Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6030 hozzászólás a témában

#2181
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás

Csak a tengellyel lehet kiütni az elsõ csapágyat.


... ezt nem értem a csapágy kijön ... ? Most nem akarok rajzot kerálni, de a tengely nam arra van ... egy lépcsõs dorni teljesen megoldja a problémát, majd holnap elmondom telcsiban. Olyat képzelj el mint egy forgattyústengely kb ...

Ha viszont lápcsõs a tengely meg lehet vele próbálni, de mindenkinek lelke rajta ...
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#2182
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
én ezt a novatec agyat szeretném szétszedni:

http://ebike.hu/term...tengelyes/1151/

tudom, hogy vki már írta de szerintem nem ugyanarról az agyról beszéltünk, mert azt a külsõ távtartót a 2 oldalán sehogy sem bírom leszedni.

szal ha vkinek van vmi 5lete ne tartsa vissza.
__________________

#2183
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szerintem ne tengellyel üssed ki ... ha megsérül a tengelyvég többet nem szereled össze, csak akkor ha lereszelgeted a felverõdést ... használj inkább egy kiütõ dornit ami nagyobb a csapi belsõ átmérõjénél és kicsiket kocogtass rajta.

A többi OK.


Csak a tengellyel lehet kiütni az elsõ csapágyat.


A sebesség mindent megold.

 


#2184
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás

öö mindegy, hogy melyik irányba kezdem el püfölni?


Szerintem ne tengellyel üssed ki ... ha megsérül a tengelyvég többet nem szereled össze, csak akkor ha lereszelgeted a felverõdést ... használj inkább egy kiütõ dornit ami nagyobb a csapi belsõ átmérõjénél és kicsiket kocogtass rajta.

A többi OK.
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#2185
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

öö mindegy, hogy melyik irányba kezdem el püfölni?


Igen, mindegy.


A sebesség mindent megold.

 


#2186
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Kell hozzá egy gumikalapács vagy egy normál kalapács + fadarab. Leveszed a távtartókat, aztán ráütsz a tengelyre, a tengely ki fog jönni az egyik csapággyal együtt, utána leütöd a csapágyat a tengelyrõl, aztán az agyban maradt csapágyat kiütöd a tengellyel vagy egy fadarabbal.


öö mindegy, hogy melyik irányba kezdem el püfölni?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#2187
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Köszi ezt már olvastam meg még egy párat. Tudom, hogy hogyan kéne csinálni, de gyakorlatban nem mûködik ezért írtam.
Szóval röviden a kérdésem az lenne, hogy a bowden feszességét hogy állítsam. Mert vagy túl laza vagy majdnem szétpattan. Egyesben még nem feszülhet, mert akkor a hármast már nem bírja, de ha meg túl laza egyesben akkor nem vált fel...


ez tipikusan az a jelenség, amikor a váltóbowden a hibáan beállított, nálam is ez jelentkezik olyankor. :)

a váltóbowden feszességét én a váltókaroknál becsavart feszítõcsavarok, a hátsó váltónál kicsit kitekert mellett szoktam beállítani úgy, hogy a hátsó váltónál a 2. legkisebb lánckeréken (7./8s, 8./9s) simán fusson a lánc (természetesen megfelelõ váltókar pozicíóban), esetleg csak kicsit kelljen állítani a beállítócsavarokkal a váltón/váltókaron. utána beállítom a hátsó váltót rendesen, majd csak ezután jön az elsõ váltó: itt a középsõ lánctányéron kell simán futnia a láncnak úgy, hogy kb. a "Ketrec" közepén fusson, és ehhez kell beállítani a bowdent, majd ezután az alsó-felsõ határolókat, illetve a finomállítást. sok sikert.

#2188
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Átütõs elsõ agyból (B+) Hogy tudom kivenni a csapágyat?


Kell hozzá egy gumikalapács vagy egy normál kalapács + fadarab. Leveszed a távtartókat, aztán ráütsz a tengelyre, a tengely ki fog jönni az egyik csapággyal együtt, utána leütöd a csapágyat a tengelyrõl, aztán az agyban maradt csapágyat kiütöd a tengellyel vagy egy fadarabbal.


A sebesség mindent megold.

 


#2189
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
Átütõs elsõ agyból (B+) Hogy tudom kivenni a csapágyat?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#2190
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 hozzászólás
Igen, erre jutottam én is, hogy a tengelyen/agyon nincs mit állítgatni, valszeg a centírozás is ludas lehet a dologban, de ezt leginkább egy másik kerékkel lehetne ellenõrizni. Mivel maga a kerék egyenesen fut, áthúzni nem állok neki, ellenben megpróbálok a fékpofán alátétekkel ügyködni.

Kösz a megerõsítést, Trifo!


#2191
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Ronin: kétféle lehetõséged is van.
a) ha a bringa egyenesfutása amúgy rendben van, akkor inkább tegyél be egy alátétet ahhoz a fékpofához, amelyik messzebb van. Vagy kettõt. Ahogy jólesik. Sõt, sok V-fékpofa olyan kiegyenlítõ (gömbfeluletû) alátéttel jön, aminek a két oldala nem egyforma magas. Ezeket meg lehet cserélni.

B) neki lehet állni küllõkulccsal áthúzni a felnit azzal a 2mm-rel. Pepecs meló bizonytalan eredménnyel, fõleg, ha nem vagy gyakorlott a centrírozásban.

--Trifo

#2192
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 hozzászólás
Sosem tudtam rendesen beállítani a hátsó V-fékemet, az egyik pofa valahogy mindig közelebb esett a felnihez, bármennyire is állítgattam a féktestek helyzetén a csavarral. Ha meg a fékpofák egyenlõ távolságra voltak, akkor meg az egész fék állt ferdén. Arra gondoltam, talán maguk a tüskék vannak rossz helyzetben a vázon /author traction/ ezért belenyugodtam a helyzetbe. Nemrég jöttem rá, hogy maga a kerék nem fut teljesen középen, ezért a fékpofák eltérõ távolsága a felnitõl. Author ipari csapágyas hátsó agyam van, lehet az agyon/tengelyen valamit ügyködni, hogy behozzam a kereket a váz középvonalába? Kb. 2 mm-rõl van szó.


#2193
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Scytha: ne haragudj, de ha a fenti cikk alapján nem tudod megcsinálni, akkor vidd inkább szerelõhöz... Tényleg nem bántásképpen mondom, de ennél szebben nehéz elmondani.

Esetleg ha van kéznél egy másik bringa, akkor azon lehet tanulmányozni a mûködést és megpróbálni azt reprodukálni.

Még egy apróság: egy kis fadarab, vagy hasonló, nagy segítség lehet a váltó kitámasztásához, ami által kényelmesebben tudod megfelelõ helyzetben rögzíteni a bowdent.

És ha úgy döntesz, hogy nem adod fel, akkor nyomtasd ki azt a bikmakkos cikket és olvassad el még párszor, hátha átsiklottál valami fontos részlet felett.

--Trifo

#2194
Scytha

Scytha

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Köszi ezt már olvastam meg még egy párat. Tudom, hogy hogyan kéne csinálni, de gyakorlatban nem mûködik ezért írtam.
Szóval röviden a kérdésem az lenne, hogy a bowden feszességét hogy állítsam. Mert vagy túl laza vagy majdnem szétpattan. Egyesben még nem feszülhet, mert akkor a hármast már nem bírja, de ha meg túl laza egyesben akkor nem vált fel...

#2195
osiris555

osiris555

    vendég

  • fórumtag
  • 221 hozzászólás

Sziasztok!

Bajba keveredtem az elsõ váltóval. Egészen jól be volt állítva, annyi hibája akadt, hogy 3-asban nagyon kicsit hozzáért a külsõ terelõ a lánchoz és idegesített. Még sose szereltem váltót és elõször megpróbáltam a kis csavarokkal állítani, de meg sem mozdult a szerkezet... Erre lecsavaroztam a bowden rögzítõt és kész innentõl kezdve még az elõzõ állapotba sem tudtam visszapakolni.

Olvastam, hogy elõször a legkisebb fogaskereket kell beállítani, majd a többit, de a problémám folyamatosan az, hogy nem tudom a bowdent megfelelõ feszességûre állítani. Ha egyesben lazán hagyom, akkor nem vált fel, mert nem feszül. De ha feszesre hagyom a bowdent hármasba váltáskor szinte szakadásig feszül. E mellett meg egyszerûen nem sikerül eltalálni, hogy mindeháromba tudjak váltani.... van amikor sikerült úgy elronatnom, hogy kettesben maradt bármerre akartam váltani. Az a baj, hogy ha egyesben közel hagyom a belsõ terelõhöz a láncot (1-2 mm-re ahogy írják is mindenhol), akkor tök jól felvált kettesbe, de visszafele nem megy, mert a külsõ terelõ eltávolodik a lánctól és eszébe sincs leváltani, csak a láncot súrolja. Ez mitõl lehet?
Egyébként egy Shimano SIS top swingesrõl van szó. Alap cucc. Vicces, hogy a Low feliratú csavar teljesen elkopott, úgy forgácsolódott le, mint a fa, iszonyat rossz minõségû volt, ilyet nem is láttam még. Azt is vennem kell bele újat, mielõtt nekilátok megint.

Meg akarom tanulni, hogy kell szerelni, egyelõre nem akarom szerelõhöz vinni. Nem tûnik olyan bonyolultnak, mint amennyit szenvedek vele, csak valamit nagyon nem vághatok.

Nagyon megköszönném a segítséget. Hétfõn indulunk egy 1500 km-es olasz útra vele és jó lenne tudni, ha ott is adódik vele probléma.


régi bikemag cikk:
http://bikemag.hu/te...ntos-beallitasa

#2196
Scytha

Scytha

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!

Bajba keveredtem az elsõ váltóval. Egészen jól be volt állítva, annyi hibája akadt, hogy 3-asban nagyon kicsit hozzáért a külsõ terelõ a lánchoz és idegesített. Még sose szereltem váltót és elõször megpróbáltam a kis csavarokkal állítani, de meg sem mozdult a szerkezet... Erre lecsavaroztam a bowden rögzítõt és kész innentõl kezdve még az elõzõ állapotba sem tudtam visszapakolni.

Olvastam, hogy elõször a legkisebb fogaskereket kell beállítani, majd a többit, de a problémám folyamatosan az, hogy nem tudom a bowdent megfelelõ feszességûre állítani. Ha egyesben lazán hagyom, akkor nem vált fel, mert nem feszül. De ha feszesre hagyom a bowdent hármasba váltáskor szinte szakadásig feszül. E mellett meg egyszerûen nem sikerül eltalálni, hogy mindeháromba tudjak váltani.... van amikor sikerült úgy elronatnom, hogy kettesben maradt bármerre akartam váltani. Az a baj, hogy ha egyesben közel hagyom a belsõ terelõhöz a láncot (1-2 mm-re ahogy írják is mindenhol), akkor tök jól felvált kettesbe, de visszafele nem megy, mert a külsõ terelõ eltávolodik a lánctól és eszébe sincs leváltani, csak a láncot súrolja. Ez mitõl lehet?
Egyébként egy Shimano SIS top swingesrõl van szó. Alap cucc. Vicces, hogy a Low feliratú csavar teljesen elkopott, úgy forgácsolódott le, mint a fa, iszonyat rossz minõségû volt, ilyet nem is láttam még. Azt is vennem kell bele újat, mielõtt nekilátok megint.

Meg akarom tanulni, hogy kell szerelni, egyelõre nem akarom szerelõhöz vinni. Nem tûnik olyan bonyolultnak, mint amennyit szenvedek vele, csak valamit nagyon nem vághatok.

Nagyon megköszönném a segítséget. Hétfõn indulunk egy 1500 km-es olasz útra vele és jó lenne tudni, ha ott is adódik vele probléma.

#2197
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Satuba be, drótkefe, aztán kicsit bezsíroz/olajoz. Én is ezt szoktam.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#2198
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
rozsdamentes csavart venni, csavarboltban.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#2199
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.627 hozzászólás
adott egy Mongoose bicaj,rajta már rozsdás,és rozsdásodó csavarok,amik kb 1 hónaposak és 2-3 mosást bírtak ki.....Kérdem én,hogy lehet leszedni róluk a rozsdát,és hogyan lehet megakadályozni annak a kialakulását?

#2200
kopi92

kopi92

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
A mostani bicómon és a régin is egy idõ után elkezdett kattogni a pedál. Mindig ugyanabban az állásban, tekerés közben van egy érezhetõ kis kattanás.
Ez mitõl lehet, és hogyan tudom megszerelni?