Na, ehhez most nem tok hozzászólni. Ha minden tárcsa egy szinten van, akkor mégis mit vegyen az ember? Vagy inkább mit ne? (mondjuk én személy szerint shimano ellenes vagyok... igaz, hogy tök véletlen 1 hete már hátul is shimano agyam van, nameg a fékkarok is shimano, meg az elsõ tárcsa..., node az STX-RC karral semmi problémám, pedig már 5 éves!)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Indította
eric
, 2003. április 06. 20:04
#3541
Írta 2004. január 22. - 20:47
#3542
Írta 2004. január 22. - 20:29
hallottam egy jó mondást egy boltostól:D ;
mindig az a jó,amit nem lehet kapni
amíg hayes nincs,addig az a király
aztán van,és "mi ez a szar,basszus"
aztán a Hope a menõ
aztán meg rájönnek,hogy a régiek a jók
XT,Magura újra divat lesz
és EZER ember van...mindenkinek más a jó...van akinek eleve nem is kell tfék:)
mindig az a jó,amit nem lehet kapni
amíg hayes nincs,addig az a király
aztán van,és "mi ez a szar,basszus"
aztán a Hope a menõ
aztán meg rájönnek,hogy a régiek a jók
XT,Magura újra divat lesz
és EZER ember van...mindenkinek más a jó...van akinek eleve nem is kell tfék:)
#3543
Írta 2004. január 22. - 20:22
Hát én még egyelõre csak ilyen bótbajáros szintû bicajjal + fékkel nyomom ;D :'( (brm-420, Acera+a fékkar is bowden jagwire,bház passz)de jól fog fejre állós habár még nem bróbáltam(de egyszer majdnem).
Acor sárga fékpofával sokkal jobb mint a gyári shimanoval. Árak: a fékek2*2200, pofák 4db 1900, bowden2*500 volt a fékkar gyári de kb7-8000 kürülo van(Acera).
Acor sárga fékpofával sokkal jobb mint a gyári shimanoval. Árak: a fékek2*2200, pofák 4db 1900, bowden2*500 volt a fékkar gyári de kb7-8000 kürülo van(Acera).
#3544
Írta 2004. január 22. - 20:14
mit kell rini h draga?
azert mer a sok kocsog aki gyartja 1e-bol kijon, es mire eljut hozzank 5-6 e lesz.
kozben szinte nincs kulonbseg pofa es pofa anyaga kozott, csak a puhasag.
es motorosboltban 500ert felnyomnak ra ujabb ferodol reteget.
ez igaz.
de azert egy gyari kools stop megis csak....
h mi torik ossze? ;D
es meg egy:
"avd meha a legjobb"
ez nem igaz..
pl a juicy jobb...
xt is uolyan jo
hayes meg szinten....
ez embertol fugg, kinek mi tetszik, 1 kategoria.(csak hayes, xt nem nyomja el a tarcsat kozben...)
azert mer a sok kocsog aki gyartja 1e-bol kijon, es mire eljut hozzank 5-6 e lesz.
kozben szinte nincs kulonbseg pofa es pofa anyaga kozott, csak a puhasag.
es motorosboltban 500ert felnyomnak ra ujabb ferodol reteget.
ez igaz.
de azert egy gyari kools stop megis csak....
h mi torik ossze? ;D
es meg egy:
"avd meha a legjobb"
ez nem igaz..
pl a juicy jobb...
xt is uolyan jo
hayes meg szinten....
ez embertol fugg, kinek mi tetszik, 1 kategoria.(csak hayes, xt nem nyomja el a tarcsat kozben...)
#3545
Írta 2004. január 22. - 20:06
hát,nem rossz. Akkor egyelõre télleg marad marad más csajozási.... öö fékezési /V/ mód...
Mondjuk, gondolom ,több sufnintunig lehetõség van a tárcsafékek körül, mint V nél. Ha ügyi vagy bütykölhetsz magadnak betétet FERODO, meg ha "szaki" cimbijeid vannak, akár féktárcsát is, nemde? Nem is toom, valakinél olvastam, hogy a ".... név forog körbe, körbe.."
Szal, lehet, jövõ7en szétnézek a méhtelepen, s egy MZ fékbõl lefarigcsálva "itt-ott" csinálok egy féket... ;D
egy kérdés, thezoli: összetörik a fék???
Mondjuk, gondolom ,több sufnintunig lehetõség van a tárcsafékek körül, mint V nél. Ha ügyi vagy bütykölhetsz magadnak betétet FERODO, meg ha "szaki" cimbijeid vannak, akár féktárcsát is, nemde? Nem is toom, valakinél olvastam, hogy a ".... név forog körbe, körbe.."
Szal, lehet, jövõ7en szétnézek a méhtelepen, s egy MZ fékbõl lefarigcsálva "itt-ott" csinálok egy féket... ;D
egy kérdés, thezoli: összetörik a fék???
#3546
Írta 2004. január 22. - 17:11
akkor vagy cedrictöl ("a féket a buziklnak találták ki" ;D ) vetted a féket, vagy télleg jó... ;D én az elõzõ tulajjal együtt asszem április óta használom, de még mindig elég vastag a pofa. de nem értem mit kell itt ríni, hogy drága a pofa, motorboltba "feltöltik"olcsón. lor szerint. nekem még nem kellett. egy a lényeg ha minden tényezõt fiyelembe veszünk, akkor (is) a bowdenes avid a legjobb. nem csak elfogultságból ;D talán ccseknek nehéz.
#3547
Írta 2004. január 22. - 16:47
avidba az utángyártott ratyi is 5400!
behalás mekkora rablás..
viszont lehet,megéri eredetit venni,mert az enyém az használva van elõzõ tulajjal 1ütt számítva már olyan 3 éve is talán,és még nem kopott L:)
behalás mekkora rablás..
viszont lehet,megéri eredetit venni,mert az enyém az használva van elõzõ tulajjal 1ütt számítva már olyan 3 éve is talán,és még nem kopott L:)
#3548
Írta 2004. január 22. - 09:28
ha mar a bowdenesekrol beszelunk.
a deore kb 2-3 honap maximum.
a hayes egy picit azert tobb, hisz ki a fene fekez 700 km-t.... mondjuk ezt megtett utra gondolhatta
na mind1, most vettem ujat, majd meglatom mikor fogy el.
a diatech pofaja sose fog elkopni, igaz olajos.( <-- marmint hidraulikus!!!)
az avid is bir 1 evet kb (allitolag)...(mondjuk nemsok fekezessel)
a tarcsat meg olyan ritkan kell cserelni, mar ha kell, hogy azt nem fogja a penztarcad eszrevenni, mert elobb torik ossze a fek, minthogy... az uj fekkel meg ugyis uj tarcsa jar....
csak ha HA pofat kell venni, akkor nem 1e forint egy pofa, mint a v fekekbe, hanem a jo minosegu hayes-be: 5e(kool-stop) deore 515-be es 525-be 2.7e, deore 555-be 4.5, xt-be 3 korul.... avidba is igy 4-5 korul....
es ha ez telleg 3 honaponkent kell megejteni, akkor tobbet nem fekeznek
viszont idojarasallo, szal kicsit mocsok van, attol meg nem fogy ela fekpofa, mint a v-feknel 1 het alatt....
a deore kb 2-3 honap maximum.
a hayes egy picit azert tobb, hisz ki a fene fekez 700 km-t.... mondjuk ezt megtett utra gondolhatta
na mind1, most vettem ujat, majd meglatom mikor fogy el.
a diatech pofaja sose fog elkopni, igaz olajos.( <-- marmint hidraulikus!!!)
az avid is bir 1 evet kb (allitolag)...(mondjuk nemsok fekezessel)
a tarcsat meg olyan ritkan kell cserelni, mar ha kell, hogy azt nem fogja a penztarcad eszrevenni, mert elobb torik ossze a fek, minthogy... az uj fekkel meg ugyis uj tarcsa jar....
csak ha HA pofat kell venni, akkor nem 1e forint egy pofa, mint a v fekekbe, hanem a jo minosegu hayes-be: 5e(kool-stop) deore 515-be es 525-be 2.7e, deore 555-be 4.5, xt-be 3 korul.... avidba is igy 4-5 korul....
es ha ez telleg 3 honaponkent kell megejteni, akkor tobbet nem fekeznek
viszont idojarasallo, szal kicsit mocsok van, attol meg nem fogy ela fekpofa, mint a v-feknel 1 het alatt....
#3549
Írta 2004. január 21. - 19:13
hayes (cc) - thomey szerint 700 kilcsi... kicsit durva
shimano - kb fél év
avid - 3/4 év vagy több
shimano - kb fél év
avid - 3/4 év vagy több
#3550
Írta 2004. január 21. - 19:01
Mondjuk, ebben a saras dologban lehet valami, én is õrülethatárt súrolok, ha állandó bottal kerll visszafelé kipiszkálnom a sarat a fék-villa közül... De, mondjuk, ez általában már akkor fordul, elõ, ha nekem- a terep már jószerével tekerhetetlen...
De télleg, egy mechanikus szerkezet meddig birja, gondolom, a tárcsásnál is van kopás, müködtetõ mechanikától függöen, a golyópálya ilyesmi kopik, nem? Szóval, milyen idõközönként cserél egy átlag tárcsás pofát, illetve, féktárcsát?
De télleg, egy mechanikus szerkezet meddig birja, gondolom, a tárcsásnál is van kopás, müködtetõ mechanikától függöen, a golyópálya ilyesmi kopik, nem? Szóval, milyen idõközönként cserél egy átlag tárcsás pofát, illetve, féktárcsát?
#3551
Írta 2004. január 21. - 18:46
Na skubizzatok ide! Most adom el nemsoká ezt a hibrid dolgot...a lényeg, hogy most tudnék venni egy baszottul jó Avidot (valami titán baromság). Fel is raknám örömmel, meg minden, csak az örökös problémám... a idõjárás. Anyucit nem érdekli, ha ganés vagyok, a fejem tiszta marad (Fullface), A göncöm meg direkt gagyi. A lényeg, hogy sárférõhely.... nomeg, hogy annyi sár felgyülemlik elöl, hogy a féket hiába húzom, mert semmit nem moccan, se be, se ki... a sár miatt, amit nem gyõzök megállni és kézzel tépkedni kifele... szal innen kezdõdik a probléma. Lehet, hogy rohadtjó Vfék, de nekem a fék azért fék, hogy mindig úgyanúgy fogjon. Lehet, hogy az Avid V-nek nagyobb fékereje van szárazon, de ganéban semmi. Nameg folyton szétszedni, a rugónál kitisztitani. Problémás. Tökmindegy milyen, szerintem a legjobb a tárcsa, abból is a bowdenes. Nem igényel karbantartást úgy, mint a többi.
#3552
Írta 2004. január 21. - 09:01
jójó, de ha nyócas megy a kerékbe,akkor az jobb érzésû embereknél ugyis rögvest centrírozó kezei közé kerül, nemde?? Legalább is én úútálom, ha azt kell látnom, hogy ide-oda kolbászol alattam a kerék, nem beszélva arról, ha öltözködsz, vagy eszel vagy ilyesmi a bicón, s nem fogod a kormányt ráz, mintazálat... Ha meg csak azé' akarok tárcsát venni, hogy a lányok, akik mellett elmegyek, mindannyian kivétel nélkül lubrikáljanak a tündüs kis bugyijukba, akkor inkább más módszert választok az elõjátékhoz. .
Ha nyócrongy az alivio, ami ugyi specko agyat, meg normális fûzést igényel, s még a fékerõ se valami hajde... ::)Akkor marad egy jó V, pöpecül beállítva, valami remek /riccsikúlstop/ pofával, s óccsóbbé' vagy. Akinek, meg az kell, hogy vizbe-hóba is legyen fékerõ, az tegyen fel sárvédõt, mer' anya mit fog szóni, ha tökéletes fékerõvel a szarban tekersz kinn? Nekem pölö eddig kb. 4-5 szõr volt olyan helyzet,ahol megdaráltam a pofákat, az idõjárás miatt órákon belül... Egyik a legelsõ bükkmaraton, de hát ilyen nincs minden boltabájársná'...
Télleg, a tárcsásoknak- mechanikus, olajos- mennyi a karbantartásigénye /lóvé/, s meddig tart egy átlag pofa, átlag használat mellett+tárcsa?? Me' a forintosításnál ez is fontos lehet, de ebbe, nem vagyok kompetens... Egy készlet pofa nálam kb. félévig tart, mondjuk, nem megyek mindennap...
Meg nem szeretek fékezni.. 8)
Ha nyócrongy az alivio, ami ugyi specko agyat, meg normális fûzést igényel, s még a fékerõ se valami hajde... ::)Akkor marad egy jó V, pöpecül beállítva, valami remek /riccsikúlstop/ pofával, s óccsóbbé' vagy. Akinek, meg az kell, hogy vizbe-hóba is legyen fékerõ, az tegyen fel sárvédõt, mer' anya mit fog szóni, ha tökéletes fékerõvel a szarban tekersz kinn? Nekem pölö eddig kb. 4-5 szõr volt olyan helyzet,ahol megdaráltam a pofákat, az idõjárás miatt órákon belül... Egyik a legelsõ bükkmaraton, de hát ilyen nincs minden boltabájársná'...
Télleg, a tárcsásoknak- mechanikus, olajos- mennyi a karbantartásigénye /lóvé/, s meddig tart egy átlag pofa, átlag használat mellett+tárcsa?? Me' a forintosításnál ez is fontos lehet, de ebbe, nem vagyok kompetens... Egy készlet pofa nálam kb. félévig tart, mondjuk, nem megyek mindennap...
Meg nem szeretek fékezni.. 8)
#3553
Írta 2004. január 20. - 20:08
khhmmm.
mit vartal egy 8ezres fektol?!
majd meg KV-t is foz, ugye? szal az telleg ilyen trekking, bootbajaros tarcsa. jol nez ki a fenyben a pizza, ennyi.
viszont mihelyt az altalad kiprobalt "jol beallitott" v-fekes rendszerbe belemegy a leaprobb nyolcas, ...szhetted azt a csodas fekerot.... ide ut oda ut, suroldik, stb...
es az en mar egykori(mától) v-fekem azert verte a bowdenes deore-okat, es az olajos sem hagyta nagyon ott......
szal v fek is rulez, csak tul sok mindennek kell JONAK lennie a rendszerben....
mit vartal egy 8ezres fektol?!
majd meg KV-t is foz, ugye? szal az telleg ilyen trekking, bootbajaros tarcsa. jol nez ki a fenyben a pizza, ennyi.
viszont mihelyt az altalad kiprobalt "jol beallitott" v-fekes rendszerbe belemegy a leaprobb nyolcas, ...szhetted azt a csodas fekerot.... ide ut oda ut, suroldik, stb...
es az en mar egykori(mától) v-fekem azert verte a bowdenes deore-okat, es az olajos sem hagyta nagyon ott......
szal v fek is rulez, csak tul sok mindennek kell JONAK lennie a rendszerben....
#3554
Írta 2004. január 20. - 19:52
#3555
Írta 2004. január 20. - 19:50
#3556
Írta 2004. január 20. - 19:01
nos emberek, a v fék is lehet erõs? Hát, ha pl egy 5-6 rongyos v-t nézünk, az egy 15-20 rongyos tárcsának felel meg (fékerõben, száraz idõben)! Most teszteltem ezt-azt, és meglepõdtem, hogy egyes tárcsák mennyire szarok. Most próbálok ki egy aliviot 200-as pizzával, és azt kell hogy mondjam: úgy fog, mint egy pengén beállított 9.0 sram v-fék! Na erre varrjatok gombot! Azért nagyobb fékerõt vártam!
#3557
Írta 2004. január 19. - 20:41
#3558
Írta 2004. január 19. - 19:34
hát igen....
tezoli: az stx canti fékkar átállitható V-hez, vagy eccerüen müködött Cantilever valóságában ? s ha igen, akkor ezt hogy érted el... Nekem még soha nem sikerült bármely cantis karral V-t belõni...
tezoli: az stx canti fékkar átállitható V-hez, vagy eccerüen müködött Cantilever valóságában ? s ha igen, akkor ezt hogy érted el... Nekem még soha nem sikerült bármely cantis karral V-t belõni...
#3559
Írta 2004. január 17. - 21:13
Az biztos hogy nagyon jól néz ki. De lehet egy véfékes bringa is nagyon állat, csak szép kerék kell hozzá. Pl ilyen:
http://www.vitalclub...003/foto/08.JPG
(ja a kona-t tessék sasolni )
http://www.vitalclub...003/foto/08.JPG
(ja a kona-t tessék sasolni )
#3560
Írta 2004. január 17. - 20:51
te sose valtozol
enis feltettem ma egy vfeket, at is estem majdnem parszor ;D persze csak ott, ahol nem volt jeg a sipalyan.... ;D
sram, szurke jagwire bowdenhaz + bowden, stx canti kar ;D
es egy suntouron van, amin a kulsoszar elobb hajlik kifele, mint hogy a felnihez erjen a pofa ;D es megis...
viszont a tarcsa mennyivel jobban nez mar ki.... :-\
enis feltettem ma egy vfeket, at is estem majdnem parszor ;D persze csak ott, ahol nem volt jeg a sipalyan.... ;D
sram, szurke jagwire bowdenhaz + bowden, stx canti kar ;D
es egy suntouron van, amin a kulsoszar elobb hajlik kifele, mint hogy a felnihez erjen a pofa ;D es megis...
viszont a tarcsa mennyivel jobban nez mar ki.... :-\