Jelentkezz be Regisztrálj

Otthoni szerelés, szerszámok
#5061
Írta 2005. február 02. - 12:07

Nekem az lenne a kérdésem, hogy milyen szerszámok kellenek a JIS==>ISIS monoblokk cseréhez, és a fejcsapágy cseréhez?
Ja és tudja valaki, hogy egy egyszerû sz@r zoggie fejcsapágyba milyen golyós kosár kell, mert amíg nem cserélek vázat(2hónap) addig nem erõltetném a fejcsapi cserét, de a roller
csapágy már nem nagyon bír a 66 fokos fejcsõszöggel és az ugrálással.......
Elõre is kösz!
Péter
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe
#5062
Írta 2005. február 02. - 00:55

még be is megy jól a sár, aztán oda a kilátás...
A dugó és a kupak nélkül láthatod a forgó elsõkereket akár a fejcsövön keresztülnézve is!

Az átmenõ pálcával alul-felül összehúzós (azaz headlock: pl.: http://www.chainreac...spx?ModelID=567) rendszer akkor nem jó, ha a gépre olyan sárvédõt akarsz tenni, amelynek a felfogatásához a villanyak és a váll üregébe rakott dió kell...
Szvsz, a stucni 2 csavarja csak magában valóban nem elég ahhoz, hogy az erõhatásoknak ellen tudjon állni, és ne lazuljon szét az egész!
#5063
Írta 2005. február 01. - 23:45

#5064
Írta 2005. február 01. - 23:27

#5065
Írta 2005. február 01. - 23:19

akkor ez a körmös-csillag arra kell, hogy a kupakon át befelé tekert csavar "maga felé húzza" azt (és vele a villanyakat). Így a stucni felé kényszerítjük a villa vállán nyugvó alsó csészében a tûgörgõket, vagyis végeredményképpen feszesebb lesz a kormánycsapágy, igaz?
Az lehetséges egyáltalán, hogy ezt a csillagot+kupakot ki lehet hagyni a dologból? Ekkor hogyan oldódik meg a csapágy feszítése? Mindössze a stucni két oldalsó csavarja tartja össze ilyenkor az egészet?
Ollé'.
A lényegre tapintott uram!

Valaki linkel7ne egy ilyen cumót,h 1értelmû legyen a használata;leegyszerüsítve ez egy pálca,a végén két koronggal,1 felülre,1 alulra.Azért is yobb így,mert a rózsánál csak felülrõl húzod össze a csapágyat,nem egyenletes erõvel a két végén.
#5066
Írta 2005. február 01. - 22:54

Ha jól értem Kalaius kolléga írását :cool2:, akkor ez a körmös-csillag arra kell, hogy a kupakon át befelé tekert csavar "maga felé húzza" azt (és vele a villanyakat). Így a stucni felé kényszerítjük a villa vállán nyugvó alsó csészében a tûgörgõket, vagyis végeredményképpen feszesebb lesz a kormánycsapágy, igaz?
Az lehetséges egyáltalán, hogy ezt a csillagot+kupakot ki lehet hagyni a dologból? Ekkor hogyan oldódik meg a csapágy feszítése? Mindössze a stucni két oldalsó csavarja tartja össze ilyenkor az egészet?
#5067
Írta 2005. február 01. - 22:30


http://www.utahmount...m/fix/index.htm
#5068
Írta 2005. február 01. - 22:28

De javaslom,térj át a headlock rendszerre,mert nem olyan nehéz mint amennyivel yobb és amennyivel leegyszerûsíti a szerelést:)
Tehát;
Fékrendszer leszed,stucni felsõ kupak kicsavar,oldalsó csavarok kicsavar.Tákolmány óvatosan széthúz,közben megfigyelheted,h milyen csapid van és milyen sorrendbe kell majd visszapakolnod a cumókat,ha esetleg nem lenne 1értelmû.A villa vállán fexik az alsó csésze,ezt yobb esetben csak le kell húzni (pl. asszem tûgörgõs csapiknál) rosszabb esetben lefeszíteni,ilyenkor óvatosan,nehogy sérüljön a futófelület!Ezt kell átrakni a köv villára...:)Közben csapágy megsasol,kitakarít,bezsíroz.Ha maradsz a rózsánál,akkor azt beütöd szépen az új villába,és visszacsúsztatod a nyakát.Ha túl hosszú a nyak,akkor levágsz belõle,ha nem sokkal hosszabb,akkor alátétekkel kisakkozhatod,h OK legyen.Stucni visszarak,úgy,h kicsit túllógjon,kb 1 mm-t,aztán felsõ kupakkal+csavarral feszesség beállít,úgy,h még simán forogjon a cumó de ne kotyogjon,aztán oldalsó csavarokkal iránybaállít.Kééééész!

#5069
Írta 2005. február 01. - 22:22

Te! Ha ennyire nem tudsz semmit, akkor nagyon nehéz lesz:chin: Inkább menybe vele egy boltba, a XI.ker-ben van egy pár(pl:zöldpont) És segítenek! Egyébként ha csk villa csere, félóra az egész:) Nem nagy szám!Sziasztok!
(egy FSA Orbit ACB). Egyáltalán mire szolgál ez? :confused:
Most hirtelen nem tudom, hogy a vázamban integrált- ,fél-integrált-, vagy sima ?
#5070
Írta 2005. február 01. - 21:30

vehetsz újat. (pár száz ft)
a villáról pedig le kell csavarhúzóval szedni az alsó csészét, majd ezt felütni az új villára. körübelül ennyi, de majd meglátod!
#5071
Írta 2005. február 01. - 21:28

Az lenne a kérdésem, hogy egy szimpla teleszkóp-csere esetén milyen célhardvert kell használni az 5-ös imbuszokon kívül? :help:
A villát ki szeretném cserélni, de a kormánycsapágyam maradna a régi (egy FSA Orbit ACB). A villanyak belsejében levõ :mad: csillag hogyan jön ki? Egyáltalán mire szolgál ez? :confused:
Most hirtelen nem tudom, hogy a vázamban integrált- ,fél-integrált-, vagy sima AheadSet típusú a fejcsapágy... Ezt hogyan lehet megállapítani?
#5072
Írta 2005. január 25. - 10:32

Valami ilyesmire gondolok én is. Van 2 imbuszos csavar a féknyergen, gondolom azokkal kéne buherálni, csak azt nem tudom, hogy.Ha a fixhez hozzáér, akkor beljebb kell nyomni a féknyerget. Ha jól tudom, a hayes mechanikus fékjeinél is van erre lehetõség. A féknyereg felfogatásához szükséges furat ugyanis ad erre pár mm lehetõséget. A hidraulikusoknál tuti így van.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#5073
Írta 2005. január 25. - 10:24

másnak hajtok, mások hajtanak"
#5074
Írta 2005. január 25. - 10:15

#5075
Írta 2005. január 25. - 10:12

Mechanikus Hayes MX-1XC fékrõl van szó. Addig eljutottam, hogy az egyik oldalon állítható a fékbetét és a tárcsa közötti távolság, a másik oldalon meg nem. Szóval az egyik betét fix, a másik meg nem. Tehát az a kérdésem, hogy érem el azt, hogy a tárcsa a 2 betét között pontosan középen legyen. Most a fix betéthez hozzáér a tárcsa és ugye ezt nem tudom korrigálni.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#5076
Írta 2005. január 25. - 03:13

.egyszer...
:-P
#5077
Írta 2005. január 23. - 10:20

#5078
Írta 2005. január 23. - 01:37

Ha telós vázadvan akkor inkább a hosszúSziasztok! Használ valaki rövidkanalas váltót elöl három tányérral? Van valami fogszám megkötés?

#5079
Írta 2005. január 23. - 00:19

nyugodtan használhatsz rövidkanalasat 22/32/42 vel biztosan yo.
egy barátom sokáig haszálta iyenel a montit.
#5080
Írta 2005. január 22. - 22:04
