Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#11361
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Ne menj sehova, jó helyen vagy itt! Számolj be majd a tapasztalatokról, mit tud a cucc!

#11362
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

Köszi Python a felajánlást szerintem élni fogok vele, mert nagyon kiváncsi vagyok, csak az idõvel állok mindig hadilábon.:/

...ez az alfine tényleg gyönyörû...

Lazac
...akkor végülis te most milyet vettél...??? Tolj már be légyszíves egy linket a tiédrõl...

Fekete Shimano S501 agyváltó-szettet, amit végül egy Velocity Razor 20"-os 32 likas felnibe fûzettem be.

Feltöltött képFeltöltött kép

Bár az utóbbi oldal nagy része inkább az agyváltó-topicba volna illõ...

Viszont lenne kérdésem: készített már valaki magának csomagtartóra táskát (vízhatlant)?

#11363
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
...azért vagyok ennyire kiváncsi, mert a gyárak valahogy nem alkalmazzák ezt az elsõ kerekes dolgot. Persze van cég aki csinál ilyet, de pl. challenge, M5 stb. egyet sem és keresem az okát, hogy miért nem, holott sok elõnyt feltételezek ennek az elsõkerék hajtásnak rekumbenseknél...

#11364
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Na, erre még vissza térünk! :) :) :)
Nekem nem lesz lelkiismeret furdalásom! A kevesebb adómból, kevesebb végkielégítést osztanak szét!

#11365
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
Köszi Python a felajánlást szerintem élni fogok vele, mert nagyon kiváncsi vagyok, csak az idõvel állok mindig hadilábon.:/

...ez az alfine tényleg gyönyörû...

Lazac
...akkor végülis te most milyet vettél...??? Tolj már be légyszíves egy linket a tiédrõl...

#11366
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

[...]

Ezt az Alfine-t (a leírtak szerint) csak kerékszetként árulják, kifejezetten stílus gépekhez. Az eredeti képen sokkal ütõsebb. Keverednek a szálcsiszolt matt felületek a polírozott betétekkel.


Nem kerékszettként árulják, ez egy "komplett" szett, amiben minden szerelék benne van, ami szükséges, úgy mint váltókar, bowden, láncfeszejtõ, stb. (alul a listában ott van az ezüst színû verzió is, de a zongoralakk festés szerintem gyönyörû). Tudom, innen szereztem az enyémet is (szégyen vagy sem, szerelékkel, postaköltséggel, banki kezelési díjlevonással és egy crankbrothers patentpedállal együtt is olcsóbb volt, mint itthon magában az agy, így nem támogattam a hazai gazdaságot, sajnos egyre többször követem el ezt a hibát...)

#11367
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Mentem már pár elsõkerekessel, (Python, Cobra, Lompi lengõ orrúja és persze a Tom2 "Toxy") Nincs nagy elhúzás. Laza talajon ha keményen beletaposol indulásnál elkapar, menet közben viszont könnyen kihúzza magát a lazább talajú út szakaszokról is. Emelkedõn könnyebben veszíti el a kapcsolatot a talajjal, mint a hátsó kerekes. Gondolom a súlypont, a terhelés áthelyezõdése miatt, de ez ritka szituáció (mondjuk egy füves gátoldal), mûúton ilyet nem tapasztaltam. Indulásnál érezhetõ az elsõkerék hajtás, kb. 10 km/h-tól már nem. Amennyiben a kormány-hajtómû-kerék együtt fordul, akkor még indulásnál sem húzz el. (valószínûleg azért mert a terhelések egyirányba esnek) Nekem ez utóbbi rendszer jobban tetszik. Nincs megtörve a lánc (pl. fordulásnál), nincs vezetõ görgõ, közvetlenebb a meghajtás, rövidebb a lánc.
Összességében a legegyszerûbb, ha kipróbálod! Egyeztessünk egy idõpontott, elcsábítjuk Lompit is és tekerünk pár kilómétert.

Ezt az Alfine-t (a leírtak szerint) csak kerékszetként árulják, kifejezetten stílus gépekhez. Az eredeti képen sokkal ütõsebb. Keverednek a szálcsiszolt matt felületek a polírozott betétekkel.

#11368
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
jól néz ki ez az agy, de ez milyen alfine...??? ...mert én nem ilyet találok a neten..., de a rendszer egyébként tetszik és nemigen van 600-700 %-ra igényem.;)

A Tom féle elsõkerék hajtású bringádnál van komoly elhúzás amikor úgy nyomatékból tekered, vagy egyáltalán nincs, vagy pedig elhanyagolható ??? Kiváncsi lennék a tapasztalataidra, mert jár az én agyam is...;)

#11369
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 posts
http://www.bike-comp...omplettset.html
Itt neztetek mar? Szerintem jo aron van.

Tegnap lemertem a futot, 9,5kg gyorszar nelkul. Mondjuk sarvedo meg mindig nincs.

#11370
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts
Hat trike összekapcsolva:
http://img.photobuck...pg?t=1249977500
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11371
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Megnéztem az Alfine-t! Ha az árakat nem nézed...
Szóval mint karácsonykor, van itt minden csak pénz legyen!
A Shimi eleve 2x8 ként árulja a rendszert.
Feltöltött kép
Stoki! ez neked való! Külön bal oldali váltókar.
De árulnak kerék szettet is:
Feltöltött kép
Nem csúnya, bár ehez is kell a villáskulcs!
Ugyan ebben a stílusban hajtómû, láncfeszítõ, fékkar, féknyereg, agydinamó, ami szem s szájnak ingere.
Pénz, pénz, pénz, de valóban szép! Ja, és folyamatosan a sportosságot (?) hangsúlyozzák, de ez a 2x8-ba bele is fér!

#11372
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
Egy biztos amiket itt jopáran ösze épitünk sokember még arolis csak álmodozik:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11373
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

egy biztos sima uton nem sok elönye van az agy váltonak mindadig mig hirtelen megnem kel álni . dombon viszont tényleg jó egy DD lenne az igazo ami 7x9 vagy 8x9 es otmár lehetne variálni talán rendesen.


Sok minden jó lenne, fõleg a sok lé!
Én mindenképpen preferálnám az agyváltót, ha futná egy Rolira...
A DD egy tecsógazdaságos kiadása annak, ami valójában az ideális lenne.

#11374
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

egy biztos sima uton nem sok elönye van az agy váltonak mindadig mig hirtelen megnem kel álni . dombon viszont tényleg jó egy DD lenne az igazi ami 7x9 vagy 8x9 es otmár lehetne variálni talán rendesen.

decsak azért hogy legyen egykis hátrányom.:D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11375
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

én megmásztam ugyanazta dombot mint pyton 43 as tányéral és 8as sram soral:)
(63*11 es átétel bika lábizom aztán nem kell semmi válto ):D


... és közben dohányzott!!!

#11376
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
egy biztos sima uton nem sok elönye van az agy váltonak mindadig mig hirtelen megnem kel álni . dombon viszont tényleg jó egy DD lenne az igazo ami 7x9 vagy 8x9 es otmár lehetne variálni talán rendesen.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11377
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
Kössz Thommey ez jól hangzik (...én is gondolkodtam alfine-ban ezen leírtak miatt, csak hát az ára...:/...)

Lompi
Nem is tudom minek van lánc azon a biciklin, kell az neked..;)

Python
Annyira nem mentem bele az agyváltók kompatibilitásába, de biztosan igazad van.;)

#11378
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Nem ismerem az Alfinet, de az érdeklõdésem felkeltettétek.

A DD-hez olyan váltókart használsz amilyet akarsz. Az agyhoz 1/1-est, legyen az Sram vagy Shimi. A 8-9-es részhez meg amilyen sort és váltót tettél. Akár lehet az egy XTR is.

Az agyváltót mozgató mechanizmus csak akkor sérül, ha nem használsz kormányt. (bocsi nekem az utóbbi idõben csak elsõkerekesem volt/van) Az hamarabb leér. De még ha ez bekövetkezik is ott a váltókar ami nagyobb. A Pythonnál volt alkalmam többszörösen is tesztelni. Az áttételi arány és a variabilitás is a DD mellett szól. Az áttételi arány (persze a lánc váltóval együtt) nagyobb mint a Rolhoffé...

A gyors kerék szerelés viszont nem a pozitív oldala.

Biztosan kifinomultabb az Alfine, de nem elég. Talán ha lesz 12 sebis...

#11379
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
én megmásztam ugyanazta dombot mint pyton 43 as tányéral és 8as sram soral:)
(63*11 es átétel bika lábizom aztán nem kell semmi válto ):D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11380
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

Picit félreértesz...:)

...én semelyiket nem preferálom valójában csak az értelmezéshez próbáltam hozzátenni, hogy mi mit jelent és hogyan számolok én...

Lazac Alfine-ra azért kiváncsi leszek, mert az alfine-t dícsérik, hogy fényévekkel jobb, mint a nexusok, kiváncsi leszek, hogy ez a gyakorlatban is így van-e, Lazac remélhetõleg beszámol róla, nem beszélve a dupla rendszerrõl...

Nekem a DD is szimpatikus, mint elv csak a 3x7 jobban tetszett, mert ott külön voltak a váltókarok ez az egy karon két sebváltó nekem nem jön be és a DD-ben még az sem bírom annyira, hogy a tengely végén ott a váltómechanizmus, ami - gondolom én - egy jó kis esésnél igencsak visszaszól...:)

Nekem egy 5x5 "DD" rendszer lenne a királyság külön markolat, vagy rapidos váltókarral az talán egy arany középút lenne minden szempontból.


Az Alfine nagy királyság, és nem csak a kinézetét tekintve. Az SG8r-sport verzióját SzabóZ néhány hónap alatt szétgyilkolta, de az Alfine-al még a futárok sem bírnak. És szép kis rapidfire karokkal, meg tárcsásítva okos dolog. A katalógus nem írja, de használható az SL8S-szériájú markolatváltókarral is, akinek az jobban fekszik.
A DD legnagyobb hátránya meg a 15-ös kulcs, és a szerencsétlen húzófej, meg bowden megakasztás. Most is van, akinek eltört a mûanyag, és persze a nagykerben nincsen. Most túrom a lomost, mert egy elfekvõ mintha lenne valahol.