Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#11901
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Nagyjából Stoki kiválóan össze is foglalta... De, csak hogy több vélemény is legyen és a túra (!) rekunál:

1. ha lehetne, akkor Rollhoff! 1x14! ... és az ügy le van zárva!
2. futás teljesítményben az agyváltó azonos (vagy jobb?) a hagyományosnál
3. zárt rendszer, védett helyen van, minimális karbantartást igényel
4. hátsó kerék hajtás esetén a lánc vonal már nem kérdés...
5. indulásnál a DD hármas elosztása ideális, de egy váratlan emelkedõn is jól jön
6. terhelés alatt is vált (és az elsõ átdobó?) a hátsó sornak és kanálnak meg mindegy, hogy éppen feszül a lánc vagy sem. Ez a válasz arra is, hogy miért nem az elsõ hármas tányért ötvözték egy 7-es aggyal.
7. ha nem vagy gramm mániás, ha nem akarsz sebességi rekordokat dönteni csak megkerülni a földet akkor ideális

Reku Papa félelmei alaptalanok. A tapasztalat azt mutatja, hogy az agyváltók megbízhatósága kifogástalan! A hármas váltó meg egyszerû mint egy ék...
A DD egyesíti a kettõ elõnyét (és hátrányát - sérülékeny a kanál, a láncot feszíteni kell stb.).
Grammokról nincs értelme beszélni. A hideg kiver amikor okoska arról beszél hány grammot spórolt ezen vagy azon az alkatrészen, miközben 60 kiló a csomag a gépén! Baromság! Akinek egy komfort gépnél ez számít, az hagyjon otthon két lecsó konzervet vagy túra elõtt kuporodjon a fajanszra és ott megspórolhat egy kilót!


... a rolhoff az már egy másik dimenzó, azzal csak az a baj, hogy drága...:)...már az alfine is kezd az lenni...:/

...viszont most olvastam (amit nem tudtam), hogy az alfine-okat lehet kérni bal oldali két sebességes elsõ váltókarral is...:
http://www.pepedal.com/NAVIGA.htm
...tehát kialakulóban van, amire Motyoo vágyik...;)
...nekem volt agyváltóm és nem egy problémás darab, persze akkor még a három sebesség volt a királyság.Viszont ha kezd gyengélkedni, akkor kuka, nagyon nem lehet vele variálni...
...szerintem van jõvõje az agyváltónak, csak bõvíteni kellene még a váltókarok választékát...Nekem a DD-ben pont az egy váltókarra való ingetrálása miatt nem tetszik, de ha lenne ilyen is meg olyan is, akkor kezdenék rá fókuszálni...:)
...ill. még járható útnak tartanám az 5 (agyváltó)x4 (hátsó lánckerék) -es variációt is...

#11902
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Nagyjából Stoki kiválóan össze is foglalta... De, csak hogy több vélemény is legyen és a túra (!) rekunál:

1. ha lehetne, akkor Rollhoff! 1x14! ... és az ügy le van zárva!
2. futás teljesítményben az agyváltó azonos (vagy jobb?) a hagyományosnál
3. zárt rendszer, védett helyen van, minimális karbantartást igényel
4. hátsó kerék hajtás esetén a lánc vonal már nem kérdés...
5. indulásnál a DD hármas elosztása ideális, de egy váratlan emelkedõn is jól jön
6. terhelés alatt is vált (és az elsõ átdobó?) a hátsó sornak és kanálnak meg mindegy, hogy éppen feszül a lánc vagy sem. Ez a válasz arra is, hogy miért nem az elsõ hármas tányért ötvözték egy 7-es aggyal.
7. ha nem vagy gramm mániás, ha nem akarsz sebességi rekordokat dönteni csak megkerülni a földet akkor ideális

Reku Papa félelmei alaptalanok. A tapasztalat azt mutatja, hogy az agyváltók megbízhatósága kifogástalan! A hármas váltó meg egyszerû mint egy ék...
A DD egyesíti a kettõ elõnyét (és hátrányát - sérülékeny a kanál, a láncot feszíteni kell stb.).
Grammokról nincs értelme beszélni. A hideg kiver amikor okoska arról beszél hány grammot spórolt ezen vagy azon az alkatrészen, miközben 60 kiló a csomag a gépén! Baromság! Akinek egy komfort gépnél ez számít, az hagyjon otthon két lecsó konzervet vagy túra elõtt kuporodjon a fajanszra és ott megspórolhat egy kilót!

#11903
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Azon morfondírozom, hogy a kombinált agy-láncváltó megvalósításoknál miért elterjedtebb a DualDrive (mármint nem konkrétan a DD, hanem a fogaskoszorú + 3-as agy mint szorzó bármely gyártótól), mint ennek a fordítottja: 7-8-as agyváltó + szorzó elsõ átdobóval, ahol ráadásul bõven elég lenne 2 tányér is.

Az agyváltókhoz képest mindkét megvalósítás behozza a lánváltók hátrányait (ferde láncfutás, kell láncfeszítõ, nem lehet teljesen burkolt a lánc). A DD tagadhatatlan elõnye, hogy hátul megoldódik minden, az átdobó nélkül esztétikusabb a bringa (és ezért furcsább is, ami a rekunál még + elõny). Hátránya viszont, hogy a lánc a széles fogassor miatt elég ferdén is kell fusson. Másik hátrány elsõsorban azoknak akik szeretnek álló helyzetben váltani, hogy nagyon nagy léptékben lehet csak az agyat kapcsolni. Súlyaban nem hiszem, hogy nagy a különbség ha a fogaskoszorút és hátsó váltót is belevesszük a számításokba. Nekem elsõ nekifutásra ezek miatt szimpatikusabbank tûnik hátul egy agyváltó egy elsõ átdobóval mint a DD jellegû megoldások.

Mi a véleményetek?


...szerintem annyira nem gázos a lánckeréksor (DD) miatti szélesség és láncvonal görbeség. Okosabb masinákon a görgõt (ld. jobb azub) hagyják mozogni a tengelyén, így mire eljut az elsõ hajtómûvig eléggé ki is egyenesedik. De más masinákon is olyan hosszú a görgöig a lánc, hogy bár szögben érkezik a görgõhöz nem eszi meg a hajtást annyira...Ez inkább a sima bringáknál probléma...

Ha viszont maradunk az elöl kettõ, hátul 8 sebis agyváltónál láncfeszítõ akkor is kell...Tehát elsõ váltó, hátsó láncfeszítõ, agyváltó és szereléke és a két lánckerék a hajtómûvön...súlyra meg össze kell számolni mennyi is lenne ez...

...elterjedése meg lehet, hogy azért erõsebb a DD-nek, mert 2x8 sebi az kevesebb, mint 3x7 sebi...jobban hangzik.

...plusz még a hatékonyságában is látok problémát. A katalógusban van említés pl. a nexus 8-asra, hogy az hagyományos, de az alfine-re már inkább az, hogy átdolgozott, javított hatékonyságú. Nem tudom Thommey tesztelt-e már alfine-t, talán tud rá mondani valamit...

...az álló váltásnál, hogy nagy a sebességek közötti különbség az szerintem inkább elõny, mint hátrány. Talán pont ezért jó a DD, mert egy sebesség kapcsolásával, hamar erõre lehet kapni, hiszen pont ez a gond a láncváltókkal, hogy azoknál, ha az ember nem kalkulál elõre, bent ragad egy magas sebességfokozatban és amíg egy kerékpárnál könnyen meg lehet ezt oldani egy rekunál kínszenvedés így elindulni. Viszont ha DD van egy kattintás és már lehet is tolni neki.

...azért én egy alfine, hármas elsõ láncváltó párosítás (ami az alap ötleted volt, csak 2 lánckerékkel) kipróbálnék mennyire használható, mert ha rendbe rakták az agyváltó hatékonyságát, akkor izgalmas lehet felhasználási szempontból...:)...persze a lánckerekek közötti fogszám távolságot erõsen közelíteném, mert ez már olyan nagy áttételt fog át, hogy a teteje és az alja felesleges lenne...

#11904
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Azon morfondírozom, Mi a véleményetek?


Én túrabringán agyváltóellenes vagyok. Nehéz is, drága is, és ha betojik, ott állok befürödve egy szerb hegy oldalában. Városba tetszik, csak itt meg nincs rá szükségem.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11905
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Kötelezõ megnézni!

:D
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11906
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Azon morfondírozom, hogy a kombinált agy-láncváltó megvalósításoknál miért elterjedtebb a DualDrive (mármint nem konkrétan a DD, hanem a fogaskoszorú + 3-as agy mint szorzó bármely gyártótól), mint ennek a fordítottja: 7-8-as agyváltó + szorzó elsõ átdobóval, ahol ráadásul bõven elég lenne 2 tányér is.

Az agyváltókhoz képest mindkét megvalósítás behozza a lánváltók hátrányait (ferde láncfutás, kell láncfeszítõ, nem lehet teljesen burkolt a lánc). A DD tagadhatatlan elõnye, hogy hátul megoldódik minden, az átdobó nélkül esztétikusabb a bringa (és ezért furcsább is, ami a rekunál még + elõny). Hátránya viszont, hogy a lánc a széles fogassor miatt elég ferdén is kell fusson. Másik hátrány elsõsorban azoknak akik szeretnek álló helyzetben váltani, hogy nagyon nagy léptékben lehet csak az agyat kapcsolni. Súlyaban nem hiszem, hogy nagy a különbség ha a fogaskoszorút és hátsó váltót is belevesszük a számításokba. Nekem elsõ nekifutásra ezek miatt szimpatikusabbank tûnik hátul egy agyváltó egy elsõ átdobóval mint a DD jellegû megoldások.

Mi a véleményetek?

#11907
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
okés pyton gyakorlok erösen. ja és jol nem videoztuk le hogy hasitottál a gépemel:D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11908
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

lassan megy a piton szelidités:) http://joyyo.uw.hu/piton.avi

:) Csak szorgalmasan gyakorolj! Tagja lehetsz egy szûk csapatnak a kígyóbûvölõknek: Murla, Levi, Lompi(?) ja és Én...:)

#11909
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
lassan megy a piton szelidités:) http://joyyo.uw.hu/piton.avi
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11910
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Én meg a hegyen jártam a hétvégén...:)

Remélem, a bicajnak nem esett baja :D
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11911
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Posted ImageÉn meg a hegyen jártam a hétvégén...:)

#11912
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Próbáltál már a súlyelosztással operálni?
javasolnám az elsõ villára szerelhetõ csomagtartót, kb.: 3-4'000 Ft. aluból + a táska. A Te gépeden még könnyedén el is férne...
http://www.mali.hu/i...or/ACR-2101.jpg
http://www.geocities.com/cyqlist/swing3.jpg

egy ilyet meg tudok kölcsönözni heti egy sörért...
http://www.m5-ligfietsen.nl/site/EN/M5_Specials/Bags


Á, nem tudnám le/feltenni a lábam, ha a villán táskák lennének. Ellenben azt az M5 táskát szívesen felpróbálnám! Felhívnálak yól, csak nem mentettem el a számod :( Az enyém a 30-3031335 :)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11913
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Ezt az összeállítást kizárólag magashegyi, megpakolt túrákra akarom használni, amikor a 26-os elsõ kerékkel emelgeti az orrát a hajtûkben.


Próbáltál már a súlyelosztással operálni?
javasolnám az elsõ villára szerelhetõ csomagtartót, kb.: 3-4'000 Ft. aluból + a táska. A Te gépeden még könnyedén el is férne...
http://www.mali.hu/i...or/ACR-2101.jpg
http://www.geocities.com/cyqlist/swing3.jpg

egy ilyet meg tudok kölcsönözni heti egy sörért...
http://www.m5-ligfietsen.nl/site/EN/M5_Specials/Bags

#11914
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Tipp:próbálj ki különbözõ hajlítottságú villákat. Igen kis geometriai eltérés nagyban befolyásolhatja az irányíthatóságot.
Az, hogy lejjebb kerül a hajtómû, elõnyösen változtatja meg a hajtás ergonómiáját. Ha elég erõs a felnid, nem bicajozol túl durván (kátyuk),és néha csekolod a kereket, serintem bevállalható , hogy minden második küllõt kihagysz. Egy küllõ kb 7-8 g az anyával együtt. Ja , és ha Marathon helyett Stelivio-t használsz, a külömbséget zongorázni lehet.


Jelenleg kb 20mm utánfutásom van. Elmegy. Ezt az összeállítást kizárólag magashegyi, megpakolt túrákra akarom használni, amikor a 26-os elsõ kerékkel emelgeti az orrát a hajtûkben. Ilyen alkalmakkor pedig számomra a megbízhatóság az elsõdleges, ezért a robusztus agy, sok küllõ, defektvédett gumi.

Egyébként rengeteget lassít rajtam ez az elsõ kerék. Tegnap a szokásos edzõkörömet 26-os átlaggal tettem meg, a normál 29 helyett.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11915
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Üdv, Murla! Mikor, és honnan indultok?


A honnant még nem tudom, de a mikorra vasárnap a válaszom. Mivel az egyikõnknek Bogláron van a rekuja, így lehet, hogy onnan indulunk (egyébként az nekem is jó lenne), de még nem eldöntött. Azt lesz nehéz összehozni, hogy Neked pont az átellenes helyen lenne jó az indulás, viszont egyedül nem tudok 3 - 4 fõt és 4 -5 bringát elszállítmányozni...
Azt is el tudom képzelni, hogy elindulsz Füredrõl, aztán Bogláron csatlakozol hozzánk, együtt megyünk Füredig, majd mi továbbmegyünk befejezni a saját körünk. Vagy valamilyen közbülsõ helyen (pl Aliga, vagy Szántód) találkozunk, onnan indulunk és végig együtt megyünk.
Holnap (illetve már ma, szerdán) beszéljünk telefonon, úgy könnyebb. Mindenesetre jó lenne döntésre jutni mihamarabb.

#11916
Silver LWB

Silver LWB

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Egy olcsó, Novatech agy, valami tajvani felni... semmi hitech. 32 DT küllõ. 1.25-ös Schwalbe Marathon gumi.

Most szoktatom magam a 20-as elsõ kerékhez egy ideiglenessel, elsõ fék nélkül. Idegesebb. Egyrészt a kisebb utánfutás, másrészt a meredekebb fejcsõ miatt. De nem kritikus.

http://picasaweb.goo...115239616166050


Tipp:próbálj ki különbözõ hajlítottságú villákat. Igen kis geometriai eltérés nagyban befolyásolhatja az irányíthatóságot.
Az, hogy lejjebb kerül a hajtómû, elõnyösen változtatja meg a hajtás ergonómiáját. Ha elég erõs a felnid, nem bicajozol túl durván (kátyuk),és néha csekolod a kereket, serintem bevállalható , hogy minden második küllõt kihagysz. Egy küllõ kb 7-8 g az anyával együtt. Ja , és ha Marathon helyett Stelivio-t használsz, a külömbséget zongorázni lehet.

#11917
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Miket használsz hozzá? Nekem a tavalyi elsõ kerék BikePositive tárcsás agyat, Vuelta Airline One felnit és Schwalbe City Jet 1.25-ös köpenyt kapott, mindez summa 10ezer volt. Még nem döntöttem el, hogy idén is ilyet veszek-e, ezért kérdezem.

Az nem fog zavarni, hogy megdõl a váz elõre, csökkenni fog az utánfutás, ettõl idegesebb lesz a géped?


Egy olcsó, Novatech agy, valami tajvani felni... semmi hitech. 32 DT küllõ. 1.25-ös Schwalbe Marathon gumi.

Most szoktatom magam a 20-as elsõ kerékhez egy ideiglenessel, elsõ fék nélkül. Idegesebb. Egyrészt a kisebb utánfutás, másrészt a meredekebb fejcsõ miatt. De nem kritikus.

http://picasaweb.goo...115239616166050
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11918
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Én pl. most fûzök egy 20"-os tárcsafékes elsõ kereket a Bacchettába

Miket használsz hozzá? Nekem a tavalyi elsõ kerék BikePositive tárcsás agyat, Vuelta Airline One felnit és Schwalbe City Jet 1.25-ös köpenyt kapott, mindez summa 10ezer volt. Még nem döntöttem el, hogy idén is ilyet veszek-e, ezért kérdezem.

Az nem fog zavarni, hogy megdõl a váz elõre, csökkenni fog az utánfutás, ettõl idegesebb lesz a géped?

#11919
Silver LWB

Silver LWB

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Jó lett a videód, egész komoly kis munka vágásokkal, zenével, esés visszafelé játszásával, stb! Gratula!

Egy dologban tévedsz: Egyáltalán nem könnyû katalógusból választani, még akkor sem, ha tele a zseb. Ha valakinek nincs sok pénze, akkor beszûkülnek a lehetõségei is. Minél nagyobb az anyagi háttér, annál több lehetõség közül kell dönteni, egyre nehezedik a kérdés. Nem egyszerû választani, nekem elhiheted, mert láttam már pár hezitálót... Egyébként sokszor az emberek csak úgy tesznek, mintha nem lenne elég pénzük rekura, de csak abban nem biztosak, hogy érdemes ennyit kiadni egy kerékpárért, ki fogják-e tudni használni, hogyan adják be a nejüknek ezt a kiadást, stb. Nem az ár a döntõ gyakran, hanem hogy mennyire szeret bele valaki a rekuba. Ha megjön a szerelem, akkor általában elõteremtik rá a pénzt valahogy elõbb vagy utóbb.

A Tour de Pelso kapcsán üzenem Silver LWB-nek, hogy Bp-rõl mi hárman vagy négyen (rajtam kívül Peti, Zoli és esetleg Miki) megyünk tudtommal. Most vasárnap pedig elõtekerünk a Balaton körül, ha van valakinek kedve és persze ereje, akkor csatlakozhat egy kis gyenge 200 km-re... :-)
A Pelso-n egyébként idén is lesz rekus különdíj, 20.000,- Ft értékben, melyet az Ambringa ajánlott fel a rekuval leggyorsabban teljesítõnek. Gyertek minél többen!




Üdv, Murla! Mikor, és honnan indultok?

#11920
Silver LWB

Silver LWB

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Cimbora, meg ne sértõdj! Viccnek írtam, azért van a végén a smiley: :D


Ne aggódj! A humorérzékem rendkívül kifinonult.:)