Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#11481
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 posts
Pesten az albérletben van digi mérleg, itthon azért "nincs" mert elromlott.
Egyébként 5ezerért szinterezték, örültem neki hogy a festést ilyen olcsón megúsztam.

#11482
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Köszönöm :)
Ral 5010 színû, eredetileg 5012-t akaram, csak arra azt mondták hogy olyan "bilikék". Hát mondtam jó, akkor legyen ez. Csak sajnos telefonon történt az egyeztetés, de már mindegy, nekem így is tetszik. Nem mértem még hogy hány kiló, nincs mérlegünk, de szerintem 10 kiló alatt van. Jövõhéten ha jó idõ lesz, lehet feltekerek így Pestre 2 nap alatt, éles tesztként :D


...nem rossz ez, olyan bugatti kék...;) ...nincs személyi mérleged sem...??? Mert azzal könnyen le lehet mérni...

Pofás lett, rendben van, fényképeken igényesnek tûnik és átgondolt...

#11483
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
MEGCSINÁLTAD! Jóóó lett! (Nekem a színe is tetszik..:) )

#11484
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 posts
Köszönöm :)
Ral 5010 színû, eredetileg 5012-t akaram, csak arra azt mondták hogy olyan "bilikék". Hát mondtam jó, akkor legyen ez. Csak sajnos telefonon történt az egyeztetés, de már mindegy, nekem így is tetszik. Nem mértem még hogy hány kiló, nincs mérlegünk, de szerintem 10 kiló alatt van. Jövõhéten ha jó idõ lesz, lehet feltekerek így Pestre 2 nap alatt, éles tesztként :D

#11485
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

kéééééész van :)

http://picasaweb.goo...3cmabQFkrpoMsA#


...színe egy picit erõs kék lett...:), de nagyon állat, igényes lett, nekem tetszik...ezzel már költözni is lehet...:)

#11486
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 posts
kéééééész van :)

http://picasaweb.goo...3cmabQFkrpoMsA#

#11487
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
[quote name='thommey']Egyértelmûen elbeszélés:)
A tengely a lényeges pont. Ha az feladja, akkor csúnya bukta:D



Ja! Right! Ok Yes! Da!

#11488
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Egyértelmûen elbeszélés:)
A tengely a lényeges pont. Ha az feladja, akkor csúnya bukta:D


Igen, de nem halt meg teljesen, csak megunta a kínzásaimat... Az igazi "gáz" az a nyár, ami itt van, és elméletileg aug.15-én Passau túrát mennénk néhány jó barátommal és túratársammal, ehhez pedig egy fekvõnél jobbat elképzelni nem tudok. Nyáron viszont mindenki más is azonnal bringázni akar, így ha a Hase-nél elfoglaltak, akkor...

Szia egy hete próbállak elérni telefonon, de mivel nem megy, itt írok. Megjött a cuccod!

Üdv:Thy

#11489
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
nyugodjatok meg a 14mm bmx tengej is atom biztos:D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11490
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

... a csapágynak és az utána következõ összes alkatrésznek a terhelése ugyan akkora egy vagy két helyen pozicionált tengely esetében.
A tengelynek, annak befogatásának, a villának viszont hatványozottan eltérõ erõkkel kell számolnia. És pont! Innentõl (csapágy, stb...) nincs jelentõs terhelés változás.


Megelõztél. Pont ezt akartam leírni én is. :)
építéseim során tapasztaltam hogy a 12mm edzett acéltengelyes trájkjaimnál nem volt semmi probléma a 90+ kiló esetében sem. Késõbb áttérvén a 20mm-es csõtengelyre (falvastagság 3mm) edzés nélkül masszívan tart minden atmotámadást ami a kereket és az agyat érné. Nem számolgattam semmit csak kikísérleteztem.
:)

#11491
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Nyílván való!!! De, most vagy elbeszéltünk Tomival egymás mellett, vagy igen!

Szóval az eszmecsere arról szólt, hogy szerintem az agy szempontjából tök mindegy, hogy a tengely hány helyen van pozicionálva... Persze a tengely szempontjából nem az!

Tomi szerint (ha jól értelmeztem) az agyra (csapágyra és egyébb alu alkatrészekre) eltérõ erõk hatnak, amennyiben a tengely egy helyen vagy két helyen van befogatva.
Na ezzel nem értek Én eggyet! És akkor megerõsítem az álláspontomat: a csapágynak és az utána következõ összes alkatrésznek a terhelése ugyan akkora egy vagy két helyen pozicionált tengely esetében.
A tengelynek, annak befogatásának, a villának viszont hatványozottan eltérõ erõkkel kell számolnia. És pont! Innentõl (csapágy, stb...) nincs jelentõs terhelés változás.

#11492
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 posts
Ha esetleg segit, este megnezem a mechanika segedletben, hogy mekkora a kezdeti befogasi / maximum nyomateka a ket oldalt befogott, ill. az egy oldalt befogott tarto eseteben. Fejbol tudja a granat... :D
Igen jelentos elteresek lesznek, az tuti.

#11493
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
a terhelést a csapágy veszi fel a tengelytõl és adja tovább az alu alkatrészeknek. Tulajdonképpen már a csapágyak szempontjából is mindegy, hogy a tengely egy vagy két alátámasztási ponttal rendelkezik.
Ami nem mindegy az a tengely méretezése, a befogatás méretezése és a villa méretezése. Az agy szempontjából az alátámasztási pontok száma indifferens...

Másképpen:
Mihez kell nagyobb erõt kifejtened? Lógni egy rúdon, aminek csak az egyik pontja van befogatva vagy egy másik hasonlón, aminek mindkettõ vége? Ja, és most tekints el a rudak rugalmasságától, azok mozgása legyen nulla!

#11494
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

Bármit lehet, csak akarni kell! Mondjuk alut bronz perselybe azért ne!
Én abból indultam ki, hogy eleve csapágyazott agyakról lévén szó, tök mindegy hogy alu tengely vagy acél tengely csúszik bele. Elméletileg úgysem forog. Sem a tengely sem a rajta lévõ csapágy belsõ gyûrûje.

...és ugye adaptálva ide az idézetet:

"Persze mindneki azt vesz amit akar..."-by MC Pite
-csak az egyezzen a te véleménnyeddel-by Forum


Ez utóbbi nem igazán értem mire írtad...
Egy átütõs tegyük fel Novatec agyat nem egyoldali terhelésre terveztek. Nem kis erõk fognak ébredni az alu részeken, fõleg, ha az acél tengely az erõsebb, nem tudom mi lesz a vége.
Ha valaki megfelelõ tudással ki tudja számolni, vagy lemodellezi, akkor ok, de a csak elbírja elven én nem vágnék bele. Bár engem nem is fenyeget ez a veszély:D

#11495
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Bármit lehet, csak akarni kell! Mondjuk alut bronz perselybe azért ne!
Én abból indultam ki, hogy eleve csapágyazott agyakról lévén szó, tök mindegy hogy alu tengely vagy acél tengely csúszik bele. Elméletileg úgysem forog. Sem a tengely sem a rajta lévõ csapágy belsõ gyûrûje.

...és ugye adaptálva ide az idézetet:

"Persze mindneki azt vesz amit akar..."-by MC Pite
-csak az egyezzen a te véleménnyeddel-by Forum

#11496
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Hát a Lefty ELO Carbonnál a súly is számít, meg mindennél:D
Az a baj, hogy ha az alu tengelyt acélra cseréled, az valószínûleg hatással lesz az alu betétek élettartamára.Ha meg azt is kiszeded, újat csinálsz, akkor már egyszerûbb agyat gyártatni, elvégre egy elsõ nem egy bonyolult dolog. Mondjuk a Kettwiesel-é is alu, és bírja.

#11497
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Az átütõs agyak tengelye alu. A Cannondale pedig kúposat használ.


Az átütõs agyak tengelye olyan amilyenbõl készíted...
Az alumíniumot praktikusan csak alu idomba rögzítheted hegesztéssel vagy marad a menetes megoldás...Ehhez a gyárilag mellékelt úgy sem lesz elegendõ hosszúságú és az sem biztos, hogy egyoldali befogatásra méretezték.

A hegesztésnél a varrat felülete adja a teherviselõ méreteket. A nyírási igénybevételt a villának adja át. A csavar rögzítésnél a tengely befogott felülete veszi fel a terhelést és továbbítja a villához.

A kúpos megoldással súly spórolható, hiszen a keresztmetszet az igénybevétellel azonosan arányos. A terhelés a befogatás irányába növekszik. Ilyen szempontból a lineáris, azonos keresztmetszetû csõ túlméretezett, hiszen a legkisebb terhelési ponton is a legnagyobb keresztmetszettel rendelkezik. A lényeg és az elv nem változik.

Bátortalanul megjegyzem, hogy még nem láttam Canondale tengelyt, így csak tippelek, hogy az Õ esetükben fontosabb volt a kerék feszes befogatásának biztosítása és nem annyira a súly csökkentés volt a szempont. Bár ezek a grammániások ennél nagyobb elvetemültségekre is képesek.

...szerintem... :)

#11498
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Az átütõs agyak tengelye alu. A Cannondale pedig kúposat használ.

#11499
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts

levi nebonyolitsd agyon simán hegesztes egy ojan csövet keresztbe a vilanyakon amin ép átmegy a 8as menetes szár pont ojan hoszut ami bemegy az ülés merevitöi közé.


Nekem hegesztetni bonyolultabb, mint otthon reszelgetni, ráadásul úgy oda lenne az állíthatóság.

#11500
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts

Akkor ez szemléletében egy "hagyományos" cruzbike lesz, nem? Hasonló megoldásokkal, mint a cruzbike átalakító szettek, csak hoszabb vázzal, alacsonyabb üléssel.


Szemléletében igen, de lapsabb fejcsõszöggel, az Albatros mintájára...