Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
Started by
CURTISPAPI
, 2003. February 25. 21:21
#1961
Posted 2009. April 07. - 21:54
sztem mindeki igy nyomja, aki otthon szerel
csak azolcsóbb összerakós gyáraknak jó, mert nem kell baszkódni az egynekénti elgurulnemgurulmegállazsírban projekttel
shimano sem használ kosarat egyik agyában sem
csak azolcsóbb összerakós gyáraknak jó, mert nem kell baszkódni az egynekénti elgurulnemgurulmegállazsírban projekttel
shimano sem használ kosarat egyik agyában sem
#1962
Posted 2009. April 07. - 21:27
Üdv!
Valaki kipróbálta már hogy az agyba a golyóskosár helyett csak a golyókat rakja be? Így nincs ami eltörjön. Legközelebbi csapágy cserénél így csinálom én is.
Valaki kipróbálta már hogy az agyba a golyóskosár helyett csak a golyókat rakja be? Így nincs ami eltörjön. Legközelebbi csapágy cserénél így csinálom én is.
#1963
Posted 2009. April 06. - 22:25
hali!
van egy novatech átütõs elsõ agyam,ami kotyog(kb fél éve kezdte a kotyogást).Van hozzá kittem,amivel gyorszárasra lehet alakitani,ha átalakitom,akkor nemkotyog-az átalakitásnál csak távtartokat kell cserélni+egy tengelyt betenni
Egy drop offban,majd egy 55ben volt ez az agy,(komplett kerékkel eggyütt), más átütõs teloknál is kotyog,de visont bármilyen más gyorszáras telonál nem.
Erre van valakinek ötlete,hogy lehet a baj?
van egy novatech átütõs elsõ agyam,ami kotyog(kb fél éve kezdte a kotyogást).Van hozzá kittem,amivel gyorszárasra lehet alakitani,ha átalakitom,akkor nemkotyog-az átalakitásnál csak távtartokat kell cserélni+egy tengelyt betenni
Egy drop offban,majd egy 55ben volt ez az agy,(komplett kerékkel eggyütt), más átütõs teloknál is kotyog,de visont bármilyen más gyorszáras telonál nem.
Erre van valakinek ötlete,hogy lehet a baj?
#1964
Posted 2009. April 06. - 17:12
Orszagutira kevlaros kulso + latex belso szereleshez van valami altalanos, amire vigyazni kell a hagyomanyos drotos+butyllal szemben?
Meg sosem lukasztottam belsot szereleskor, -nem egyet csinaltam mar-, de most sikerult odacsipnem rendesen. Sok sikertelen kiserlet utan ugy tunt vegre minden jo lesz, nem utott, de a vegso pumpalas vegen piszok nagyot durrant 8 baron, csengett a fulem egy percig utana. Tisztan latszott, hogy oda volt csipodve. Erdekes, de a hatalmas durranas utan is igen kemeny maradt a gumi, nem eresztett le.
A masodik perem atemelese elott kellene fujni valami minimalisat a belsobe esetleg?
Meg annyit, hogy szerszam nelkul persze teljesen eselytelen volt atemelni a peremet.
Meg sosem lukasztottam belsot szereleskor, -nem egyet csinaltam mar-, de most sikerult odacsipnem rendesen. Sok sikertelen kiserlet utan ugy tunt vegre minden jo lesz, nem utott, de a vegso pumpalas vegen piszok nagyot durrant 8 baron, csengett a fulem egy percig utana. Tisztan latszott, hogy oda volt csipodve. Erdekes, de a hatalmas durranas utan is igen kemeny maradt a gumi, nem eresztett le.
A masodik perem atemelese elott kellene fujni valami minimalisat a belsobe esetleg?
Meg annyit, hogy szerszam nelkul persze teljesen eselytelen volt atemelni a peremet.
#1965
Posted 2009. April 06. - 13:30
Nekem is van ilyen használható jó minõségû darabmerida multi 2
ezt néztem ki eddig ez a nyerõ
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1966
Posted 2009. April 06. - 13:18
#1967
Posted 2009. April 06. - 11:08
nekem topeak hezus van mar par eve
de ez gyanitom nem all meg 3000bol. szerintem kicsit tul olcson akarsz venni... majd a tobbiek kijavitanak, nem vagyok tisztaban az otthoni arakkal, de jo minosegu lancbontos szerszam ennyiert szerintem nem nagyon van.
talan a BBB Maxifold L
de ez gyanitom nem all meg 3000bol. szerintem kicsit tul olcson akarsz venni... majd a tobbiek kijavitanak, nem vagyok tisztaban az otthoni arakkal, de jo minosegu lancbontos szerszam ennyiert szerintem nem nagyon van.
talan a BBB Maxifold L
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1968
Posted 2009. April 06. - 09:01
Sziasztok!
olyan imbuszkulcs+láncszerelõ kulcsot keresek egyben, amit túrákhoz is tudok vinni, és nem gagyi, nem sarkazom le hamar, max 3.000 ft-ig
ti mit használtok?
köszi
olyan imbuszkulcs+láncszerelõ kulcsot keresek egyben, amit túrákhoz is tudok vinni, és nem gagyi, nem sarkazom le hamar, max 3.000 ft-ig
ti mit használtok?
köszi
#1969
Posted 2009. April 05. - 14:50
igen, ezeket megtaláltam, de ezek kerékpárba beszerelési és beállítási útmutatók, nem pedig szervíz dokumentációk.
#1971
Posted 2009. April 04. - 23:34
sziasztok,
van egy 2008-as Marzo XC600 ATA2-es villám, amit szeretnék saját kezüleg karbantartani, olajat cserélni benne, stb.
nem tudjátok honnan lehet leszedni szét/összeszerelési útmutatót hozzá?
kerestem a Marzo oldalán, de sehol se találtam.
Egyébként ez egy bonyolult mûvelet (pld. olajcsere)?
zöldfülüként érdemes nekiállni egy ilyen melónak?
kösszi elôre is
van egy 2008-as Marzo XC600 ATA2-es villám, amit szeretnék saját kezüleg karbantartani, olajat cserélni benne, stb.
nem tudjátok honnan lehet leszedni szét/összeszerelési útmutatót hozzá?
kerestem a Marzo oldalán, de sehol se találtam.
Egyébként ez egy bonyolult mûvelet (pld. olajcsere)?
zöldfülüként érdemes nekiállni egy ilyen melónak?
kösszi elôre is
#1972
Posted 2009. April 04. - 22:12
De a nyerget jól húzd rá.
Rozsdaoldót neki még esetleg.
Féktisztító is talán.
Rozsdaoldót neki még esetleg.
Féktisztító is talán.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1973
Posted 2009. April 04. - 16:10
aztatni kell WD40-ben vagy valami hasonlo anyagban. fujd be jol a nyeregcso-vaz talalkozast, aztan hagyd ugy egy fel orara. aztan esetleg fujd be ujra.
elobb-utobb menni fog. ha mar elforog benne az jo hir, rakd vissza a nyerget, es probald meg azt kezbe fogva forgatni a csovet.
elobb-utobb menni fog. ha mar elforog benne az jo hir, rakd vissza a nyerget, es probald meg azt kezbe fogva forgatni a csovet.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1974
Posted 2009. April 04. - 15:53
kínáld meg egy kis wd40el, és próbálkozz újra.
elég drasztikus megoldás, de ha sehogy sem jön ki, fogd be satuba a bringát a nyeregcsõ végénél és bringát tekergetve próbáld meg lehúzni...
elég drasztikus megoldás, de ha sehogy sem jön ki, fogd be satuba a bringát a nyeregcsõ végénél és bringát tekergetve próbáld meg lehúzni...
__________________
#1975
Posted 2009. April 04. - 13:57
Hát ma egy elég hülye problémába futottam bele. A saját bicajom épp out-of-ordermivel az unokatesóm is nálam tárolja az övét, gondoltam megyek kicsit azzal, de ehhez jó lenne megemelni a nyerget. Ez egy aluvázas bicaj, a nyeregcsõ szintén alu, és egy alu bilincs szorítja meg (szerintem évek óta nem volt állítva a magasság) Bilincs kienged, de az istennek sem tudom megemlni a nyerget... nagy nehezen kb.20-30 fokot tudok rajta jobbra-balra forgatni, de emelni vagy akár süllyeszteni (szó szerint) egyetlen millimétert sem. Még a nyerget is leszedtem a csõ tetejérõl, hogy hátha ott van még valami rejtett fixáló, de semmi. A váz nincs elgörbülve, megsérülve (egyébként is nagyon megkímélt a bicaj)
Van arra valakinek ötlete, hogy egyrészt mi lehet a baja, másrészt hogy tudnám ezt rendbehozni?
Van arra valakinek ötlete, hogy egyrészt mi lehet a baja, másrészt hogy tudnám ezt rendbehozni?
#1976
Posted 2009. April 03. - 23:29
Hát a szezon elején-végén ( ha már máskor nem is:cry:)minden bringa megérdemel egy alapos karbantartást.
Ha másért nem is megnézed hogy mindenütt megkapja a maga zsírját olaját meg nézed a bovdeneket és meghúzod a csavarokat stb. inkább ilyenkor szánj rá egy délutánt vagy pár ezrest a szervizben mint meglepõdj egy lejtõ végi kanyarnál.
Fék, váltás és csavarok ellenõrzése az alap, de pl. csapágyakat nem szedem szét minden hónapban.
#1977
Posted 2009. April 03. - 17:29
ha rendesen volt szervizelve akkor sztem 3500aszfaltos kilometer nem indokolja hogy diribdarabjaira szedd.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1978
Posted 2009. April 03. - 16:35
Hát a szezon elején-végén ( ha már máskor nem is:cry:)minden bringa megérdemel egy alapos karbantartást.
Ha másért nem is megnézed hogy mindenütt megkapja a maga zsírját olaját meg nézed a bovdeneket és meghúzod a csavarokat stb. inkább ilyenkor szánj rá egy délutánt vagy pár ezrest a szervizben mint meglepõdj egy lejtõ végi kanyarnál.
Ha másért nem is megnézed hogy mindenütt megkapja a maga zsírját olaját meg nézed a bovdeneket és meghúzod a csavarokat stb. inkább ilyenkor szánj rá egy délutánt vagy pár ezrest a szervizben mint meglepõdj egy lejtõ végi kanyarnál.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1979
Posted 2009. April 03. - 12:37
A gépemben kb. 3500 km van. Tavaly márciustól októberig használtam rendszeresen, többnyire rossz minõségû aszfalton. Megérett-e már egy nagyobb karbantartásra? A teljes aprolékos szétszedésre?
Természetesen minden kapott olajat, zsírt, szilikont és rendszeresen ápolva volt. A bicaj egy Giant XtC lenne.
Természetesen minden kapott olajat, zsírt, szilikont és rendszeresen ápolva volt. A bicaj egy Giant XtC lenne.
#1980
Posted 2009. April 02. - 19:29
Hát kéne néhány cucc hozzá meg egy szabad nap kb. de amúgy annyira nem tûnik ördöngösségnek.. amúgy kb milyen gyakran kéne olajat cserélni vagy honnan lehet tudni hogy itt az ideje? és kb mennyibe fáj az olaj?