Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#11381
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Picit félreértesz...:)

...én semelyiket nem preferálom valójában csak az értelmezéshez próbáltam hozzátenni, hogy mi mit jelent és hogyan számolok én...

Lazac Alfine-ra azért kiváncsi leszek, mert az alfine-t dícsérik, hogy fényévekkel jobb, mint a nexusok, kiváncsi leszek, hogy ez a gyakorlatban is így van-e, Lazac remélhetõleg beszámol róla, nem beszélve a dupla rendszerrõl...

Nekem a DD is szimpatikus, mint elv csak a 3x7 jobban tetszett, mert ott külön voltak a váltókarok ez az egy karon két sebváltó nekem nem jön be és a DD-ben még az sem bírom annyira, hogy a tengely végén ott a váltómechanizmus, ami - gondolom én - egy jó kis esésnél igencsak visszaszól...:)

Nekem egy 5x5 "DD" rendszer lenne a királyság külön markolat, vagy rapidos váltókarral az talán egy arany középút lenne minden szempontból.

#11382
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
1.Tehát és továbbra is tisztán agyváltós megoldás csak sok pénzért lehetséges.
2. Ha vegyíteni kell, akkor DD, az már ki van próbálva és az új ára is 20 alatt van!
3. Érezhetõen preferálod a Nexust, de el kell szomorítsalak, az I Motion (a mag-en alku elõtt 38 ért) alapból tud 370%-ot! Ha minden kötél szakad, akkor már inkább ez, egy nagyobb áttétellel, átdobó nélkül.
4. Még a 12-es Sachs-ról lehetne kicsit gondolkodni (az árban is határ eset, új ára 70 körül van) de sajnos ennél többet nem tudok róla.

#11383
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Egy kettes tiagrával és egy 8-as nexus-al (20-as hátsó lánckerék) így nézne ki :

.....39..........52
-----------------
1,...27".......36"
2,...33".......44"
3,...38".......51"
4,...43".......58"
5,...51".......68"
6,...62".......83"
7,...72".......95"
8,...82".......109"

...ez 400%

Az én montim legkisebb áttétele : 21" a legnagyobb 100"
ez pedig 476 %

Szerintem ez a vegyes agyváltós dolog elméleti síkon nem rossz értékeket produkál, de tény, hogy nem Papa féle méreteket ölt.

...ha még kapna egy 3-as tiagrát, akkor tovább bõvülnének a lehetõségek...

#11384
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Egy dolgot érdemes leszögezni, az agyváltón belüli fokozatok és azok arányai állandóak. Azokon változtatni primer és szekunder fogaskerekekkel csak egységesen tudsz. A probléma továbbra is az, hogy szélesebb áttételi tartományra lenne szükség (kb.:500%-ra), ami véleményem szerint messze nem extrém, hiszen egy mezei trekingben 600% körül mozog.
Jelenleg csak a Rolli (és Sountur) kínál ilyet. Minden más megoldáshoz kell valamilyen áttétel arány változtatás. Hogy ez a koszorún vagy a tányéron van az az ügy szempontjából másodlagos.
Tehát a 8-as Nexus csak egy (pl.) Tiagrával kiegészítve hozná az értéket. Bárhol is próbálsz változtatni az áttételi arányon, valahol sántítani fog a dolog.

#11385
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

:)

Kell elõre rakni egy nagy lánckereket, vagy hátulra egy kisebbet és egybõl az lesz...:)...persze így az 1-es is feljebb kerül, hacsak nincs elöl láncterelõ...:)


Nem tudlak követni...
Áttétel csere, gyors gép. Vettem, értem.
Az eggyes is feljebb kerül... mármint az áttételi arány? Ha igen, akkor hol segít ezen egy lánc terelõ?

#11386
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
A mostani áttételel 45-ig bármikor felküldöm a gépet sík úton (tartani viszont nem tudom)
Ezt egy komfort gépnél csak mixer pedálfordulattal vagy áttétel cserével lehetne megoldani. Tízezres bps-re nem vagyok képes, ha áttételt cserélek, akkor alul lesz gond.

#11387
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

???? úgy, hogy nem gyors :):):)


:)

Kell elõre rakni egy nagy lánckereket, vagy hátulra egy kisebbet és egybõl az lesz...:)...persze így az 1-es is feljebb kerül, hacsak nincs elöl láncterelõ...:)

#11388
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
???? úgy, hogy nem gyors :):):)

#11389
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Komforton mentem én is, de a 26-os kerék ellenére is lassúnak találtam. Az áttétel változásával bár nõne a sebesség, de lehetne vele mászni? Itt nem tudsz bele állni a pedálba, pörgetni kell!

Ezt hogy érted, hogy lassú ... ???

#11390
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Köszi Lazac! Hasznosak a linkek!

Én magam valahol Stoki elméleti és Lompi gyakorlati hozzá állása között helyezkedem el. :) (ha nem is félúton)
Alapvetõen veled értek egyet!
Sajnos még mindíg nincs olyan rekus hozzászóló, akinek lenne gyakorlati tapasztalata valamilyen agyváltóval (rekun!) Komforton mentem én is, de a 26-os kerék ellenére is lassúnak találtam. Az áttétel változásával bár nõne a sebesség, de lehetne vele mászni? Itt nem tudsz bele állni a pedálba, pörgetni kell!

A fekvõk elhanyagoltan a perifériára szorultak e tekintetben. Nem tudok olyan váltó, vagy hajtómû rendszerrõl amit ennek a speciális igénybevételnek a figyelembe vételével terveztek volna. A Shimi öszvére nem elterjedt (pedig kíváncsi lennék rá!), a Sram most kerül kilistázásra (bár a DD többünknek bevált). És ezek még nem is a sok sebis agyváltók! A Roli egy Biospace-el biztos jó lenne, csak ennyit most még nem adok érte és a Biospace is nehezen beszerezhetõ (elfekvõ raktár készletek legalján).

...ha már szóba hoztam! több mint ezret nyomtam le eddig a bioval, bátran ajánlom mindenkinek! Rekun sokkal jobb a hagyományosnál!

A konklúzió, hogy a jelenlegi kínálatban még mindíg a DualDrive a befutó (újonnan kevesebb mint 20 pénz jelenleg) de itt nem valósul meg a "tisztán" agyváltó terv.

#11391
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
[quote name='lazac'][quote name='stoki']

HA a pedálon 80-at tekersz percenként, akkor mindig ugyanazt a sebességet fogod elérni egyazon áttételben, függetlenül attól, hogy milyen a légellenállás és/vagy gördülési ellenállás, vagy az emelkedõ szöge, nem? Jó dolog a próbálgatás, de valahonnan el kell indulni. Két teljesen eltérõ rendszer összehasonlítására szerintem tökéletes a linkelt oldal, ha az egyik rendszert már ismerjük. Az életet meg nem lehet szimulálni, én a szezon végére (már ha van ilyen) mindig magasabb fokozatokat hajtok, mint február-március környékén...[/QUOTE]

...igen csak a befektetett energia tud más lenni (ami véges) különbözõ helyzetekben, hiába azt mondja a matek, hogy de ez elméletileg annyi. ...de összehasonlításnak tényleg jó ez is, de én mindig keverném a tapasztalatbeli dolgokkal...

#11392
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás
[quote name='stoki'][quote name='lazac']Ugyanezt tervezem én is megjátszani, Shimano Alfine a kerékbe (meg a hozzá járó láncfeszítõ), és dupla tányér elõre, bár egyelõre gõzöm sincs, mekkora méretekkel (valószínûleg 61/4x lesz). Mindenképpen ajánlom Pythonnak Sheldon Brown (R.I.P.) oldalát, szépen lehet vele számolgatni, például azt, hogy 20"-os kerékméretnél X fokozatban Y pedálfordulatnál mekkora lesz a haladási sebesség (mindezt táblázatba szedve). Szerintem ez sokkal hétköznapibb érték, mint a "gear inch"...

...ezzel a haladási sebességes képlettel nekem az a bajom, hogy ez elméleti képlet, de nincs belekalkulálva a gördülési és légellenállási tényezõ, vagy bele van kalkulálva...???...a megtapasztalt az igazi...:)[/QUOTE]

HA a pedálon 80-at tekersz percenként, akkor mindig ugyanazt a sebességet fogod elérni egyazon áttételben, függetlenül attól, hogy milyen a légellenállás és/vagy gördülési ellenállás, vagy az emelkedõ szöge, nem? Jó dolog a próbálgatás, de valahonnan el kell indulni. Két teljesen eltérõ rendszer összehasonlítására szerintem tökéletes a linkelt oldal, ha az egyik rendszert már ismerjük. Az életet meg nem lehet szimulálni, én a szezon végére (már ha van ilyen) mindig magasabb fokozatokat hajtok, mint február-március környékén...

#11393
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
[quote name='lazac']Ugyanezt tervezem én is megjátszani, Shimano Alfine a kerékbe (meg a hozzá járó láncfeszítõ), és dupla tányér elõre, bár egyelõre gõzöm sincs, mekkora méretekkel (valószínûleg 61/4x lesz). Mindenképpen ajánlom Pythonnak Sheldon Brown (R.I.P.) oldalát, szépen lehet vele számolgatni, például azt, hogy 20"-os kerékméretnél X fokozatban Y pedálfordulatnál mekkora lesz a haladási sebesség (mindezt táblázatba szedve). Szerintem ez sokkal hétköznapibb érték, mint a "gear inch"...

...ezzel a haladási sebességes képlettel nekem az a bajom, hogy ez elméleti képlet, de nincs belekalkulálva a gördülési és légellenállási tényezõ, vagy bele van kalkulálva...???...a megtapasztalt az igazi...:)

#11394
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

..és az nem lenne pálya, hogy veszel egy 8-as agyváltót és egy 2-es vagy 3-as versenybringa hajtómûvet elsõ szorzóval és egy rövid kanalas hátsó láncváltót, amit nem kötsz be...???

Ha nagyon használod a szélsõségeket, akkor a láncváltó játszik, egyébként meg az agyváltó...

HA gondolod, segítek számolni...;)


Ugyanezt tervezem én is megjátszani, Shimano Alfine a kerékbe (meg a hozzá járó láncfeszítõ), és dupla tányér elõre, bár egyelõre gõzöm sincs, mekkora méretekkel (valószínûleg 61/4x lesz). Mindenképpen ajánlom Pythonnak Sheldon Brown (R.I.P.) oldalát, szépen lehet vele számolgatni, például azt, hogy 20"-os kerékméretnél X fokozatban Y pedálfordulatnál mekkora lesz a haladási sebesség (mindezt táblázatba szedve). Szerintem ez sokkal hétköznapibb érték, mint a "gear inch"...

Kalkulátor linkek: "hagyományos" és Dual-Drive-hoz, illetve 5-nél több sebességes agyváltókhoz
Csak a legördülõ listákból kell válogatni, nagyon egyszerûen használható.

Másrészt érdemes utánajárni, a Shimano agyváltók egyes fokozatai között ugrabugrál az áttételi arány, míg a Rohloffnál pl. nyílegyenes, egyenletesen van elosztva az összes gang. Néha a 34-11-es hátsó sorommal is hülyét kapok, mikor pont a "kettõ között" kéne egy fokozat az adott terephez.

#11395
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Ezért írtam párszor, hogy szorzó nélkül nem tudom megoldani.
Rövidkanalas váltó helyett meg láncfeszítõt használnék...
http://www.bikemarke...it.php?img=3256
A vásárlás ráér, megvárom, mit hoz a tél.


...jaja, ekkora áttételt (mert akkor még nem tudtam, hogy ez az elképzelés) tényleg nem.

Láncfeszítõ nem tudom elég lesz-e, azért jó pár fogat, illetve láncot fel kell vennie és nem csak a láncot valahogy megfeszíteni...

pl. tiagra-val...:

50/19x26"x1,615=110"
30/19x26"x0.527=22"

...ez 500 %-ot jelent ennyi talán elég lenne neked is...;)
...persze meg kell nézni a lánc problematikáját is, mert az agyváltóhoz más láncok járnak...

#11396
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Ezért írtam párszor, hogy szorzó nélkül nem tudom megoldani.
Rövidkanalas váltó helyett meg láncfeszítõt használnék...
http://www.bikemarke...it.php?img=3256
A vásárlás ráér, megvárom, mit hoz a tél.

#11397
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Ebben van igazság! Én csak a saját tapasztalataimra támaszkodom. A DD 20" felnin kiválóan bevált! Talán egy kicsit nagyok az agyban a lépésközök, de ez nem hiba! Alapvetõen ez a szorzó! Mivel az agyváltó kényelmes és praktikus, ezért gyakrabban használom, mint a normál láncváltó hármas szorzóját.
Így érthetõ miért szeretnék, egy tisztán agyváltóval mûködtetett rendszert...


..és az nem lenne pálya, hogy veszel egy 8-as agyváltót és egy 2-es vagy 3-as versenybringa hajtómûvet elsõ szorzóval és egy rövid kanalas hátsó láncváltót, amit nem kötsz be...???

Ha nagyon használod a szélsõségeket, akkor a láncváltó játszik, egyébként meg az agyváltó...

HA gondolod, segítek számolni...;)

#11398
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Ebben van igazság! Én csak a saját tapasztalataimra támaszkodom. A DD 20" felnin kiválóan bevált! Talán egy kicsit nagyok az agyban a lépésközök, de ez nem hiba! Alapvetõen ez a szorzó! Mivel az agyváltó kényelmes és praktikus, ezért gyakrabban használom, mint a normál láncváltó hármas szorzóját.
Így érthetõ miért szeretnék, egy tisztán agyváltóval mûködtetett rendszert...

#11399
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Megnéztem az árakat. A legolcsóbb 28'700 a szabadonfutós Nexus 8. Áttétel 307%. Ez az arány önmagában kevésnek tûnik és bár ennél csak drágább van de az arány mindegyik 8-as Shiminél ugyanaz.
Sramra 340% ír, ez kicsivel már jobb. Ára 84'300 Ft. Ilyet árulnak váltókarral együtt 35-ért (alku elõtt) "használtan".
Egy normál monti 530-550% körül van. Egy treking (ami etalon lehet a rekuhoz) 600 fölött van %-ban. (mint Papa gépe)

Szóval lehet, hogy elbeszéltünk egymás mellett, de egyrészrõl a Shimi lemaradt a versenyben (ezt most csak a %-ra értem), másrészrõl a fent említett árszinten szorzó váltó nélkül nem megvalósítható az elképzelés.


Ha ilyen igények vannak, akkor nem...:)

...Papa áttétele szerintem már elég extrém, de tény, hogy a legnagyobb...Véleményem szerint 400-500% már bõven elég, tudod ez olyan, mint amikor van egy újkori bugatti-d az 1001 LE-jével...:)...kérdem én minek, amikor már 600 Le-vel is bõven elvan az ember...???;)

#11400
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Ezt alaposan körbejártuk!
Érdekesség képpen még egy info:
http://www.biker.hu/...e-agyvalto-3x9s
Kifutó típus, akcióban. Szerettem volna, egy tisztán agyváltón alapuló megoldást, de úgy tûnik, még mindíg a DD a legjobb ajánlat.