Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#441
Írta 2009. szeptember 01. - 16:05
Ez egy elég régi Promax fék (5-6 éves), és csak azért nem akaram lecserélni, mert citromsárga volt, és nagyon jó volt vele a barátnõm bringájának az összképe.
Végül a csere mellett döntöttem, bár az is lehet, hogy csak az alátét volt már sz*r.
Mindegy, a lényeg, hogy kapott szép új Avid SD7-es fékeket.
#442
Írta 2009. augusztus 30. - 22:44
#443
Írta 2009. augusztus 30. - 21:18
Hát ezaz, nyilván érzéssel próbálom meghúzni, de ahol még jó mûködik, ott még tényleg alig van meghúzva.
Milyen típusú fék ez?
Én csak a saját SD7-emet tudom annak saját tengelye van tehát teljesen
mindegy mennyire téped meg a csavart(persze nem addig h deformálja
a tengelyt de ennek kézi erõvel kicsi a valószínûsége ill a menet is
hamarabb szakadna meg)
A saját tengelyén meg alapból "kotyog" nagyon enyhén, hogy
szorulás nélkül tudjon mozogni.
#444
Írta 2009. augusztus 30. - 19:35
Hát ezaz, nyilván érzéssel próbálom meghúzni, de ahol még jó mûködik, ott még tényleg alig van meghúzva.alátétet tegyél. nem bikából kell meghúzni azt a csavart, de azért érzéssel.
#445
Írta 2009. augusztus 30. - 19:29
#446
Írta 2009. augusztus 30. - 17:09
A kérdésem az volna, hogy a v-fék féktest felfogatásánál, a csavarfej és a féktest közé kell alátét?
Ha aláteszem, és meghúzom a csavart akkor szorul, a féktest, és nehezen húzza vissza a rugó.
Ha nem teszem alá, akkor teljesen jó, viszont egy picit lötyög. Ez a lötyögés gond?
#447
Írta 2009. augusztus 13. - 20:42
Ez lenne az a fékbetét,amirõl beszéltek?
Igen, õ az. Vizes, saras körülmények között még nem próbáltam, de eddigi tapasztalataim igen pozitívak. Szerintem nem lesz az a felnikoptató fajta, hasonló a régebbrõl ismert színes B+ betéthez. Igaz a lecserélt gyári betét mintha új korában puhább lett volna, de a megtett kilométerek és a hõ miatt felkeményedett volna.
#448
Írta 2009. augusztus 13. - 20:16
Rigida XC 420ast is messze kerüld el, próbáltam avid rw2-vel, piros ricsivel, fekete ricsivel, több olcsóbb pofával, de egyikkel sem produkált normális 1ujjas fékhatást.
Az én xc 420-as felnimmel semmi bajom nincs. Rw2-vel és piros Tiogával kitûnõ a fékerõ.
#449
Írta 2009. augusztus 13. - 16:14
#450
Írta 2009. augusztus 13. - 15:33
#451
Írta 2009. augusztus 13. - 15:09
#452
Írta 2009. augusztus 13. - 00:06
Esetleg próbáld meg a BBB három komponensû fékpofáját. Havernak jól megy a wtb gyári kerékszetten.Azt hiszem, jól besz.ptam a wtb felnivel, sem a piros ritchey sem az lx nem fog rajta. 2 ujjal kell tépnem, hogy megállítsa a slickké kopott hátsó gumimat.
#453
Írta 2009. augusztus 12. - 22:03
asszem vissza kell térjek a mach1 lomokhoz, meg az 500ft-os b+ pofákhoz...
#454
Írta 2009. augusztus 12. - 21:55
Azt hiszem, jól besz.ptam a wtb felnivel, sem a piros ritchey sem az lx nem fog rajta. 2 ujjal kell tépnem, hogy megállítsa a slickké kopott hátsó gumimat.
Rigida XC 420ast is messze kerüld el, próbáltam avid rw2-vel, piros ricsivel, fekete ricsivel, több olcsóbb pofával, de egyikkel sem produkált normális 1ujjas fékhatást.
#455
Írta 2009. augusztus 12. - 21:24
A sebesség mindent megold.
#456
Írta 2009. augusztus 08. - 14:54
Évek óta járok Mavic kerámia felnivel. Mivel V-féket használok, a tárcsa erejéhez nem tudom pontosan viszonyítani. Úgy fog, mint egy rendes v-fék. Ami a nagy királyság, hogy a fékpofa szinte egyáltalán nem kopik, 6-8000Km-t simán kibír. Használhatsz bármilyen normál v-fékpofát vagy XTR kerámia pofát, ami kb. 1700Ft, szóval nem drága. Ebben az a király, hogy nagyon kemény anyagú, hóban-sárban sem kopik. Itt jön elõ az elõnye a normál alu felnikkel szemben, mert azok hóban-sárban kopnak, mint az állat és a fékpofád is elszáll azonnal.
Ahogy nézem, hogy haverjaim mi pénzt kifizetnek tárcsafék pofára, akkor ezt talán olcsóbb fenntartani. Náluk kb. 3500Ft 1 pár pofa és kb. 2000km-t ha kitart. Azon kívül nem kell új kerékszettet venned, nem kell a fékeket megvenned, elvileg könnyebb is az egész rendszer, mint a tárcsás.
köszi!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#457
Írta 2009. augusztus 06. - 00:01
elõbb-utóbb mindenki átgondolja afékezés hogyanját, ehhez meg gondolom, kell némi rutin bicajon
pl, "veszélyesnek" kinézõ durván köves szakasz, ahol lehet, hogy mind idõben ,mind stabilitásban jobban járhatsz, ha "átzörögsz" rajta fék nélkül, mintha ráparázva elfékezed, s pattogsz, idétlenkedsz rajta
ez gyakran elõjön maratonokon, le lehet szûrni, ki a rutinosabb játékos, erõtõl függetlenül
érdekes módon, én mostanában kezdek lassulni lefelé, mióta lényegesen kevesebbet montizom-sajnos-
#458
Írta 2009. augusztus 05. - 12:08
Aha. Így már értem.
Mondjuk Cedric is megmondta: "Csak a buzik fékeznek !"
Én minden esetre tovább tömöm a fékpofa és felni gyártók, forgalmazók zsebét.
Futárok is mondják, hogy esõs idõben napi fogyóeszköz a fékpofa. Szárazon rengeteget bír, de esõben, latyakos helyen mintha csiszolóvásznon fékezne vele az ember.
A hátsó fékbetétemben nekem is sokezer km-van már, de az elsõket sûrûbben cserélgetem.
#459
Írta 2009. augusztus 05. - 02:19
Mondjuk Cedric is megmondta: "Csak a buzik fékeznek !"
Én minden esetre tovább tömöm a fékpofa és felni gyártók, forgalmazók zsebét.
#460
Írta 2009. augusztus 04. - 23:00
Van egy csapattársam, õ is elit maraton versenyzõ, mint én, aki a híres 2006os szilvás hosszútáv óta (a maraton elõtt rakta be a pofákat) ugyanazokat a pofákat használja. 3 évvel ezelõtt amikor még hobbi bringás voltam nem akartam elhinni amit mond, nem szeret fékezni, mert utána újra fel kell gyorsulni meg mindig akkor történik valami rossz amikor húzod a féket (mondjuk amikor a bükk hosszút végignyomta csak elsõ fékkel mert a hátsó eltörött akkor sejtettem, hogy nem csak mesél). Erre a szezonra már én is így vagyok, idén maratonon lefelé még nem elõztek meg (csak ha technikai gondom volt). Csak tehetség kérdése és sokat kell gyakorolni.Haverom triatlonozik. 3-4 évig jár 1 pár pofával. De országúton nem kap koszt, mocskot a felni, mint mtb-n. És a dzsuva eszi a fékpofát, nem a száraz, meleg nyár. Ha kifogja az ember fia és nemigen kerül sárba (vagy tudatosan kerüli :-), persze, hogy végtelen ideig nem kopik a fék. De én már többször voltam olyan szituban, (elkapott a hegyen 1 nagy esõ) hogy a hegy tetejétõl az aljáig elkopott 1 pár fékpofám. És persze ilyenkor a felni is úgy néz ki, mintha fényesre köszörülték volna.
De lehet, hogy rosszul csinálok valamit ? :-)
Szóljatok !!!!
A sebesség mindent megold.