.
ugyanez a problémám,de csak ritkán fordul elõ.csak kiállásnál+hajtás