Köszi ezzel sokat segítettél. Abban is igazat adok, hogy inkább fém fékkar talán egy sima deore assze tudja ugyan azt mint a sram 9.0, de fémbõl van és occsó. Tehát asszem ez lesz.
De még egy kérdés: Hátulra teljesen felesleges jobb fék, hogyha a mostani blokkolja pormentes aszfalton a kereket?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Started by
eric
, 2003. April 06. 20:04
#3241
Posted 2004. May 25. - 09:21
#3242
Posted 2004. May 25. - 08:44
Ha mégiscsak vennéd a fáradtságot és végiolvasnád a topicot, választ kapnál kérdéseidre. És talán nem kellene minden f*szságot havonta megbeszélni.
Na mindegy. A SRAM 9.0 féket nyugodtan megveheted. 9.0 fékkart nem ajánlom. Ha már fék(kar) legyen fémbõl. Ez persze szubjektív (és ez a lényeg!!!) Karnak vegyél pl, Deore-t, vagy valami Avidot. De jó az LX is, csak kicsit szokni kell. Nagyon klassz az XT kar is, csak ugye sokba kerül...
Ha nem akarsz túl sokat költeni, akkor a DiaCompe is jó lehet, nekem is volt (talán DC9 vagy mi ???), klassz. Kérdés persze hogy te melyiket akarod és mire van zsé?
Ja és még valami. Ne felejts el jófajta bovdenházat és bovdent venni. A ház legyen hosszantiszálas (pl, Jagwire) a bovden pedig köszörült.
Ennyi a titok. Meg ugye a jó beállítás....
Na mindegy. A SRAM 9.0 féket nyugodtan megveheted. 9.0 fékkart nem ajánlom. Ha már fék(kar) legyen fémbõl. Ez persze szubjektív (és ez a lényeg!!!) Karnak vegyél pl, Deore-t, vagy valami Avidot. De jó az LX is, csak kicsit szokni kell. Nagyon klassz az XT kar is, csak ugye sokba kerül...
Ha nem akarsz túl sokat költeni, akkor a DiaCompe is jó lehet, nekem is volt (talán DC9 vagy mi ???), klassz. Kérdés persze hogy te melyiket akarod és mire van zsé?
Ja és még valami. Ne felejts el jófajta bovdenházat és bovdent venni. A ház legyen hosszantiszálas (pl, Jagwire) a bovden pedig köszörült.
Ennyi a titok. Meg ugye a jó beállítás....
#3243
Posted 2004. May 25. - 07:38
És az mennyi? Te megvennéd még 1szer a diacompe fékkart? Az mennyi volt? Milyen fékerõt nyújt? stb. stb.
#3244
Posted 2004. May 25. - 07:37
#3245
Posted 2004. May 24. - 22:56
Én DiaCompe fékkarral használom, és tökéletesen mûködik.
Mivel elég puha a fékbetét anyaga, 2-3 ujjas fékkart is nyugodtan be lehet vállalni.
Ennyiért nemigen van jobb fék. A fékkaron gondolkodnék, inkább valami fémesebbet- költsgéhatékonyság miatt.
Mivel elég puha a fékbetét anyaga, 2-3 ujjas fékkart is nyugodtan be lehet vállalni.
Ennyiért nemigen van jobb fék. A fékkaron gondolkodnék, inkább valami fémesebbet- költsgéhatékonyság miatt.
#3246
Posted 2004. May 24. - 19:10
Bocs ha már volt ez a kérdés, de nem volt idegzetem végigolvasni a topicot:
Ki mit tud elmondani a sram 9.0 V-fékrõl? Milyen fékkarral érdemes használni? Elég jó hozzá a gyári 9.0? Ilyen árbanm van jobb fék nála? Én kb. 5500 Ft.-ért láttam.
Ki mit tud elmondani a sram 9.0 V-fékrõl? Milyen fékkarral érdemes használni? Elég jó hozzá a gyári 9.0? Ilyen árbanm van jobb fék nála? Én kb. 5500 Ft.-ért láttam.
#3247
Posted 2004. May 12. - 09:59
A kar szempontjából talán nem érdemes figyelmen kívül hagyni a kompozit Sram fokozatmentesen, és a fém Shimano (LX v. XT-tõl) 3 fokozatban állítható bowdenhúzását. A pillangó meg bizonyos árszint alatt mind siklócsapágyas, max a merevsége/súlya/kivitele változik. Nekem az Acerával sins semmi gondom, de a Ritchey-t 1 hét után leszedtem róla, nem tetszett...A lényeg inkább a pofa-felni kapcsolat. Ha ez kaka és emiatt rossz a fékhatás akkor van az, hogy merevítõ kell, mert az izomból húzott fék feszegeti a villákat. SZVSZ...
#3248
Posted 2004. May 12. - 09:02
Én deore V féket nyúztam egy jó darabig Mavic 221-el és tökéletesen meg voltam elégedve vele. Most XTR féket használok Mavic 717-el. A gyári fékpofával rosszabb volt mint az elõzõ párosításom. Most piros ritchie van elöl és avid hátul. Így most király, de nem érzek akkora különbséget hatásfokban mint amekkora különbség van az árában.
#3249
Posted 2004. May 12. - 09:01
Így azt tudom tanácsolni, keress olyan féket, aminek tetszik a formája/színe/passzol a bringádhoz és keress bele valami jópofa pofát!
Na pontosan így gondolom én is!
#3250
Posted 2004. May 12. - 08:15
Ami kimaradt: a lényeg úgyis a megfelelõ felni+fékpofa összeállítás. Így azt tudom tanácsolni, keress olyan féket, aminek tetszik a formája/színe/passzol a bringádhoz és keress bele valami jópofa pofát! A fenntebb felsorolt fékek (kivéve Avid AR40-nekem ilyen volt) mind megérik az árukat.
#3251
Posted 2004. May 12. - 08:12
Avid Arch Rival: Volt ilyenem pár hónapig, szerintem nem érdemes pénz adni érte. A "sima" párhuzamosító mechanika nélküli V-fékeknél ezerszer nyúlósabb érzés, nagyon butának hat. Szvsz egyetlen jó tulajdonsága van: sokan megbámulják, hogy "milyen menõ fék!" 8)
Juhi, felejtsd el! Vegyél tényleg bármit,csak ezt ne!
A SRAM 7.0/9.0 megéri az árát, a Deore féke sem rossz. Szvsz az Avid drága és maga a fék nem akkora durranás mint amekkora felhajtást csinálnak neki. Nem rossz, csak nem is jobb mint pl, egy Deore.
Juhi, felejtsd el! Vegyél tényleg bármit,csak ezt ne!
A SRAM 7.0/9.0 megéri az árát, a Deore féke sem rossz. Szvsz az Avid drága és maga a fék nem akkora durranás mint amekkora felhajtást csinálnak neki. Nem rossz, csak nem is jobb mint pl, egy Deore.
#3252
Posted 2004. May 12. - 07:16
ggx: szerintem ezen hülyeség is vitatkozni, az avid az avid, a sram meg sram. mind a kettõ jó, elvi kérdés, h melyiket veszed. ha van pénze az embernek, nem fogja 1 év múlva tépni a fejét, hogy az árkülönbözeten mért nem vett cukorkát. ettöl függetlenül minden tiszteletem a sram é, hogy ilyen áron ilyen marha jo.
juhi..
ha nem akarsz se tárcsát se magurát, akkor mit akarsz még egy avid v fék után??? he? nem tom elképzelni... kontrát???? :
juhi..
ha nem akarsz se tárcsát se magurát, akkor mit akarsz még egy avid v fék után??? he? nem tom elképzelni... kontrát???? :
#3253
Posted 2004. May 12. - 06:43
hát egy hónapot min fent lesz!Tárcsaféket nem akarok mert macerás beállítani a vizszintes papucs mitatt mig grind nél leverem a tárcsát!
#3254
Posted 2004. May 12. - 06:33
Ja és még mindig lehet kapni csomó helyen 4-5e ft-ért 9.0-t! Szal nem kell egybõl megvenni az elsõ helyen 10e-ért.
#3255
Posted 2004. May 11. - 23:51
szerinted saccra mennyi ideig lesz juhi bringáján az a vfék? :
nemhinném hogy "évekig"
egy hónap múlva már a tárcsafékekrõl fog kérdezõsködni...
ja és nem hinném, hogy a 9.0 nem bírná évekig, de akár még egy 5.0 is...
sima sikló csapágyas nem-párhuzamosító v-fékbõl szerintem "szinte" mindegy, hogy milyet veszel, a fékhatást leginkább a fékpofa fogja befolyásolni...
nemhinném hogy "évekig"
egy hónap múlva már a tárcsafékekrõl fog kérdezõsködni...
ja és nem hinném, hogy a 9.0 nem bírná évekig, de akár még egy 5.0 is...
sima sikló csapágyas nem-párhuzamosító v-fékbõl szerintem "szinte" mindegy, hogy milyet veszel, a fékhatást leginkább a fékpofa fogja befolyásolni...
#3256
Posted 2004. May 11. - 21:39
nem feltétlenül, ha egyszer most van pénzze, megéri azt a +5/7 ezret. a sram 10e (9.O) kb annyival drágább az avid. valóban nem sokkal jobb, de az az avid sok év múlva is avid marad.
#3257
Posted 2004. May 11. - 20:13
szerintem meg felesleges annyi pénzt beleölnöd az avidba, egy 7.0, vagy 9.0 sokkal olcsóbb, és az is teljesen jó.
#3258
Posted 2004. May 11. - 13:50
Mivel Avid, ezért tuti hogy a minõségével nincs gond.
És mivel a mtbr.com-on is mindegyik arch rival 4,4 feletti értékelést kapott ezért valszeg hogy elég jó fék. De el kéne olvasni a véleményeket, és ezt hadd ne én tegyem meg...
És mivel a mtbr.com-on is mindegyik arch rival 4,4 feletti értékelést kapott ezért valszeg hogy elég jó fék. De el kéne olvasni a véleményeket, és ezt hadd ne én tegyem meg...