Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#11361
Posted 2009. August 11. - 22:19

#11362
Posted 2009. August 11. - 22:12

Fekete Shimano S501 agyváltó-szettet, amit végül egy Velocity Razor 20"-os 32 likas felnibe fûzettem be.Köszi Python a felajánlást szerintem élni fogok vele, mert nagyon kiváncsi vagyok, csak az idõvel állok mindig hadilábon.:/
...ez az alfine tényleg gyönyörû...
Lazac
...akkor végülis te most milyet vettél...??? Tolj már be légyszíves egy linket a tiédrõl...


Bár az utóbbi oldal nagy része inkább az agyváltó-topicba volna illõ...
Viszont lenne kérdésem: készített már valaki magának csomagtartóra táskát (vízhatlant)?
#11363
Posted 2009. August 11. - 22:00

#11364
Posted 2009. August 11. - 21:41




Nekem nem lesz lelkiismeret furdalásom! A kevesebb adómból, kevesebb végkielégítést osztanak szét!
#11365
Posted 2009. August 11. - 21:41

...ez az alfine tényleg gyönyörû...
Lazac
...akkor végülis te most milyet vettél...??? Tolj már be légyszíves egy linket a tiédrõl...
#11366
Posted 2009. August 11. - 21:12

[...]
Ezt az Alfine-t (a leírtak szerint) csak kerékszetként árulják, kifejezetten stílus gépekhez. Az eredeti képen sokkal ütõsebb. Keverednek a szálcsiszolt matt felületek a polírozott betétekkel.
Nem kerékszettként árulják, ez egy "komplett" szett, amiben minden szerelék benne van, ami szükséges, úgy mint váltókar, bowden, láncfeszejtõ, stb. (alul a listában ott van az ezüst színû verzió is, de a zongoralakk festés szerintem gyönyörû). Tudom, innen szereztem az enyémet is (szégyen vagy sem, szerelékkel, postaköltséggel, banki kezelési díjlevonással és egy crankbrothers patentpedállal együtt is olcsóbb volt, mint itthon magában az agy, így nem támogattam a hazai gazdaságot, sajnos egyre többször követem el ezt a hibát...)
#11367
Posted 2009. August 11. - 20:55

Összességében a legegyszerûbb, ha kipróbálod! Egyeztessünk egy idõpontott, elcsábítjuk Lompit is és tekerünk pár kilómétert.
Ezt az Alfine-t (a leírtak szerint) csak kerékszetként árulják, kifejezetten stílus gépekhez. Az eredeti képen sokkal ütõsebb. Keverednek a szálcsiszolt matt felületek a polírozott betétekkel.
#11368
Posted 2009. August 11. - 20:26


A Tom féle elsõkerék hajtású bringádnál van komoly elhúzás amikor úgy nyomatékból tekered, vagy egyáltalán nincs, vagy pedig elhanyagolható ??? Kiváncsi lennék a tapasztalataidra, mert jár az én agyam is...

#11369
Posted 2009. August 11. - 19:25

Itt neztetek mar? Szerintem jo aron van.
Tegnap lemertem a futot, 9,5kg gyorszar nelkul. Mondjuk sarvedo meg mindig nincs.
#11370
Posted 2009. August 11. - 09:59

#11371
Posted 2009. August 10. - 18:42

Szóval mint karácsonykor, van itt minden csak pénz legyen!
A Shimi eleve 2x8 ként árulja a rendszert.

Stoki! ez neked való! Külön bal oldali váltókar.
De árulnak kerék szettet is:

Nem csúnya, bár ehez is kell a villáskulcs!
Ugyan ebben a stílusban hajtómû, láncfeszítõ, fékkar, féknyereg, agydinamó, ami szem s szájnak ingere.
Pénz, pénz, pénz, de valóban szép! Ja, és folyamatosan a sportosságot (?) hangsúlyozzák, de ez a 2x8-ba bele is fér!
#11372
Posted 2009. August 10. - 17:52

#11373
Posted 2009. August 10. - 17:44

egy biztos sima uton nem sok elönye van az agy váltonak mindadig mig hirtelen megnem kel álni . dombon viszont tényleg jó egy DD lenne az igazo ami 7x9 vagy 8x9 es otmár lehetne variálni talán rendesen.
Sok minden jó lenne, fõleg a sok lé!
Én mindenképpen preferálnám az agyváltót, ha futná egy Rolira...
A DD egy tecsógazdaságos kiadása annak, ami valójában az ideális lenne.
#11374
Posted 2009. August 10. - 17:40

decsak azért hogy legyen egykis hátrányom.egy biztos sima uton nem sok elönye van az agy váltonak mindadig mig hirtelen megnem kel álni . dombon viszont tényleg jó egy DD lenne az igazi ami 7x9 vagy 8x9 es otmár lehetne variálni talán rendesen.

#11375
Posted 2009. August 10. - 17:39

én megmásztam ugyanazta dombot mint pyton 43 as tányéral és 8as sram soral:)
(63*11 es átétel bika lábizom aztán nem kell semmi válto )
... és közben dohányzott!!!
#11376
Posted 2009. August 10. - 17:39

#11377
Posted 2009. August 10. - 17:33

Lompi
Nem is tudom minek van lánc azon a biciklin, kell az neked..

Python
Annyira nem mentem bele az agyváltók kompatibilitásába, de biztosan igazad van.

#11378
Posted 2009. August 10. - 17:24

A DD-hez olyan váltókart használsz amilyet akarsz. Az agyhoz 1/1-est, legyen az Sram vagy Shimi. A 8-9-es részhez meg amilyen sort és váltót tettél. Akár lehet az egy XTR is.
Az agyváltót mozgató mechanizmus csak akkor sérül, ha nem használsz kormányt. (bocsi nekem az utóbbi idõben csak elsõkerekesem volt/van) Az hamarabb leér. De még ha ez bekövetkezik is ott a váltókar ami nagyobb. A Pythonnál volt alkalmam többszörösen is tesztelni. Az áttételi arány és a variabilitás is a DD mellett szól. Az áttételi arány (persze a lánc váltóval együtt) nagyobb mint a Rolhoffé...
A gyors kerék szerelés viszont nem a pozitív oldala.
Biztosan kifinomultabb az Alfine, de nem elég. Talán ha lesz 12 sebis...
#11379
Posted 2009. August 10. - 17:11

(63*11 es átétel bika lábizom aztán nem kell semmi válto )

#11380
Posted 2009. August 10. - 17:08

Picit félreértesz...
...én semelyiket nem preferálom valójában csak az értelmezéshez próbáltam hozzátenni, hogy mi mit jelent és hogyan számolok én...
Lazac Alfine-ra azért kiváncsi leszek, mert az alfine-t dícsérik, hogy fényévekkel jobb, mint a nexusok, kiváncsi leszek, hogy ez a gyakorlatban is így van-e, Lazac remélhetõleg beszámol róla, nem beszélve a dupla rendszerrõl...
Nekem a DD is szimpatikus, mint elv csak a 3x7 jobban tetszett, mert ott külön voltak a váltókarok ez az egy karon két sebváltó nekem nem jön be és a DD-ben még az sem bírom annyira, hogy a tengely végén ott a váltómechanizmus, ami - gondolom én - egy jó kis esésnél igencsak visszaszól...
Nekem egy 5x5 "DD" rendszer lenne a királyság külön markolat, vagy rapidos váltókarral az talán egy arany középút lenne minden szempontból.
Az Alfine nagy királyság, és nem csak a kinézetét tekintve. Az SG8r-sport verzióját SzabóZ néhány hónap alatt szétgyilkolta, de az Alfine-al még a futárok sem bírnak. És szép kis rapidfire karokkal, meg tárcsásítva okos dolog. A katalógus nem írja, de használható az SL8S-szériájú markolatváltókarral is, akinek az jobban fekszik.
A DD legnagyobb hátránya meg a 15-ös kulcs, és a szerencsétlen húzófej, meg bowden megakasztás. Most is van, akinek eltört a mûanyag, és persze a nagykerben nincsen. Most túrom a lomost, mert egy elfekvõ mintha lenne valahol.