Hamár itt tartunk! Mijen fékkart ajánlotok Avid SD5-höz??? Mi a véleményetek egy LX-rõl?? Mondjatok vmi jót mer a mostani egy retek és minnél hamarabb szertetnék tõle szabadulni:D Esetleg még Avid Speed Dial 5????
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Started by
eric
, 2003. April 06. 20:04
#2421
Posted 2005. September 02. - 17:37
#2422
Posted 2005. September 02. - 17:21
Avid karom még nekem sem volt:D Most vmi alap B+ van ami elég.....nah mind1...ugyis tudjátok:D
Ne törõdjél semmivel, egyél zsemlét kiflivel!
#2423
Posted 2005. September 01. - 23:28
A - hajlékony a fékpillangó
B - hajlékony a villa
C - rossz a bowdenezés - vegyél Nokon-t - de minden bowden nyúlik egy ideig (utána is, csak lassabban), szóval talán meggyúgyul, ha "bejáródik"
D - állítsd át a karod, ha servo-wave pozicióállítós, mert lehet, hogy "modulált" beállításban van - bocs ha hülyeséget írok, nem volt Avid karom, de Shimano karoknál a bowdenhúzás áttétel nem lineáris egy pont után
B - hajlékony a villa
C - rossz a bowdenezés - vegyél Nokon-t - de minden bowden nyúlik egy ideig (utána is, csak lassabban), szóval talán meggyúgyul, ha "bejáródik"
D - állítsd át a karod, ha servo-wave pozicióállítós, mert lehet, hogy "modulált" beállításban van - bocs ha hülyeséget írok, nem volt Avid karom, de Shimano karoknál a bowdenhúzás áttétel nem lineáris egy pont után
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2424
Posted 2005. September 01. - 20:52
Bár nem tudom, hogy hogy érted pontosan a nyúlást, de:
milyen öreg a bovdened, bovdenházad? - sokat számít.
Ugy értem a nyúlást h a fékkarnak van egy pontja ahol blokkol és onnan még tom húzni a fékkart kb 3-4 mm-t, és olyan érzés mintha szakadna szét a bowden:S
Ne törõdjél semmivel, egyél zsemlét kiflivel!
#2425
Posted 2005. September 01. - 20:44
#2426
Posted 2005. September 01. - 18:42
Bár nem tudom, hogy hogy érted pontosan a nyúlást, de:
milyen öreg a bovdened, bovdenházad? - sokat számít.
milyen öreg a bovdened, bovdenházad? - sokat számít.
"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"
#2427
Posted 2005. September 01. - 18:10
HI ALL!! Szeretnék vmit kérdezni!! Most vettem egy AVID SD5-öt nagyon jó kis fék meg minden, de amikor fékezek vele egy erõsebbet akkor van egy kis nyúlás (kisebb mint a régi B+ fékemnél:D ) Merevítõtõl csöppet enyhült ez a nyúlósság de ez még mindig nem az igazi! Havernak is ez a féke van meg ez a merevítõ és semennyit sem nyúlik!! [B+ Zero 30-as felni, Shimano acera(ef29) fékváltókar, Acor bowden (az a sárga, vmi cuccal bevan vonva)] Nekem B+ Acrobat Pro (24.4) felnim van, B+ RT353A ( 3 ujjas OMG) fékkar, alap bovden:) . Pofákkal semmi gond nincs, jól be vannak állítva.
SZtetek mivel lehetne megoldani h ne legyen ez a nyúlás mert nagyon zavarr!!!!
NAh csá!
SZtetek mivel lehetne megoldani h ne legyen ez a nyúlás mert nagyon zavarr!!!!
NAh csá!
Ne törõdjél semmivel, egyél zsemlét kiflivel!
#2428
Posted 2005. September 01. - 17:58
Hali!
Mit kell tenni akkor, ha a vadiúj Jagwire fékpofa az elsõ keréken úgy szól mint egy kamion kürt? Turisták ellen nagyon hatásos, de erdõben az állatokon kívûl fõleg csak engem indegesít. A hátsó keréken ugyanazon a felnin teljesen csendes.
Próbálkoztam különbözõ szögben beállítani a fékpofát, hogy elõször az eleje érjen hozzá, így érintkezéskor rákapja a végét, vagy hogy teljesen párhuzamos legyen... a hangerõ változott, de egyszer így, egyszer úgy.
Vagy kenjem be málnaszörppel?
Mit kell tenni akkor, ha a vadiúj Jagwire fékpofa az elsõ keréken úgy szól mint egy kamion kürt? Turisták ellen nagyon hatásos, de erdõben az állatokon kívûl fõleg csak engem indegesít. A hátsó keréken ugyanazon a felnin teljesen csendes.
Próbálkoztam különbözõ szögben beállítani a fékpofát, hogy elõször az eleje érjen hozzá, így érintkezéskor rákapja a végét, vagy hogy teljesen párhuzamos legyen... a hangerõ változott, de egyszer így, egyszer úgy.
Vagy kenjem be málnaszörppel?
#2429
Posted 2005. August 26. - 20:39
Lehet, hogy maradi vagyok, de én szeretem a fékmerevítõta V-fékjeimhez (Avid SD5+ SD7 fékkar). Nézegettem a vázat anélkül (Merida Matts Pro HFS), de bizony nyitogatta. A telót nem próbáltam nélküle (Manitou Balck Super).
Szóval van is rajta, de randa, mint a bûn ! Tudtok szépet (esetleg karbon?)?
Köszi...
Szóval van is rajta, de randa, mint a bûn ! Tudtok szépet (esetleg karbon?)?
Köszi...
#2430
Posted 2005. August 24. - 21:24
koszi
kozben en is utanna neztem .
azon gondolkozom,hogy vajon avid tarcsaval mukodne-e,de ez mar egy masik topik
kozben en is utanna neztem .
azon gondolkozom,hogy vajon avid tarcsaval mukodne-e,de ez mar egy masik topik
#2431
Posted 2005. August 22. - 15:12
Maxigaz!
A 737-es XT fékváltókar 94-es évjáratú alkatrész akkor még se híre se hamva nem volt V-féknek így hát tuti nem is fog menni azokkal!Sajnos!!!
A 737-es XT fékváltókar 94-es évjáratú alkatrész akkor még se híre se hamva nem volt V-féknek így hát tuti nem is fog menni azokkal!Sajnos!!!
#2432
Posted 2005. August 17. - 19:40
a beakaszto kutyu tudna mozogni a fekkarban,de megvan vezetve egy muanyag sinben , azon viszont semmit nem lehet allitani ,nincs ket csavar,csak egy ami a muanyag vezeto sin egyik oldalat rogziti a fekhazahoz,
szerintem ez valami regebbi kiadas ,nem baj majd alitgatom amit lehet rajta,hatha jobb lesz
azert koszi,esetleg majd csinalok nehany kepet rola
szerintem ez valami regebbi kiadas ,nem baj majd alitgatom amit lehet rajta,hatha jobb lesz
azert koszi,esetleg majd csinalok nehany kepet rola
#2433
Posted 2005. August 17. - 10:30
van egy kis csavar ,de az meg csak egy muanyag darabot rogzit.
Sztem megtaláltad,két ilyen kis csavarral ellátott mûa darabot kell látni.
#2434
Posted 2005. August 17. - 09:17
továbbra sem a fékkar helyzetérõl van szó!
hanem a bowdenhúzó kis rüszü mennyire csússzon a neki szánt helyen fel le.
hanem a bowdenhúzó kis rüszü mennyire csússzon a neki szánt helyen fel le.
#2435
Posted 2005. August 16. - 20:36
hat jobban bele neztem az xt be,amit belulu talaltam hernyocsavart az csak a forgas tengelyt rogziti,hogy ne essen ki,az elejen meg van egy kis csavar ,de az meg csak egy muanyag darabot rogzit,kis pockok nincsenek(hahaha ,pöckök, angol billentyuzetet hasznalok es nem tudom mi hol van...)
allitani csak a kulso hernyocsavarral tudom allitani a fekkar helyzetet.
allitani csak a kulso hernyocsavarral tudom allitani a fekkar helyzetet.
#2436
Posted 2005. August 16. - 19:16
használ valaki (közületek) avid sd 7-et?
mi a véleménye róla?
..illetve mit lehet tenni, ha a fékpár egyikének meghalt a rugója?
mi a véleménye róla?
..illetve mit lehet tenni, ha a fékpár egyikének meghalt a rugója?
"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"
#2437
Posted 2005. August 16. - 11:26
Igen ez így normális! Ne aggódj nem fog "kikopni" a kar!
"...- Idõt bõven hagyj mindenre! Inkább a sátradban ebédelj, mint a sziklafalban vacsorázz. Soha nem indulhatsz túl korán!..."
#2438
Posted 2005. August 16. - 10:03
Ha kiveszem a kis mûa. szarokat, nem kopik ki hamar a kar?Mert így csúszkál benne állandóan a bowdentartó vég.Ez így a normális?
#2439
Posted 2005. August 16. - 00:53
Az Xt-nél vagy 2 pöcök vagy 1 pöcök vagy nincs pöcök...(tehát 3 verzió)
"...- Idõt bõven hagyj mindenre! Inkább a sátradban ebédelj, mint a sziklafalban vacsorázz. Soha nem indulhatsz túl korán!..."
#2440
Posted 2005. August 15. - 23:58
2 dolog: amirõl beszélsz az simán a fékkar távolsága a markolattól
még a leggagyibb féken is ottvan
a másik ami azon a részen van ahol a bowden beakaszkodik a karba, ott lehet állítani
2v3 v bármilyen állásba
sztem az xt csak kettõ v 3
azaz nem fokozatmentes hanem 2 v 3 fokozat
még a leggagyibb féken is ottvan
a másik ami azon a részen van ahol a bowden beakaszkodik a karba, ott lehet állítani
2v3 v bármilyen állásba
sztem az xt csak kettõ v 3
azaz nem fokozatmentes hanem 2 v 3 fokozat