Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#11481
Posted 2009. July 25. - 22:53

Egyébként 5ezerért szinterezték, örültem neki hogy a festést ilyen olcsón megúsztam.
#11482
Posted 2009. July 25. - 22:42

Köszönöm
Ral 5010 színû, eredetileg 5012-t akaram, csak arra azt mondták hogy olyan "bilikék". Hát mondtam jó, akkor legyen ez. Csak sajnos telefonon történt az egyeztetés, de már mindegy, nekem így is tetszik. Nem mértem még hogy hány kiló, nincs mérlegünk, de szerintem 10 kiló alatt van. Jövõhéten ha jó idõ lesz, lehet feltekerek így Pestre 2 nap alatt, éles tesztként
...nem rossz ez, olyan bugatti kék...

Pofás lett, rendben van, fényképeken igényesnek tûnik és átgondolt...
#11483
Posted 2009. July 25. - 22:42

#11484
Posted 2009. July 25. - 22:36


Ral 5010 színû, eredetileg 5012-t akaram, csak arra azt mondták hogy olyan "bilikék". Hát mondtam jó, akkor legyen ez. Csak sajnos telefonon történt az egyeztetés, de már mindegy, nekem így is tetszik. Nem mértem még hogy hány kiló, nincs mérlegünk, de szerintem 10 kiló alatt van. Jövõhéten ha jó idõ lesz, lehet feltekerek így Pestre 2 nap alatt, éles tesztként

#11485
Posted 2009. July 25. - 21:31

kéééééész van
http://picasaweb.goo...3cmabQFkrpoMsA#
...színe egy picit erõs kék lett...


#11486
Posted 2009. July 25. - 19:13

#11487
Posted 2009. July 23. - 16:43

A tengely a lényeges pont. Ha az feladja, akkor csúnya bukta:D
Ja! Right! Ok Yes! Da!
#11488
Posted 2009. July 23. - 14:36

A tengely a lényeges pont. Ha az feladja, akkor csúnya bukta:D
Szia egy hete próbállak elérni telefonon, de mivel nem megy, itt írok. Megjött a cuccod!Igen, de nem halt meg teljesen, csak megunta a kínzásaimat... Az igazi "gáz" az a nyár, ami itt van, és elméletileg aug.15-én Passau túrát mennénk néhány jó barátommal és túratársammal, ehhez pedig egy fekvõnél jobbat elképzelni nem tudok. Nyáron viszont mindenki más is azonnal bringázni akar, így ha a Hase-nél elfoglaltak, akkor...
Üdv:Thy
#11489
Posted 2009. July 22. - 19:40

#11490
Posted 2009. July 22. - 17:02

... a csapágynak és az utána következõ összes alkatrésznek a terhelése ugyan akkora egy vagy két helyen pozicionált tengely esetében.
A tengelynek, annak befogatásának, a villának viszont hatványozottan eltérõ erõkkel kell számolnia. És pont! Innentõl (csapágy, stb...) nincs jelentõs terhelés változás.
Megelõztél. Pont ezt akartam leírni én is.

építéseim során tapasztaltam hogy a 12mm edzett acéltengelyes trájkjaimnál nem volt semmi probléma a 90+ kiló esetében sem. Késõbb áttérvén a 20mm-es csõtengelyre (falvastagság 3mm) edzés nélkül masszívan tart minden atmotámadást ami a kereket és az agyat érné. Nem számolgattam semmit csak kikísérleteztem.

#11491
Posted 2009. July 22. - 16:36

Szóval az eszmecsere arról szólt, hogy szerintem az agy szempontjából tök mindegy, hogy a tengely hány helyen van pozicionálva... Persze a tengely szempontjából nem az!
Tomi szerint (ha jól értelmeztem) az agyra (csapágyra és egyébb alu alkatrészekre) eltérõ erõk hatnak, amennyiben a tengely egy helyen vagy két helyen van befogatva.
Na ezzel nem értek Én eggyet! És akkor megerõsítem az álláspontomat: a csapágynak és az utána következõ összes alkatrésznek a terhelése ugyan akkora egy vagy két helyen pozicionált tengely esetében.
A tengelynek, annak befogatásának, a villának viszont hatványozottan eltérõ erõkkel kell számolnia. És pont! Innentõl (csapágy, stb...) nincs jelentõs terhelés változás.
#11492
Posted 2009. July 22. - 16:14


Igen jelentos elteresek lesznek, az tuti.
#11493
Posted 2009. July 22. - 15:46

Ami nem mindegy az a tengely méretezése, a befogatás méretezése és a villa méretezése. Az agy szempontjából az alátámasztási pontok száma indifferens...
Másképpen:
Mihez kell nagyobb erõt kifejtened? Lógni egy rúdon, aminek csak az egyik pontja van befogatva vagy egy másik hasonlón, aminek mindkettõ vége? Ja, és most tekints el a rudak rugalmasságától, azok mozgása legyen nulla!
#11494
Posted 2009. July 22. - 15:33

Bármit lehet, csak akarni kell! Mondjuk alut bronz perselybe azért ne!
Én abból indultam ki, hogy eleve csapágyazott agyakról lévén szó, tök mindegy hogy alu tengely vagy acél tengely csúszik bele. Elméletileg úgysem forog. Sem a tengely sem a rajta lévõ csapágy belsõ gyûrûje.
...és ugye adaptálva ide az idézetet:
"Persze mindneki azt vesz amit akar..."-by MC Pite
-csak az egyezzen a te véleménnyeddel-by Forum
Ez utóbbi nem igazán értem mire írtad...
Egy átütõs tegyük fel Novatec agyat nem egyoldali terhelésre terveztek. Nem kis erõk fognak ébredni az alu részeken, fõleg, ha az acél tengely az erõsebb, nem tudom mi lesz a vége.
Ha valaki megfelelõ tudással ki tudja számolni, vagy lemodellezi, akkor ok, de a csak elbírja elven én nem vágnék bele. Bár engem nem is fenyeget ez a veszély:D
#11495
Posted 2009. July 22. - 15:08

Én abból indultam ki, hogy eleve csapágyazott agyakról lévén szó, tök mindegy hogy alu tengely vagy acél tengely csúszik bele. Elméletileg úgysem forog. Sem a tengely sem a rajta lévõ csapágy belsõ gyûrûje.
...és ugye adaptálva ide az idézetet:
"Persze mindneki azt vesz amit akar..."-by MC Pite
-csak az egyezzen a te véleménnyeddel-by Forum
#11496
Posted 2009. July 22. - 14:59

Az a baj, hogy ha az alu tengelyt acélra cseréled, az valószínûleg hatással lesz az alu betétek élettartamára.Ha meg azt is kiszeded, újat csinálsz, akkor már egyszerûbb agyat gyártatni, elvégre egy elsõ nem egy bonyolult dolog. Mondjuk a Kettwiesel-é is alu, és bírja.
#11497
Posted 2009. July 22. - 14:51

Az átütõs agyak tengelye alu. A Cannondale pedig kúposat használ.
Az átütõs agyak tengelye olyan amilyenbõl készíted...
Az alumíniumot praktikusan csak alu idomba rögzítheted hegesztéssel vagy marad a menetes megoldás...Ehhez a gyárilag mellékelt úgy sem lesz elegendõ hosszúságú és az sem biztos, hogy egyoldali befogatásra méretezték.
A hegesztésnél a varrat felülete adja a teherviselõ méreteket. A nyírási igénybevételt a villának adja át. A csavar rögzítésnél a tengely befogott felülete veszi fel a terhelést és továbbítja a villához.
A kúpos megoldással súly spórolható, hiszen a keresztmetszet az igénybevétellel azonosan arányos. A terhelés a befogatás irányába növekszik. Ilyen szempontból a lineáris, azonos keresztmetszetû csõ túlméretezett, hiszen a legkisebb terhelési ponton is a legnagyobb keresztmetszettel rendelkezik. A lényeg és az elv nem változik.
Bátortalanul megjegyzem, hogy még nem láttam Canondale tengelyt, így csak tippelek, hogy az Õ esetükben fontosabb volt a kerék feszes befogatásának biztosítása és nem annyira a súly csökkentés volt a szempont. Bár ezek a grammániások ennél nagyobb elvetemültségekre is képesek.
...szerintem...

#11498
Posted 2009. July 22. - 14:15

#11499
Posted 2009. July 22. - 13:39

levi nebonyolitsd agyon simán hegesztes egy ojan csövet keresztbe a vilanyakon amin ép átmegy a 8as menetes szár pont ojan hoszut ami bemegy az ülés merevitöi közé.
Nekem hegesztetni bonyolultabb, mint otthon reszelgetni, ráadásul úgy oda lenne az állíthatóság.
#11500
Posted 2009. July 22. - 13:37

Akkor ez szemléletében egy "hagyományos" cruzbike lesz, nem? Hasonló megoldásokkal, mint a cruzbike átalakító szettek, csak hoszabb vázzal, alacsonyabb üléssel.
Szemléletében igen, de lapsabb fejcsõszöggel, az Albatros mintájára...