Jelentkezz be Regisztrálj

Otthoni szerelés, szerszámok
#1241
Írta 2010. július 25. - 21:38

#1242
Írta 2010. május 21. - 07:58

De igen igy kellene szerelni. De az ido vasfoga mar osszehegeszthette az anyagokat.
Alulrol felfele utni ne probald mert a dionak elobb mindenkepp lefele kellene kibujnia.
Ha ugyis kiszedted a kereket nem tudsz bele vilagitani a villaba alulrol?
De a modszer helyes, felulrol kijjebb tekerni a csavart, beutni,ha nem tudsz tobbet lejebb utni (mert rovid a menet a csavaron) esetleg probald meg aulrol belecsavarni de akkor is lefele utni a diot (huzva, pl ugy hogy valami kulcsot vagy lyukas szerszamot rahuzol a csavarra.)
Ha a dio mar eltavolodott a kormanytol akkor johet az erõszak meg a csavarlazito olaj, stb ami van. Nameg a nyers ero
epp ezeket probaltam, amiket irtal

#1243
Írta 2010. május 20. - 21:58

mosogatószer+brigéciol+víz volt a keverék, körömkefe, majd vízsugár. Aztán áttörlés, reggel meg jön rá a zsírspray!!
És remélem hamar lekopik a maradék rozsda:)
#1244
Írta 2010. május 20. - 20:44

vettem egy regi ktm trekkinget (kb 15 eves lehet - alivio+stx) - eloszor jartam vele kicsit gyari allapotban, de most ugy voltam vele, hogy atalakitom kicsit a sajat szam ize szerint: leszedtem a folos alkatreszeket, ill annyi a nagy terv, hogy lehet kiprobalok rajta egy 28as big apple gumit a ballonossaga miatt.
egy helyen megakadtam: a kormanyban a dio sehogy sem akar beesni (utoljara kb 15 eve szereltem ilyet). nem ugy kellene ennek mukodni, hogy kicsavarom, a vegen egy kicsit a csavar kiemel, azt megutom, aztan kesz? a csavar teljesen be volt esve, ill mar lehet el is utottem a diot a helyerol, mert mar a csavart sem tudom visszatekerni. kiszedtem a kereket, hogy a masik oldalrol utom ki. kicsit arrebb is ment (mar nem esik be a csavar), viszont a csavart tovabbra sem tudom visszatekerni. olyan mintha elmozdult volna, de beleszorult. a kormanyszarat fesziti, mert az meg se moccant azota. mit lehet ilyenkor tenni?
vegulis a csavart sikerult visszacsavarnide akarmelyik oldalrol utom meg, a kormany nem ereszt.
De igen igy kellene szerelni. De az ido vasfoga mar osszehegeszthette az anyagokat.
Alulrol felfele utni ne probald mert a dionak elobb mindenkepp lefele kellene kibujnia.
Ha ugyis kiszedted a kereket nem tudsz bele vilagitani a villaba alulrol?
De a modszer helyes, felulrol kijjebb tekerni a csavart, beutni,ha nem tudsz tobbet lejebb utni (mert rovid a menet a csavaron) esetleg probald meg aulrol belecsavarni de akkor is lefele utni a diot (huzva, pl ugy hogy valami kulcsot vagy lyukas szerszamot rahuzol a csavarra.)
Ha a dio mar eltavolodott a kormanytol akkor johet az erõszak meg a csavarlazito olaj, stb ami van. Nameg a nyers ero

#1246
Írta 2010. május 20. - 18:01

#1247
Írta 2010. május 20. - 17:07

Elõkaptam a bringámat, és hopp, rozsdás a lánc. Nem helyenként, hanem elég sok az sajnos.
Lehet még használni, vagy új lánc lesz a vége?
Ha lehet akkor? Zsírozás, elõtte rozsdátlanító, vagy mit kell ilyenkor tenni?
Köszi!!
#1248
Írta 2010. május 20. - 07:04

egy helyen megakadtam: a kormanyban a dio sehogy sem akar beesni (utoljara kb 15 eve szereltem ilyet). nem ugy kellene ennek mukodni, hogy kicsavarom, a vegen egy kicsit a csavar kiemel, azt megutom, aztan kesz? a csavar teljesen be volt esve, ill mar lehet el is utottem a diot a helyerol, mert mar a csavart sem tudom visszatekerni. kiszedtem a kereket, hogy a masik oldalrol utom ki. kicsit arrebb is ment (mar nem esik be a csavar), viszont a csavart tovabbra sem tudom visszatekerni. olyan mintha elmozdult volna, de beleszorult. a kormanyszarat fesziti, mert az meg se moccant azota. mit lehet ilyenkor tenni?
vegulis a csavart sikerult visszacsavarni

#1249
Írta 2010. május 19. - 11:07

De ilyen lehelletnyi húzás-t sokszor lehet érezni a bringán. A mostani bicomon azt vettem észre hogy minimálisan balra húz, atán egy idõ mulva meg hogy jobbra. Utána megfigyeltem hogy azért mert az út hol erre hol arra lejtett

#1250
Írta 2010. május 11. - 22:47

A bovdenek is elnyomják egyik irányba a kormányt. Ez még nem tûnt fel senkinek ?
Hogy a bowdenek, az nem, de visszatérve kedvenc vesszõparipámra: a hidraulikus tárcsafék vezetékeirõl el tudom képzelni. Hmmm...
#1251
Írta 2010. május 11. - 22:31

#1252
Írta 2010. május 11. - 22:12

#1253
Írta 2010. május 11. - 21:32


http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#1254
Írta 2010. május 11. - 18:37

Szervízbe mutatta a szerelõ, amikor rakta be az új vázba, hogy amikor egyenesen kéne állnia magától, akkor szépen elfordul egyik irányba.
#1255
Írta 2010. május 11. - 18:33

igaz, bocs
ha tárcsás, akkor meg sem kérdezem, nem lettek-e ferdén a kerekek esetleg betéve..
valszeg elment a vázad cseppet
Helyenként olyan érzésem van, hogy egy a minõségellenõrzésen megbukott darabot hoztak nekem...
Szóval nem lennék meglepve, ha igazad lenne.

#1256
Írta 2010. május 11. - 18:17

ha tárcsás, akkor meg sem kérdezem, nem lettek-e ferdén a kerekek esetleg betéve..
valszeg elment a vázad cseppet
#1257
Írta 2010. május 11. - 18:04

próbáld meg menetközben, hogy a kormányt elengedve gurulgatsz, s úgy húz-e a bicó vmerre? rögtön feltûnik, hogy a csípõddel kell korrigálni
Szerinted mibõl vettem észre elõször?

Másodszor meg abból, hogy a sportos nyergek mindegyikével kizárólag a bal kezem fáj...

Végülis nagy jelentõsége nincs, ha nem lesem, akkor észre sem veszem menetközben.
Az biztos, hogy a kormány egy lehelletnyit ferde (sacc/kb. 90 helyett 89 fokot zár be a kerékkel), de tartok tõle, hogy ez önmagában nem indokolja a dolgot, ezért próbáltam kérdezõsködni.
#1258
Írta 2010. május 11. - 17:59

Nagy nem volt (kétszer eldõltem vele álló helyzetben az SPD miatt).
Viszont ezt azóta csinálja, hogy elhoztam a boltból...
tapasztaltam én is hasonlót...
ugyanabban a vázban manitou teló húzott valamerre RS meg nem...
lehet, hogy nem a "márka" miatt volt,de egy havernak szintén manitou telóval(csak egy másik típussal) csinálta.
#1259
Írta 2010. május 11. - 17:57

#1260
Írta 2010. május 11. - 17:45

Szerintem a képbõl is ki lehet találni, hogy hogyan csináld, de: fogsz egy spárgát, a hátsó papucshoz kötöd, átvezeted a homlokcsõ elött, másik oldalon szintén papucs, nyeregvázcsõhöz képest megméred, hogy egyforma-e a távolság.
Bocs, addig el sem jutottam. Megláttam a deszkás igazgatásról készült képeket, meg a bringás szakkifejezéseknek tûnõ szavakkal tûzdelt oldalt és feladtam az olvasgatást. Köszi.
szerk: tképp sokkal cziffrább a dolog: álló helyben tartom a bringát, picit balra döntöm, szinte azonnal fordul a kormány balra. Ha ugyanezt eljátszom jobbra, akkor sokkal tovább kell dönteni, mire elkezd fordulni. Megint ott tartok: lehet, hogy a tárcsafék miatt? Végülis ettõl eleve aszimmetrikus az egész rendszer.
Egyébként nem vészes ez a húzás, csak zavar, ha valami nem tökéletes...
