Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#7561
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Node hidász uram! Hát hogy tanították kendnek a mértani sorokat? 1,115 a 17.-en az 6,363.
Tessen visszamenni az oskolába és panaszt tenni.
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7562
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

ezt láttátok már? pinion GmbH - PINION P-1 Getriebeschaltung

Constant gear ratio steps with an optimum 11.5% increment from gear to gear.
Overall gear ratio: 634%. This is unique and outclasses all other bicycle gearing systems.
Azzal mondjuk vitatkoznék, hogy "The gear unit is extremely compact.", de jó cuccnak tûnik! A kérdés csak ár a rohloffhoz képest...


It would be my kérdésem in connection with, hogy akkor ez 55 fokozatú? Because összesen 634%, accordingly 55x11,5% :)

Egyébként az áttételi arány nagyobb mint a Rohlinál. Az is látszik, hogy kéttengelyes kazettás váltó (mint a versenymotoroknál vagy pl.: P 20, P21 ha még emlékszik valaki rá...)
Illetve azt is látni, hogy a hajtás "befelé" egy csõtengelyen keresztül történik, "kifelé" meg maga a csõtengely primer.
Ez az 55 fokozat meg fizikai képtelenség, biztosan rosszul értek valamit...

Beleolvastam 18 fokozatú, 11,5% lépésközzel. Ok! értem nem lineáris... persze... már megint hülye vagyok...

#7563
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Van akinek hulladék, van akinek alapanyag, van akinek mûvészet...

#7564
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
ezt láttátok már? pinion GmbH - PINION P-1 Getriebeschaltung

Constant gear ratio steps with an optimum 11.5% increment from gear to gear.
Overall gear ratio: 634%. This is unique and outclasses all other bicycle gearing systems.

Posted Image

Azzal mondjuk vitatkoznék, hogy "The gear unit is extremely compact.", de jó cuccnak tûnik! A kérdés csak ár a rohloffhoz képest...

#7565
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás

Sziasztok,

Végre sikerült érdemben kipróbálni az új rekukat:
Próbakör a fekvõkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”? | Rekuval Rómába
Segítsetek láncbontás ügyben, láma vagyok! :) Összeragadnak a szemek...


A láncbontó elsõ , támasztékhoz közeli részébe ültesd a láncot bontáskor és összesajtoláskor, igy szoros lesz az illesztés. Ezután tekerd hátra a kinyomótüskét annyira hogy a szemet megközöld a középsõ , vékonyabb támasztékkal és egy hangyafaszányit nyomjál rajta.Így lazul a kötés. Egy rossz láncon próbáld meg elõször, ha rájössz, hogy mondom, sikerülni fog!

#7566
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Sziasztok,

Végre sikerült érdemben kipróbálni az új rekukat:
Próbakör a fekvõkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”? | Rekuval Rómába
Segítsetek láncbontás ügyben, láma vagyok! :) Összeragadnak a szemek...

Nekem csak akkor ragadnak össze, ha nem ütöm vissza a csapocskát teljesen a helyére. Pedig az én bonyolult lánc- szét és összeszerelõ szerszámaim: 65-ös szög, 6-os anya és kiskalapács :)
Amíg szorul, addig kopogtatni kell. Egyszercsak nem szorul, akkor van a helyén.
Amit Zsizsi ajánlott, azt a patentszemet érdemes tényleg venned egyet-kettõt, nagyon jó. Nem hátrány, hogy ha jól megmarkolod kétoldalt, azonnal szét tudod pattintani, húzásra meg ezerrel tart.

#7567
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Én azt nem értem, hogy fér el a lába a kormánytól. Annyira lent van a kormánya... nagyon ki van centizve.

... de az ülés is lent van! Nekem a merevvázasnál bõven elég volt a trekking kormány. Az össztelósnál az elsõ rugózás miatt emelkedett az üléspozíció, így törpölni kellet a kormánnyal is. Ráadásul (a képen jól látható) elõre is van tolva...

Ezt Lompi guberálta valahonnan, de Python freelist-en meg a Zockra blogján is elõ-elõ kerül. Egyébb belga és francia rekus blogokon is felbukkan.

#7568
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Klassz! Honnan szeditek Lauren D friss bringáit?

Én azt nem értem, hogy fér el a lába a kormánytól. Annyira lent van a kormánya... nagyon ki van centizve.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7569
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Ma reggel kaptam Lompitól egy képet. Már megint Lauren Dechenne….A Piko-Elephant videójának szövegében – mint inspiráló személyek - említésre került Zockra és Lauren Dechenne. (õt már a „Python” kapcsán ismeretem)
Mindig mondom: „valaki már feltalálta”. Alakul a project! :)

Klassz! Honnan szeditek Lauren D friss bringáit? Anno volt egy oldala vélo couché artisanal de ez már eléggé outdated...

Balatonkerülés szept 25.-én senkit sem érdekel? Hátha szép lesz az idõ!

#7570
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Beállítással is sokat el lehet érni, de ráadásként közbeiktathatsz egy Shimano fék szabályzót.
A mûködési elve annyi, hogy a Power Modulatorba futt be a bowden ház vagy a pipa. A kettõ között rugó helyezkedik el és egy bizonyos nyomásponton túl nem a bowden húzza a féket, hanem a bowden házak (vagy pipa) közelítenek egymáshoz a rugó ellenében, Így a fékerõ csak minimálisan nõ tovább.
Ezt akár házilag is megcsinálhatjátok változtatható, beállítható rugóerõvel és bowdenközösítõvel. (két legyet egy csapásra!) Ellenben ez nem veszi figyelembe a tapadási különbségeket...
Posted Image
Viszont ha saját, beállítható fékerõ szabályzót készítesz és azt menet közben is elérhetõ helyen helyezed el a vázon (ülés mellett, alatt?) akkor ez a probléma is megoldódik! :)

#7571
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

vagy tovább gondolva a fentieket, bármely (jobb vagy bal oldali) fék minden esetben mûködteti a hátsót is. Ez mennyiben befolyásolná a kanyarodást?


Persze gondoltam a lehetséges összes kombinációra is, de hogyan lehet megoldani h a hátsó komolyan fogjon is és ne fékezzen túl, azaz erõs fékezésnél se blokkoljon. ABS nélküli autóknál egy a hátsó hídra vagy stabilizátorra erõsített szelepes terhelésfüggõ fékerõszabályozóval oldották meg.. A hidraulikus rendszerek elõtt meg a bowdenek, rudak feszítésével játszadoztak és sikerült ahogy sikerült.

#7572
dirobi

dirobi

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás
Az összeragadt láncszemeknél oldalirányba feszegesd meg egy kicsit. Ez segít.

Sziasztok,

Végre sikerült érdemben kipróbálni az új rekukat:
Próbakör a fekvõkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”? | Rekuval Rómába
Segítsetek láncbontás ügyben, láma vagyok! :) Összeragadnak a szemek...



#7573
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Így talán könnyebb megtalálnod a patentszemet:
Webáruház - Biker Kft. › Váltás › Láncok › POWERLINK patentszem 8 sebességes láncokhoz
Posted Image

#7574
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás

Sziasztok,

Végre sikerült érdemben kipróbálni az új rekukat:
Próbakör a fekvõkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”? | Rekuval Rómába
Segítsetek láncbontás ügyben, láma vagyok! :) Összeragadnak a szemek...


Na milyen a Rohloff? Krisztián említette, hogy óvakodtál tõle, mert hogy "bonyolult" és mi lesz ha meghibásodik? Nyugi, bírni fogja az évekig. ;)
Lánc: -ha bontás után, mikor összerakod a láncot és ott szorulnak a szemek, akkor túl lett préselve, vagy nem a megfelelõ szerszámmal lett összepréselve.
-kérdés, új csapot tettél be a láncba, vagy a régit préselted vissza?
- javaslat: SRAM patent szem. Könnyen szétszedhetõ, nem kell hozzá szerszám

Üdv!

#7575
Kisharesz

Kisharesz

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Sziasztok,

Végre sikerült érdemben kipróbálni az új rekukat:
Próbakör a fekvõkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”? | Rekuval Rómába
Segítsetek láncbontás ügyben, láma vagyok! :) Összeragadnak a szemek...

#7576
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Mit szólnál egy olyan rendszerhez, ahol önállóan mûködik a bal és jobb oldali fék, de egyszerre mûködtetve a hátsó is aktiválódik?

vagy tovább gondolva a fentieket, bármely (jobb vagy bal oldali) fék minden esetben mûködteti a hátsót is. Ez mennyiben befolyásolná a kanyarodást?

#7577
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

N+1-dik kérdés reku tandem trike ügyben:
Egyértelmû h szükséges 3 fék, de vajon hogyan érdemes mûködtetni?
1. Két elsõt a "sofõr". Jó mert nem kell közösítõ (és annak beállításával bajlódni). Kanyarokba aszimmetrikus fékezéssel könnyebb "betenni" a jármûvet. Rossz, mert a hátul ülõ nem érzi (és az elöl ülõ sem) h mennyi a rásegítés a hátsó fékkel.
2. Mindet a sofõr mûködteti. Az elõny és a hátrány szerepet cserél.


A fékeket én mindenképp a sofõrre bíznám. Viszont hogy hogyan lehet megoldani három fékkar kezelést azt nem tudom. :) :)

#7578
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

;1019427']Jópofa ez a velocipédre emlékeztetõ dizájn, ráadásul rat-look...


Ja! Szóvá is teszi a cikk írója, mivel egy versenyen indult vele Lauren. Az volt a válasz, hogy erre a startig már nem volt ideje. Ha jól emlékszem volt egy olyan megjegyzés is, hogy ez nem szokatlan tõle...

#7579
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

De jóóóóó! Akkor most híres vagyok!!!:D:D:D:D:D


És ez még csak a kezdet! :)

Továbbra sem értek a trike-hoz!
Mit szólnál egy olyan rendszerhez, ahol önállóan mûködik a bal és jobb oldali fék, de egyszerre mûködtetve a hátsó is aktiválódik?

#7580
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

Ma reggel kaptam Lompitól egy képet. Már megint Lauren Dechenne….A Piko-Elephant videójának szövegében – mint inspiráló személyek - említésre került Zockra és Lauren Dechenne. (õt már a „Python” kapcsán ismeretem)
Mindig mondom: „valaki már feltalálta”. Alakul a project! :)


Jópofa ez a velocipédre emlékeztetõ dizájn, ráadásul rat-look...
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"