ez a legegyszerűbb,de nem váltja ki a szerszámot:
egy menetes tengelyű hátsó kerék kell hozzá.
én egy ilyet vettem: http://www.rosebikes...anger/aid:22552
ez a legegyszerűbb,de nem váltja ki a szerszámot:
egy menetes tengelyű hátsó kerék kell hozzá.
én egy ilyet vettem: http://www.rosebikes...anger/aid:22552
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Szóval...ha jót akarsz akkor veszel vagy gyártasz komolyabbat....
Az enyém ilyen:
A vastag piros vonal a váltófül, ha félsz, hogy kiszakad akkor lehet kontra anyát tenni rá, de én nem szoktam. A piros nyíl pedig a tolómérő helye. Csúszka gyártás alatt van, de igazából csak akkor kell ha naponta többet csinálsz. Négy ponton szoktam mérni, függőlegesen és vizszintesen, óvatosan kell csinálni keveseket hajlítva mert az acél is könnyen hajlik ekkora karral.
Otthon ennek az egyszerűbb változatát egy zártszelvény, M10x1-es keréktengely, két anya és sima nagyobb alátétekből is megcsinálhatod... kicsit pöcsölősebb, mert nem fog olyan könnyen forogni körbe körbe, de a célnak tökéletesen megfelel...
verti módosította - 2015. október 06. - 17:47
Nem látom most a topikban a képeket, így nem tudok pontos dátumot mondani mikor, de valahogy az elmúlt év során volt erről szó, próbálj kicsit visszanézni. Vettünk 2-3 féle szerszámot itthonról, illetve németországból, egyáltalán nem vészes az áruk. Kár gányolni, jó szerszámot venni mindig jó!
Mindenképen be kell állítani...az állítható kolcsos gányolás pedig max az út szélén megy el...szerintem...
Én gyártottam szerszámot, de sajnos dunaújváros messze van... Egy egyszerű változatot össze tudsz otthon dobni zártszelvényből, kerékagy tengelyből, alátétből és néhány anyából...Mindjárt csinálok egy fotót és elmondom, mire gondolok pontosan...
verti módosította - 2015. október 06. - 17:11
Volt már nagyon elhajolva egyszer a váltótartó fülem, hogy a felső 3 lánckerékre se tudtam föltenni a váltót (beért a kanál a küllők közé)
A szervizben egy sima állítható fejű kulccsal húzták helyzetbe, "szemre ítélve".
http://www.bikeforum...d-practice.html
ezek alapján nem is hülyeség csak egy fogóra és szemre hagyatkozni. Próbáld ki, hátha szemmel-kézzel is jó eredményt tudsz elérni.
szerk: nem azt írtam, hogy fogóval kell helyrehúzni, csak fölvetettem, hogy akár azzal is áthidalható a probléma.
Vejne módosította - 2015. október 06. - 16:55
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni váltótartó fül beállítással kapcsolatban. Nemrég vettem egy Suntour superbe pro hátsó váltót, amit be akarok házasítani a jelenlegi rendszerembe. Felszerelve a váltót, szemmel láthatóan csálén áll a kerékhez képest. Szóval be kellene állítani váltótartó fület, de itt jön a probléma. Korábban olvastam az ötletet, hogy kell venni egy azonos menetű tengelyt, mint a váltótartóé és beletekerve párhuzamosra kell állítani a kerék tengelyével. Alu váltótartó fülnél ez működhet is, de sajnos korábban már a kovácsolt acél papucsú MTB-mal már elhajlítottam az eszközt, tehát nem vált be.
Na most az országútim is a régi iskola szerint készült, jó merev acél füllel, amit - ha már a 90-es évek eleji csúcstechnikával használnám - illene pontosan beállítani. Hallottam már a speciális beállító szerszámról http://soshanger.com...0/TB-1946_2.jpg
Ezek gondolom már megbirkóznak az acél fülekkel, de sajnos a közelben (Dunaújváros környéke) nem találtam olyan szervizt, akinél lenne. Fogóval szemre barbárkodást meg inkább nem kéretem.
Esetleg valaki ki tud segíteni egy beállító szerszámmal?
Nem lenne túl gazdaságos, de 18ezer körül tudnék rendelni Unior szerszámot. Ennél olcsóbban tud valaki hasonlóan jó minőséget?
Egyéb ötlet a problémámra?
http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT
ugyanúgy mér, mint a BBB láncnyúlásmérője, szóval "megbízható", 600 ft-ot meg bőven megér. Nekem 8 munkanap alatt ideért. Nem tartom butaságnak, ezer km-enként rádobni a láncra, bár, ahogy írtam már többször: a hang-váltásminőség-futás hármasból kb tökéletesen meg lehet ítélni, mikor kuka egy lánc.
Kishercegtől elnézést
http://ebike.hu/term...ancnyulas-mero/
a BBB 2x ennyi.
ez nem az a topic.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
http://www.ebay.com/...=item419b5591c4
mielőtt valaki benyögné, hgy "használtláncbólésegylapvasbólcsinálszmagadnakláncostort", az nézze meg, hogy ezen van HT2 kulcs is. Nem buta ötlet, bár, ilyen áron van némi kétségem a minőséget illetően.
Más:
múlt héten hozta a postás:
http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT
ugyanúgy mér, mint a BBB láncnyúlásmérője, szóval "megbízható", 600 ft-ot meg bőven megér. Nekem 8 munkanap alatt ideért. Nem tartom butaságnak, ezer km-enként rádobni a láncra, bár, ahogy írtam már többször: a hang-váltásminőség-futás hármasból kb tökéletesen meg lehet ítélni, mikor kuka egy lánc.
http://www.ebay.com/...=item3d00a207b8
7-8 és 10s láncokat bontottam-toltam ezzel már össze, elég jól használható, és nem drága. Nem műhelyhasználatra, de saját-magánhasználatra szerintem optimális lehet.
Kishercegtől elnézést
Vejne módosította - 2015. szeptember 22. - 11:23
ez vicces, tökugyanaz az eszköz, mint a Kelliz, csak más felülettel (remélhetőleg komolyabb krómozást kapott). amúgy ügyes cucc az enyém is, mechanikailag.
nem meglepő módon ezeket a szarokat is kb 2 cég gyártja mindenkinek, BBB-től az XLC-ig. (de a többnyire kb a Lifu). amúgy nekem a crank brothers is rozsdásodik, pedig az nem is olcsó.
kellizt (KLS) meg nyugodtan kicserélhették volna a boltban, az a cég az aki kb látatlanban szó nélkül cserél mindent, az ilyen saját márkás fosaiból.
Sima zsebszerszámból (legyen pár alap imbusz, csillagcsavarnyúzó, LÁNCBONTÓ) mit ajánlotok?
Nekem ez van, szeretem: https://www.bike-com...ultitool-p3089/
karakoram módosította - 2015. szeptember 18. - 22:07
Sima zsebszerszámból (legyen pár alap imbusz, csillagcsavarnyúzó, LÁNCBONTÓ) mit ajánlotok?
vettem nemrég egy KLS (Kelly's) miniszerszámot, és egyszer áztam meg vele, legközelebb veszem elő, és finom rozsda mindenütt... a fekete és a krómozottnak látszó elemeken is. Most ettől nem rohanok az első boltba venni másikat, de azt gondoltam, hogy ez azért gáz, és visszavittem a boltba. ott azt mondták, ez nem garis ügy, nem vigyáztam rá eléggé, ha rendes krómzás lenne rajta, nem ennyibe kerülne, stb..
Szóval csak előre gondolkodva - mire már annyira gusztustalanul rozsdás lesz, hogy nem lesz kedvem hozzányúlni se, melyik márkák felé nézelődjek?
Az tiszta sor (főleg így utólag) hogy a KLS csak feliratoz, és jobban járnék egy igazi szerszámgyártóval.
De szóljatok, ha nekem túl nagyok az elvárásaim, és egy zsebszerszámot pátyolgatni kell. Küllőkulcs, gumileszedő, sörnyitó jópofa extra, de nem elvárás.
Én mindenkinek ezt ajánlom van van valami olcsőbb márkában is az nem ilyen szépen van kromozva cserébe van vagy 3000ft http://www.bikefun.h...ncbontoval-3572
szeretem mert pici lapos nem kell szétszedni a láncbontáshoz sem. Jó minőség 6 éve használom és ugyan ilyen szép fényes. Nem mellesleg a láncbontója multiszerszámokhoz képest profi konstrukció már 50 bontáson simán túl van és még mindig tökéletes.
hú, ez mindegyik tetszik, állat! árban is elviselhetők... köszi!
Sima zsebszerszámból (legyen pár alap imbusz, csillagcsavarnyúzó, LÁNCBONTÓ) mit ajánlotok?
vettem nemrég egy KLS (Kelly's) miniszerszámot, és egyszer áztam meg vele, legközelebb veszem elő, és finom rozsda mindenütt... a fekete és a krómozottnak látszó elemeken is. Most ettől nem rohanok az első boltba venni másikat, de azt gondoltam, hogy ez azért gáz, és visszavittem a boltba. ott azt mondták, ez nem garis ügy, nem vigyáztam rá eléggé, ha rendes krómzás lenne rajta, nem ennyibe kerülne, stb..
Szóval csak előre gondolkodva - mire már annyira gusztustalanul rozsdás lesz, hogy nem lesz kedvem hozzányúlni se, melyik márkák felé nézelődjek?
Az tiszta sor (főleg így utólag) hogy a KLS csak feliratoz, és jobban járnék egy igazi szerszámgyártóval.
De szóljatok, ha nekem túl nagyok az elvárásaim, és egy zsebszerszámot pátyolgatni kell. Küllőkulcs, gumileszedő, sörnyitó jópofa extra, de nem elvárás.
Nekem ilyen, nagyon patent kis cucc, nagyjából minden amit el tudsz képzelni rajta van: http://www.topeak.co.../mini20pro_gold
Sima zsebszerszámból (legyen pár alap imbusz, csillagcsavarnyúzó, LÁNCBONTÓ) mit ajánlotok?
vettem nemrég egy KLS (Kelly's) miniszerszámot, és egyszer áztam meg vele, legközelebb veszem elő, és finom rozsda mindenütt... a fekete és a krómozottnak látszó elemeken is. Most ettől nem rohanok az első boltba venni másikat, de azt gondoltam, hogy ez azért gáz, és visszavittem a boltba. ott azt mondták, ez nem garis ügy, nem vigyáztam rá eléggé, ha rendes krómzás lenne rajta, nem ennyibe kerülne, stb..
Szóval csak előre gondolkodva - mire már annyira gusztustalanul rozsdás lesz, hogy nem lesz kedvem hozzányúlni se, melyik márkák felé nézelődjek?
Az tiszta sor (főleg így utólag) hogy a KLS csak feliratoz, és jobban járnék egy igazi szerszámgyártóval.
De szóljatok, ha nekem túl nagyok az elvárásaim, és egy zsebszerszámot pátyolgatni kell. Küllőkulcs, gumileszedő, sörnyitó jópofa extra, de nem elvárás.
Nekem ilyenből van egy régebbi verzió, nagyon kellemes.
http://www.topeak.co...s/RatchetSeries
Sima zsebszerszámból (legyen pár alap imbusz, csillagcsavarnyúzó, LÁNCBONTÓ) mit ajánlotok?
vettem nemrég egy KLS (Kelly's) miniszerszámot, és egyszer áztam meg vele, legközelebb veszem elő, és finom rozsda mindenütt... a fekete és a krómozottnak látszó elemeken is. Most ettől nem rohanok az első boltba venni másikat, de azt gondoltam, hogy ez azért gáz, és visszavittem a boltba. ott azt mondták, ez nem garis ügy, nem vigyáztam rá eléggé, ha rendes krómzás lenne rajta, nem ennyibe kerülne, stb..
Szóval csak előre gondolkodva - mire már annyira gusztustalanul rozsdás lesz, hogy nem lesz kedvem hozzányúlni se, melyik márkák felé nézelődjek?
Az tiszta sor (főleg így utólag) hogy a KLS csak feliratoz, és jobban járnék egy igazi szerszámgyártóval.
De szóljatok, ha nekem túl nagyok az elvárásaim, és egy zsebszerszámot pátyolgatni kell. Küllőkulcs, gumileszedő, sörnyitó jópofa extra, de nem elvárás.
...szerszamok,nem csak otthoni szerelesekhez...
http://www.abbeybiketools.com/products/dual-sided-crombie-tool
http://www.abbeybike...p-it-chain-whip
...itt csak szep
ott hasznalni is jo...
.
end.re: módosította - 2015. szeptember 10. - 21:40
Köszi a tanácsot, a felni tisztítást rendszeresen megteszem, megpróbálom a fék újbóli beállítását. Hasznos a link is.
Az is lehet, hogy nem túl szép a felni illesztése, közelebbről még nem viszgáltam meg, és ezért túl nagy változást nem fogok elérni.
Szerintem a V-fék kis holtjátéka normális és nem az okozza a bajt. A felni illesztés már inkább a baj forrása lehet, de nálam ez úgy jelentkezik, hogy kis pulzálást érzek a fékkaron illetve a fékerőben, amikor épp odaér a kerék. Annyira nem forog gyorsan a kerék, hogy ezt rázkódásként érezzem. A kormánycsapágy holtjátéka is benne lehet a dologban, segítheti a rezgést felerősíteni, de ez sem az okozó.
Én arra gyanítok, hogy a fékpofák és a felni nincsenek jóban, ezért ráz. Egy más típusú fékbetéttel lehet nem csinálná ezt. De mindenek előtt megpróbálnék állítani a féken, illetve mindent, amit itt írnak a dologról: http://yasec.hu/muhe...ekcsikorgas.htm
Jó reggelt!
Korábban már írtam ide arról, hogy a V-fékes trekking bringám kormánya ráz fékezés közben. Azóta szervízben is volt, de probléma sajnos nem oldódott meg. Természetesen vissza fogom vinni, mivel még garis a paripa. Az érdekessége a dolognak az, hogy csak hidegben csinálja ezt. Én két dologra tippelek, hátha volt már valakinek hasonló jelenség. Azt még hozzá kell tennem, hogy merev villás a bringa, és csak finom fékezésnél rázkódik be az eleje, ha keményen ráfogok, akkor nem.
1. Az első V-fék pillangóinak van egy kis játéka forgástengelyen, egy picit előre-hátra tudnak mozogni (a szervíz szerint ez normális). Fékezés közben a felni illesztésénél egy kicsit jobban fékez, ezért az mozgatja a pillangókat előre hátra. Feltételezésem, hogy innen átjöhet valami rezonancia finom fékezésnél. Szerintetek?
2. Elképzelhető, hogy a kormánycspágynak hidegben van holtjátéka, amit álló helyzetben nem, csak menet közben lehet érzékelni terhelés alatt? Álló helyzetben nem érzem, hogy holtjátéka lenne, de menet közben hideg időben olyan mintha az is ütne, de lehet, hogy az 1. pontban leírtak miatt van mindez.
Este megpróbálom úgy is ellenőrizni a kormánycsapágy holtjátékát, hogy valaki lefogja a fékpillangókat is, hogy ne tudjon előre hátra mozogni, mert ugye ehhez már négy kéz kell.
Az általános kérdésem annyi lenne, hogy előfodult-e már hasonló nálatok?