Szerintem beszélj Isukával. Kb 9:15-kor indulnak otthonról.Ki megy holnap Isaszegre? Hol lesz a találkozó? Indulás idõpontja?
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#4281
Írta 2011. március 14. - 17:05

#4282
Írta 2011. március 14. - 16:44

De akkor minek van a gyáriakon két fékkar. Nem értem.
Azt udom hogy 1 fékkarral hogy csináljam a közös fékelést ,de hogy oldjam meg hogy mind a két fékkar fékelje mind a két kereket? Már ha egyátalán létezik ilyen módszer.
#4283
Írta 2011. március 14. - 16:29

Ne fékezd külön!Ha külön fékezem nem húzz fékezéskor?

#4284
Írta 2011. március 14. - 16:04

Ki megy holnap Isaszegre? Hol lesz a találkozó? Indulás idõpontja?
#4285
Írta 2011. március 14. - 15:31

Ha külön fékezem nem húzz fékezéskor?
#4286
Írta 2011. március 14. - 15:10

Kb 2 hete Dartsos kollega ugyanezen problemával találta magát szemben, Tom2 mester is segitett neki. Ha jól emlékszem Õ a külön fékezett kerekek híve. Keresd vissza a hozzászólások között, szerintem érdemes, mert több ember is hozzászólt akkor a témához. Szerintem mindõnk közül Tom2-nek
van a legnagyobb tapasztalata a témában.
#4287
Írta 2011. március 14. - 14:53

Egy kis segítséget kérnék.
A chellenge trikének külön vannak fékezve a kerekei? A képekbõl ez derül ki.
Mivel két fékkar van ezt feltételezem,bár nem értem.
Ha meg mind a két oldal fogja mind a két kereket, az hogy van megoldva?
Peti
#4288
Írta 2011. március 14. - 14:48


Motyó!
Tipp a csõhöz. Kipufogó szervizeseket keress meg, akinek autogénje van. A félbevágott csövet jóval hosszabbra kell hagyni, mint a Neked szükséges darab(min. fél-fél méter) Egy rossz 28-as acélkerékre melegitve szépen rá tudod hajlítani. Utána kivágod a legjobban tetszõ ívrészt. Egyengetni biztosan kell így is , de egy átlagos karosszériás pár sörért tükörsimára varázsolja a másfeles lemezt.
#4289
Írta 2011. március 14. - 08:31

Azonos emberi teljesítmény esetén továbbra is erõs kétségeim vannak h a reku van olyan hatékony mint az outi.:confused:
NO flame!
Nem a hatásfokkal van a gond, hanem a pozíciók váltogatásának hiányával. Rekun mindig ugyanaz az izomcsoport dolgozik. Az ú.n. rekus izom egyszerûen azt jelenti, hogy ezek az izmok (minden rekus pozícióban más és más) erõsebbek. Rekun, rövid emelkedõn vagyok a legnagyobb hátrányban a hagyományos bringához képest: A cimborák kiállnak és max. power nyomnak pár száz métert, nekem pedig a max. power úgy jön ki, ha visszakapcsolok és pörgetek mint egy méhész. Ez pedig igen fárasztó. Hosszú mászás egyszerû, Watt/kilogramm kérdés. Itt is van pár százalék hátrányunk.
Reku: Kényelmes és síkon gyors. Minden más szempontból a hagyományosnak vannak elõnyei.
Ja, és rekun kisebb a lábakban a hidrosztatikus vérnyomás. Én ezért rekuzok.
#4290
Írta 2011. március 14. - 08:13

#4291
Írta 2011. március 14. - 07:10

Hogy állsz a tandem trike-al ?
Hát elég elkeserítõen. Ma megpróbálunk egy kicsit barkácsolni rajta. Ez az egész feladat meghaladja képességeim. (esetleg ha jármûgépésznek tanultam volna és a szakmában dolgoztam volna néhány évtizedet, akkor talán...) Már csak vmi tehetséges, jó gyakorlati érzékkel rendelkezõ igényesen dolgozó hegesztõben bízom.
(Egy hete Pupu - aki mellesleg gépész/közlekedésmérnök és szinte mindenféle jármûvet tesztelt már, most éppen carbon rekut - nem sok jóval biztatott személyes próbája során.)
Sokat elmélkedtünk a dolgon és szerény fizikai ismeretem birtokában én is hasonló következtetésekre jutottam. De talán túl sokat tudunk Pupuval. Az elméleti tudás sokszor gátja a merész és HASZNÁLHATÓ megoldásoknak.

Azonos emberi teljesítmény esetén továbbra is erõs kétségeim vannak h a reku van olyan hatékony mint az outi.:confused:
NO flame!

#4292
Írta 2011. március 13. - 23:10


Ja, és mielõtt elfelejtem! Raktam még be egy pár merevítõt elõre (a tengely és a kerék köré hajlított csõ hajlata közé), és úgy tûnik szinte tökéletesen végzi a dolgát, menet közben már nincs semmilyen látható csavarodás. Az áhított megoldásom ettõl függetlenül még mindig az, hogy a kerék ívére legyen hajlítva egy legalább 40-es de vékony (1-es) falú csõ. Sikerült már valakinek ilyet hajlíttatni?
#4293
Írta 2011. március 13. - 22:05

#4294
Írta 2011. március 13. - 21:51

#4295
Írta 2011. március 13. - 20:00

#4296
Írta 2011. március 13. - 18:59

Az országúti kerékpározás mindig vetélkedés. Akkor is, ha együtt megy a banda. Ez egy szelíd, de könyörtelen vetélkedõ. Lehet ezt nem szeretni, én sokat adnék, hogy újra ott lehessek. Kemény, férfias játék.
Én inkább nem szeretem ezt, mert mindig megalázunk valakit, mindig van egy, aki gyengébb, hiszen ez máshogy nem lehet. Azzal, hogy a gyengébbet elhagyjátok egyértelmûen jelzitek, hogy nem való közétek, és ez innentõl verseny és nem közösségi élmény. Azt elhiszem, hogy létezik csoport, aki képes ezek szerint a szabályok szerint mûködni, és nincs is addig baj, míg nem jön egy új tag, aki egy békés, egymással szemben toleráns együtt tekerésre számít. Elhiszem, hogy benned nincs harag de ezt nem mindenki bírja, bírná. Ezért aztán én már nem is vagyok abban biztos, hogy Beni-nek nagy élmény lett volna ez a tekerés. Igaz én mindent utálok amiben felmerül a verseny szó, kezdve a versenyszféra fogalmától. Nekem szimpatikusabbak, a Python-Lompi féle barátkozós, beszélgetõs, nézelõdõs a szó valódi értelmében együtt bicajozások. De mint azt már többször is megállapítottuk itt, ízlésekrõl nem érdemes vitatkozni.


#4297
Írta 2011. március 13. - 16:34

Melyik bringával mentél, hogy a "csak" 30-as átlag nem volt elég ?
Az országúti kerékpározás mindig vetélkedés. Akkor is, ha együtt megy a banda. Abból hogy ki, mennyit vezet, emelkedõn ki kit hagy le, mindenki megtanulja hogy hol a helye az erõsorban. Ez egy szelíd, de könyörtelen vetélkedõ. Akinek nagy a mellénye és túlvállalja magát, az a nap végén remegõ lábakkal támolyog a sor végén. Lehet ezt nem szeretni, én sokat adnék, hogy újra ott lehessek. Kemény, férfias játék.
A Bacchettával voltam, de rajta hagytam az 1,5-ös, 5 baros Maxxis-okat. A Tom Slickekkel tovább bírtam volna...
#4298
Írta 2011. március 13. - 16:11

Ott voltam a penny parkolóban, a túloldalról még kinézett egy országútis figura, de mire leesett a tantusz hogy a másik parkolóban is szét kellene néznem nem volt ott senki. Ezek szerint a cba (vagy mi van a túloldalon) parkoló volt a gyûlési pont. Nem baj, legalább én is mentem egy karikát, meg megtaláltam a legrövidebb utat Nagytarcsa és Pécel között (igaz némi földút is volt benne). Az emelkedõn szerintem én még hamarabb leszakadtam volna a jó kis 20 kiló körüli bringával.Hú, megérkeztem. Elindultunk Pécelrõl, Isaszegig szépen gurulgattam az outisokkal. Isaszegen utolért bennünket egy fürge csapat, és a cimborák az emelkedõkön elkezdtek izmozni. Leszakadtam mint a sliccgomb... Egyedül mentem egy 90-es karikát, 30-as átlag lett a vége.
Jó volt, bánhatod Beni!
#4299
Írta 2011. március 13. - 15:41

#4300
Írta 2011. március 13. - 15:35
