Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#11341
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts

Mikortól lehet a próbakörökre feliratkozni?



Én már nem merek semmit se ígérni :) Bár asszony megengedte, hogy nála szereljem a gépet (nem csak heti egyszer 2 órát, pakolással együtt), úgyhogy lehet, hogy új lendületet vesz a dolog.

Ja, és ma sikerült beszereznem az ülésfelfogató zártszelvényt!

#11342
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

;895812']Kísértetiesen hasonlít az én leendõ gépemre... :)


Mikortól lehet a próbakörökre feliratkozni?

#11343
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Annyit még hozzá tennék, hogy a múlt hét pénteken megkanyarintottuk a nagyvizet Lompival. Nagyrészét kerékpárúton, a vasúti flikk-flakkos átjáró kivételével nem volt olyan szitu, ahol egy szûkebb forduló miatt megállásra kényszerültünk volna, pedig azért a déliparton volt egy-két derékszög a nem túl széles aszfaltban.
A tényszerûség kedvéért azt is meg kell említenem, hogy Én szûken kezdtem az íveket, de szélesen fejeztem be. Figyelnem kellett a szembe jövõ forgalomra is és biztos sok olyan helyzet volt, ahol az íven már nem tekertem.
De ez egy, méternél alig szélesebb aszfaltcsík!

#11344
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts

Valamikor monti sem volt, most meg uralják a piacot. Az utóbbi idõben sokaknak irányult a figyelme az elsõkerekesek irányába, de még keresik az ideális konkstrukciót.
Rövidebb láncvonal, elöl is lehet nagy kerék, alacsony hasmagasság, kis forduló kör...

Nézd meg ezt! Bár nem gyári a gép, de számomra ez vagy ilyesmi az irányvonal:



Kísértetiesen hasonlít az én leendõ gépemre... :)

#11345
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Nekem a hegyi szerpentin hajtûkanyarja felfelé kisívben a választóvíz. Ha ezt nem tudom vele megcsinálni, a versenyzõ kiesett. A G26-ommal ezt alig-alig tudom megcsinálni, mert a kormány belever a combomba. A lábamat még csak-csak kifordítom hogy a kerék elforoghasson.

Nálam most itt tart az elméleti kerékpárépítés:
http://picasaweb.goo...955138475713922

Ez már saját testméreteimmel van tervezve.


Hajtûkanyar! Ahol az autók elmennek, ott símán fordulok tekerve is! Azok a fordulók amiket a normál gépekkel meg lehet csinálni (vagy kisebbeket) a központi kormányzásúak tudják. (airbike, flevo, python, chinkara)
http://www.omanetti.fi/ninajukk/python.mpg
Sajnos nekem még csak a Pythonhoz volt szerencsém, de azok meg nem túl gyorsak. Állítólag 65 körüli az eddigi csúcs, hátszél lejtõ, szakadék stb. Nekem 40-nél több biztonságosan nem jött össze.
A kormány-kerék probléma egy olyan dilemma amit talán csak a komfort gépeknél nem jelentkezik, hiszen a hajtás elég alacsonyan, a kormány elég magasan van. A hajtómû pedig az ülés és a kormány között helyezkedik el.
Elég bután néznek ki, de az eredményeik elismerésre méltóak!
http://www.tandems-r...atus-xp1200.jpg


#11346
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

joreggelt kis csámcsogni valo front hajtásos lesz ha készlesz 26x26 http://joyyo.uw.hu/lompigxxl.jpg

Ez mán döfi! :D
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11347
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

A dolog másik része, hogy ritkán fordulsz 180 fokot, 40-es tempóval egy két sávos úton. Addig nem tekersz! A normál bringán is kialakul a mozdulat, hogy a kanyar ívén futó pedált emeled fel. Egyébként a mostani géped megfordul ekkora íven? Ha igen, milyen sebességgel és tekersz-e közben?

Nekem a hegyi szerpentin hajtûkanyarja felfelé kisívben a választóvíz. Ha ezt nem tudom vele megcsinálni, a versenyzõ kiesett. A G26-ommal ezt alig-alig tudom megcsinálni, mert a kormány belever a combomba. A lábamat még csak-csak kifordítom hogy a kerék elforoghasson.

Nálam most itt tart az elméleti kerékpárépítés:
http://picasaweb.goo...955138475713922

Ez már saját testméreteimmel van tervezve.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11348
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
joreggelt kis csámcsogni valo front hajtásos lesz ha készlesz 26x26 http://joyyo.uw.hu/lompigxxl.jpg
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#11349
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
A mostanin sem tudok szûk fordulóban tekerni, mert vagy a kormány ér a lábamba, vagy a kerék a láncba. (Az alsó kormányosnak is meg voltak a korlátai) A kerék-lánc kapcsolat kiküszöbölhetõ, ha a hajtómû is fordul. (mint a filmen). A kormány-láb kapcsolatán ez szintén nagymértékben segít. A teljes megoldást egy rövidebb markolat vagy egy hörcsög kormány adná, de én egy még szûkebb fordulóért nem cserélném el a jelenlegi kényelmes kormányomat.
A dolog másik része, hogy ritkán fordulsz 180 fokot, 40-es tempóval egy két sávos úton. Addig nem tekersz! A normál bringán is kialakul a mozdulat, hogy a kanyar ívén futó pedált emeled fel. Egyébként a mostani géped megfordul ekkora íven? Ha igen, milyen sebességgel és tekersz-e közben?

#11350
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Valamikor monti sem volt, most meg uralják a piacot. Az utóbbi idõben sokaknak irányult a figyelme az elsõkerekesek irányába, de még keresik az ideális konkstrukciót.
Rövidebb láncvonal, elöl is lehet nagy kerék, alacsony hasmagasság, kis forduló kör...

Nézd meg ezt! Bár nem gyári a gép, de számomra ez vagy ilyesmi az irányvonal:


Én is nézegettem, és elsõre nagyon jónak tûnik, ám azt észre kell venni, hogy ilyen alacsony üléssel, 26-os elsõ kerékkel kanyarban nem lehet tekerni, mert a gumi szétégeti a comb belsejét. Magasabb ülés kell, kb. 60 cm, mint a Cruzbike Silvion.
A Silvio geometriával nekem csupán annyi a gondom, hogy a 70 fokos villaszög miatt a pedálozás kormányhatása nagyon erõs. Ha meg laposabbra veszem a villaszöget, a kormány túl közelre kerül, máshogy kell megoldani, ami plusz súly. Én már kiegyeznék egy 15 kilós jószággal is.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#11351
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 posts

Viszont lenne kérdésem: készített már valaki magának csomagtartóra táskát (vízhatlant)?


Én még tavalyelõtt csináltam ezeket az oldaltáskákat
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
kamionponyvából. Mégegyszer tuti nem állok neki, nagyon macerás. Igazából nem is lettek vízhatlanok, mert ragasztani nem tudtam õket, varrni kellett szinte az egészet, varrások mentén meg ugye beázik.
Maga a kamionponyva olcsó, erõs, de szerintem nehéz vele dolgozni.

#11352
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Az elv...
Valójában a Lompi a Zockra Kougin Ammant vette alapul. Itt viszont két 26" kerék van, de mégsem az az esetlen Cruse bike szerû megoldás.
Meggyõzõdésem, hogy rövidesen tömegével jelennek meg a gyártók kínálatában a hasonló vázak. Az alkatrészek (váltók,köpenyek, felnik, fékek, de még a lánc is! stb.) azonosak lesznek a monti vagy az outi alkatrészekkel, ez csökkenti a gyártási költségeket. Mivel a kerék méret azonos, az áttételi arányokkal sem kell trükközni.
Hátránya, hogy csak bizonyos méret fölött használható, hiszen a láb belsõ hoszméretének nagyobbnak kell lennie a kerék és a hajtókar méreténél. Az állítási lehetõség csekély, csak pár centi az ülés csúsztatásával, ezért méretenként kell gyártani a vázakat.

#11353
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
...ez a Lompi féle cucc, ahogy elnézem...csak Lompié jobb...;)

#11354
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Valamikor monti sem volt, most meg uralják a piacot. Az utóbbi idõben sokaknak irányult a figyelme az elsõkerekesek irányába, de még keresik az ideális konkstrukciót.
Rövidebb láncvonal, elöl is lehet nagy kerék, alacsony hasmagasság, kis forduló kör...

Nézd meg ezt! Bár nem gyári a gép, de számomra ez vagy ilyesmi az irányvonal:


#11355
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Elsõkerekese egyébként van a Challenge-nek, bár nem széria. Majd megkeresem a képet. Ott van a Cruse Bike, a Toxy ZR, a Tw Bents Cobra (és ugyan ez mindenféle egyébb néven), a Zockra, stb. Az év rekuja is elsõkerekes volt, de a neve most nem ugrik be...
Szóval nem hinném, hogy a cégek nem foglalkoznak a dologgal.


Tudom a raptorra gondolsz...:)

...de elég kevés van százalékban a hagyományos hátsókerekesekhez képest, holott rekumbenseknél logikusabb lenne...Na ezért keresem a turpisságot...;)

#11356
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Elsõkerekese egyébként van a Challenge-nek, bár nem széria. Majd megkeresem a képet. Ott van a Cruse Bike, a Toxy ZR, a Tw Bents Cobra (és ugyan ez mindenféle egyébb néven), a Zockra, stb. Az év rekuja is elsõkerekes volt, de a neve most nem ugrik be...
Szóval nem hinném, hogy a cégek nem foglalkoznak a dologgal.

#11357
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Nem ezt kerestem, de nem hagyhattam ki!


No ez befér a kocsiba...;)

Lazac

Szép cucc nagyon, tényleg szép ez a zongoralakk...

#11358
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Motyoo tervezi...

#11359
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
Bár az utóbbi oldal nagy része inkább az agyváltó-topicba volna illõ...

Viszont lenne kérdésem: készített már valaki magának csomagtartóra táskát (vízhatlant)?[/QUOTE]

...szerintem se menj sehová...;)

...venni nem jó...??? Van pár márka...vaude,ortlieb,sport arsenal...én is pont most vagyok ezen az ügyön és már van némi tapasztalat...

#11360
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Feltöltött kép
Nem ezt kerestem, de nem hagyhattam ki!