Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
#1981
Írta 2009. március 31. - 19:33
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1982
Írta 2009. március 31. - 19:21
http://www.sram.com/...rvice Guide.pdf...
Ezek után jutott eszembe hogy idõvel eljön az olajcsere ideje a telóban, és érdekelne elméleti szinten, hogy kb hogy kéne. Meg hogy mennyire nehéz megoldani, mert ha jól emlékszek 5000 ropogós magyar forintocska ami azért kicsit sok sztem.. Szóval mire kell figyelni? Mennyire macerás? És milyen idõnként érdemes?
Bocs hogy kicsit terjengõs lettem
Ez alapján döntsd el bevállalod e...
#1983
Írta 2009. március 31. - 18:24
Van egy RS Tora-m, kb egy éve vettem és igazából nagyon jól szuperál, csak most hogy végeztem a szokásos havi karbantartást, láttam, hogy a csillapítás állító az alján hót olaj, és hát elég könnyedén le is jött az a kupak a benne lévõ hatszögletû rúddal együtt (valszeg ez a dolga csak eddig nem próbáltam levenni) és hát belül olajos volt. Lehet hogy ott szivárog valami a telóból? vagy csak a fejreállítgatások mûve lehetett? Ezek után jutott eszembe hogy idõvel eljön az olajcsere ideje a telóban, és érdekelne elméleti szinten, hogy kb hogy kéne. Meg hogy mennyire nehéz megoldani, mert ha jól emlékszek 5000 ropogós magyar forintocska ami azért kicsit sok sztem.. Szóval mire kell figyelni? Mennyire macerás? És milyen idõnként érdemes?
Bocs hogy kicsit terjengõs lettem
#1984
Írta 2009. március 27. - 19:32
a tobbi stimmel
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1985
Írta 2009. március 27. - 15:44
Mindegy, biztos nexus..
Hát figyu:
Nem írom le a mûködését mert sokan könyveket írtak róla ha kontrás akkor szerencséd van, ha nem..
Kell ugy e egy cucc amibe belefogod a váltó kivezetett jobb oldali tengely végét.
A másik oldalt szedd le a 15-ös vékony anyát, 19 -es anyát majd a kontra kart, ott a porvédõ, azt is, alatta lesz a kontra nagy "anyája" vagy kiszeded és raksz bele zsírt stb vagy beljebb tekered óvatosan kézzel ütközéssig, de!!!
NE HÚZD MEG MINT ÁLLAT mert tönkreteheted a belsõ szerkezetet.
Tehát óvatosan kézzel!! Ha ez megvan visszafele ugyanez, de kontraanyánál vigyázz ne húzd meg jobban...
Ha nem kontrás akkor... ezt nem írom le, inkább ránéznék.
A simanyó egyébként hetes agyban kevésbé tartós, (sramnak meg a vezérlése hal meg hamar..
Ride everywhere.
.
#1986
Írta 2009. március 27. - 15:31
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1987
Írta 2009. március 27. - 15:27
AGA, bocsánat, nem láttam, hogy már írtál :-/
Közben én is erre jutottam ez alapján, de sikeresen el is baltáztam a dolgot elsõre... Mivel kicsit be volt állva a stucni, kitekertem teljesen a csavart, majd gumikalapáccsal helyrekloffoltam, viszont így a dió (a képen wedge) lentebb csúszott, és nem lehetett újra megszorítani Úgyhogy persze szerelhettem le a 9 ponton rögzülõ sárvédõt és elsõ kereket, hogy alulról kipiszkálhassam... Ez volt a tanulópénz
Agyváltó 7 sebességes, valszeg nem mai darab, "amúgy" jól mûködik :chin:
#1988
Írta 2009. március 27. - 15:17
Help nídid!
Mivel még nagyon nem szereltem eddig menetes kormánycsapágyat, ezért inkább kérdezek, mielõtt nekiesek; ha lentebb akarom venni a kormányt, mit csináljak, hogyan álljak hozzá?
Másik; kotyogó Shimano agyváltó rendbetétele egy sima kónuszos hátsóagy beállításához képest vajh' mennyivel nehezebb történet?
Mivel menetes kormánycsapágynál a stücni dugós, ezért a csapágynak nincs köze a kormány magasságához. A felsõ, fejcsõre párhuzamos csavart -ami valószínüleg 6-os imbuszcsavart jelent- kell kiengedned, és a stücnit lejjebb tudod engedni.
Ha teljesen lent van akkor szerezned kell dugós stücnit ami alacsonyabb.
Ha egy colos a nyak akkor akár tecskóban is van, ha 1 1/8 -as akkor nehezebb eset, már nem gyártják, de ahol van ott fillérekbe kerül.
Az agyváltóról már írtam neked, teljesen más mint a sima kónuszos, a kotyogás nem feltétlen a kónusz "lazulástól" lehet, könnyen lehet, hogy belül halt meg valami.
De mondjuk többet kéne tudni, pl milyen típus hány sebességes, stb.
shimanoból is van vagy nyolc féle, a jelenleg gyártottakkal együtt.
Sõtt azt is írtam neked, hogy ha gondolod ránézhetek, Van benne gyakorlatom....
Trifo megelõztél
Ride everywhere.
.
#1989
Írta 2009. március 27. - 15:01
A menetes villanyakas rendszerben a fejcsapágy beállítása a stucnitól teljesen független.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1990
Írta 2009. március 27. - 14:33
Mivel még nagyon nem szereltem eddig menetes kormánycsapágyat, ezért inkább kérdezek, mielõtt nekiesek; ha lentebb akarom venni a kormányt, mit csináljak, hogyan álljak hozzá?
Másik; kotyogó Shimano agyváltó rendbetétele egy sima kónuszos hátsóagy beállításához képest vajh' mennyivel nehezebb történet?
#1991
Írta 2009. március 17. - 21:40
#1992
Írta 2009. március 17. - 21:38
Jó olvasást: http://www.taylorgum...agok/ETRTO.htmlSziasztok!
Én még nagyon kezdõ vagyok a bringázásban ezért szeretnék segítséget kérni.
Az országúti bringámban 23x700-as kerék van. Azt szeretném megtudni, hogy a "700" a kerék átmérõjére utal mm-ben vagy sem. Fontos lenne mert a computeremben nem tudom beállítani a kerékméretet.
#1993
Írta 2009. március 17. - 21:16
Én még nagyon kezdõ vagyok a bringázásban ezért szeretnék segítséget kérni.
Az országúti bringámban 23x700-as kerék van. Azt szeretném megtudni, hogy a "700" a kerék átmérõjére utal mm-ben vagy sem. Fontos lenne mert a computeremben nem tudom beállítani a kerékméretet.
#1994
Írta 2009. március 16. - 19:13
Nem tépõzáras hanem gumi beakasztos szerintem jó, még nem hagytam el.
http://www.zefal.com...111017image.gif
Köszönöm.
Azt hiszem, akkor beruházok 1re.
#1995
Írta 2009. március 16. - 18:09
Nem tépõzáras hanem gumi beakasztos szerintem jó, még nem hagytam el.Kezd egyre jobban tetszeni
A tartó egysége milyen?
Stabilan tartja a pumpát, nem esik ki belõle az elsõ kis gödörnél?
Esetleg van rajta vmi tépõzáras megoldás?
http://www.zefal.com...111017image.gif
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1996
Írta 2009. március 16. - 14:40
#1997
Írta 2009. március 16. - 14:38
Mükszik anélkül hogy mondani kéne neki
Kezd egyre jobban tetszeni
A tartó egysége milyen?
Stabilan tartja a pumpát, nem esik ki belõle az elsõ kis gödörnél?
Esetleg van rajta vmi tépõzáras megoldás?
#1998
Írta 2009. március 16. - 13:21
#1999
Írta 2009. március 16. - 11:07
Vidd el egy szervizbe, 4-5 ezerert beallitanak mindent es akkor talan nem halsz meg az elso lejton mert rosszul lottel be valamit...
Csak gratulalni tudok az ilyen gyartoknak...
Valamennyire biztos be lesz állítva csak a legrosszabbra gondolok.. nem tudom.. valójában még soha nem volt vadi új bicajom. a gyártó a 60-as évektõl foglalkozik bicajokkal azért remélem nem egy konzervben küldi.
A szerelésbe és a karbantartásba meg én akarok belejönni mint tulaj, régen rengeteget szereltem csak most hirtelen a teló meg a tárcsafék az új fogalom lett nálam.
#2000
Írta 2009. március 16. - 09:10
Üdv Mindenkinek!
Pár nap múlva érkezik a bike-om és több mint valószínû, hogy nem lesz rajta beállítva semmi mivel a gyárból jön.
Tudnátok valami linket vagy faq-ot ahol le van írva minden részletesen?
Mechanikus tárcsafék, elsõ teló és a váltó beállítása érdekelne.
Köszi
Vidd el egy szervizbe, 4-5 ezerert beallitanak mindent es akkor talan nem halsz meg az elso lejton mert rosszul lottel be valamit...
Csak gratulalni tudok az ilyen gyartoknak...