Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4041 hozzászólás a témában

#2921
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás
:-)
:)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2922
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

Én úgy tudom hogy az LXen /és más karon is/ a dovdenhúzás mértékét állítod. A v-fékhez sok bovdent kell húzni a cantihoz kevesebbet. Ezért lehet állítgatni. Csak a canti fékek már kimentek a divatból.


Majdnem. Az LX kar szervós. Az állítással azt tudod szabályozni, hogy no szervó/közepes/erõs szervó hatás érvényesüljön. Ha "kikapcsolod" a szervót, azaz a kormánytól legtávolabra állítod azt a kis bizbaszt, akkor "normál" V-fék karként mûködik. A középsõ és a kormányhoz legközelebbi állásban mûködik a szervó, mégpedig úgy, hogy a fékkar meghúzásakor elöször "normál V-fékkarnyi" mennyiséget húz, majd ez csökken, így nyúlósabb lesz az érzés, viszont sokkal könnyebb húzni, erõsebbnek érzed a féket. Szal az LX kar nem igazán jó cantihoz, csak V-fékkel. Nem V-fék/canti olcsó kar! Az LX ben az a poén, hogy az XT és XTR karokhoz hasolóan tudja ezt a szervó dolgot, míg más karok ezt nem tudják! Még az AVID karjai sem! Azoknál a húzott bovden mennyiségét állítod, ami a kar teljes útján nagyjóból ÁLLANDÓ lesz, tehát csak azt tudod hangolni, hogy VÉGIG mekkora a húzott mennyiség, míg a szervós karoknál húzáskor elöször sokat, majd a kar útjának vége felé közeledve kevesebbet húz. Uff.

#2923
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
Igen, azér kell, mert a fejcsövön átvezetném az elsõt, a másik meg hosszú lenne legalább 2 fordulatnyi kp-hez. Olajos XTvel ez nem gáz.

#2924
PR

PR

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.651 hozzászólás
  • LocationRákosmente
Hali, lenne egy apró gondom.
A fékembõl kiesik a féktüske (amit a vázon lévõ lukba nyomok, s ezzel rögzül a fék) - legalábbis remélem így hívják.
Ezzel mit tudok kezdeni?
Ragasszam, forrasszam, vagy maradhat így - végülis felcsavarozva a fék elég stabilnak tûnik.

Aki másokat ismer, okos, aki magát ismeri, bölcs

Aki másokat legyõz, erõs, aki magát legyõzi, hõs

Lao-Ce


#2925
gbr4k

gbr4k

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 275 hozzászólás
Ezt birtam leszurni!
Ha kormanyforditasnal elfogy a bowdenhaz utja rugalmassaga, akkor kezdi el fesziteni a belso bowdent?
Akkor egyertelmu allasfoglalasotok az, hogy rovid???

#2926
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás

tul rövid akkor.

én most fogom sárga Corratecel szerelni a Ritchey V fékemet.
csak azért kérdeztem.
Van szürke B+...de azt inkább vag yeladom..vag ytartalékba rakom.
Nekem szürke Corratecem volt és az iseni volt élettartamban is és fékhatásban is.


Nekem nem jött be a szürke corratec, mert ette a Ritchey pro felnim, és esõben nem fogott semmit (szó szerint), csak jól befestette a felnit.

#2927
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.030 hozzászólás
tul rövid akkor.

én most fogom sárga Corratecel szerelni a Ritchey V fékemet.
csak azért kérdeztem.
Van szürke B+...de azt inkább vag yeladom..vag ytartalékba rakom.
Nekem szürke Corratecem volt és az iseni volt élettartamban is és fékhatásban is.
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#2928
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Szerintem rövid a bowdenház!

#2929
tom_mirra

tom_mirra

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.889 hozzászólás

Igen pont az LX ekrol olvasgattam :)
Csak nem tudtam mi az es inkabb megkerdeztem :D
Bar ennek szerintem inkabb versenyen van nagyobb jelentossege.

Hat sajnos nekem egy ilyen csere nem lenne olcso a fekvaltokarom miatt :) venni kellene egy valtokart is es az egybe LX meg igen draga :(


Én úgy tudom hogy az LXen /és más karon is/ a dovdenhúzás mértékét állítod. A v-fékhez sok bovdent kell húzni a cantihoz kevesebbet. Ezért lehet állítgatni. Csak a canti fékek már kimentek a divatból.

LX fékváltókart alig használtan vagy akciósan 10-14eHUF között már lehet venni.
2010.09.22. CM

néha kerékpáros.


#2930
gbr4k

gbr4k

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 275 hozzászólás
Bingo! A hátsó az! Akkor cicereg -nem fog kajakra-, amikor jobbra vagy balra tekerem a kormányt. Elõször arra godoltam, hogy túl hosszú/rövid a külsõ bowden, csak nem tudom melyik eset áll fenn. Vágjak le belõle?
Én fekete corratec fékpofát (ez elvileg esõpofa)használok hátra és elég jól fog minden idõjárási körülmény esetén -na ezt a mondatot ne lássa nyelvtantanár- . Lassan kopik.

Segítséget elõre köszönöm!

#2931
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
Igen pont az LX ekrol olvasgattam :)
Csak nem tudtam mi az es inkabb megkerdeztem :D
Bar ennek szerintem inkabb versenyen van nagyobb jelentossege.

Hat sajnos nekem egy ilyen csere nem lenne olcso a fekvaltokarom miatt :) venni kellene egy valtokart is es az egybe LX meg igen draga :(

Jah es Acera fek-valtokart ha otvozom egy avid single digit 7 el akkor nagyon szuk keresztmetszet lesz a fek-karom ? (bar a gyari merida vfek is most beallitas utan igen jol fog)

#2932
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.350 hozzászólás
Most az LXre gondolsz?Mostanában elég olcsón hozzádvágják néhány helyen.Sztem elég jó.Elvileg lehet állítgatni, de én nem nagyon láttam sok értelmét, nem variálgatom.De tényleg jó.Sztem megéri az árát.

#2933
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
Az lenne a kerdesem, hogy a szervós fék kar az hogy muxik illetve mik az elonyei hatranyai.

#2934
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.030 hozzászólás
ahoz van köze hogy nagy iveben haylik a bowden/ház, yobban mint kellene.
Kell vágni a megfelelõ b.ház szakaszból(ami 99.9% a fékkkarból kiyövõ elsõ:)

Használ/t valaki Corratec Vfék sárga fékpofákat??
Vagy bármey corratecet?
Mik a tapasztalatok? és miyen fékben volt?
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#2935
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.350 hozzászólás
Sztem az alu kevésbé hajlik mint mondjuk az acél.Legalábbis nekem a gyakorlati tapasztalatom is ez volt.

#2936
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
En most vettem tegnap ilyen hosszantit es nem jagwire volt a markaja Acor volt ha jol emlexem de ez nem 100% a betus az biztos :P es az hosszantiszallas eros es olcso. Tegnap ezzel szereltuk a regi cangamat.

#2937
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
Ilyenem nekem is van ha megtepem a cangat es rangatom jobbra balra de csak piciket :D
egyenesben nem fog :) szal akkor tekerem mint allat :D amikor meg megkuldom akkor meg ugyis mindegy ugy felszabadulnak a loerok hogy az a kis ciceges meg sem art :P

Nekem a vasarlasnal azt mondtak a boltban hogy ez termeszetes ,mert a bringad is "hajlik" ossze vissza millimetereket alattad foleg az alu, ha meg ehhez parosul egy nagyobb testsuly is mint pl nekem akkor ez a jelenseg termeszetesnek mondhato. Szerintem (en mint ujonc)

#2938
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.350 hozzászólás
Sztem azért fog be, mert a kerék gyenge és amikor kanyarodsz akkor elhajlik egy kicsit a nem kiegyenlített erõk miatt.Ilyet akkor is tapasztalhatsz ha pl. simán kanyar nélkül jól megdöntöd a bicajt.De ez bizonyos szintig természetes.
Jah, és nem igazán értem mi köze van ennek a bowenház hosszúsághoz.

#2939
csgy

csgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
Kicsit körül írnád? Mind a két irányban? Csak cicereg, vagy fog kajakra? Álló helyzetben is produkálja? Ugye a hátsórol van szó?

#2940
gbr4k

gbr4k

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 275 hozzászólás
Hi! Nem tudjátok mitõl van, hogy kanyarban fog a fék? Túl hosszú vagy túl rövid a bowdenház? Kérem aki tud segítsen! S.O.S !