és fékkarban mi a külömbség? és miért jo hogy cserélhetõ a fékgumi?
akkor lehet, hogy már holnap beszerzek 1 olyat!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Started by
eric
, 2003. April 06. 20:04
#3981
Posted 2003. April 25. - 21:17
#3982
Posted 2003. April 25. - 11:33
A jobb fékhatás elérése okáér szerintetek érdemes vennem hátulra avid 1.0 vagy 2.0 v féket fékkarokkal együtt? menyibe fog kerüni kb? és miben különbözik az 1.0 és a 2.0?
A 2.0 fékpofái cartrige rendszerûek (szerélketõ fékgumi). A fékpillangó ua.
#3983
Posted 2003. April 24. - 23:03
Hali! Pityunak DX fékpillangói vannak , LX karok (ua. mint a dx kar, csak nincs pirosra festve), aztán vettem bele occsó barradine fékpofát, nem cserélhetõ belüt, és mikor kibontom na mi van rája írva? CORRATEC! És fog mint állat,egy ujjal!Na jó ,kettõvel.Nagyobbik fiam a 9.0-ás szettet nyúzza, frankón megállítja mind a 32kg-ját+bringa.Kisebbik fiam sram fv-kar+ tektro fékekkel ijesztgeti az ovisokat. Köszörült bowdenek, egy csep wd-40, és az ovis kezek is meg tudják húzni biztonságosan a féket. Ijesztõ egyébbként hogy miket raknak fel néha a kis biciklikre fék gyanánt!
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#3984
Posted 2003. April 24. - 20:25
#3985
Posted 2003. April 24. - 06:28
Azért mondtam hogy hagyjuk a karbont, mert olyan tippeket vártam amik nem ebbõl az anyagból vannak.
A karbon merevítõ használatos CC-re is, vagy csak a triálosoknak van készítve?
A karbon merevítõ használatos CC-re is, vagy csak a triálosoknak van készítve?
#3986
Posted 2003. April 23. - 22:44
persze, a cromo is fárad, bár nem annyira, mint az alu (szóval azt ne vegyétek be, hogy az alu szar, mert hamar kifárad, bezzeg a cromo meg a titán...minden (kivétel mondjuk az üveg v. szénszál talán) kifárad...egyszer)
de nem, élettartam szempontjából nem számít
szóval ha már fékmerevítõt használsz, ne azzal indokold, hogy kevésbé fog fáradni a váz
anyag - ja, gondolom számít, de miért is haggyuk a karbont? bár nem hiszem, hogy érzed a különbséget mondjuk alu vagy karbon merevítõ között
de nem, élettartam szempontjából nem számít
szóval ha már fékmerevítõt használsz, ne azzal indokold, hogy kevésbé fog fáradni a váz
anyag - ja, gondolom számít, de miért is haggyuk a karbont? bár nem hiszem, hogy érzed a különbséget mondjuk alu vagy karbon merevítõ között
#3987
Posted 2003. April 23. - 21:02
#3988
Posted 2003. April 23. - 20:57
A jobb fékhatás elérése okáér szerintetek érdemes vennem hátulra avid 1.0 vagy 2.0 v féket fékkarokkal együtt? menyibe fog kerüni kb? és miben különbözik az 1.0 és a 2.0?
#3989
Posted 2003. April 23. - 18:32
Hátt én azt spec. nem tudom, hogy milyen hatások érik a vázat, vmi gépészmérnök "palánta" megmondja.
Van különbség a merevitõk között? Tehát anyag, erõsség, ilyenek (a karbont most haggyuk)?
Van különbség a merevitõk között? Tehát anyag, erõsség, ilyenek (a karbont most haggyuk)?
#3990
Posted 2003. April 23. - 09:00
Szerintem biztos lehet 8) :-*
Engem is érdekel a téma. Csak anyit tudok róla hogy így a váz oldalirányban nem hajlik annyira, ergó jobb fékerõt lehet elérni.
Engem az érdekel, mivel a fékerõvel elégedett vagyok, hogy a váz kifáradását a fékmerevítõ hogyan befolyásolja, fõleg CrMo vázaknál? Számít valamit az élettartam szempontjából?
By
Engem is érdekel a téma. Csak anyit tudok róla hogy így a váz oldalirányban nem hajlik annyira, ergó jobb fékerõt lehet elérni.
Engem az érdekel, mivel a fékerõvel elégedett vagyok, hogy a váz kifáradását a fékmerevítõ hogyan befolyásolja, fõleg CrMo vázaknál? Számít valamit az élettartam szempontjából?
By
#3991
Posted 2003. April 23. - 06:30
Kicsit térjünk át a fékmerevítõkre. Ti milyet használtok/ajánlotok? Lehet egy CC gépen carbon, bazi nagy fékmerevítõt használni szerintetek? ;D
#3992
Posted 2003. April 22. - 08:05
nézegettem az XT is ,de azt az árkülönbséget teljesítményben nem hozta volna vissza szerintem (2002) a régebbieket annyira nem ismerem :-\
max csak a vazamat csavargatta volna (2002)!! azért meg teljesen felesleges
max csak a vazamat csavargatta volna (2002)!! azért meg teljesen felesleges
#3993
Posted 2003. April 22. - 08:02
Jaja. Elég az. : ;D Én nemrég találtam rá egy '98-as XT fékrendszerre, nagyon szép állapot + minden. Kíváncsi vagyok hogy hogyan fog mûködni a kicsike. ;D Nekem sem volt eddig még ilyen kategóriás fékem... :
#3994
Posted 2003. April 22. - 07:59
elotte dorem vót, még a tarcsa elott , de az lx az már télleg felsõ kat.
ne hiszem, hogy nagyon duhajkodásra is kell e- ennél jobb?? (cc, maratonra bõven 8))
ne hiszem, hogy nagyon duhajkodásra is kell e- ennél jobb?? (cc, maratonra bõven 8))
#3995
Posted 2003. April 22. - 07:52
#3996
Posted 2003. April 22. - 07:49
én most dobtam le hátulról az alivio tárcsámat és helyette egy lx V brake-t nyomtam fel!
hát azt kell hogy mondjam jól jártM, PEDIG KB. UGYANAZT VÁRTAM A kettõtõl, pedig két teljesen más mehanizmusról van itt szó. (egyébként a cserének a csomagtartó miatt volt aktualítása)
hát azt kell hogy mondjam jól jártM, PEDIG KB. UGYANAZT VÁRTAM A kettõtõl, pedig két teljesen más mehanizmusról van itt szó. (egyébként a cserének a csomagtartó miatt volt aktualítása)
#3997
Posted 2003. April 10. - 18:59
Hi potty!
Elfelejtettem hozzá rakni hogy sok féket kipróbáltam már haverok gépén, XT-tis ezek után döntöttem így. Persze a tárcsa az nagyon tetszett, de drága jó, meg eléggé terheli a felnit+küllût+ agyat.
Hát a pontos árat nem tudom egészen de kb
7.500 FT és kapsz hozzá kék fékpofákat.
És a súly is nagyon ott van.
Nekem ezek csak az elején jöttek be, aztán rájöttem hogy eléggé koptatja a felnit, ezért személyes tesztelések mellet a Tióga és a Zoggi-t ajánlom hozzá fékpofának, /jó vételár/ teljes-ítmény/ ezzel aztán már kényelem, fog nagyon, vízben is.
Csak akkor nem fogodt, mikor télen lefagytak jóval minusz fokokban+ a lejtõn, addig parás volt még kinem olvadt a pofa meg a felni.
De van olyan h. ne fagyna ilyenkor be?
Ez természetes,hisz megolvad a hó a pofán, majd szépen ráfagy, DE NYÁRON ;D ez ugyis elképzelhetetlen!!!!
Még egy érv(2): -nagyon szép és nem egy kihajló lemezre fogod be a pofát ( kevesebb erõveszteség nagyobb hatékonyság )
Elfelejtettem hozzá rakni hogy sok féket kipróbáltam már haverok gépén, XT-tis ezek után döntöttem így. Persze a tárcsa az nagyon tetszett, de drága jó, meg eléggé terheli a felnit+küllût+ agyat.
Hát a pontos árat nem tudom egészen de kb
7.500 FT és kapsz hozzá kék fékpofákat.
És a súly is nagyon ott van.
Nekem ezek csak az elején jöttek be, aztán rájöttem hogy eléggé koptatja a felnit, ezért személyes tesztelések mellet a Tióga és a Zoggi-t ajánlom hozzá fékpofának, /jó vételár/ teljes-ítmény/ ezzel aztán már kényelem, fog nagyon, vízben is.
Csak akkor nem fogodt, mikor télen lefagytak jóval minusz fokokban+ a lejtõn, addig parás volt még kinem olvadt a pofa meg a felni.
De van olyan h. ne fagyna ilyenkor be?
Ez természetes,hisz megolvad a hó a pofán, majd szépen ráfagy, DE NYÁRON ;D ez ugyis elképzelhetetlen!!!!
Még egy érv(2): -nagyon szép és nem egy kihajló lemezre fogod be a pofát ( kevesebb erõveszteség nagyobb hatékonyság )
#3998
Posted 2003. April 10. - 17:46
Hi Octadrive!
Én is sok jót hallottam a Ritchey fékrõl. Gondolkozom is egy ilyen beruházáson. Meg tudnád mondani a pontos árát és hogy hol vetted?
Köszi by
Én is sok jót hallottam a Ritchey fékrõl. Gondolkozom is egy ilyen beruházáson. Meg tudnád mondani a pontos árát és hogy hol vetted?
Köszi by
#3999
Posted 2003. April 10. - 16:59
Látom, vagytok páran akik szintén, mint én is nagyon mentek a teljesítményre/ár.
Az én tapasztalatom az hogy még canti-lever fékeket is nagyon fel lehet túrbózni, egy spéci karral, mint régen sok telónál elöl. :
;DÉn a Ritchey fékek mellet tettem le a voksot és tapsztalatom: -könnyû, szép kidolgozás, nagyon jól fog, a gyári kék fékpofát ajánlatos lecserélni, mert szerintem elégé eszi a felnit(Tióga v. Zoggi -t helyette). Ugyanis lényeges, hogy jó szerkezetü legyen a pofa,v. oda az egész(puha, nem túl kopós, ne egye a felnit.)
Ha netán még enné a felnit, akkor a forgácsdarabokat azonnali eltávolítása ajánlot, a felnin húzzünk át finom fémgyapotot, ezzel sima felületet kapunk, forgácsmenteset.
Igen sok múlik a bowdenrendszeren is.
Én régi XT canti-lever fékkarral használom, ezzel aztán iszonyatossan fog, de még az Avid csavargathatót ajánlom mellé.
Afékpofák lényegessek!
Szerintetek a Magurával (Hs 33 + az ilyesmi) mi a helyzet ? Érdemes átcserélni? ???
Az én tapasztalatom az hogy még canti-lever fékeket is nagyon fel lehet túrbózni, egy spéci karral, mint régen sok telónál elöl. :
;DÉn a Ritchey fékek mellet tettem le a voksot és tapsztalatom: -könnyû, szép kidolgozás, nagyon jól fog, a gyári kék fékpofát ajánlatos lecserélni, mert szerintem elégé eszi a felnit(Tióga v. Zoggi -t helyette). Ugyanis lényeges, hogy jó szerkezetü legyen a pofa,v. oda az egész(puha, nem túl kopós, ne egye a felnit.)
Ha netán még enné a felnit, akkor a forgácsdarabokat azonnali eltávolítása ajánlot, a felnin húzzünk át finom fémgyapotot, ezzel sima felületet kapunk, forgácsmenteset.
Igen sok múlik a bowdenrendszeren is.
Én régi XT canti-lever fékkarral használom, ezzel aztán iszonyatossan fog, de még az Avid csavargathatót ajánlom mellé.
Afékpofák lényegessek!
Szerintetek a Magurával (Hs 33 + az ilyesmi) mi a helyzet ? Érdemes átcserélni? ???
#4000
Posted 2003. April 10. - 14:55
Ehhhhh
Ezt mar frankon le kellene rajzolni... Mert jaa igy tenyleg homalyos... De egyebkent nem is az ilyen geometriai faszsagok a fontosak, hanem az anyagminoseg...
Ha jol van eddzve, akkor franko merev, ha nem, akkor nyulik.
Na azt annyi
Ezt mar frankon le kellene rajzolni... Mert jaa igy tenyleg homalyos... De egyebkent nem is az ilyen geometriai faszsagok a fontosak, hanem az anyagminoseg...
Ha jol van eddzve, akkor franko merev, ha nem, akkor nyulik.
Na azt annyi