Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#11721
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Kérdés menyilehet egy optima ülés suja?
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11722
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

...és az nem lenne kézenfekvõbb megoldás, ha ennyire bejön ez a gép (95% nem olyan rossz), hogy csinálsz (elsõ villából), vagy veszel hozzá egy :http://www.extrawhee...oyager_trailer/
???
Cr-Mo-ra nem fog változni az aluminium :), de a bólogatás felfelé megszûnne..:)

Na, ezen most elgondolkodom egy darabot....
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11723
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Nagyon gondolkodom hogy mi legyen, mert a Giro26 szinte teljesen megfelel elvárásaimnak. Erõs, megbízható, gyors, kényelmes, sokoldalú... Nagyon jó választás, és az én kerékpározásaim 95%-ában tökéletes választás. A napi fittness tekerésre, hazai teljesítménytúrákra, haveri bringázásokra ma se tudnék számomra szimpatikusabbat választani. Ülését, kormányát, áttételezésését magamra szabtam, mondhatni tökéletes.

A legjobb az lenne, ha meghagynám, és vennék (építenék) mellé egy kifejezetten pakkos túrázásra szolgáló gépet. Egy olyat, amelyiken hátul nagy hely van a pakknak, súlyeloszlása felpakolva 55-45, full Cr-Mo, kerekek 2,33mm-es küllõkkel fûzve, stb...

Ezen gondolkodom. És nincs álomgép ami tetszene, a Virginia, vagy még inkább egy L-es Giro20 van a legközelebb az elképzeléshez. Vagy egy átalakított kormányos L-es Vrex. (Nálam a csõbe bújtatott lánc kizáró ok.) Csak hát ez a 26-os elsõ kerék úgy a szívemhez nõtt...


...és az nem lenne kézenfekvõbb megoldás, ha ennyire bejön ez a gép (95% nem olyan rossz), hogy csinálsz (elsõ villából), vagy veszel hozzá egy :http://www.extrawhee...oyager_trailer/
???
Cr-Mo-ra nem fog változni az aluminium :), de a bólogatás felfelé megszûnne..:)

#11724
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Papa

Nagyon temeted azt a bachettát, pedig szerintem nem olyan rossz választás...

Nagyon gondolkodom hogy mi legyen, mert a Giro26 szinte teljesen megfelel elvárásaimnak. Erõs, megbízható, gyors, kényelmes, sokoldalú... Nagyon jó választás, és az én kerékpározásaim 95%-ában tökéletes választás. A napi fittness tekerésre, hazai teljesítménytúrákra, haveri bringázásokra ma se tudnék számomra szimpatikusabbat választani. Ülését, kormányát, áttételezésését magamra szabtam, mondhatni tökéletes.

A legjobb az lenne, ha meghagynám, és vennék (építenék) mellé egy kifejezetten pakkos túrázásra szolgáló gépet. Egy olyat, amelyiken hátul nagy hely van a pakknak, súlyeloszlása felpakolva 55-45, full Cr-Mo, kerekek 2,33mm-es küllõkkel fûzve, stb...

Ezen gondolkodom. És nincs álomgép ami tetszene, a Virginia, vagy még inkább egy L-es Giro20 van a legközelebb az elképzeléshez. Vagy egy átalakított kormányos L-es Vrex. (Nálam a csõbe bújtatott lánc kizáró ok.) Csak hát ez a 26-os elsõ kerék úgy a szívemhez nõtt...
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11725
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Papa

Nagyon temeted azt a bachettát, pedig szerintem nem olyan rossz választás...Enyhe villa módosítással és a cuccok feneked alá helyezésével nem lenne mégiscsak jó gép az...??? Szerintem az egyik legjobb választás a bachetta giro, mert olyan mindenes...

A bachetta café az nem lenne jobb választás, ha mégiscsak menne a levesbe a giro;)...??? Nem olyan magas az üléspoziciója a hajtómû sincsen annyira magasan, hosszú tengelytávú, de annyira mégsem és jól pakolható, olyan túrás masina...Az ülése ami nem annyira patent, de te egy üvegszálas ülést simán képes vagy ráaplikálni, vagy akár a mostani géped ülését is...:)
Amerikai oldalon találtam egy használtat eladót, neked meg van amerikai kapcsolatod, ha jól emlékszem...;)

#11726
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Nekem ez is új volt! Suntour agy(?)váltó. 9 gang és ha jól látom a klasszikus motorkerékpároknál is elterjedt kéttengelyes léptetõvillás megoldás.
http://www.srsuntour...etail&tnid=2427

Nem semmi, 4.5kg! És hova építed ezt be? OK, Lompi megoldja, de a többiek ;)

#11727
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Nekem ez is új volt! Suntour agy(?)váltó. 9 gang és ha jól látom a klasszikus motorkerékpároknál is elterjedt kéttengelyes léptetõvillás megoldás.
http://www.srsuntour...etail&tnid=2427

#11728
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
még ezenis lehet lefaragni de majd ha lesz idöm van még jopár centi zárt szelvény amit kilehetne iktatni.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11729
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

lemértem pontosan 19kg


Köszi. Ez számomra annyit jelent, hogy Cr-Mo vázzal, villával, aluvázas üléssel, elsõ-hátsó váltóval, fékekkel, könnyebb komponensekkel kb 17 kilóig tudnám levinni.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11730
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

Mennyi lehet most a gépezet súlya?

lemértem pontosan 19kg
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11731
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
1. Ok! Megértettem! A csalódás jó volt arra, hogy beleszeressek a Challenge Furai-ba :)
2. A váltóval kapcsolatban várom az üzeneted.
3. A Lompi-Flevo (ha megvalósul) biztos érdekes tapasztalat lesz. A Python után már minden hasonló jószág egyszerûbben vezethetõ :)
Posted Image

#11732
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Murla! Elismerem, hogy volt némi túlzás a leírtakban, de nem értem a marketigeseket! 360 ezerbõl nem futotta pl. egy Avid digitre? (bruttó 2500 Ft.) A többi cuccra nem emlékszem, ez meg nagyon az orrom elõtt volt!

... és ha már így beléd kötöttem... Tomi említette, hogy kibontotok egy Sram tárcsás dualdrive-ot. Nekem V fékes van Vuelta Airline-ba van fûzve, de tárcsás kéne. Ráfüzetnék... Csak az agy kell, de adom fûzve a cserét + Ft. Ha érdekel...

Vissza térve Lompira, volt egy ígérete arra vonatkozólag, hogy összedob egy flevo bike-ot is. Na az Téged is érdekelni fog!


Szerintem sok összetevõje van ennek a kérdésnek, hiszen ha a fékkart az Avidtól szerzik be, akkor már vélhetõen a tárcsaféket is onnan illett volna, úgy meg már ki tudja mennyi lett volna nekik a költségek közötti különbség. Valahol spórolni akartak, hogy "csak" ennyi legyen az ár, és itt találták a legkisebb minõségbeli különbséget a legnagyobb megtakarítás mellett. Na meg nem csak egyetlen modellt kell nézni, hiszen õk rendre Tektro fékekkel szerelik a termékeiket, így együtt nyilván jobb árat tudnak elérni, mintha bontanák a megrendelést több cég között.

A Dualdrive vonatkozásában nyitott vagyok mindenre, jövõ héten telefonon kereslek ezügyben.

Flevobike klón természetesen érdekel, csak némi kétségem van afelõl, hogy mennyire lesz ugyanaz a tapasztalat, mint az eredetivel lenne. A Pythonnál is ez volt a gondunk, hogy mivel egyikõnk sem próbált elõtte egy kiforrott példányt sem, nem volt mihez hasonlítani. A Flevo ráadásul sorozatban készült/készül, nem annyira egyedi, mint a Python, amibõl nincs két egyforma. A Flevónál ezért még érdekesebb lenne az összehasonlítás.
Amit egyébként a legszivesebben kipróbálnék, az a Kouign Amann a Zockrától. Remélem jövõre összejön, mindenesetre a készítõjét már ismerem személyesen, az idei Spezi-n találkoztunk. Csak az a baj a Zockrákkal az árukon kívül, hogy állítási lehetõség szinte semmi sincs rajtuk, csupán kb 2 cm lehet állítani az ülésen...

Sala:
A gyártó (Flevobike) honlapján nincsenek méretek, kicsit félõ, hogy van-e ekkorában. Ráadásul a pdf anyag sem tölthetõ le már tõlük. Intézed, vagy próbáljak utánanézni?

Reku papa:
Most olvastam, miszerint krémesre vágysz? :-) Az ajánlást köszönöm mindenesetre! Legközelebb sütizünk egy jót!

#11733
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Murla! Elismerem, hogy volt némi túlzás a leírtakban, de nem értem a marketigeseket! 360 ezerbõl nem futotta pl. egy Avid digitre? (bruttó 2500 Ft.) A többi cuccra nem emlékszem, ez meg nagyon az orrom elõtt volt!

... és ha már így beléd kötöttem... Tomi említette, hogy kibontotok egy Sram tárcsás dualdrive-ot. Nekem V fékes van Vuelta Airline-ba van fûzve, de tárcsás kéne. Ráfüzetnék... Csak az agy kell, de adom fûzve a cserét + Ft. Ha érdekel...

Vissza térve Lompira, volt egy ígérete arra vonatkozólag, hogy összedob egy flevo bike-ot is. Na az Téged is érdekelni fog!

#11734
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Murla: arra még emlékszem honnan jött, csak Thomas oldalán nem találom aterméket, neten is kerestem de nem emlékszem a gyártóra....

amugy 1db 622(700c) országuti méretben kellene nekem. Vagy kettõ attól függ mennyire húzol le :D

amugy megvagyok, igy család nélkül azért más :(

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#11735
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Egyszer próbáld ki, hogy ennyire lefekteted a Giro-don az ülést.


Jelenleg ennél jobban le van fektetve. Az enyém elég jól visszahajlik, azért is Recurve a típusa. A sebességcsökkenést a megnövekedett gördülési ellenállás és a nagyobb homlokfelület okozza 20-as elsõ kerékkel. Ez kb 2 km/h utazósebességcsökkenést jelent.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11736
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Szóval, egyelõre nagyobb a valszínûsége egy ilyen geometriának:
http://www.barcroftc...kes.html#dakota

Sokkal lassabb lesz a mostaninál, tudom. A Giro26 valószínûleg vagy eladósorba, vagy átalakításra kerül.


Egyszer próbáld ki, hogy ennyire lefekteted a Giro-don az ülést. A Rans-okon ez már nem kényelmes, mert nekem a hálós ülés ennyire fektetetten + merev hátsó rész kirázza a lelkemet rossz úton a Rans F5-ön. Másrészt így nincs háttámasza, mert a hálós ülés nem görbül vissza a végén eléggé ahhoz, hogy megtartson ennyire egyenes, kinyújtott helyzetben. (L alakban ugye más a szitu, ott teljesen jó.) Nekem fektetett ülés esetén csak a kompozitok váltak be, de azok tökéletesek, persze Ventisit "szivaccsal".

Salának:
Üdv, öregfiú, rég nem láttalak! Már elfelejtetted, hogy melyik termékünk honnan jött? Tudtuk azt mindig is, hogy kitõl van a kerékre rakható burkolat. Mennyi kell és milyen méretben? Küldj privit.
Egyébként hogy vagy?

Pythonnak:
A Cobra vonatkozásában leírt negatívumaidat abszolút megértem, hiszen nekem is egy kivétellel ugyanezek voltak a gondjaim elsõre. Azóta mentem vele párszáz km-t és most már másképp látom. Ez is tipikusan olyan, hogy meg kell szokni. A Python is elsõre finoman mondva nem túl barátságos, annak is idõt kell adni, közben megváltozik az ember véleménye.
A Cobrán a kormányt ugyebár átalakítottuk, így már nekem nagyon bejön, nincs olyan közel, de kicserélhetõ rövid majdnem egyenesre és akkor is csak egészen minimálisan lesz nagyobb a csomagméret. A görgõt most már észre sem veszem, nem zavar. A fékkaros gondodat nem értem, azért ez nagyon messze van a Tesco-s szinttõl. Nem Avid ugyan, de egy jó középkategória. Mi is gagyi akkor még rajta: A Dura Ace váltókarok, a Dualdrive, a DA felnik, vagy mi is? Egyébként ha csak a fékkar a gondod, akkor azt meg tudjuk oldani Neked... :)

#11737
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Végülis akkor miért is jó a Cruzbike? Csak mert magas és jól látszik a forgalomban?


Azt nem mondanám hogy kedvencem a Silvio, mert nem az. Kerékpárvásárlás elõtt a (magamfajta) ember felépít egy értékelési szempontlistát, pontozza az egyes jelölteket, és a gyõztest veszi meg. Így vettem a jelenlegi bringámat (Bacchetta Giro26) is.

És majdnem teljesen elégedett vagyok a döntésemmel, de
- számomra nagyon hátul van a súlypontja, ezért felcuccolva, erõs emelkedõn emelgeti az orrát, illetve erõs oldalszélben, nagy sebességnél érzékeny az eleje.
- számomra magas a pedál, hosszú távokon (100km felett) zsibbadnak a lábujjaim,
- hátul kevés a hely a túrafelszerelésnek.

Ez az a három dolog, ami megoldást kíván. Két út áll elõttem:
1: Barcroft Virginia geometria
2: Cruzbike Silvio geometria

Számomra a sebesség már másodlagos. Legfontosabb értékelési szempontjaim:
- biztonság
- egyszerûség
- sokoldalúság
- kényelem
Az öszes többi csak ezek után következik.

A Silvio-geometria elõnyei számomra:
- két nagy kerék (kátyútûrés)
- alacsonyabb hajtómû
- rövid tengelytáv (szállítás könnyû)
- alacsonyabb ülés (indulás könyebb)

Mindeddig kifejezetten féltem az elsõkerékhajtástól. Most, Lompi "uccuneki" kísérleteit próbálgatva már csak tartok tõle. Továbbra is aggaszt néhány körülmény:
- Gyors kanyarban gurulok lefelé. Hirtelen fékeznem kell, kitámasztom magam a pedálokon, és a kormány kiegyenesedik.
- Finom, gyors kormányzással nem tudok kikerülni egy kátyút, üvegdarabot.

Szóval, egyelõre nagyobb a valszínûsége egy ilyen geometriának:
http://www.barcroftc...kes.html#dakota

Sokkal lassabb lesz a mostaninál, tudom. A Giro26 valószínûleg vagy eladósorba, vagy átalakításra kerül.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11738
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
[quote name='Murla']Azért kiváncsi lennék, miért a Cruzbike a Reku papa kedvence?

Csak azért merek válaszolni, mert én voltam a szerzõ... Hogy miért favorizálja (Silvio) azt majd megtudjuk Tõle (Én magam Zockra párti vagyok). A magam részérõl a nyílván való elõnyöket soroltam fel, miközben még nem volt alkalmam menni egy ilyen géppel (sem). Bocsi... :) Ez így nem túl hiteles.

Amivel mehettem, az Tom2 gépe volt. Emlékeim szerint igen kellemes meglepetés volt. Azonnal megtaláltam rajta a helyem, stabil volt és kezes.
Egyedül a 9 sebesség tûnt kevésnek, de ez könnyen orvosolható.

Meg ugye a Python, de az egy teljesen külön kategória. Sok fejlesztés áll még elõtte (vagy csak egy zsákutca). Nem gondolom, hogy a jelenlegi formájában nagytömegben terjedne!

A Cobra az elsõ fellángolást követõen egy nagy csalódás... Azt még megértem, hogy a lábam csak akkor fér el, ha a kormány az ádámcsutkámig ér. Más tipusú kormányt nem használhatsz, hiszen akkor az összecsukhatóságát veszítené el. Azt is meg lehet szokni, hogy a görgõ az elsõ pár kilométeren még hozzá ér a lábamhoz.
Azt viszont nem vagyok hajlandó tolerálni, ha egy több zsázezer foritos gépen (ami nekem igen sok pénz és amiért nagyon komoly felszereltséget lehet kapni, nem fekvõ kategóriában) Tecsógazdaságos alkatrészek vannak (pl.:fékkarok). Ekkora összegnél Én már nem akarok cserélgetni! Húúú, ez bennem volt már egy ideje!

A Lompi gépe (ismételten köszönöm a számomra költséghatékony kisérletezését) és a Zockra (?) a jelenlegi kormányszöggel, és a meghosszabbított hajtómûvel (a Zockránál ez rövidebb), gyakorlatilag nullára redukálta a kormányra ható hajtási reakciókat. Van fantázia ebben a rendszerben!
Nem kell vezetõgörgõ, rövid a láncvonal, nagy kerék mellett is alacsonyra építhetõ... Természetesen még vannak gyermekbetegségei, de biztosan rátalálnak a koncepcióra a "nagy" gyártók is.

Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy mászik az emelkedõn...

#11739
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Ha már itt van az exfõnököm, megkérdezném sikerült-e megtalálni ki gyártja az utólag felszerelhetõ kerékborítást?

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#11740
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás
Azért kiváncsi lennék, miért a Cruzbike a Reku papa kedvence? A Bachettája fényévekkel jobb a Cruzbike bármelyik gépénél.
A Cruzbike sok sebbõl vérzik szerintem. Az alapkoncepció ugyebár az volt náluk, hogy csinálnak egy kit-et, hogy normál bringákat át lehessen alakítani rekuvá viszonylag elviselhetõ összegért. Nekem is nagyon tetszett az ötlet, ki is próbáltam, de nagy csalódás volt. Mivel rájöttek, hogy azért jobb lenne, ha nem kellene a sokféle donorgéphez alkalmazkodni, csináltak egy teljesen saját gyártmányt, ami már jobb valamivel, de az alaphibák benne maradtak:
- nagyon érzékeny a hajtásra, elfordítja a kereket,
- túl nehéz az eleje, nehezen kezelhetõvé teszi a gépet pakoláskor, kitámasztáskor,
- túl magas, erõs hegymenetben (fõleg rosszabb talajon) elfogy az elsõ kerék tapadása;
- nem univerzális geometriájú, lábméretre állításkor változik a hajtómû magassága is,
és még lehetne folytatni...
Akkor már inkább Python, Albatros vagy Flevobike. Na meg Zockra persze... Ha pedig fronthajtás, de nem lábkormányzás, akkor egyértelmûen TW-Bents Cobra. Ezeknél a fenti gondok nem, vagy csak sokkal kisebb mértekben jelentkeznek.
Végülis akkor miért is jó a Cruzbike? Csak mert magas és jól látszik a forgalomban?