Tessen visszamenni az oskolába és panaszt tenni.
Jelentkezz be Regisztrálj
Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#7561
Posted 2010. September 13. - 15:13
Tessen visszamenni az oskolába és panaszt tenni.
#7562
Posted 2010. September 13. - 14:58
ezt láttátok már? pinion GmbH - PINION P-1 Getriebeschaltung
Constant gear ratio steps with an optimum 11.5% increment from gear to gear.
Overall gear ratio: 634%. This is unique and outclasses all other bicycle gearing systems.
Azzal mondjuk vitatkoznék, hogy "The gear unit is extremely compact.", de jó cuccnak tûnik! A kérdés csak ár a rohloffhoz képest...
It would be my kérdésem in connection with, hogy akkor ez 55 fokozatú? Because összesen 634%, accordingly 55x11,5%
Egyébként az áttételi arány nagyobb mint a Rohlinál. Az is látszik, hogy kéttengelyes kazettás váltó (mint a versenymotoroknál vagy pl.: P 20, P21 ha még emlékszik valaki rá...)
Illetve azt is látni, hogy a hajtás "befelé" egy csõtengelyen keresztül történik, "kifelé" meg maga a csõtengely primer.
Ez az 55 fokozat meg fizikai képtelenség, biztosan rosszul értek valamit...
Beleolvastam 18 fokozatú, 11,5% lépésközzel. Ok! értem nem lineáris... persze... már megint hülye vagyok...
#7563
Posted 2010. September 13. - 14:42
#7564
Posted 2010. September 13. - 13:47
Constant gear ratio steps with an optimum 11.5% increment from gear to gear.
Overall gear ratio: 634%. This is unique and outclasses all other bicycle gearing systems.

Azzal mondjuk vitatkoznék, hogy "The gear unit is extremely compact.", de jó cuccnak tûnik! A kérdés csak ár a rohloffhoz képest...
#7565
Posted 2010. September 13. - 13:10
Sziasztok,
Végre sikerült érdemben kipróbálni az új rekukat:
Próbakör a fekvõkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”? | Rekuval Rómába
Segítsetek láncbontás ügyben, láma vagyok!Összeragadnak a szemek...
A láncbontó elsõ , támasztékhoz közeli részébe ültesd a láncot bontáskor és összesajtoláskor, igy szoros lesz az illesztés. Ezután tekerd hátra a kinyomótüskét annyira hogy a szemet megközöld a középsõ , vékonyabb támasztékkal és egy hangyafaszányit nyomjál rajta.Így lazul a kötés. Egy rossz láncon próbáld meg elõször, ha rájössz, hogy mondom, sikerülni fog!
#7566
Posted 2010. September 13. - 13:01
Nekem csak akkor ragadnak össze, ha nem ütöm vissza a csapocskát teljesen a helyére. Pedig az én bonyolult lánc- szét és összeszerelõ szerszámaim: 65-ös szög, 6-os anya és kiskalapácsSziasztok,
Végre sikerült érdemben kipróbálni az új rekukat:
Próbakör a fekvõkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”? | Rekuval Rómába
Segítsetek láncbontás ügyben, láma vagyok!Összeragadnak a szemek...
Amíg szorul, addig kopogtatni kell. Egyszercsak nem szorul, akkor van a helyén.
Amit Zsizsi ajánlott, azt a patentszemet érdemes tényleg venned egyet-kettõt, nagyon jó. Nem hátrány, hogy ha jól megmarkolod kétoldalt, azonnal szét tudod pattintani, húzásra meg ezerrel tart.
#7567
Posted 2010. September 13. - 11:20
... de az ülés is lent van! Nekem a merevvázasnál bõven elég volt a trekking kormány. Az össztelósnál az elsõ rugózás miatt emelkedett az üléspozíció, így törpölni kellet a kormánnyal is. Ráadásul (a képen jól látható) elõre is van tolva...Én azt nem értem, hogy fér el a lába a kormánytól. Annyira lent van a kormánya... nagyon ki van centizve.
Ezt Lompi guberálta valahonnan, de Python freelist-en meg a Zockra blogján is elõ-elõ kerül. Egyébb belga és francia rekus blogokon is felbukkan.
#7568
Posted 2010. September 13. - 10:30
Én azt nem értem, hogy fér el a lába a kormánytól. Annyira lent van a kormánya... nagyon ki van centizve.Klassz! Honnan szeditek Lauren D friss bringáit?
#7569
Posted 2010. September 13. - 10:14
Klassz! Honnan szeditek Lauren D friss bringáit? Anno volt egy oldala vélo couché artisanal de ez már eléggé outdated...Ma reggel kaptam Lompitól egy képet. Már megint Lauren Dechenne….A Piko-Elephant videójának szövegében – mint inspiráló személyek - említésre került Zockra és Lauren Dechenne. (õt már a „Python” kapcsán ismeretem)
Mindig mondom: „valaki már feltalálta”. Alakul a project!
Balatonkerülés szept 25.-én senkit sem érdekel? Hátha szép lesz az idõ!
#7570
Posted 2010. September 13. - 08:04
A mûködési elve annyi, hogy a Power Modulatorba futt be a bowden ház vagy a pipa. A kettõ között rugó helyezkedik el és egy bizonyos nyomásponton túl nem a bowden húzza a féket, hanem a bowden házak (vagy pipa) közelítenek egymáshoz a rugó ellenében, Így a fékerõ csak minimálisan nõ tovább.
Ezt akár házilag is megcsinálhatjátok változtatható, beállítható rugóerõvel és bowdenközösítõvel. (két legyet egy csapásra!) Ellenben ez nem veszi figyelembe a tapadási különbségeket...

Viszont ha saját, beállítható fékerõ szabályzót készítesz és azt menet közben is elérhetõ helyen helyezed el a vázon (ülés mellett, alatt?) akkor ez a probléma is megoldódik!
#7571
Posted 2010. September 13. - 06:03
vagy tovább gondolva a fentieket, bármely (jobb vagy bal oldali) fék minden esetben mûködteti a hátsót is. Ez mennyiben befolyásolná a kanyarodást?
Persze gondoltam a lehetséges összes kombinációra is, de hogyan lehet megoldani h a hátsó komolyan fogjon is és ne fékezzen túl, azaz erõs fékezésnél se blokkoljon. ABS nélküli autóknál egy a hátsó hídra vagy stabilizátorra erõsített szelepes terhelésfüggõ fékerõszabályozóval oldották meg.. A hidraulikus rendszerek elõtt meg a bowdenek, rudak feszítésével játszadoztak és sikerült ahogy sikerült.
#7572
Posted 2010. September 13. - 06:00
Sziasztok,
Végre sikerült érdemben kipróbálni az új rekukat:
Próbakör a fekvõkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”? | Rekuval Rómába
Segítsetek láncbontás ügyben, láma vagyok!Összeragadnak a szemek...
#7573
Posted 2010. September 13. - 04:01
Webáruház - Biker Kft. › Váltás › Láncok › POWERLINK patentszem 8 sebességes láncokhoz
#7574
Posted 2010. September 13. - 03:44
Sziasztok,
Végre sikerült érdemben kipróbálni az új rekukat:
Próbakör a fekvõkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”? | Rekuval Rómába
Segítsetek láncbontás ügyben, láma vagyok!Összeragadnak a szemek...
Na milyen a Rohloff? Krisztián említette, hogy óvakodtál tõle, mert hogy "bonyolult" és mi lesz ha meghibásodik? Nyugi, bírni fogja az évekig.
Lánc: -ha bontás után, mikor összerakod a láncot és ott szorulnak a szemek, akkor túl lett préselve, vagy nem a megfelelõ szerszámmal lett összepréselve.
-kérdés, új csapot tettél be a láncba, vagy a régit préselted vissza?
- javaslat: SRAM patent szem. Könnyen szétszedhetõ, nem kell hozzá szerszám
Üdv!
#7575
Posted 2010. September 12. - 23:33
Végre sikerült érdemben kipróbálni az új rekukat:
Próbakör a fekvõkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”? | Rekuval Rómába
Segítsetek láncbontás ügyben, láma vagyok!
#7576
Posted 2010. September 12. - 20:31
vagy tovább gondolva a fentieket, bármely (jobb vagy bal oldali) fék minden esetben mûködteti a hátsót is. Ez mennyiben befolyásolná a kanyarodást?Mit szólnál egy olyan rendszerhez, ahol önállóan mûködik a bal és jobb oldali fék, de egyszerre mûködtetve a hátsó is aktiválódik?
#7577
Posted 2010. September 12. - 20:02
N+1-dik kérdés reku tandem trike ügyben:
Egyértelmû h szükséges 3 fék, de vajon hogyan érdemes mûködtetni?
1. Két elsõt a "sofõr". Jó mert nem kell közösítõ (és annak beállításával bajlódni). Kanyarokba aszimmetrikus fékezéssel könnyebb "betenni" a jármûvet. Rossz, mert a hátul ülõ nem érzi (és az elöl ülõ sem) h mennyi a rásegítés a hátsó fékkel.
2. Mindet a sofõr mûködteti. Az elõny és a hátrány szerepet cserél.
A fékeket én mindenképp a sofõrre bíznám. Viszont hogy hogyan lehet megoldani három fékkar kezelést azt nem tudom.
#7578
Posted 2010. September 12. - 19:20
;1019427']Jópofa ez a velocipédre emlékeztetõ dizájn, ráadásul rat-look...
Ja! Szóvá is teszi a cikk írója, mivel egy versenyen indult vele Lauren. Az volt a válasz, hogy erre a startig már nem volt ideje. Ha jól emlékszem volt egy olyan megjegyzés is, hogy ez nem szokatlan tõle...
#7579
Posted 2010. September 12. - 19:17
De jóóóóó! Akkor most híres vagyok!!!
:D:D:D:D
És ez még csak a kezdet!
Továbbra sem értek a trike-hoz!
Mit szólnál egy olyan rendszerhez, ahol önállóan mûködik a bal és jobb oldali fék, de egyszerre mûködtetve a hátsó is aktiválódik?
#7580
Posted 2010. September 12. - 19:10
Ma reggel kaptam Lompitól egy képet. Már megint Lauren Dechenne….A Piko-Elephant videójának szövegében – mint inspiráló személyek - említésre került Zockra és Lauren Dechenne. (õt már a „Python” kapcsán ismeretem)
Mindig mondom: „valaki már feltalálta”. Alakul a project!
Jópofa ez a velocipédre emlékeztetõ dizájn, ráadásul rat-look...

Sign In
Create Account

Back to top





