Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#9981
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Jó kiosztottál mindenkit...:)

...én nem hiszek a sátor anyagos vázra felhúzott borításban, mert abba szerintem inkább belekap a menetszél. Látványos és el lehet vele bíbelõdni, de én egészen biztosan nem vacakolnék vele.

Viszont egy ilyen (http://www.utahtrike...ure/myrace1.jpg) borítást valószínûleg én is tennék a három kerekûmre, mert ez tényleg kell hogy fogja a hideg levegõt. Az emberfia nem rohad bele a jármûvébe nem túl nehéz és az egyik legfontosabb helyen, ahol kavarja a hajtó a levegõt segít jó irányba terelni a menetszelet.

#9982
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Ez így ebben a formában nem igaz. Pont a gumitesztnél mértük le, hogy mivel a trikeon 3 kerékre oszlik el a súly, sokkal kisebb a benyomódás, így a tapadás is. Nagyjából 5-10%-al gurul csak lassabban, mint egy kétkerekû.


Na most ezzel hogyan óhajtottad bizonyítani azt, hogy egy háromkerekû átlagosan nem lassúbb egy kétkerekûnél. Nem világos az okfejtésed.

#9983
Bájksön

Bájksön

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Ez így ebben a formában nem igaz. Pont a gumitesztnél mértük le, hogy mivel a trikeon 3 kerékre oszlik el a súly, sokkal kisebb a benyomódás, így a tapadás is. Nagyjából 5-10%-al gurul csak lassabban, mint egy kétkerekû, ha ugyanolyan a gumi, meg a súly. Kétkerekûbõl is lehet 18 kg egy reku, és van 15kg-os trike-unk is.



És ez sem. Amit a HP-ra varázsoltunk, az alu vázas, és sátor anyagból van. Nem nehéz, de nem is egyszerû megvarrni az orr formát. Ezen is változni fog még. És fõleg nem olcsó, bár ez relatív. Nem egy Icletta ár, de nem is 50.000 HUF.



A 30kg nem fog kijönni kis pénzbõl, burkolattal, fõleg nem acélból! Attól, hogy egy váz nehéz, még nem feltétlenül tartós, és merev. Miért nem jó az alu? Azon kívül, hogy drága? A 7005-öst nem is kell hõkezelni hegesztés után, de tudunk olyan céget, aki a hõkezelést is megoldja. Persze az nem olcsó játék.



Tudod ki tud folymatosan 150W felett tekerni? Az új kollégánk, a Garamszegi Laci. Aki volt már magyar bajnok, meg hegyi idõfutam bajnok is. Te sosem fogsz. Ezt is kalkuláld bele. Egy 30kg-os trike-al síkon edzetten 25-27-es átlag, ha be van burkolva! Hegyen 8-10km/h! És sajnos nagyon kevés alkatrészt tudsz a normál bringákból átvenni. 20-as felnit, küllõt, gumit tuti nem kapsz használtan, hacsak innen nincsen valakinek. Az ülés,szivacs,alsókormány,kormányösszekötõ (a direktrõl lebeszélnélek elsõre),láncvezetõk, stb, mind spéci cucc. Egy oldalas agyat lehet Novatecbõl is csinálni, de ennyibõl egy gyári is megvan. Nem elrémíszteni akarunk, hanem vannak itt már páran, akik nem burkoltat építettek, tehát van tapasztalat. Jobb mások kárán tanulni. És tényleg érdemes a TW-Bents vázszettünket megvárni :D


Akkor válaszolgatnék, mivel ott a tapasztalat itt meg, hogy mire vagyok képes és mit akarok, jobbnak látnám, ha szakboltban részletesen megdumálni...
Viszont ez a 150 watt dolgot vitatnám, de ha letudom mérni egy szerkezeten, akkor annak örülnék. Úgy tudom a tavaszi bringa kiállításon az expon(vagy syma?) van ilyen gép, egy srác 800wattig tekerte ki és õ mondta, hogy a sprinterek akár 2000wattot is kitudnak fejteni azona 100 méteren.

Aluról azt tudom, hogy nem eléggé tartós, mint az acél. Csak ezért kéne.
Nem sajnálom Alura a pénzt, ha úgy van ahogy mondtad,(energiabevitel és szükséges energia 30 kilós bringánál) ami után utána fogok nézni, akkor leteszek errõl az ötletrõl!

Mondasz egy címet?!
Köszi szépen! A többieknek is!

#9984
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 hozzászólás

...ha a sebesség fontos, akkor én meg a három kerékrõl beszélnélek le.

Ez így ebben a formában nem igaz. Pont a gumitesztnél mértük le, hogy mivel a trikeon 3 kerékre oszlik el a súly, sokkal kisebb a benyomódás, így a tapadás is. Nagyjából 5-10%-al gurul csak lassabban, mint egy kétkerekû, ha ugyanolyan a gumi, meg a súly. Kétkerekûbõl is lehet 18 kg egy reku, és van 15kg-os trike-unk is.

Szerintem a gyors sebesség és a 3 kerekû masina az két külön dolog a karosszéria szintén felejtõs. Ahhoz, hogy jó karosszériát tudják rávarázsolni karbon anyagban kell gondolkodni, különben a nagy súly elviszi az elõnyt.


És ez sem. Amit a HP-ra varázsoltunk, az alu vázas, és sátor anyagból van. Nem nehéz, de nem is egyszerû megvarrni az orr formát. Ezen is változni fog még. És fõleg nem olcsó, bár ez relatív. Nem egy Icletta ár, de nem is 50.000 HUF.

A súly csak annyira fontos, amennyire nem akadályoz a tekerésben, max 30 kilót terveztem be(fedve), jó masszívra akarnám acélból. Alumínium akkor se kéne, ha nekem fizetnének!


A 30kg nem fog kijönni kis pénzbõl, burkolattal, fõleg nem acélból! Attól, hogy egy váz nehéz, még nem feltétlenül tartós, és merev. Miért nem jó az alu? Azon kívül, hogy drága? A 7005-öst nem is kell hõkezelni hegesztés után, de tudunk olyan céget, aki a hõkezelést is megoldja. Persze az nem olcsó játék.

Átlagsebességet nem tudok mondani, mivel még életembe nem tekertem ilyennel, "csak" a netrõl tudok tájékozódni, hogy egy teljesen fedett reku 69el képes menni 250Watt energiával. Persze ez sport reku és két kerekû, de hozzávetõlegesen, ha ennyi energiát kéne "bevetni" egy 50es tempóhoz, akkor annak nagyon örülnék!:D


Tudod ki tud folymatosan 150W felett tekerni? Az új kollégánk, a Garamszegi Laci. Aki volt már magyar bajnok, meg hegyi idõfutam bajnok is. Te sosem fogsz. Ezt is kalkuláld bele. Egy 30kg-os trike-al síkon edzetten 25-27-es átlag, ha be van burkolva! Hegyen 8-10km/h! És sajnos nagyon kevés alkatrészt tudsz a normál bringákból átvenni. 20-as felnit, küllõt, gumit tuti nem kapsz használtan, hacsak innen nincsen valakinek. Az ülés,szivacs,alsókormány,kormányösszekötõ (a direktrõl lebeszélnélek elsõre),láncvezetõk, stb, mind spéci cucc. Egy oldalas agyat lehet Novatecbõl is csinálni, de ennyibõl egy gyári is megvan. Nem elrémíszteni akarunk, hanem vannak itt már páran, akik nem burkoltat építettek, tehát van tapasztalat. Jobb mások kárán tanulni. És tényleg érdemes a TW-Bents vázszettünket megvárni :D

#9985
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Elkészült Csilla méretére szabott ülés. Egy kicsit mások lettek az arányok, de a méretezés jónak tûnik, felpattant és elszáguldott.
http://www.szelvesz..../csilla_08s.jpg
Az ülés mögé, alá jókora bõrönd is befér. :)


Ígéretes! Kíváncsi leszek a hosszútávú tapasztalatokra. Összesen annyi a fenntartásom ezzel szemben, hogy nyáron, egy szál mezben törheti a hátamat. Könnyû is, olcsó is, szellõzik is, piszkálja a csõrömet nagyon.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#9986
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás
Elkészült Csilla méretére szabott ülés. Egy kicsit mások lettek az arányok, de a méretezés jónak tûnik, felpattant és elszáguldott.
http://www.szelvesz..../csilla_08s.jpg
Az ülés mögé, alá jókora bõrönd is befér. :)

#9987
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás



Ilyen állatra gondoltam, a burkolata akár lehetne valamiféle vékony ponyva is és csak össze kell hegeszteni egy könnyû szerkezeti vázat. Amire kifeszítem, ez szerintem a legolcsóbb. És még könnyebb is lenne.
Az acél és az alu közötti különbség gondolom max 5-10 kiló, amit nem tudok kiszámolni, hogy mennyi energia veszteséget okozna!?
Tudsz rá egy képletet a gyorsulásra?
Errõl mi a véleményed?


F=m*a;

ahol: F: a testre ható erõk eredõje,
m: a test tömege,
a: a gyorsulás.

#9988
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Szerintem nem praktikus, nyáron meleg, télen (kevésbé) hideg. Kerékpárúton nem férsz el és lassabb mint egy normál reku. Ha borulsz, akkor a gép sérülése is nagyobb.

Összességében egy dologra alkalmas. Megvalósíthatod az álmaid és ez sem kevés!

#9989
Bájksön

Bájksön

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Ebbõl nem könnyû kiszálni. :)
Mindenesetre beszélj Murlával. Az AM-ben próbálkoznak valami hasonlóval. A Blogjukon biztosan találsz további részleteket is.
http://ambringa.blog...olti történések


Bocsi, akkor eltérõ a könnyû kiszállás fogalmunk!:D
Nekem lehet 1 perc is, csak biztonságos legyen, ha két kerekû fedett, akkor megállni nem könnyû, mert elborul. Az hosszabb:D

Igen ezt az ötletet tõlük lestem még tavaly, olcsósága miatt nagyon bejövõs.
És a hasznossága se utolsó.

#9990
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Ebbõl nem könnyû kiszálni. :)
Mindenesetre beszélj Murlával. Az AM-ben próbálkoznak valami hasonlóval. A Blogjukon biztosan találsz további részleteket is.
http://ambringa.blog...olti történések

#9991
Bájksön

Bájksön

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

közben elolvastam a terveid.
Tehát 3 kerék amibõl könnyû kikászálódni, közúton használható, gyors és acélvázas.
Márpedig ilyen állat nincs! Ahogyan a vicc is mondja. Nyilván a tapasztalat hiánya az ami az ellentmondásos igényeket generálja.

Várd meg a tavaszt és menj minél többet, minél több féle géppel. A megszerzett tapasztalatok birtokában õsz végén gondolt át még egyszer a terveid.




Ilyen állatra gondoltam, a burkolata akár lehetne valamiféle vékony ponyva is és csak össze kell hegeszteni egy könnyû szerkezeti vázat. Amire kifeszítem, ez szerintem a legolcsóbb. És még könnyebb is lenne.
Az acél és az alu közötti különbség gondolom max 5-10 kiló, amit nem tudok kiszámolni, hogy mennyi energia veszteséget okozna!?
Tudsz rá egy képletet a gyorsulásra?
Errõl mi a véleményed?

#9992
Bájksön

Bájksön

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Ez az elképzelésed optimista, de a használtpiac még elég szûk. A nem általánosan használt alkatrészek a váz, az ülés, a bumm, a kormány. Szóval a vázszett.
Pont ez a húzós a keró árában (szerintem nem mindig indokoltan, de ez egy más téma).
Alapesetben "sok olcsó alkatrész helyes megválasztásával" kínálják a gépet. Tehát a végeredmény annyiba kerül, mintha te raknád össze.
A konklúzió, hogy a legnagyobbat nyerni és veszíteni a vázon lehet.

Ha új gép kell, akkor várd meg azt a bizonyos vázszettet 100-ért...

Levinek van egy újszerû gépe (120 talán?)
Stokinak váza (már biztosan írt)
Zéta is most cserélt, kérdezd meg mi a terve a régivel!

Van sok alkatrészed akkor vázat csinál neked Tom2 vagy Lompi.

Csinálj egy leltárt a pénztárcádban meg a sufniban és akkor talán szûkül a kör.



Ha csak váz kéne, akkor márc-áprilisra meglenne a váz és szép lassan ráépítenék, de úgy gondolom a váz megoldható olcsóbban, persze nehezebben, de lehet, hogy erõsebb is.

Ha veszünk egy példát egy sima 150ezres kerékpárról, ami egyszerû küllõkkel van fûzve meg egy átlagos dupla falúval (ATB 220) bringába szerelve drágább, mintha én építettem volna, és tettem volna bele szegecseltet és dt küllõket, nem is beszélve, hogy ipari csapágyasat tudtam volna beletenni, a gyáriba pedig eggyel gyengébb osztályút tettek bele. Már utána számoltam, hagy ne írjam le részletesen:P
Sajnos, tavaly vettem, akkoriban nem értettem hozzá és kellett egy jó bringa, ma már ha volna rá megint ennyim, akkor építenék...
Még egyszer elkövetni ezt nem akarom, egy fekvõben is nagyja része ugyanolyan alkatrészekbõl állnak szerintem, mint mondjuk a küllõ, felni, gumi, kormány, fékek, váltók, váltókarok, hajtómû, fogaskoszorú, stb...
Ilyeneket akár használtan is belehet szerezni, ami annyira nem lényeges, ami annál jobban, mint a kerékagy, vagy amin kormányozom, a kerékagy mellett lévõke, csak függõleges pozícióban van. Mivel ezeket nem tudom, milyen alkatrészek és fontosak is mert ezek "kapják" majd az ellenállás java részét.
Eddig helyes a következtetésem?:D
Na de persze nem zárkózom el más féle irányoktól se, az az igazság, hogy nekem még nem most kell, csak hamar bele akarok vágni, hogy lassan, következetesen megtudjam csinálni/építe(tt)ni.

Üdv.

#9993
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
közben elolvastam a terveid.
Tehát 3 kerék amibõl könnyû kikászálódni, közúton használható, gyors és acélvázas.
Márpedig ilyen állat nincs! Ahogyan a vicc is mondja. Nyilván a tapasztalat hiánya az ami az ellentmondásos igényeket generálja.

Várd meg a tavaszt és menj minél többet, minél több féle géppel. A megszerzett tapasztalatok birtokában õsz végén gondolt át még egyszer a terveid.

#9994
Bájksön

Bájksön

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Python:

Nem vagyok 150 kiló, hanem "csak" 120 abból is inkább kövér, de lábból erõs, hosszú távon simán tartom a 60 kilósokkal a tempót. Csak felfele szakadok le, lefele meg ugye értelemszerûen én vagyok a gyorsabb.:D

A 30 kiló a max, annyi úgyse lesz szerintem, de még ezt lefogom mérni, fõleg a hozzá használt fémet. Ahol tudok spórolok majd...

Lazac:
Alu nem kell, de 440.000ftból csak akkor építenék, ha lenne rá 18 hónapom, mert akkora jönne rá össze a zsé. De mivel olcsóbban is megoldható, fõleg olyan 300 alatt, az sokkal hamarabb itt van és az se utolsó db.

#9995
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
[quote name=' sok olcsó alkatrész helyes megválasztása mellett, sokkal jobb rekut lehet építeni [/QUOTE']
Ez az elképzelésed optimista, de a használtpiac még elég szûk. A nem általánosan használt alkatrészek a váz, az ülés, a bumm, a kormány. Szóval a vázszett.
Pont ez a húzós a keró árában (szerintem nem mindig indokoltan, de ez egy más téma).
Alapesetben "sok olcsó alkatrész helyes megválasztásával" kínálják a gépet. Tehát a végeredmény annyiba kerül, mintha te raknád össze.
A konklúzió, hogy a legnagyobbat nyerni és veszíteni a vázon lehet.

Ha új gép kell, akkor várd meg azt a bizonyos vázszettet 100-ért...

Levinek van egy újszerû gépe (120 talán?)
Stokinak váza (már biztosan írt)
Zéta is most cserélt, kérdezd meg mi a terve a régivel!

Van sok alkatrészed akkor vázat csinál neked Tom2 vagy Lompi.

Csinálj egy leltárt a pénztárcádban meg a sufniban és akkor talán szûkül a kör.

#9996
Bájksön

Bájksön

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
stoki:
2 kerekûek biztos gyorsabbak, mert keskenyebbek és nincs ott a 3. kerék, hogy visszafogja!
De sokkal biztonságosabb egy 3 kerekû, és mivel télen, nyáron, hidegben, hóban használnám, sokkal praktikusabb egy 3 kerekû, és ha fedve szeretném egy két kerekûbõl nehezen kászálódok ki megállásnál.

Python:
Igen a sebesség nagyon fontos, de nem bringautakra használnám, mivel Pesten lakom van egy "sima" kerékpárom, meg ezt látják autóból is, többé-kevésbé! Fekvõt inkább országútra használnám, messzibb helyekre.
Mivel közlekedés lenne, kiváltaná a buszt és télen is szeretnék vele menni, muszáj lesz mínuszokat is bevállalni, tudom milyen egy -2 fok, mikor ha nincs jó meleg kamásli, már 15 kilométernél lefagy a lábam, ha van is 140et úgy se élném túl.-S
Átlagsebességet nem tudok mondani, mivel még életembe nem tekertem ilyennel, "csak" a netrõl tudok tájékozódni, hogy egy teljesen fedett reku 69el képes menni 250Watt energiával. Persze ez sport reku és két kerekû, de hozzávetõlegesen, ha ennyi energiát kéne "bevetni" egy 50es tempóhoz, akkor annak nagyon örülnék!:D

Ha 3 kerekût csinálok, akkor váz a legkisebb bajom, maximum nehéz lesz, de erõs.

(Tud-e valaki adni egy képletet, ami emelkedõk leküzdéséhez erõ kiszámolásához kell?)

#9997
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás
Talán említést érdemel a RaptoBike is, ~250e HUF a vázszett szállítással (jelenlegi árfolyammal számolva). Okosan építve viszonylag jó ár/érték/sebesség triót lehet kihozni belõle (nekem ~440e lett a vége, nem voltam elég okos, már ha lehet végnek nevezni, mert most meg elkezdtem cicomázni...).

Szerk.: látom, nem kell alu, úgyhogy storno... mellesleg 14kg körül van agyváltóval.

Az épített gépek mellett szól (vásárlói szemszögbõl), hogy óhatatlanul összeszed az ember egy rakás szerszámot, ha eddig nem tette, amit aztán késõbb is fel tud használni, szervizre kevesebbet, vagy egyáltalán nem kell költeni.

#9998
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Az én keróim menetkész tömege húsz körül van, én meg száz körül... Ha te 30 kilóra tervezed és a tömeged 150 kiló körül van (az ennek megfelelõ izomtömeggel) akkor mûködhet. Ellenkezõ esetben gondold át vagy érd be egy séta tempóval.

#9999
Bájksön

Bájksön

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

A kényelem mindegyiknél meglesz. Persze, ha magas hegyekbe is mennél vele, akkor nagyon lényeges a számodra ideális ülésdõlészög megtalálása.
Már megtanultam, hogy nem mindenkinek ugyanaz a könnyû. Tehát, ha mondasz egy súlyt, amitõl neked már az, akkor könnyebben válaszolunk. A Fujin, az SL, vagy az SLII szerintem már az, de jó a Furai, vagy az M5, Velokraft egyik modellje is. Ha gondolod nézz be hozzánk, és akkor könnyebben ki tudod választani az ideálisat, vagy az ahhoz legközelebb esõt.
Közben látom szûkítettél:)
Nem feltétlenül drága egy trike. Most tavasszal érkezik a TW-Bentstõl kétfajta gépünk is. Az egyik 300 körül lesz. Érdemes beszélni róla szerintem, mert építve sem lesz sokkal olcsóbb, de nehezebb tuti.
Agyat és egyéb cuccokat is tudunk neked, ha mégis építed, bár én errõl lebeszélnélek, fõleg, ha a súly neked szempont.



Ideális típus megtalálásáért mindenképpen akartam egy próbakört legalább kettõvel. Megfelelõ alkatrészekért, pedig hova máshová is fordulhatnék, mint egy rekus boltba?!:P
Újat venni nem igazán akarok, gondolom akkor tudnék hitelre is venni, ami egy ok javára. De számtalan indok ellene szól, sok olcsó alkatrész helyes megválasztása mellett, sokkal jobb rekut lehet építeni (legalábbis egy "hagyományos" bringánál így van max használt lesz a váz)
Ami számomra fontos, a kényelem és a sebesség. A súly csak annyira fontos, amennyire nem akadályoz a tekerésben, max 30 kilót terveztem be(fedve), jó masszívra akarnám acélból. Alumínium akkor se kéne, ha nekem fizetnének!

Már megtanultam, hogy nem mindenkinek ugyanaz a könnyû. Tehát, ha mondasz egy súlyt, amitõl neked már az, akkor könnyebben válaszolunk.

Most van egy sima kerékpáron kb 13 kiló + meg a kiegészítõk, ha túrázni megyek, meg van az 25 kiló is simán, de annyira nem vészes. Ebbõl gondolom, hogy még ez a súly elfogadható.

#10000
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Terv eddig, de menetközben minden borulhat!!!
3 kerekû, elõl 2, hátul 1 kerekes reku építése, vagy építettése.
http://i49.tinypic.com/rllsgl.jpg
Valami ilyesmire gondoltam, ami alacsony, kicsi a légellenállása, stabil és láb letétel nélkül meg lehet állni (egyensúlyozás nélkül:D) viszont nagyobb kerékmérettel szeretném, mivel nem tudom, hogy nagyobb sebességen, hogyan viseli a kerékagy, felni, gumi a sebességet?!
[/QUOTE]

Szerintem a gyors sebesség és a 3 kerekû masina az két külön dolog a karosszéria szintén felejtõs. Ahhoz, hogy jó karosszériát tudják rávarázsolni karbon anyagban kell gondolkodni, különben a nagy súly elviszi az elõnyt. Az meg nem kis pénz, mert gyári ilyesmit nemigen lehet venni. Részleges burkolatot lehet venni, de az sem két fillér. Szerintem nézzél valami 2 kerekû középmagas bringát, ami vagy 26/26 kerékkel bír, vagy 20/26-ossal, ha nem szeretnéd, hogy magas legyen a hajtómûház magassága. 24-30 fokos ülésszöggel érdemes számolni, hogy megmaradjon a légellenállásból adódó elõny. Van a piacon pár ilyen a challenge kínálatában is és az M5 kínálatában is.