Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#2321
Posted 2005. September 30. - 14:15
Én is hasonlóan jártam, szintén egyenes kormányról váltottam hajlítottra, meg stucni is rövidebb és megasabbra, de nekem cserélni is kellett egy hosszabbra a házat, szerencsére voltak itthon kimaradt , dirib darab bowdenházak, az egyik pont jó volt méretileg.
#2322
Posted 2005. September 30. - 14:07
']
Jah igen elsõ féknél a lehetõ legrövidebb bowdenház hosszat vágjál, ami még engedi a kormány rendes forgatását,ez is segíti a jobb fékhatást. A túl hosszú bowdenháztól ugyanis nyúlósabbá válhat a fékhatás.
Ja igen, ezzel is sikerült megszívnom, mert a bringán alapból nagyon ki volt számolva a dolog, csak annyi ház volt a bowdenen, ami épp elég. Csakhogy én lecseréltettem vételkor a kormányt hajlítottra, és elfogyott a ház! Uh most koptatja a csapágy feliratát, és erõs jobbkanyarnál befog a fék(!), de ezen felül szerencsáre semmi baja nincs. Szal egyelõre hagyom, amíg müxik...
#2323
Posted 2005. September 30. - 14:00
#2324
Posted 2005. September 30. - 13:44
']
Bowdentémához szólva: Nekem legolcsóbb bowdenházam és bowdenem van, és semmi bajom nincsen vele.Nagyon pöpec az elsõ fékem immáron 8 éve(Hátsó az Magura) Tárcsafék power van benne:afro:
probáltál már komolyabbat, hogy ezt mondod?
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#2325
Posted 2005. September 30. - 13:42
Arra gondoltam.. Nyúlós, de nélküle a végén még fejre állok. Újra kell tanulnom fékezni.. Mindenesetre már tudom mitõl állítottam egykerékre a bátyámét szinte nulla sebesség mellett..
Én meg éppen azt szeretem hogy ha akarom csontra leblokkolhatom a gépet.
Meg kell tanulni hogy hogyan tudod úgy adagolni a féket hogy ne blokkoljon, hanem csak lassítson. Ez gyakorlás kérdése, és egyáltalán nem egy nagy wasistdas.
Bowdwntémához szólva: Nekem legolcsóbb bowdenházam és bowdenem van, és semmi bajom nincsen vele.Nagyon pöpec az elsõ fékem immáron 8 éve(Hátsó az Magura) Tárcsafék power van benne:afro:
Jah igen elsõ féknél a lehetõ legrövidebb bowdenház hosszat vágjál, ami még engedi a kormány rendes forgatását,ez is segíti a jobb fékhatást. A túl hosszú bowdenháztól ugyanis nyúlósabbá válhat a fékhatás.
#2326
Posted 2005. September 28. - 12:14
amúgy is kezeket a paplan fölé...:-)
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2327
Posted 2005. September 28. - 11:31
Arra gondoltam.. Nyúlós, de nélküle a végén még fejre állok. Újra kell tanulnom fékezni.. Mindenesetre már tudom mitõl állítottam egykerékre a bátyámét szinte nulla sebesség mellett..Arra a túra és trekking bicajokon használt vastagabb izére gondolsz amit fékerõhatárolónak hívnak. Semmi exra nincs benne csak egy rugó, ami ha nagyon megmarkolod a fékkart összenyomódik, azaz veszít a húzási energiából! Szerintem semmi értelme, csak pudingos lesz a fékérzés tõle!!!!
Tin: Nem huzogatom..
#2328
Posted 2005. September 27. - 16:26
Oké, így már értem.. Nekem az soha nem jött még ki.. Azt hittem egybe van öntve, de majd meglesem..
Az ABS az elsõ fék vége fele van. Tektro A.M.S néven fut. Valami fék modulátor, ami megnehezíti az elsõ kerék blokkolássát. Tény, nagyon nehezen tudtam elsõ kerékre állítani a bringát..
Csak nem tudom eldönteni, hogy jó az, ha ilyen van, vagy nem.
Azért ne nagyon huzigáld, nehogy miattam kijárjon késõbb is. :-)
#2329
Posted 2005. September 27. - 16:17
Még nem csinálta, de elképzelni sem tudom, hogy mi honnan akadt ki..
Ami jobban érdekelne, hogy azzal az elsõ fékes ABS-szel mit lehet kezdeni? Úgy értem, van valami értelme, vagy hanyagolható és bovden cserénél tüntessem el. (Persze, lehet, hogy máshogy nem is tudom lecserélni, csak ha kimarad..)
Látott már valaki ilyen ABS-t?
Arra a túra és trekking bicajokon használt vastagabb izére gondolsz amit fékerõhatárolónak hívnak. Semmi exra nincs benne csak egy rugó, ami ha nagyon megmarkolod a fékkart összenyomódik, azaz veszít a húzási energiából! Szerintem semmi értelme, csak pudingos lesz a fékérzés tõle!!!!
#2330
Posted 2005. September 27. - 16:07
Az ABS az elsõ fék vége fele van. Tektro A.M.S néven fut. Valami fék modulátor, ami megnehezíti az elsõ kerék blokkolássát. Tény, nagyon nehezen tudtam elsõ kerékre állítani a bringát..
Csak nem tudom eldönteni, hogy jó az, ha ilyen van, vagy nem.
#2331
Posted 2005. September 27. - 15:57
Még nem csinálta, de elképzelni sem tudom, hogy mi honnan akadt ki..
Ami jobban érdekelne, hogy azzal az elsõ fékes ABS-szel mit lehet kezdeni? Úgy értem, van valami értelme, vagy hanyagolható és bovden cserénél tüntessem el. (Persze, lehet, hogy máshogy nem is tudom lecserélni, csak ha kimarad..)
Látott már valaki ilyen ABS-t?
Az ABS-rõl nem tudok.
A kiakadás a váz kormányhoz közelebbi részén történt, ahol a bowdenház elkezdõdik (vagy véget ér, és a meztelen bowden elõbukkan). Ott van egy pöcök, ami a helyén tartja a bowdeneket, a féké vastagabb, ebben van a szûkítõ, és ebbõl jön ki a ház is. Na itt szokott a kormány felé elmozdulni a ház, és nem megy vissza a helyére.
Inkább lefényképeztem, de még konvertálja a tár, addig nem tudom iderakni a linkjét.
mégis sikerült:
http://img.tar.hu/sz...e2/16335708.jpg
#2332
Posted 2005. September 27. - 15:41
Ami jobban érdekelne, hogy azzal az elsõ fékes ABS-szel mit lehet kezdeni? Úgy értem, van valami értelme, vagy hanyagolható és bovden cserénél tüntessem el. (Persze, lehet, hogy máshogy nem is tudom lecserélni, csak ha kimarad..)
Látott már valaki ilyen ABS-t?
#2333
Posted 2005. September 27. - 15:20
Na igen, azt hiszem mindenre nem gondoltam.. Logikus..
Kösz mindenkinek az infókat és az okosítást..
Neked csinálta már azt a féked, hogy a kart nem tudtad behúzni, de ha a bowdent meghúztad a váznál, akkor valamennyire mégis mûködött a hátsó fék? Nekem már többször csinálta ezt, és Aga mutatta meg, hogy mi a gond. A vázon már a hidralikus fék elõkészítése van, és a szûkítõ kis bigyóból kiugrott a bowdenház, megfeszítette a fékkart, és ezért nem lehetett behúzni. Csak szólok, hogy tudj róla.
#2334
Posted 2005. September 27. - 15:17
#2335
Posted 2005. September 27. - 15:11
#2336
Posted 2005. September 27. - 14:58
#2337
Posted 2005. September 27. - 10:04
Kösz mindenkinek az infókat és az okosítást..
#2338
Posted 2005. September 27. - 09:41
Persze, a végeredményt elhiszem, de az elméletet nem értem.. Tudom, az nem fontos.. De a bovden ház gyakorlatilag csak valami takarást jelent, nem? Akár lehetne szabadon is a bovden, nem?
Nem egészen!!!! A bowdenház a takarás mellett az erõátvitelért is felelõs. azért kell a bowdenház, hogy arra menjen a bowden amerre kell neki, illetve a bowdenmozgás amit Te idézel elõ fékezéskor, a féket ráncigálja és ne a bowden kanyarulatok ívének változásában vesszen el a "húzás útja". Na ezt most jól "megaszontam"!!!
#2339
Posted 2005. September 27. - 00:45
De a bovden ház gyakorlatilag csak valami takarást jelent, nem? Akár lehetne szabadon is a bovden, nem?
#2340
Posted 2005. September 27. - 00:43
Persze, a végeredményt elhiszem, de az elméletet nem értem.. Tudom, az nem fontos.. De a bovden ház gyakorlatilag csak valami takarást jelent, nem? Akár lehetne szabadon is a bovden, nem?