Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#11401
Írta 2009. augusztus 09. - 20:54

Sramra 340% ír, ez kicsivel már jobb. Ára 84'300 Ft. Ilyet árulnak váltókarral együtt 35-ért (alku elõtt) "használtan".
Egy normál monti 530-550% körül van. Egy treking (ami etalon lehet a rekuhoz) 600 fölött van %-ban. (mint Papa gépe)
Szóval lehet, hogy elbeszéltünk egymás mellett, de egyrészrõl a Shimi lemaradt a versenyben (ezt most csak a %-ra értem), másrészrõl a fent említett árszinten szorzó váltó nélkül nem megvalósítható az elképzelés.
#11402
Írta 2009. augusztus 09. - 20:53

Értékelem a segítséget és valóban nem kötözködni akarok...
Szépek ezek a számok, de továbbra is a két végpont érdekel. Úgy tûnik, hogy a harmincezres kategóriában csak szorzóváltóval oldható meg az elképzelésem.
Az magától értetõdõ, hogy a lácváltóknál nagy az átfedés. Szerintem több mint amit Te írtál.
A képlet amit írtál természetesen hasznos és használható.
Az eredeti kérdésem pedig arra vonatkozott, hogy valaki hitelt érdemlõ tapasztalatokkal rendelkezik-e egy (mondjuk) nyolcas agyváltóval kapcsolatban. Fekvõbe építve elég gyors-e, elegendõ tartalékok vannak az alsó fokozatokban mászáshoz, nem túl nagyok/kicsik a fokozatok közötti különbségek. Milyen váltó, kerék, áttétel esetén?
Vagy, ha tapasztalat nincs is, de érti, értelmezi a százalékban megadott értékeket.
... és továbbra is úgy gondolom, hogy a harminc körüli összegbõl csak szorzóváltóval oldható meg egy az igényeimnek megfelelõ összeállítás.
Sajnos.
..bátran kötözködhetsz, amíg megvitatjuk a témát, addig társ vagyok az ilyenekben...

...akkor számoljunk...:
Montit vegyünk alapul :
22/32x26"=18" a legkisebb 42/12x26"=91" a legnagyobb áttétel.
Ha agyváltóval szeretnéd ezt kihozni, akkor ha a nagy áttételhez passzentozod a rendszert és hátul egy 19 lánckereket használunk :
91"/1,615/26"x19=42, tehát visszafelé 42/19x26"x1,615=91" lehet kiszámolni. Értelmezve a dolgot 42 elsõ hajtómû kell 19 lánckerékkel és ezt egy 26" kerékbe rakva 8-as sebességgel közel 91" áttételt kapunk. A képletbõl kiszedjük a fix-et, azaz a fix a hajtómû (42) a hátsó lánckerék (19) és a kerék (26"). Ez így az egyesbe kapcsolva : 42/19x26"x0,527=30", tehát 12"-al kevesebb lesz az 1-esed...A kérdés az, hogy ez elég-e, fõleg egy rekuba...
A legideálisabb természetesen a minél több sebesség minél kisebb távolsággal. Az agyváltóknál ez egyenletes a láncváltóknál nem. A 12 sebesség már biztosan elég lenne, de az meg drága. A 8 sebi meg épphogy elég.
A fekvõbe való beillesztés már más tészta...

#11403
Írta 2009. augusztus 09. - 20:26

Szépek ezek a számok, de továbbra is a két végpont érdekel. Úgy tûnik, hogy a harmincezres kategóriában csak szorzóváltóval oldható meg az elképzelésem.
Az magától értetõdõ, hogy a lácváltóknál nagy az átfedés. Szerintem több mint amit Te írtál.
A képlet amit írtál természetesen hasznos és használható.
Az eredeti kérdésem pedig arra vonatkozott, hogy valaki hitelt érdemlõ tapasztalatokkal rendelkezik-e egy (mondjuk) nyolcas agyváltóval kapcsolatban. Fekvõbe építve elég gyors-e, elegendõ tartalékok vannak az alsó fokozatokban mászáshoz, nem túl nagyok/kicsik a fokozatok közötti különbségek. Milyen váltó, kerék, áttétel esetén?
Vagy, ha tapasztalat nincs is, de érti, értelmezi a százalékban megadott értékeket.
... és továbbra is úgy gondolom, hogy a harminc körüli összegbõl csak szorzóváltóval oldható meg egy az igényeimnek megfelelõ összeállítás.
Sajnos.
#11404
Írta 2009. augusztus 09. - 20:04

Átolvastam még egyszer...
Nem hinném, hogy ezt a váltót árulják 30 pénzért (shimi 8/ sram 9) használtan a szabad piacon. (10 körül meg 7-est)
Miért az ötödik fokozatnál a legkisebb a hajtási veszteség amikor ugyan úgy kénytelen mozgatni a fogaskerekeket, mint az összes többinél?
A sok számmal teli részt meg vasárnap délután képtelen vagyok értelmezni.
...picit elvesztem a szövegedben, mert nem mindig tudom, mikor mit kérdeznél...

Láncváltónál hiába 27 sebességed van (3x9), vagy 30 (3x10) abban sok ugyanolyan sebesség van és jópár kiesik, mert keresztbe illetve közel keresztbe nem illik váltani. Lehet, de recseg-ropog a rendszer. Sacc / kb. 27-bõl olyan 20-22 sebesség amit lehet használni, ebbõl pedig számolás kérdése, hogy melyek az azonosak, vagy közel azonosak.
Én érzésre mondom, hogy az 5-ös sebesség (1:1 áttétel) az, aminél kevésbé érzem azt, hogy eszi a hajtást. A nagy áttételeknél pedig úgy érzem, hogy van veszteség. Persze lehet, hogy méréssel nem így van, de azt figyeltem meg, hogy a bringákat is úgy szokták belõnni, hogy normálisan tekerve valahogy mindig az 5-öst, 6-ost használja az ember.
...a matematikája meg egyszerû :
Incháttétel = Elsõ lánckerék fogszáma / hátsó lánckerék fogszáma x kerékátmérõ inchben
Én azért szeretem ezt a képletet használni, mert így össze lehet hasonlítani különbözõ kerékátmérõjû bringák áttételezését is.
Ha a képlet alapján készítesz egy táblázatot, akkor rögtön kiderül, hogy melyek azok a sebességek, amelyek matematikailag ugyanolyanok egy bringán belül, ill. a megszokott bringán meg lehet figyelni, hogy milyen kombinációt használsz ezzel a táblázatban kikeresve rögtön lehet számszerûsíteni a dolgot.
Én például a montin ritkán használok 85"-90" nagyobb áttételt holott van 100" is. 90" már kb. 30 fölött tekerek.
Az agyváltón lévõ szorzószám, lefelé, vagy felfelé kerekíti ezt az incháttételt. Az 5-ös sebesség az 1:1-es áttétel, ami azt jelenti, hogy meg kell szorozni 1-el, azaz az eredmény ugyanaz, ilyenkor direktbe megy a hajtás az elsõ és a hátsó lánckerékbõl adódó áttételt az agyváltó nem módosítja. A többi sebességnél lefelé (1,2,3,4) ill. felfelé (6,7,8) módosítja. Tehát egy újabb táblázattal össze tudod vetni a két rendszert.
Az árak valahol itt vannak nagyságrendileg :
http://pepedal.com/NAVIGA.htm és amikor én is kerestem 1-2 hónapja agyváltót, akkor 30-40 között lehetett venni egy 8-as nexus rendszert újonnan...
#11405
Írta 2009. augusztus 09. - 16:50

Nem hinném, hogy ezt a váltót árulják 30 pénzért (shimi 8/ sram 9) használtan a szabad piacon. (10 körül meg 7-est)
Miért az ötödik fokozatnál a legkisebb a hajtási veszteség amikor ugyan úgy kénytelen mozgatni a fogaskerekeket, mint az összes többinél?
A sok számmal teli részt meg vasárnap délután képtelen vagyok értelmezni.

#11406
Írta 2009. augusztus 09. - 16:35

Az hogy a legtöbbször használt áttételhez igazítod a tervezést logikusnak tûnik, de szerintem nem az. Én a végpontokat nézem. Van egy bizonyos tempó amit már a váz sem bír. Az Én esetemben ez 80-fölött jelentkezik, de 75-ig csomagokkal is stabil. (A DD tudna ennél többet is.) nem mondok le errõl a sebességrõl csak azért, mert évente kétszer lesz rá lehetõségem. A másik véglet a mászás. 5 Km/h-nál kisebbnek nincs értelme, számomra ez a másik végpont. És csak harmadik paraméterként számolok az ideális utazó sebességgel. Ez nem egy konkrét érték, inkább egy tól-ig. 8-9 fokozatban biztosan találok egy olyat ami megfelelõ. Egyedül tekerve ez nem gond, csoportban meg egyébként is nehéz összehangolni. A hátsó lánckerékkel egyoldalú az áttétel változása, vagy minden nõ, vagy minden csökken.
Tehát, továbbra is szorzó váltó vagy a jól bevált DD. (Esetleg sok pénzért 12-es Sachs vagy a 14-es Rolli)
#11407
Írta 2009. augusztus 09. - 12:51

Ez rendben is volna, de nekem még a legjobb esetben is 304-340% között lesz, tehát nem úszom meg szorzó váltó nélkül. Alakul a kép!
...szerintem ez : http://cycle.shimano...C31.-type-.html , jobban használható.
Ebbõl is ez a lényeg :
Gear Ratio Total Difference 3.07
Gear Ratio 1 0.527 Gear Ratio 2 0.644 Gear Ratio 3 0.748 Gear Ratio 4 0.851 Gear Ratio 5 1.0 Gear Ratio 6 1.223 Gear Ratio 7 1.419 Gear Ratio 8 1.615
Sprocket Options 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23
Az ötös sebi az egy az egyben áttétel, mintha nem lenne a rendszerben sebesség váltás.
HA van például elöl 52, hátul 14 és 26" kereked , akkor az inch áttételben : 52/14 x 26" = 95"
Ezt nexus 8-al kb. 6-osban lehet elérni 20" kerékkel...azaz 52/14x20"x1,22=90"
Mivel többféle hátsó lánckereket lehet az agyváltóhoz kapni ezért nagyon jól be lehet lõni az agyváltót a már megszokott láncváltó áttételeihez.
Ha egy méglévõ láncváltóhoz szeretnél közel hasonló áttételeket, akkor érdemes a fenti számolással készíteni egy táblázatot, természetesen láncváltónál jópár sebesség kiesik, ezeket érdemes kiszürkíteni. És ugyanezt kiszámolni egy kis egyenlet áttételezéssel agyváltóval. Lesz két táblázatod és ezeket össze lehet vetni ill. az agyváltót hozzá igazítani.
Mivel egy már használt rendszerrõl készítesz felmérést (elsõ táblázat), ezért tapasztalatból fogod tudni, hogy mi az amit tényleges használsz, melyek a kényelmes áttételeid. Ehhez kell az agyváltót a hátsó lánckerékkel és az elsõ hajtómûvel hozzáigazítani. Az 5 sebességet érdemes hozzáigazítani ahhoz a sebességhez, amit általában a legtöbbször használsz, mert ott a hajtási veszteségek a legkisebbek.
#11408
Írta 2009. augusztus 09. - 06:36

#11409
Írta 2009. augusztus 09. - 06:13

[url]ez a rondaság 610%-ot tud. A Rohloff 526%-ot.
Nekem elöl 53-39-24 van, hátul 11-34. Ez 682% Bárhol felmegyek vele, ahol nem esek hanyatt

#11410
Írta 2009. augusztus 09. - 00:42

ez a rondaság 610%-ot tud. A Rohloff 526%-ot. Az I Motion 340% körül van.
Ha a Roli az etalon, akkor nem úszom meg szorzó váltó nélkül. Mondjuk egy országúti 52-38-as variáció?
#11411
Írta 2009. augusztus 09. - 00:00


Na most! Én jelenleg DualDrive-ot használok normál 9-es sorral (nem tudom a felsõ és alsó értéket) meg 42-est elõl. 20"-os kerékkel.
...és akkor egy újabb táblázat:

Az látszik, hogy a DD tudja %-ban a legtöbbet, de 26"-os kerékkel egy I-Motion 9 vagy egy Nexus 8, 42-es tányérral tudja-e majd azt amit a jelenlegi DD tud a 20" kerékkel?
Az I Motion felsõ értéke van legközelebb a monti áttételhez, de annál azért hosszabb kéne. Ha bekerül egy 48-as vagy egy 52-es elõre, akkor meg lesz a sebesség, de marad még elegendõ áttétel alul a mászáshoz?
#11412
Írta 2009. augusztus 08. - 23:05

hát lehet hogy ijesmi:)Ennek az van írva az elejére, hogy "Szia rendõr !" vagy valami ilyesmi...
#11413
Írta 2009. augusztus 08. - 20:39

uj bringás póló http://www.funpic.hu...8&c=19&s=dd&p=1
![]()
Ennek az van írva az elejére, hogy "Szia rendõr !" vagy valami ilyesmi...
#11414
Írta 2009. augusztus 08. - 12:05

Kitartóan és okosan kell dolgozni az ügyön. Kritikus fontosságú a megfelelõ reku kiválasztása. Én a Bacchetta Bellandare mellett döntöttem, mert nagyon alacsonyan van a hajtómûve. És piros10 év kellett a meggyõzéshez? Akkor még nem adom fel én sem, mert egyenlõre az én kedvesem hallani sem akar róla.

Megéri, mert sok, idõsebb házaspárnál látom hogy amikor kirepülnek a gyerekek, szinte csak a hétköznapi megszokás tartja õket együtt, semmi közös kaland, élmény. Ez butaság, lustaság...
#11415
Írta 2009. augusztus 07. - 21:34

#11416
Írta 2009. augusztus 07. - 20:40

Szép karika. Most képzeld el ugyanezt a túrát, hitveseddel. Nekem kb. 10 évembe tellett (meg még egy rekuba
) mire rávettem a bicajozásra. Megérte.
10 év kellett a meggyõzéshez? Akkor még nem adom fel én sem, mert egyenlõre az én kedvesem hallani sem akar róla.

#11417
Írta 2009. augusztus 07. - 18:11

Csak jelentem, hogy hazaérkeztem az idei nagy nyári túrámról.
Szép karika. Most képzeld el ugyanezt a túrát, hitveseddel. Nekem kb. 10 évembe tellett (meg még egy rekuba

#11418
Írta 2009. augusztus 07. - 13:19

Csak jelentem, hogy hazaérkeztem az idei nagy nyári túrámról. A reku és a Partner-I-es utánfutó remekül mûködött Tolna megyétõl Krakkóig és a visszaúton. A Tátra semmi problémát nem jelentett a rekunak. Megtett táv 1480 km 11 nap alatt. A túra részletesebb leírása blogomban olvasható.
#11419
Írta 2009. augusztus 06. - 07:15

#11420
Írta 2009. augusztus 05. - 23:47

Lompi, nem tudok még ennél is több szmájlit tenni a dolgok mögé, hogy ne vedd komolyan! Ezérdekesen nem tekertek a videon:D amugymeg hol látál kard alaku kardán tengejt?


Ahogy Python kollega is mondja: ez nem használati tárgy, hanem egy design bringa, jól néz ki "széthajtva" a mindenhol íves váz, látványos a becsukás (naná, hogy az elsõ kerék elegáns bebillentése tetszik Pythonnak is!), egy keréknyi helyre összehajol. Ennyi, poén! Nem nevezünk vele versenyre, max designdíjra lehet vele "hajtani"! Nekem ettõl függetlenül nagyon tetszik!