
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#481
Írta 2012. március 24. - 20:00


#482
Írta 2012. március 24. - 19:09

míkora szeretnéd? Hétföre? Küld a kerekeket és 2nap mulva mehetc az erdöbe:)
Te sem vagy a régi, ebédidõben már össze sem tudsz dobni egy valamire való gépet:)
#483
Írta 2012. március 24. - 19:06

Hasonló adottságokkal az én megoldásom az volt, hogy a tervezést, az alap lakatos munkát rendesen megcsináltam, összeállítottam, összehefteltem a vázelemeket, majd profi hegesztõhöz elvittem, aki AWI-val megbízhatóan és szépen készre hegesztette. A kisebb jelentõségû dolgokat rávarrom magamnak, és reszelgetek.
Így jártam el én is. Sablonban össze pöttyintettem villannyal azután átvittem a karosszériás haveromhoz aki awi-val készre hegesztette a cuccot. A többi már csak reszelõ és flex kérdése.
#484
Írta 2012. március 24. - 12:35

#485
Írta 2012. március 24. - 11:27

... itthon csak közönséges ívhegesztõ van, de abban sem vagyok a legprofibb.
Hasonló adottságokkal az én megoldásom az volt, hogy a tervezést, az alap lakatos munkát rendesen megcsináltam, összeállítottam, összehefteltem a vázelemeket, majd profi hegesztõhöz elvittem, aki AWI-val megbízhatóan és szépen készre hegesztette. A kisebb jelentõségû dolgokat rávarrom magamnak, és reszelgetek.

A méretezés az mondjuk így messzirõl elég probléma. Miért függ az elsõ kerék mérete attól, hogy hány cm vagyok? Nem simán csak a hajtómû és az ülés távolságát kell változtatni?
Fel akarsz rá ülni és el akarsz vele indulni. A túl nagy ülésmagasság ebben megakadályoz. A kétkerekû rekuval való bringázást egy kicsit tanulni is kell a legtöbbünknek. RekuPapa nagyon jó irányértékeket adott - ha figyelmen kívül hagyod, akkor nem fogod tudni használni amit építettél. Ugyanakkor a tapasztalat azt mutatja, hogy az említett korlátokon belül a kerekek méretének növelése célszerû.
#487
Írta 2012. március 24. - 10:05

Hát még szagolgatom a témát.

Elsõnek nekiállok tényleg a legegyszerûbb gépnek.
Még nem tudom hogyan merre, itthon csak közönséges ívhegesztõ van, de abban sem vagyok a legprofibb.
Isuka001 galériájában lévõ váz azért nem tûnik lehetetlennek, de majd keresek valaki hegesztésben hozzáértõbb embert.
A méretezés az mondjuk így messzirõl elég probléma. Miért függ az elsõ kerék mérete attól, hogy hány cm vagyok? Nem simán csak a hajtómû és az ülés távolságát kell változtatni?
Egyébként a 40km/h elég jó kanyarban, egy hágóról lefelé a sima túragépemmel is le kell lassítani legalább annyit, ha nem akarok a hajtûkanyarban repülni. Viszont a 18-20km/h-s utazótempóban nem tudnék kiegyezni. Nem vagyok valami nagyon sportos, de azért igyekszem rakottan(20kg) is 20 fölött lenni, amikor csak lehet. Ha nincs nagyon szél, és jó az út, akkor inkább 25-28 körül.
Na most egy ilyen fekvõtandemmel szeretném megcélozni a 30-35 körüli tartósabb tempót.
Vagy ez lehetetlen? Ennyit ne várjak? Nyilván, a kedvesemmel nem fogunk ennyit nyomni, de egy velem hasonló kondícióban lévõvel jó lenne.
A méret egyébként nem igazán számít, egy hosszabb túrán sosem opció a vonatozás. Egyszer sajnos belementünk(két hét esõ és 1450km után az utolsó 120km-t) , de most akkor majd eleve kizárjuk a lehetõségét!

Persze azért legyen normálisan irányítható, tempósan hajtható, a közlekedésben ne legyen túl kompromisszumos.
#488
Írta 2012. március 23. - 20:19

Szombat munkanap, én ráadásnak még az óraállítás miatt éjszakára is megyek dolgozni.Ceredi gurulás lesz a hétvégén vagy elnapoltuk szebb idõkre?
#489
Írta 2012. március 23. - 19:59

Nem beszéltünk még idõpontról. Ez a hétvégém már elkelt.Ceredi gurulás lesz a hétvégén vagy elnapoltuk szebb idõkre?
#490
Írta 2012. március 23. - 15:43

#491
Írta 2012. március 23. - 07:42

Pont neked kell tudnod, hogy a zindexxel nincsenek (szerencsére, még) ilyen problémák. Tehát nem a több száz emberben van a hiba.
Mondtam volna olyat, hogy a felhasználókban van a hiba?
Az a gond, hogy a szervert ennyi felhasználó is túlterheli. Gyenge a szerver, kicsi a sávszélesség... Mûszaki fejlesztés szükséges. Sok pénzért.
#492
Írta 2012. március 22. - 21:33

Nem tudom hányan használjuk a Bikemag fórumát, de látható, hogy túlterheljük. Tekintve hogy ingyen használjuk, nem pampoghatunk sokat.
Mivel én szeretem ezt a fórumot, szívesen utalnék egy kevéske pénzt, hogy izmosítsák a szervert. Szerintem több száz ember írogat, olvasgat itt. Ha fejenként egy ezrest utalnánk, tán lendítenénk a helyzeten.
Pont neked kell tudnod, hogy a zindexxel nincsenek (szerencsére, még) ilyen problémák. Tehát nem a több száz emberben van a hiba.
#493
Írta 2012. március 22. - 21:11

#494
Írta 2012. március 22. - 21:04

Mivel én szeretem ezt a fórumot, szívesen utalnék egy kevéske pénzt, hogy izmosítsák a szervert. Szerintem több száz ember írogat, olvasgat itt. Ha fejenként egy ezrest utalnánk, tán lendítenénk a helyzeten.
#495
Írta 2012. március 22. - 20:08

de ez kicsit már unalnas mert nem egy két napos probléma
#496
Írta 2012. március 22. - 18:51

#497
Írta 2012. március 22. - 18:43

Szerintem azért bámultak meg ennyire, mert nem tudták elképzelni, hogy hogyan lehet két mû lábbal még bringázni is:D:D:D;1155576']Úgy látom nem csak én
#498
Írta 2012. március 22. - 16:11

Ha rá tudsz dõlni az ülésbõl a kanyarra, akkor OK, egyébként elér egy határt és jön a meglepi.
Egyre többet gondolkodom rajta, hogy lehet, hogy nem is csavarodik!
Nincs idõm megcsinálni az igazoló mérést és videót, de...
A tadpole kormányzásából adódik, hogy a kanyarban kifelé dõl - ez a menet közbeni videókon azt a látszatot kelti, mintha kanyarban csavarodna. Régen szét kellett volna esnie Szélvészék tandemjének, ha a nagymértékû, látszólagos csavarodás valódi volna! De ez egyenlõre csak egy gyanú szintû elmélet - igazolni illene. Idõ...
Alacsonyan kétkerekûn is ülhetsz - ez nem feltétlenül jó cél, mert a forgalomban csökkenti a túlélési esélyeket.
A 3. kerék + gördülési ellenállása azért nem jelentõs, mert a gép+hajtó össztömegének negyede jut az elsõ kerekekre jó tömegeloszlású trájkon. Egyébként pedig mire a megbízhatóan építhetõ féltengelyes megoldást kiválsztod, többnyire kikötsz egy drágább, jobb minõségû agynál. A nagy nyomásra fújható, kis ellenállású gumiabroncs is pénz kérdése - mint sokminden más is.
A tandemnek alternatívája lehet a két trájkból összekapcsolt vonat.
A trájk nagyon jó buli, de az összecsukhatóak is terjedelmesek, körülményesen szállíthatóak, a tandem még egy fokkal zûrösebb - ezt vedd figyelembe feltétlenül.
Tripendo szerû gépet szvsz majd harmadiknak tervezzél, ha még akkor is akarod majd a dönthetõséget.
Sziasztok!
Szeretnék hozzászólni a témához.
Mivel nekünk is van egy tandem trike-unk így azért vannak tapasztalataink a nagy sebességgel vett kanyarokról is.
Nos.... amennyiben nem hajolunk ki mindketten nagy sebességnél az ülésbõl, úgy érezhetõ a sodródás és aztán a borulás. Vicces a kinézetünk ilyenkor ám annál biztonságosabb, már már a vitorláson történõ kiüléshez hasonlítunk

A szállítása valóban babrás ezért célszerû a túrákat úgy tervezni, hogy minimálisan kelljen fuvarost bérelni. 2011-ben a kerékpárokat és hetünket Passauba 50e elvittek és onnét kerekeztünk Gyõrig.
Amennyiben belevágsz tandem építésébe akkor azt tanácsolom, hogy bátran építsd mert semmihez nem fogható a közös kerekezés és a trike nyújtotta kényelem.
#499
Írta 2012. március 22. - 13:12

Ja tényleg! Mazsi is!
Szokatlan tõled ez a szerénység

#500
Írta 2012. március 22. - 09:44
