WereCsibe: Ez élég nagy homály, dolgozd ki kicsit finomabban!Lehet hogy akkor nem csak te fogod érteni, mit akartál írni...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Indította
eric
, 2003. április 06. 20:04
#4001
Írta 2003. április 10. - 10:00
#4002
Írta 2003. április 09. - 10:46
alhonga fékhez:
én is használtam/próbáltam, és klasszul fog, viszont rémálom belõni rendesen és hamar elállítódik. (Ezen nem voltak állítócsavarok, hanem a rugóval kellett variálni, ami meghúzásnál persze totál elmozdult, ami elég idegesítõ volt)
én is használtam/próbáltam, és klasszul fog, viszont rémálom belõni rendesen és hamar elállítódik. (Ezen nem voltak állítócsavarok, hanem a rugóval kellett variálni, ami meghúzásnál persze totál elmozdult, ami elég idegesítõ volt)
#4003
Írta 2003. április 09. - 10:21
Na akkor megprobalom
Szoval huzod a feket, huzodik a bowden, zar a fekpillango
Az valamilyen erovel osszenyomja a felnit, de ugyanakkor a vazadat is NYOMJA vissza, a masik iranyba. (ugye newton hatas ellenhatas...)
Ha ezen felul a feked forog, es nem olyan mint a magura, akkor a vazadra +csavaras is hat! egyidejuleg.
Olyan mint amikor a kilincset nem csak lenyomod, es ugy akarod eltorni, hanem meg ra is ba*ol egyet kalapaccsal felulrol
Es ha van egy erod (amit huzol a feken) es van egy karod (a forgaspont es a fekbetet tavolsaga) az amellett, hogy nyomja a felnit és a vazat, meg csavarja is a vazat, ezaltal nemcsak
Kifele tolodik el a vaz, hanem a fekek sikjaban kifele is csavarodik...
Szoval meg kijebb kerul...
Reszben ezert fog a magura olyan jol...
Na most lehet, hogy nagy hulyeseget mondok..
1 azert, mert a felni/forgaspontot nem a fek geometriaja hatarozza meg, hanem a vaz/felni tavolsaga... NEM??? tehat amit avidek handzsaznak, az valami gepeszmarketing egyveleg...
2. Lehet, hogy annyira nem birom elkepzelni ennek a statikajat...
3 mivel a fek forgoponton tamaszkodik fel, ezert az csuklonak minosul, ezert nem is lesz nyomatek, a fazra, hanem csak kifele hato ero...
HMMM
Tehet a fekre megera hat a hajlitas, es lehet, hogy avideknak megis igazuk van...
??? ??? ???
Na mind1 udv mindenkinek... Vagyetek tarcsafeket
Szoval huzod a feket, huzodik a bowden, zar a fekpillango
Az valamilyen erovel osszenyomja a felnit, de ugyanakkor a vazadat is NYOMJA vissza, a masik iranyba. (ugye newton hatas ellenhatas...)
Ha ezen felul a feked forog, es nem olyan mint a magura, akkor a vazadra +csavaras is hat! egyidejuleg.
Olyan mint amikor a kilincset nem csak lenyomod, es ugy akarod eltorni, hanem meg ra is ba*ol egyet kalapaccsal felulrol
Es ha van egy erod (amit huzol a feken) es van egy karod (a forgaspont es a fekbetet tavolsaga) az amellett, hogy nyomja a felnit és a vazat, meg csavarja is a vazat, ezaltal nemcsak
Kifele tolodik el a vaz, hanem a fekek sikjaban kifele is csavarodik...
Szoval meg kijebb kerul...
Reszben ezert fog a magura olyan jol...
Na most lehet, hogy nagy hulyeseget mondok..
1 azert, mert a felni/forgaspontot nem a fek geometriaja hatarozza meg, hanem a vaz/felni tavolsaga... NEM??? tehat amit avidek handzsaznak, az valami gepeszmarketing egyveleg...
2. Lehet, hogy annyira nem birom elkepzelni ennek a statikajat...
3 mivel a fek forgoponton tamaszkodik fel, ezert az csuklonak minosul, ezert nem is lesz nyomatek, a fazra, hanem csak kifele hato ero...
HMMM
Tehet a fekre megera hat a hajlitas, es lehet, hogy avideknak megis igazuk van...
??? ??? ???
Na mind1 udv mindenkinek... Vagyetek tarcsafeket
#4004
Írta 2003. április 08. - 19:43
Én STX-RC fékeket és karokat használok piros Acor pofákkal. Fogni egész jól fog, bár tavaly nyáron iszonyatosan elkezdett nyikorogni a pofa/felni fékezéskor, de aztán abbahagyta. Hátul 1 ujjal blokkolható a kerék a legtöbb helyzetben, bár néha már eléggé tépni kell, ha ragaszkodom az 1 ujjhoz.
Most vetem Acor fémszállal körülvett bowdenházat elõre, de ott nem igazán érezni különbséget, hátul lehet, hogy jobban kijönne a különbség, ha van egyáltalán.
Most vetem Acor fémszállal körülvett bowdenházat elõre, de ott nem igazán érezni különbséget, hátul lehet, hogy jobban kijönne a különbség, ha van egyáltalán.
#4005
Írta 2003. április 08. - 19:35
érteeeem
nem vagyok hülye fizikából csak ezt a gépész halandzsát nem értem
viszont ha emberi nyelven mondjátok mári megvilágosodok
nem vagyok hülye fizikából csak ezt a gépész halandzsát nem értem
viszont ha emberi nyelven mondjátok mári megvilágosodok
#4006
Írta 2003. április 08. - 19:32
na ja, mivel kisebb az erõkar a bowden és a csukló közötti erõpáron... (remélem most már teljes a káosz )
#4007
Írta 2003. április 08. - 19:19
Ras: Minél nagyobb erôvel nyomja össze a felnit, annál nagyobb erôvel nyomja szét a vázat...
#4008
Írta 2003. április 08. - 19:08
sziótok
nekem egy ezer éves ( egész pontosan '97es) Stx Rc-m van. Manapság potom 2e. ftért lehet kapni és nem rossz. A csavarjaira kell vigyázni kicsit (én még annó béna voltam és kicsit elkentem õket), de egyébbként király. Viszont a gyári shimano betétek pár hét alatt lekoptak. Elfolytak lefele a hegyrõl egy hirtelen jött esõben mint a csokifagyi. '98 ban beletettem Ritchey piros CANTIS pofákat. Magam is meglepõdve tapasztaltam hogy irdatlan fékerõt produkált (alesa exploreren és syncros xlr en) És egyszerûen nem akarnak elkopni azóta. Szóval Ritchey piroska a nyerõ!
nekem egy ezer éves ( egész pontosan '97es) Stx Rc-m van. Manapság potom 2e. ftért lehet kapni és nem rossz. A csavarjaira kell vigyázni kicsit (én még annó béna voltam és kicsit elkentem õket), de egyébbként király. Viszont a gyári shimano betétek pár hét alatt lekoptak. Elfolytak lefele a hegyrõl egy hirtelen jött esõben mint a csokifagyi. '98 ban beletettem Ritchey piros CANTIS pofákat. Magam is meglepõdve tapasztaltam hogy irdatlan fékerõt produkált (alesa exploreren és syncros xlr en) És egyszerûen nem akarnak elkopni azóta. Szóval Ritchey piroska a nyerõ!
#4009
Írta 2003. április 08. - 16:01
Jah hát az vmi szuper univerzális anyag állítólag. És tényleg nem kerül sokba. De holvan az még nekem hogy be kell fújnom a bowdeneket... :
#4010
Írta 2003. április 08. - 15:23
ericcartmen:Én WD40-el fújtam be a bowdenházaimat a hétvégén mert akkor cseréltem le a bowdeneket.Olcsó bowden olcsó házzal de ettõl egy ujjal lehet pengetni a fékkart(szintén nem egy avid)és blokkol a shimano Altus fék.És sokáig benne marad a WD 40 a házban.Én ingyen kaptam de max egy ezresért veszel egyet és az sokáig elég.
#4011
Írta 2003. április 08. - 14:01
Csak.
Most komolyan. Ha van két tökegyforma fékrendszered(karok,fékek,bovden minden),amit egyforma erõvel rángatsz, akkor annál a féknél, ahol a pofa közelebb van a forgásponthoz nagyobb lesz a nyomaték (nagyobb pofa bovdenrögzítés távolság ugyanakkora erõ).Forgáspontnak most a pofa+felni érintkezési pontot vegyük. Mivel a kétkarú emelõ ezen oldalán nagyobb nyomaték ébred, ezért ugye a másik (pofa-fékforgáspont) oldalon is nagyobb a nyomaték.Viszon mivel a "lejjebb" lévõ pofák miatt rövidebb az alsó erõkar, nagyobb erõ fogja nyitni a vázat.
Remélem érthetõ volt. Az állandó nyomaték csak aszemléltetéshez kellett.
Most komolyan. Ha van két tökegyforma fékrendszered(karok,fékek,bovden minden),amit egyforma erõvel rángatsz, akkor annál a féknél, ahol a pofa közelebb van a forgásponthoz nagyobb lesz a nyomaték (nagyobb pofa bovdenrögzítés távolság ugyanakkora erõ).Forgáspontnak most a pofa+felni érintkezési pontot vegyük. Mivel a kétkarú emelõ ezen oldalán nagyobb nyomaték ébred, ezért ugye a másik (pofa-fékforgáspont) oldalon is nagyobb a nyomaték.Viszon mivel a "lejjebb" lévõ pofák miatt rövidebb az alsó erõkar, nagyobb erõ fogja nyitni a vázat.
Remélem érthetõ volt. Az állandó nyomaték csak aszemléltetéshez kellett.
#4012
Írta 2003. április 08. - 13:43
#4013
Írta 2003. április 08. - 13:20
"Az a vidnal kozel vannak a fekpofak a fekcsaphoz, es ezert kicsi lesz az erokar, kevesbe fogja csavarni a vazat..."
Hát igen, ez így sántít kicsit (nagyon). Szvsz ha kisseb az erõkar, akkor ugyanakkora nyomaték esetén nagyobb az erõ nagysága, magyarul jobban nyitja a vázat. Asszem.
Hát igen, ez így sántít kicsit (nagyon). Szvsz ha kisseb az erõkar, akkor ugyanakkora nyomaték esetén nagyobb az erõ nagysága, magyarul jobban nyitja a vázat. Asszem.
#4014
Írta 2003. április 08. - 10:14
Haliha Akkor en is irok ide egy kicsit.
Volt lx-fekem, aztan az fogott ugyahogy fogott vettem felnit, aztan nem fogott, aztan vettem fekpofat (piros tioga sun cr17--hez) es olyan volt mint istencsaszar. aztan lecsereltem sram 9.0-ra na az egy nemjofek volt, most pedig avid archrival 40-van, ami majdnem ugyanugy fog mint lx.
En azt mondom, hogy rohadt sokat szamit a fekpofa anyaga, meg a felni, ugyhogy ha probalgattok, mindenfelekeppen csak a fesktesteket csereljetek.
Merevseget lehet fokozni (akar nagyon is ) fekmerevitovel. +150gramm
Ha valakinek rossz a feke, es lecsereli v-re, mindenfelekeppen a 98-as lx-et, vagy a dx-et ajanlom.... Annal mar csak tenyleg az avit sd supreme fog jobban, bar meg olyannal nem talalkoztam, de a titancsavaros avid is nagyon jo...
Az a vidnal kozel vannak a fekpofak a fekcsaphoz, es ezert kicsi lesz az erokar, kevesbe fogja csavarni a vazat...
ELVILEG... bar szerintem ez lehet nembizots...
Na ha ezt elolvastad, akkor kiraly vagy...
Volt lx-fekem, aztan az fogott ugyahogy fogott vettem felnit, aztan nem fogott, aztan vettem fekpofat (piros tioga sun cr17--hez) es olyan volt mint istencsaszar. aztan lecsereltem sram 9.0-ra na az egy nemjofek volt, most pedig avid archrival 40-van, ami majdnem ugyanugy fog mint lx.
En azt mondom, hogy rohadt sokat szamit a fekpofa anyaga, meg a felni, ugyhogy ha probalgattok, mindenfelekeppen csak a fesktesteket csereljetek.
Merevseget lehet fokozni (akar nagyon is ) fekmerevitovel. +150gramm
Ha valakinek rossz a feke, es lecsereli v-re, mindenfelekeppen a 98-as lx-et, vagy a dx-et ajanlom.... Annal mar csak tenyleg az avit sd supreme fog jobban, bar meg olyannal nem talalkoztam, de a titancsavaros avid is nagyon jo...
Az a vidnal kozel vannak a fekpofak a fekcsaphoz, es ezert kicsi lesz az erokar, kevesbe fogja csavarni a vazat...
ELVILEG... bar szerintem ez lehet nembizots...
Na ha ezt elolvastad, akkor kiraly vagy...
#4015
Írta 2003. április 08. - 00:37
igaz ne mV, de felnifék: canti XTR... szvsz nem sok fék veri le..
nekem gyári pofával XT fvkval istencsászárul fog... mjdnem avid moduláció... a fékhatás meg kúúúl..
igaz sarazni még nem voltam vele, de nincs párhuzamosító tehát elakadni nem fog... viszont kiváncsi leszek a Vuelta és az X221 felnikhez nedvesen mit szól majd...
elõtte DX karral (ua. mint az LX) RC V-fékeim voltak... a gyári pofával elégy gyér volt a hatás (a fentebb említett felniken), ráadásul vizesen koptak mint a franc, aztán a fekete Ritchey pofákkal brutális fékhatás, viszont a felnit is harapta kicsit :-X..
jut eszembe eladók a szépségek egy pár DX fékkart és egy elsõ+hátsó STX-RC fékek hátul 50%os fekete Ritchey, elõl kukaérett gyáris Shimano pofával...
nekem gyári pofával XT fvkval istencsászárul fog... mjdnem avid moduláció... a fékhatás meg kúúúl..
igaz sarazni még nem voltam vele, de nincs párhuzamosító tehát elakadni nem fog... viszont kiváncsi leszek a Vuelta és az X221 felnikhez nedvesen mit szól majd...
elõtte DX karral (ua. mint az LX) RC V-fékeim voltak... a gyári pofával elégy gyér volt a hatás (a fentebb említett felniken), ráadásul vizesen koptak mint a franc, aztán a fekete Ritchey pofákkal brutális fékhatás, viszont a felnit is harapta kicsit :-X..
jut eszembe eladók a szépségek egy pár DX fékkart és egy elsõ+hátsó STX-RC fékek hátul 50%os fekete Ritchey, elõl kukaérett gyáris Shimano pofával...
#4016
Írta 2003. április 07. - 22:32
én xt-t használok, de a sok panasz miatt alapból dobtam a pofákat vörös ritchey-ért - ezzel marha jól fog, DE ha szutykos lesz a rugós "párhuzamosító" mechanizmus, féloldalassá válik, s beleér a felnibe...
szóval gyakran kell takarítani
szóval gyakran kell takarítani
#4017
Írta 2003. április 07. - 21:03
;D
Én is láncra használtam, csak nem jó, mert nagyon gyorsan elkopik a láncról! Nekem bírja kb egy napig úgy rendesen. Frissen az igazi! De mondjuk ha pl egy maraton elõtt befújod vele a láncot akkor úgy jó lehet. Vmi tartósabbat nem ismer vki? Egyébként egy boltban láttam egy ilyen kenõanyag készletet, volt benne vagy 5 féle cucc, és 5000Ft körül volt az ára. A márkát ne kérdezd, mert nemtom.
Én is láncra használtam, csak nem jó, mert nagyon gyorsan elkopik a láncról! Nekem bírja kb egy napig úgy rendesen. Frissen az igazi! De mondjuk ha pl egy maraton elõtt befújod vele a láncot akkor úgy jó lehet. Vmi tartósabbat nem ismer vki? Egyébként egy boltban láttam egy ilyen kenõanyag készletet, volt benne vagy 5 féle cucc, és 5000Ft körül volt az ára. A márkát ne kérdezd, mert nemtom.
#4018
Írta 2003. április 07. - 20:50
Azt csak te tudhatod...
Pedig láncra is hasznos én most arr használom, mert az olaj vezetékbe nem kell fúni ;D ;D
Pedig láncra is hasznos én most arr használom, mert az olaj vezetékbe nem kell fúni ;D ;D
#4019
Írta 2003. április 07. - 20:46
TF2-m mintha lenne is vhol a garázsban... csak tudnám hova a píbe tudtam elkeverni.. ???
#4020
Írta 2003. április 07. - 20:42
Tf2-öt használtam amíg át nem tértem tárcsára. azzal teljesen jó volt. szokták még zsírral is kenni én azzal nem igen kentem..