Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
#5141
Posted 2004. December 31. - 10:26
Addig is maradtam tisztelettel...
#5142
Posted 2004. December 30. - 22:15
A Kokkknak nem az életkora határozza meg az agymenéseit, hanem a tényleges tartózkodási helye és az általa felvett órák idején a sulja közti távolság által keltett feszültség nagysága. Meg, hogy hogy kelt.
#5143
Posted 2004. December 30. - 22:12
a kormány is és a markolat is fog még kelleni.
sima csapvíz, valamivel befeszíteni a markolat alá(fecskendõ, csavarhúzó), víz benyom, átmozgat...
vagy ha így sem, forró vizes lábos, bicó eldönt, kormány belenyom...
megvárod míg átmelegedik, és röhögve lehúzod róla.
#5144
Posted 2004. December 30. - 22:08
azt meg fel is szívja a markolat.
de ha van injekcióstû akkor az a tuti, szappanos vízzel töltve;)
#5145
Posted 2004. December 30. - 21:49
csak ezert mert a vd40 egy f.o.s.
meg szar dolog mindenhonnan lemosni
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5146
Posted 2004. December 30. - 21:27
#5147
Posted 2004. December 30. - 20:55
A Kokkknak nem az életkora határozza meg az agymenéseit, hanem a tényleges tartózkodási helye és az általa felvett órák idején a sulja közti távolság által keltett feszültség nagysága. Meg, hogy hogy kelt.
#5148
Posted 2004. December 30. - 20:52
Ritchey Truegrip WCS markolatot (neoprene) hogyan lehet legegyszerûbben "lerobbantani" a kormányról, ugyanis ma beletörött a bicskám a feladatba.
Segítségeteket elõre is megköszönve maradok tisztelettel...
#5149
Posted 2004. December 28. - 00:22
offoff
hol az istenbe laksz te, hogy -18?
Ja, az csak a menetszéltõl való hidegérzet! (amolyan kis hazugság)
Egyébként csak pont 0 fok van, bár az is eléggé kemény kesztyû és sapka nélkül. (orrfolyás meg könnyezés menet közben). Ah, holnap mekkora rájdolást mûvelek majd a dszúzban a hegyen! Csak el ne felejtsek fékbowdent venni reggel, mert a hátsó fék most csak fake egyenlõre. Meg rumosteát is kéne vinni termoszban. Meg imbuszkulcsokat is...
Soproni hegység rulez.
#5150
Posted 2004. December 27. - 23:45
#5151
Posted 2004. December 27. - 23:22
Mielõtt nagyon szétvered a vázat, szerintem szedd le a régi telórol az alsó csészét, és cseréld le a B+-val. És figyelni kell, hogy rendesen felfeküdjön a villa vállára. Körkörösen kocogtatod csavarhúzó+kalapács, mikor megváltozik a hangja és visszapattan a kalapács az a jó! De csak finoman! Sok sikert!
Ja! A csapágyat ne húzd meg bikára, mert azt nem szereti! Meghúzod a kupakkal, míg a kormány kicsit szorul, majd addig engeded ki, amíg még nem kotyog, de nem is szorul.
Emberek!
Már ma este belevágtam és sikerült! Örök hála néktek!
Ahogy a szaktárs mondta, úgy járam el ill. nem teljesen.... Felszívtam magam és mondám nekiállok! :-) Kókánytuning rulez! Sepultura/Megadeth berak bömbi hangerõn, ez az alap!
Aztán fogram a közepes laposfejû csavahúzóm meg a jól bejáratott kapalácsom és nekiálltam a váznak, váz'! Alsó csészére négy ütés: észak, dél, kelet, nyugat, 'sztán megint négy, de most fordítva: nyugat, kelet dél észak... A jó öreg alsócsésze egybõl leesett a linóleumra. Na ezután a felsõ csészével ugyanez de ott valamiért 11 ütésbõl jött össze. Miután megcsodáltam, hogy mit mûveltem a vázzal :-)))) új B+ csészét ráraktam a tetejibe aztán rá egy deszkát, asztán kalapáccsal neki. 3-4 ütéssel helyén volt. Az alsó csésze ugyanigy! Rádbáltam mindent. Stucni behúzás véglegesre aztán próbaride (-18 fok). Hö, az építmény stabil!! 4-es lépcsõn feltekerés futótempóban, semmi gáz! 6-os lépcsõn feltekerés, semmi gáz! 6-10-20-30 cm-es "letörés ugrás" semmi gond! :-))) ejjj, hát mekkora jóság már!!! Még utoljára sok-sok-sok elsõkeréken fékezve gurulás, mert elmentem újabb sörökért, és hazafelé jó lejtõs a visszaút. :-)
Kedves szaktársak, le kell vonnom a következtetést, ITT MINDEN MM SZÁMÍT!
Kösz mindenkinek, aki hozzászólt, király!
Holnap megyek is csapatni erdõbe (polárcucc rulez).
#5152
Posted 2004. December 27. - 22:42
Ja! A csapágyat ne húzd meg bikára, mert azt nem szereti! Meghúzod a kupakkal, míg a kormány kicsit szorul, majd addig engeded ki, amíg még nem kotyog, de nem is szorul.
#5153
Posted 2004. December 27. - 21:12
ja, mert hogy ugyanolyannak tûnik az nem precíz dolog, itt meg 1-2mm is számít...
Allright! Sztem szerelés lesz itt holnap minálunk! :-))))) A váz kap majd a pofájára mire kiütögetem meg beütögetem a csészéket! Már ki is néztem egy brutál vágódeszkát amivel be lehet verni az új csészéket! Öcsém, éjszakás szomszédok nem fognak holnap aludni a kopácsolástól! :-) Szóval el van féligmeddig határozva nálam a dolog, de azért alszom rá egyet! Viszont bármi ötlet még jöhet nyugodtan, hátha van valami....
Kösz Mester a hozzászólásodat.
Na peace!
#5154
Posted 2004. December 27. - 21:11
Mester, ezt szerintem meg fogom próbálni, de hááátha van olyan megoldás is, ami nem igényli a régi csészék kiverését a vázból és az újak beütögetését (kókánytuning szerszámokkal).
Na ez az amihez a "mesterek" kellenek és én nem vagyok az.
#5155
Posted 2004. December 27. - 21:08
szerintem régi kiszed, új berak...
mer ezekszerint a régi csészék összevesznek az új részekkel
Mester, ezt szerintem meg fogom próbálni, de hááátha van olyan megoldás is, ami nem igényli a régi csészék kiverését a vázból és az újak beütögetését (kókánytuning szerszámokkal). A szervizek zárva, mert egyébként szégyenszemre rávenném magam a bájk beutalására. Bár inkább lehet hogy elugrok lottózni és akkor egy elöl hátul 10 cm-t mozgó félcc, félvaddisznó gépet izzítanék ide az elõszobába. (csak ne lenne 2 komplett bicikli itt a polcon dobozba rakva, olyan csábító az szerelés gondolata, a vásárlás helyett)
Amúgy nagyon köszönöm a hozzászólásodat, mert bennem is ez motoszkál és csak megerõsítést kaptam következõ nagy megmozdulásomra -> a csészeütögetés nemes egyszerûséggel végrehajtott mûveletére az erkélyen :-)))))))))))))
Szinte látom magam ahogy berakom a kedvenc Metallica lemezemet (hangerõ bömbire állítva) és elkezdek durván SZERELNI! :-)))))))
#5156
Posted 2004. December 27. - 21:07
#5157
Posted 2004. December 27. - 20:53
mer ezekszerint a régi csészék összevesznek az új részekkel
#5158
Posted 2004. December 27. - 20:47
Én vagyok az, aki régebben kérdezett teló beszerelésben!
Sokat segítettetek, ezért mégegyszer köszönet!
Az volt a gubanc, hogy nem 1 1/8-as volt a vázam fejcsöve. Most van egy vázam aminek 1 1/8-as ELVILEG a fejcsöve. Legalábbis ez a váz most egy régimódi ferdén megvágott-összehúzós, menetes telójú oversized fejcsöves váz, amibõl mostanra kiügyeskedtem a régi menetes nyakú telót +mindent, kivéve a csészéket. A csészék bent maradtak, a forgó fémgyûrûkkel együtt. A régi kormánycsapágy gyûrûjének tetejére oversized volt írva, ezért gondolom, hogy 1 1/8-as a téma. (valamint!!! a régi teló szára ugyanolyan vastag, mint a berakni szándékozott Manitou six, bár igaz, a régi teló menetes volt, de most A-head-es lesz minden)
Jelenleg:
1.) Adva vagyon a Manitou six telóm méretre vágva (nagyjából, mert van sok közgyûrû).
2.) Adva vagyon a váz aminek fejcsövében alul és felül a régi csészék vannak és bennük van a ferde gyûrûs rész is ami forog (szerintem belül tûgörgõs lehet vagy ilyesmi). Ezt most benthagytam fejcsõben.
3.) Adva vagyon a "bontatlan" dobozos bike+ ahead kormánycsapágy szett.
4.) adva vagyon egy b+ stucni is.
Összekókányolás menete:
1. a régi csészéket benthagytam, a régi csészékben bentlévõ kivehetetlen, befelé lejtõsferde oldalú forgógyûrûkkel együtt.
2. a bike+ aheadszettbõl, nem használtam fel a vázba beverhetõ csészéket és a golyós gyûrût, mert a vázban idáig lévõ régi jónak TÛNIK. Használtam viszont a mûanyag porvédõ gyûrûket és a fémgyûrûket ami azokat tartja.
Tehát: Manitu teló megfog, b+ doboz kibont és ebbõl -> porvédõ mûa. gyûrû rádob, b+ fémgyûrû rádob (az új alsó csésze és a golyós gyûrû félrerak polcra)
Aztán váz ráhúz telóra (a vázban alul felül benne a régi csésze, a régi csészében a forgó apparátus mint azt fentebb írtam)
Tetejére új b+ készletbõl a porvédõ és a fémgyûrû szintén rádob (új felsõ csésze és golyós basz félrerak)
Közgyûrûk rárak (2 db), stucni rárak (a stucni teteje feljebb van mint a telónyak vége, kb fél centivel)
Körmösh rózsa bever fakanállal jól és faszán, fedõkupak rárak, csavar behúz recsegésig, kotyogás megnéz elsõ fék befogással, tologatással (nincs), ezért stucni meghúz tövig! OK!
Teszt:
Kormány jól forog, ráülve és elõregurulva a bringával és befékezve elsõ fékkel sem kotyog semmi. (amíg nem húztam rá tetejét addig egy picit kotyogott)
Boldog vigyorral utcára lemegyek (-15 fok), tesztrájd felkiáltással!!!! :-)
A teló telózik, a hátsó rugóstag hátsó rugóstagozik, meg minden, ahogy az kell! Vigyorgok, aztán elugrok sörért!!!! :-O
"Megugrok" bolt felé egy 6 cm-es útpadkát és érzem, hogy gáz van. A telónyak elkezd kotyogni a fejcsõben! Ha elsõfékezek akkor kottyan egyet a rohadék!!! (na nem nagyon, de nem azért szenvedtem hogy akár egy nanomillimétert is kottyanjon! :-(
Hazamegyek, stucni kilazít, kupak még jobban ráhúz, stucni durván meghúz ropogásig (az imbusz nyalja a csavarok fejét).
Újabb tesztrájd! (-17 fok) Minden fasza, de csak egy ideig! A telónyak 15 perc rájdolás után elkezd kotyogni!
Kérdések:
1. Vegyem-e ki a régi csészéket is (seprûnyél+kalapács) és üssem be az új bike+ fejcsapágy csészéit? Akkor változhat a dolog kotyogásmentesre?
2. Szerintem elõször a kupak meghúzásával szorítom össze az egész hóbelebancot. Ha erre bikán meghúzom a stucnit, akkor az tartja össze a dolgokat onnantól. Na most akkor ha már a jó minõségû célszerszám elkezdi nyalni a csavar fejét akkor az durván meg van húzva, nem? Amikor már véres rovátkát nyom az imuszkulcs a tenyerembe az durván rögzítve van, nem? Talán azért kotyog, mert nem fekszik fel valami rendesen? A régi csészékben amit benthagytam, a forgógyûrûn a felfekvõ felület azért ugyanolyannak TÛNIK mint az új bike+ fejcsapi készlet gyûrûje.
3. Ma már nem szerelek, egy picit aluszom rája. De ha holnap kiverem a régi csészét és beverem a készlethez adott újakat, és összerakom és meghúzom akkor kizárt a kotyogás?
4. Egyáltalán? Egy telószár kotyog a fejcsõ csészéiben amíg nincs ráhúzva a felsõ kupak? Mert amíg nincs ráhúzva rendesen addig nálam kotyog!
5. A váz egy caprine mx freeride váz. A benne lévõ Insync teló egy ferdén- vágott-diós megoldással és menetes telónyakas módszerrel volt benne. Viszont azért mertem bevállalni, hogy ebbe egy manitou six telót rakok bike+ a-head cuccal, mert rá volt írva a felsõ csészére, hogy OVERSIZED. Ez az oversized szerintem azt jelöli, hogy a fejcsõ nem 1"-os hanem 1 1/8-as. Nem? Ennek fejcsöve sztem kizárt, hogy ne tudna befogadni egy mai a-head-es fejcsapit és egy manitou six telót. Vagy mégis? Tud valaki valamit a caprine vázak oversized széttolós-diós-menetestelószáras és az 1 1/8-os a-heades dolog összeházasításáról? :-)
Kösz elõre is a segítséget (bocs a nagyregényért)!
#5159
Posted 2004. November 21. - 21:14
Nekem is van, egy sima D10-es asszem ZIL ászokcsavar-ha ezt valaki eltépi, délben nyalom ki a seggét a Baross téren-két 3mm-es saválló acélból vágicsált 10es furattal ellátott alátét, azok alá pedig egy keményfa faragvány, hogy ne a alu/acél csészén feküdjön föl a trükk. Ha az elején odafigyelsz, nen lehet elb@szni