A válasz logikája: azt hittem, hogy szervo alatt te konkrétan a simano féle servo actiont érted, ami úgy mûködik, ahogy rvilike leírta pár HSZ-el korábban.
a másik:
Igen, Yasec ezt mondta, mivel gondolom a saját vázait elég merevre csinálja, hogy ne kelljen hozzájuk ilyen "mankó".
Most viszont egy belépõszintû bike tuningolásáról beszélünk,
és gondolom Guinak nem elfogadható alternatíva az,
hogy vegyen egy másik (esetleg konkrétan Yasec) vázat
Amúgy is csak egy tipp volt, mert gondolom azt te sem vonod kétségbe, hogy egy kevésbé merev vázra szerelve a fékmerevítõ sokat javíthat a fék teljesítményén, és ráadásul pont azt a nyúlós érzést szûnteti meg, amit annyira utálsz (meg én is)!
biztos vagyok benne, hogy huzogattál már féket hi-ten vázas bringán, hát az olyan, mint a rágógumi. az ilyenre aztán vehetsz bármilyen merev féktestet, fékkart, a nyúlós érzés addig nem szûnik meg, amíg ki nem merevíted a támvillákat egy erre szolgáló eszközzel
"legalább akkora erõvel tolja vissza a rugalmas villa a féket mint amit te húzol"
hát pont ez az, hogy itt a villával birkózol,
miközben ennek az erõnek a fékpofát kellene rányomnia
a felnire.
Az meg ugye nyilván nem mindegy, hogy ez 95%-os hatékonysággal történik,
vagy csak 60-al, mert a fennmaradó 35%-al a támvilla csöveit tolod szét. szerintem ebben tökre igazam van! :mexico:
gondolj csak az elsõ villákra és a tárcsafékekre, ugyanaz a jelenség:
minél merevebb a szár, annál jobban fog a fék,
mert az energia nem abban vész el, hogy a fékkonzol tekeri a villa szárait.
nehogy megint félreértés legyen:
én nem tudom, hogy Gui milyen vázat hajt!
csak arra gondoltam, hogy nem árt megvizsgálni ilyen szempontból sem! javaslat volt, egy ötlet, nem pedig végrehajtandó parancs!
OFF:
egy épített városi "csapatós" bike-om van, 21"-es Cro-Mo vázzal.
szerinted mennyire rugalmasak az acélcsövek ilyen hossz mellett?
A fékmerevítõ használata szvsz egyáltalán nem attól függ, hogy milyen évet írunk, hanem akkor már inkább attól, hogy milyen évet írtak, amikor a vázad készült.