GXP pressfit középcsapágy kiszedéséhez tud valaki házi praktikát? Vagy- ha csak spéci szerszámmal érdemes- beszerezhető az valahol kishazánkban?
Jelentkezz be Regisztrálj

Otthoni szerelés, szerszámok
#341
Posted 2015. October 26. - 19:29

#342
Posted 2015. October 15. - 13:18

4 szoges hajtashoz keresek olyan lehuzot aminek 23mm a menet atmeroje elteroen a sztenderd 22mm-el.
tudtok olyan boltot ahol ez a szerszam megvasarolhato vagy akiket erdemes ez ugyben felhivni?
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#343
Posted 2015. October 12. - 07:50

Akárhogy mérem nálam az is <1 mm. Ha egy egész centit mozog akkor vagy nem húztad meg a csavart ami odafogja, vagy hibás a szerszám és RMA. Nem kizárható hogy szerencsém volt és eltérő minőségek vannak, gondolom azért (is) drágább a Park Tool meg hasonlók, de ha visszaküldöd ezt meg kéne oldaniuk.
Nekem park tool van, az semmit sem lóg.
#344
Posted 2015. October 11. - 20:31

Valóban nagyon kicsi a "kotyogás" de ez a kar végén cc. 5-10mm lehet, már nem emléxem.
Akárhogy mérem nálam az is <1 mm. Ha egy egész centit mozog akkor vagy nem húztad meg a csavart ami odafogja, vagy hibás a szerszám és RMA. Nem kizárható hogy szerencsém volt és eltérő minőségek vannak, gondolom azért (is) drágább a Park Tool meg hasonlók, de ha visszaküldöd ezt meg kéne oldaniuk.
#345
Posted 2015. October 10. - 09:19


- donciccio likes this
#346
Posted 2015. October 10. - 09:12

kicsit sztem túlkombináljátok. én használtam ilyen var szerszámot is,de nem volt annyival jobb,mint a mostani.
a cyclus-on egyébkén van egy hernyó csavar. ha betekered,akkor szinte semmit sem mozog.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#347
Posted 2015. October 09. - 21:14

Köszörült felület....
mennyibe kerülne az...atya ég...én munkahelyemen csináltam gépműhelyben az enyémet kollégámmal, de csak sima esztergával...alig lóg..szinte szorul, de így is jelentős a kar végén a játéka...ez ilyen...csapágyazni kellene...
..az sem rossz! De azért egy palástköszörű és egy furatköszörű nem ördöngős dolog, főleg ha sorozatban többet csinálnak. Azért ezt jól kitárgyaltuk.
Ridley Noah Fast
#348
Posted 2015. October 09. - 20:38

Köszörült felület.... mennyibe kerülne az...atya ég...én munkahelyemen csináltam gépműhelyben az enyémet kollégámmal, de csak sima esztergával...alig lóg..szinte szorul, de így is jelentős a kar végén a játéka...ez ilyen...csapágyazni kellene...
#349
Posted 2015. October 09. - 20:06

Valóban nagyon kicsi a "kotyogás" de ez a kar végén cc. 5-10mm lehet, már nem emléxem. Valóban rátartással állítom, én inkább egy kicsit befelé nyomon minden állítási pozícióban. Az meg, h nem fordulna el ha az illesztése szorosabb lenne, nem nagyon hiszem el. Nem egy H7/f6-os illesztésre gondoltam, (egyik szakmám szerszámkészítő, nem a dicsekvés! )de ha a furat és a tengely felülete is legalább köszörülve lenne (az már 0,01mm-es tűrést jelent) akkor nem lógna ekkorát, én már gondolkodtam rajta, h egy másik menetes csapot csináltatok hozzá, sajnos a furat felületének köszörülése így, h a kar már rajta van, körülményes. Összegezve, ha az illesztés finomabb lenne, némi kenőanyaggal a két alkatrész között, akkor ez a hiba nem lenne. No, meg az is igaz, h nem ennyi lenne az ára.
Ridley Noah Fast
#350
Posted 2015. October 09. - 19:49

#351
Posted 2015. October 09. - 19:38

...én is vásároltam egy Cyclus "papucsállító" készséget. 1 kicsit csalódás, mert nagyon pontosan nem lehet vele beállítani a papucsot, hisz lötyög a szerszám, azon a tengelyen amit behajtok a váltó helyére. Bár ennyi pénzért ne várjak csodát!
Nálam jó, egy minimális játéknak kell lennie mert különben nem tudod elforgatni. Nem tudom hogy nálad mekkora ez a rés de itt világos háttérnél nem látok át a hézagon, valami <0,1 mm. Az szerintem azért elég pontos bárkinek, nincs olyan gumi se ami ennél precízebb vastagságú lenne, talán felni se nagyon. Ha nálad nagyobb akkor hibás a szerszám és RMA.
#352
Posted 2015. October 09. - 19:23

...én is vásároltam egy Cyclus "papucsállító" készséget. 1 kicsit csalódás, mert nagyon pontosan nem lehet vele beállítani a papucsot, hisz lötyög a szerszám, azon a tengelyen amit behajtok a váltó helyére. Bár ennyi pénzért ne várjak csodát!
Ridley Noah Fast
#353
Posted 2015. October 09. - 17:54

A sarutáv változtatására nem gondoltam. Egyébként, ha kissé ferde a saru az okoz bármiféle észlelhető problémát? A gyorszár így is-úgy is összehúzza, nem?
Se a tengelynek, se a csapágyaknak, se a papucsnak nem használ. Ezért sem tudtam sokáig mire vélni a 128 és 132.5mm-re állított papucsokat..
#354
Posted 2015. October 09. - 17:02

Úgy jó ha párhuzamos és pont akkora a távolsága mint az agy távolsága. Nem igazán jó ha ferde a papucs...mikor összehúzod a gyorszárat kicsit enged a papucs, kicsit enged a tengely...nem fog rendesen futni a csapágy...persze ez sarkítva van, de semeddig nem tart beállítani és utána nem kell piszkálni és tökéletesen fog futni a csapágy. Elméletileg minden vázon be kell állítani. Hiába csinálják sablonba elhúzodhat a forrasztás hatására, egyedi gyártásban beállítják a vázépítők, párhzamosra marják a fejcsövet, középcsapágy házat, dörzsárazzák a nyeregvázcsövet....
#355
Posted 2015. October 09. - 16:24

A sarutáv változtatására nem gondoltam. Egyébként, ha kissé ferde a saru az okoz bármiféle észlelhető problémát? A gyorszár így is-úgy is összehúzza, nem?
#356
Posted 2015. October 09. - 13:57

Köszi srácok a tanácsokat. Visszakerestem a tavalyi szerszámvásárlásos történetet. A Cyclus szerszám nem szimpatikus, sokkal impozánsabb a Park tool és Unior profilból készült szerszáma. De azoknál jóval olcsóbban egy hasonlót rendeltem végül: http://www.wiggle.co...alignment-tool/
Egy Squirt láncwaxot mellécsapva már ingyen szállítják így 16-ból megvan mind2.
Don, a sarupárhuzamosító szerszám konkrétan mire jó? Mi az a probléma, amire orvosságot nyújt?
elég az is ami nekem van. nem tesz igazából többet hozzá,h egy profilból készül ez a szerszám. természetesen campagnolo-t nem vesz az ember,mert nem lehet megfizetni,és még "csúszka" sincsen rajta: http://www.hibike.de...b0a3d5a1f956018
a papucs párhuzamosító meglepő módon a papucsokat párhuzamosítja. erre való.
igazából ez a szerszám hideg vázjavításhoz,és papucs távolság állításához jó. első,és hátsó villához is lehet használni. néha megnézem vele a vázamat,h jól állnak e a papucsok. van,h eltekeredik egy kicsit,akkor utána állítok. meg persze,ha vlki megkér arra,h szélesítsem ki a hátsó villáját,akkor kell.
- nagylaci32 likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#357
Posted 2015. October 09. - 13:42

Köszi srácok a tanácsokat. Visszakerestem a tavalyi szerszámvásárlásos történetet. A Cyclus szerszám nem szimpatikus, sokkal impozánsabb a Park tool és Unior profilból készült szerszáma. De azoknál jóval olcsóbban egy hasonlót rendeltem végül: http://www.wiggle.co...alignment-tool/
Egy Squirt láncwaxot mellécsapva már ingyen szállítják így 16-ból megvan mind2.
Don, a sarupárhuzamosító szerszám konkrétan mire jó? Mi az a probléma, amire orvosságot nyújt?
- donciccio likes this
#358
Posted 2015. October 08. - 21:33

ez a legegyszerűbb,de nem váltja ki a szerszámot:
egy menetes tengelyű hátsó kerék kell hozzá.
én egy ilyet vettem: http://www.rosebikes...anger/aid:22552
Én is ezt használom, teljesen megfelel. Olcsóbban (€26+8,95 helyett €23,90+7,95)
- donciccio likes this
#359
Posted 2015. October 06. - 19:06

nekem van ilyen papucs állító szerszámom is. ez mondjuk nem kell feltétlen a váltófülhöz.
- Rabbit likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#360
Posted 2015. October 06. - 19:03

- Rabbit likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A