Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#461
Posted 2009. August 04. - 22:44
#462
Posted 2009. August 04. - 22:38
Akkor vagy le van tiltva az privát üzenet fogadásod vagy a fórum sz@r.
Semmi anyázásról nincs benne szó.
(a titok, ami nincs, ott van az aláírásomban)
Bekenem a felnim zsírral, hogy ne kopjon.
Nyilvánosan nem fogom leírni, mert nem akarom kitenni magam a sok hitetlen támadásának.
Megbocsáss, de minden kötekedés nélkül az mondom ez egy nagy marhaság.
Elõször is, a féknek épp az a definiciója és rendeltetése, hogy egy dörzskapcsolat, azaz felületek érintkezésénél fogva, súrlódás által igyekszik a mozgási energiát (esetünkben forgató nyomatékot) csökkenteni, megszüntetni. A fékek ésetében elengedhetetlen, hogy ez száraz üzemû legyen. Amirõl te beszélsz, az értelem szerûen nedves üzem, ami gépészetileg létezik (sõt!), de tengelykapcsolóknál és nem fékeknél. Az egyik a forgató nyomaték csökkenésére való, míg a másik éppen a nyomaték átadására.
Másodsorban a zsír a felnin nem csak azért értelmetlen mert a fékhatásnak annyi, hanem még a koszt is összeszedi ami a fékezésnél még jobban rongálja a felni felületét. Ennyi erõvel le is szerelhetnéd a fékjeidet.
Szóval ne haragudj de nagyon szkeptikus vagyok.
Az igéret szép szó, de az elkelkáposztalaníthatatlaníthatatlanítottság még szebb
#463
Posted 2009. August 04. - 22:27
De lehet, hogy rosszul csinálok valamit ? :-)
Szóljatok !!!!
#464
Posted 2009. August 04. - 11:45
egy évet legalább elment eddig minden fékpofám... lehet rosszul csinálok valamit
majd most alpokban még koptatom picit
na jó az avid sd3as fékemhez kapott pofák elég gyenguszok voltak, azok nekem sem bírták olyan sokáig, max 2000
#465
Posted 2009. August 04. - 10:12
Akkor vagy le van tiltva az privát üzenet fogadásod vagy a fórum sz@r.MJani01 ! A postaládám tök üres.
És tényleg oszd meg velünk a "titkot", neked hogy nem kopnak a fékpofák. Mert akkor 15 éve valami tévedésben élek a fékeket illetõen.
(anyázni is lehet, ha kedved van de írtam, hogy viccelek )
Semmi anyázásról nincs benne szó.
(a titok, ami nincs, ott van az aláírásomban)
Bekenem a felnim zsírral, hogy ne kopjon.
Nyilvánosan nem fogom leírni, mert nem akarom kitenni magam a sok hitetlen támadásának.
A sebesség mindent megold.
#466
Posted 2009. August 04. - 10:00
#467
Posted 2009. August 04. - 09:51
És tényleg oszd meg velünk a "titkot", neked hogy nem kopnak a fékpofák. Mert akkor 15 éve valami tévedésben élek a fékeket illetõen.
(anyázni is lehet, ha kedved van de írtam, hogy viccelek )
#468
Posted 2009. August 04. - 00:36
nekem a normás v-fékbetét kb 1500-2000 km-t bír a használat stílusától függõen, (sárban nem merek belegondolni mennyit bír...), a tárcsafék betéteim pedig 3-4000 km-t mennek el, fémes betéteket használok.
#469
Posted 2009. August 04. - 00:25
Válaszolnék privátban, de megtelt a postaládát.
anyázzál csak nyugodtan nyilvánosan is
Amúgy mink is kíváncsiak vagyunk a titkodra
Az igéret szép szó, de az elkelkáposztalaníthatatlaníthatatlanítottság még szebb
#470
Posted 2009. August 04. - 00:03
az elég vékony, nem??
elõl hátul, u.a?
mondjuk tárcsám még sose vót
...
végül is, ha sokat mojol az erdõn az ember, fõleg, nedvesen akkor V fék akár 100 km alatt is kampo tud lenni..
eddig azt hittem, a tárcsák tartósabbak
#471
Posted 2009. August 03. - 23:55
Válaszolnék privátban, de megtelt a postaládát.Hááááát, ismeretlenül meg kell vádoljalak, hogy te egy vitrinbiciglista lehetsz. Szóval csak száraz, meleg idõben bringázhatsz, nó sár, mocsok. Ez persze nem gond, mindenki annyit és úgy teker, ahogyan akar. És kérlek ne sértõdj meg, viccessen mondtam. De nehezen magyarázható mással, hogy neked nem kopik semmid.
Több felnim is elkopott, szétrepedt már. Haveromnak is. Ez mondjuk inkább sok sarazás után történik. Ezért vettünk kerámia felnit. Azt fel nem fogom, hogy nem kopik a tárcsafék betéted. Minden haverom max. 2000km-t képes menni 1 párral. (XT,gyantás betét. A fémes biztosan tovább tart.)
A sebesség mindent megold.
#472
Posted 2009. August 03. - 21:55
Csak úgy halkan megjegyzem, hogy én minimum 15000km-t elmegyek egy pár hagyományos v-fék pofával. Felnim meg még soha nem kopott el, hamarabb hajlik, törik, reped el. Tárcsafék betétet még soha nem koptattam el.
Hááááát, ismeretlenül meg kell vádoljalak, hogy te egy vitrinbiciglista lehetsz. Szóval csak száraz, meleg idõben bringázhatsz, nó sár, mocsok. Ez persze nem gond, mindenki annyit és úgy teker, ahogyan akar. És kérlek ne sértõdj meg, viccessen mondtam. De nehezen magyarázható mással, hogy neked nem kopik semmid.
Több felnim is elkopott, szétrepedt már. Haveromnak is. Ez mondjuk inkább sok sarazás után történik. Ezért vettünk kerámia felnit. Azt fel nem fogom, hogy nem kopik a tárcsafék betéted. Minden haverom max. 2000km-t képes menni 1 párral. (XT,gyantás betét. A fémes biztosan tovább tart.)
#473
Posted 2009. August 03. - 19:08
Mondjuk azt, hogy nagyon nem szeretek fékezni. Leginkább akkor fogynak a pofáim, amikor versenyen feltartanak.
Nem túlzás egy kicsit az a szög, amit írtál? Az 100%os emelkedõ/lejtõ.
Igen? Ajaj, akkor most biztos valami baromi nagy marhaságot mondtam. Õszintén megvalla lövésem sincs hogyan mérik a domborzatok dõlésszögét, de hogy nem szögmérõvel és vonalzóval abban biztos vagyok
Akkor inkább úgy írom le, hogy vannak lejtõk amik nem hosszúak úgyan, de felmenni csak négykézláb mennék fel rajtuk, míg lefelé jobban megizzasztanak, mint egy hosszabb emelkedõ. Szóval én inkább off-roadosan szeretem (erdészeti és vadcsapásokon, ösvényeken)
Az igéret szép szó, de az elkelkáposztalaníthatatlaníthatatlanítottság még szebb
#474
Posted 2009. August 03. - 19:07
Kb 1000km-t.És mennyit is mész évente tárcsafékes bringával?? ...
A sebesség mindent megold.
#475
Posted 2009. August 03. - 18:58
..Tárcsafék betétet még soha nem koptattam el ...
És mennyit is mész évente tárcsafékes bringával?? ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#476
Posted 2009. August 03. - 16:31
Mondjuk azt, hogy nagyon nem szeretek fékezni. Leginkább akkor fogynak a pofáim, amikor versenyen feltartanak.Nem ismerem a kerékpározási stílusod, és hogy hol tekersz, de ez eddig nagyon gazdaságosnak tûnik. Az én Deore gyári pofám alig 1500 Km-t bírt ki. Bár tudni kell, hogy ha kilépek a házból szinte egybõl 50-60 Km/h-ra gyorsulok minden tekerés nélkül és ahol én járok ott sem ritka az akár 40-45°-os sáros/poros lejtõk és emelkedõk...
Nem túlzás egy kicsit az a szög, amit írtál? Az 100%os emelkedõ/lejtõ.
A sebesség mindent megold.
#477
Posted 2009. August 03. - 15:21
Csak úgy halkan megjegyzem, hogy én minimum 15000km-t elmegyek egy pár hagyományos v-fék pofával. Felnim meg még soha nem kopott el, hamarabb hajlik, törik, reped el. Tárcsafék betétet még soha nem koptattam el.
Nem ismerem a kerékpározási stílusod, és hogy hol tekersz, de ez eddig nagyon gazdaságosnak tûnik. Az én Deore gyári pofám alig 1500 Km-t bírt ki. Bár tudni kell, hogy ha kilépek a házból szinte egybõl 50-60 Km/h-ra gyorsulok minden tekerés nélkül és ahol én járok ott sem ritka az akár 40-45°-os sáros/poros lejtõk és emelkedõk...
Az igéret szép szó, de az elkelkáposztalaníthatatlaníthatatlanítottság még szebb
#478
Posted 2009. August 03. - 13:43
A sebesség mindent megold.
#479
Posted 2009. August 03. - 11:50
van itt valaki, aki használ kerámiás felnit? tapasztalatokra lennék kíváncsi, pl arra, hogy fékerõben hogyan viszonyul egy 160mm-es átlag cc-s tárcsafékhez az ereje, mennyire gyorsan eszi a pofát, milyen spéci pofát érdemes használni? érdemes egyáltalán ilyesmiben gondolkozni, vagy nézzek inkább jófajta "hagyományos" felnit?
Évek óta járok Mavic kerámia felnivel. Mivel V-féket használok, a tárcsa erejéhez nem tudom pontosan viszonyítani. Úgy fog, mint egy rendes v-fék. Ami a nagy királyság, hogy a fékpofa szinte egyáltalán nem kopik, 6-8000Km-t simán kibír. Használhatsz bármilyen normál v-fékpofát vagy XTR kerámia pofát, ami kb. 1700Ft, szóval nem drága. Ebben az a király, hogy nagyon kemény anyagú, hóban-sárban sem kopik. Itt jön elõ az elõnye a normál alu felnikkel szemben, mert azok hóban-sárban kopnak, mint az állat és a fékpofád is elszáll azonnal.
Ahogy nézem, hogy haverjaim mi pénzt kifizetnek tárcsafék pofára, akkor ezt talán olcsóbb fenntartani. Náluk kb. 3500Ft 1 pár pofa és kb. 2000km-t ha kitart. Azon kívül nem kell új kerékszettet venned, nem kell a fékeket megvenned, elvileg könnyebb is az egész rendszer, mint a tárcsás.