Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#3441
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
csemegézzetek!

#3442
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts

Szeretnék egyszer százzal menni bicajjal. A Bacchetta talán alkalmas lenne erre, ha lenne egy bazi nagy tányérja. 84-gyel már mentem, onnan már nincs messze a 100 km/h.


Pedig kerestelek is szombaton a Hungaroringen. Nekem 45 volt a csúcsom, de a 3 kerekün nem, hogy gyorsabb lennék, de a tavalyi átlagomat sem érem el. Pedig útközben 1 montis elismerte, hogy 2 kerekü rekussal nem tudta tartani az iramot.

#3443
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

megint alakult a recugbens, sot megkockaztatom, hogy a vaz elnyerte vegleges formajat

És már mióta mondjuk? Kis kerülõkkel, de csak megérkeztél. A homlokcsõ szögét már megszoktad, tehát már csak a kellõ kormányszög kitérés biztosítása van hátra. Természetesen alsó kormánnyal.

Az Arad Marathon helyett ajánlanék egy másik túrát.
Tekerjünk le a Tisza Tóra! Campingezõs, sátrazós, sörözõs túrára gondolok. Egy-egy nap az út és egy ott. Ez Pesttõl 200-nál kevesebb, Debrecentõl kb. 70 kili. Összehozunk egy országos találkozót.

#3444
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 posts
Lesz valaki Arad maratonon?
Én vasárnap letekerek Battonyára és onnan vissza a maraton útvonalán.
:) csóró vok nincs pénzem leutazni,inkább tekerek:)

Python!

Aradról a rajt 9-tõl van.Ez román vagy magyar idõ szerint értendõ?

#3445
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Nagy tányér + kis lánckerék + Alfine kombóval lehetne csinálni mondjuk 1:10 áttételt...


Közben elõkerültél...
A Sram DD-t a 20"-as kerékhez találták ki. Van ott már áttétel egy 700-as kerék esetén. Az ellenállása a kevesebb alkatrész miatt kisebb. A sort úgy állítod össze hozzá ahogy akarod és valószínûleg még súlyban is jobb! Akkor miért is?
Eggyezzünk meg abban, hogy egy olajban fürdõ 11-es Alfi, kombinálva egy átdobóval már valóban jobb lehet egy Sram DD-nél!

#3446
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

Nekem nincsenek ilyen igényeim. Én inkább még egyszer szeretnék 1500 méterrõl ejtõernyõvel repülõgépbõl ugrani. Már egyszer tavalyelõtt is szerettem volna, csak akkor is nagyon fostam.


ne fosál békevan :D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#3447
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts

Szeretnék egyszer százzal menni bicajjal. A Bacchetta talán alkalmas lenne erre, ha lenne egy bazi nagy tányérja. 84-gyel már mentem, onnan már nincs messze a 100 km/h.

Nekem nincsenek ilyen igényeim. Én inkább még egyszer szeretnék 1500 méterrõl ejtõernyõvel repülõgépbõl ugrani. Már egyszer tavalyelõtt is szerettem volna, csak akkor is nagyon fostam.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#3448
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Papa meg sehol...
Egyébként, hogy az ÜVEGTIGRISbõl idézzek: " nekem ne, én is ebbõl " Ha valahol sikerül egy Alfi 8-ast szerezni, akkor én is lecserélem a Nexust. (pedig csak pár tûgörgõben különböznek)

Egy felsõkategóriás láncváltó minden paraméterében veri az Alfit. Állóhelyzetben viszont nem vált. Mint tudod, én agyváltót (is) használok. Papa meg a grammániás hozzáállásával pont az elveit hazudtolja meg az (bármilyen) agyváltóval. Lehet, hogy öregszik?

Akkor most az Arad Marathonról: egy autó és két kerékpár szállító van, öt kerékpárra és öt fõre. Az elõzmények felsorolása helyett a végeredmény, hogy máskor máshova és csak kerékpáron. Egyénileg természetesen bárki...

#3449
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

No de a lelkesedésed a Dualfine irányában nem világos.


Nagy tányér + kis lánckerék + Alfine kombóval lehetne csinálni mondjuk 1:10 áttételt...
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3450
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts
Majd elfelejtem mikozben mar megint Pythonnak magyarazkodom a bunos dualfine miatt ;), hogy megint alakult a recugbens, sot megkockaztatom, hogy a vaz elnyerte vegleges formajat: Begörbült. Végleg. - Rekumbens - CsináldMagam
A 35x1-es csovembol meg maradt boven, szoljon akinek kell belole!

#3451
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

Nem használtam, nem próbáltam, nincs tapasztalatom, ez a te "találmányod".
A "DD-vel szemben" mondatrész viszont azt sugalja, hogy neked kellõ tapasztalatod van a SRAM-ról. Nekem nem volt gondom vele...
Akkorák az ugrások a fokozatok között, hogy ha a lánc a sor alján volt (9) is símán el tudtam indulni, visszakapcsolva az agyváltót az elsõbe.
Nekem pont az tetszett a DD-ben, hogy adta a láncváltó sportosságát és az agyváltó kényelmét. A Dualfine az agyváltó kényelmét adhatja és pont. Gyakorlatilag ugyan az mint amit én is használok, csak én a hajtómûnél váltok. Próbálok visszaemlékezni, hogy volt-e olyan eset, amikor automatikusan nem ütközésig az elsõ fokozatba csavartam volna a váltót megállás után... Azt hiszem nem! Tehát a DD-nek az agyváltóval szemben sok hátránya (és ugyan annyi elõnye) van, de ez nem az.
Ha egy sportos gépet építenék, akkor elsõsorban láncváltót használnék, majd DD-t és végül agyváltót. Ha a komfort vagy túra a cél, akkor a sorrend fordított. Továbbra sem értem a Papa lelkesedését!?

... és igen, elsõkerékhajtás esetén lehetnek problémák a láncvonallal...


Nekem nem hianyzik a lancvalto miota megvan az Alfi. Olyannyira, h eszem agaban sincs lancvaltot hasznalni, mivel az agyvalto gyorsabban valt, tudom terheles alatt is valtani ezaltal folyamatosan tekerni, sosem valt melle, allo helyzetben is mukodik, szoval szamomra csupa elony. Ezeket mind nem szerettem a lancvaltoban (bar sosem volt belole magas kategoriasom), igy ugy gondolom a DDben sem szeretnem. Az attetel viszont hianyzott, kellett egy szorzo, ezt athidalta a dualfine megoldas, az en szememben elegansan. Nekem maximalisan bevalt, nagyon szeretem. Ennyi, se tobb se kevesebb, szabad szeretni utalni es kritizalni ;)

#3452
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Én már többször mentem 100 fölött keróval…
Sõt. Volt úgy, hogy Lompi is mellettem ült :) a kocsiban.

No de a lelkesedésed a Dualfine irányában nem világos. A sebességhajhász hozzáállásod igen.

#3453
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Továbbra sem értem a Papa lelkesedését!?


Szeretnék egyszer százzal menni bicajjal. A Bacchetta talán alkalmas lenne erre, ha lenne egy bazi nagy tányérja. 84-gyel már mentem, onnan már nincs messze a 100 km/h.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3454
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

A dualfine elonye - nekem legalabbis- a DDvel szemben, hogy alapvetoen az ember az agyvaltot hasznalhatja annak minden kenyelmevel, a lancvaltoval csak nagyon ritkan kel bajlodni, en csak meredek emelkedonel valtok a nagyobb fogaskerekre, legtobbszor eleg az agy 8 sebije.

Nem használtam, nem próbáltam, nincs tapasztalatom, ez a te "találmányod".
A "DD-vel szemben" mondatrész viszont azt sugalja, hogy neked kellõ tapasztalatod van a SRAM-ról. Nekem nem volt gondom vele...
Akkorák az ugrások a fokozatok között, hogy ha a lánc a sor alján volt (9) is símán el tudtam indulni, visszakapcsolva az agyváltót az elsõbe.
Nekem pont az tetszett a DD-ben, hogy adta a láncváltó sportosságát és az agyváltó kényelmét. A Dualfine az agyváltó kényelmét adhatja és pont. Gyakorlatilag ugyan az mint amit én is használok, csak én a hajtómûnél váltok. Próbálok visszaemlékezni, hogy volt-e olyan eset, amikor automatikusan nem ütközésig az elsõ fokozatba csavartam volna a váltót megállás után... Azt hiszem nem! Tehát a DD-nek az agyváltóval szemben sok hátránya (és ugyan annyi elõnye) van, de ez nem az.
Ha egy sportos gépet építenék, akkor elsõsorban láncváltót használnék, majd DD-t és végül agyváltót. Ha a komfort vagy túra a cél, akkor a sorrend fordított. Továbbra sem értem a Papa lelkesedését!?

... és igen, elsõkerékhajtás esetén lehetnek problémák a láncvonallal...

#3455
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Egy héttel tolódik a bécsi programmom, szabad a hétvégém! :)

A szorosan vett hétvégém nekem is szabad. Péntekre már beesett valami ami miatt Aradra sem tudnék menni sajna.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#3456
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Én a 38-52-nél már a második átdobót nyövöm.


Én még életemben egyetlen átdobót se tettem tönkre. Terhelés alatt soha nem váltok az elsõvel.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3457
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Szerinted megbírkózna az átdobód a 24-39(42)-57 tányérokkal?


Még hosszabb toldás kellene az elsõ átdobó aljába, és akkor elvinné. Viszont hátul valószínûleg csak a három legkisebb lánckereket tudnám használni a nagy-nagytányérral.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3458
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

Lompinál van egy használaton kívüli 62-es, ha esetleg valaki tesztelné! Az átdobó ilyen fogszámnál meg problémás. A Motyoo által kreált dualfine meg erre adna megoldást. Ez ugyan az mint a Sram DD, csak abban az agyban van három és a soron 7-9. A Motyoo által használt Alfine pedig ötvözve van még két lánckerékkel. Mindkét rendszernél csak egy tányér van a hajtómûvön és mindkettõnél kell a kanál a sorhoz.
DD-t használtam, az jó! Az Alfine is jó. A Dualfinet csak Motyoo használta, így arról nyilatkozni nem tudok. Papa valamiért ez utóbbival szimpatizál!? Lehet, hogy könnyebb? (3-as agyváltó + kanál + 9sor - § - 8-as Alfine + kanál + 2sor) vagy csak nem szereti a Srammot.

Az általános tapasztalat, hogy 560% körüli átfogás már elegendõ mindenre. Ezt jelenleg agyváltóból csak a Rohloff tudja. A dual megoldások -Shimi INTEGO - SRAM DualDrive vagy Motyoo Dualfine-ja láncváltóval együtt szintén.

Tapasztalatom szerint, a Sram DD három fokozata elegendõ az elinduláshoz, bármely láncáttételnél. Ha több az agyban a fokozat, akkor pontosabban lehet a megfelelõ fokozatot belõni.

A dualfine elonye - nekem legalabbis- a DDvel szemben, hogy alapvetoen az ember az agyvaltot hasznalhatja annak minden kenyelmevel, a lancvaltoval csak nagyon ritkan kel bajlodni, en csak meredek emelkedonel valtok a nagyobb fogaskerekre, legtobbszor eleg az agy 8 sebije.

#3459
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Az AM-Bringánál 20eFt körüli áron kapható 57-es nagytányér.

Szerinted megbírkózna az átdobód a 24-39(42)-57 tányérokkal? Technikailag járható?


Lompinál van egy használaton kívüli 62-es, ha esetleg valaki tesztelné! Az átdobó ilyen fogszámnál meg problémás. A Motyoo által kreált dualfine meg erre adna megoldást. Ez ugyan az mint a Sram DD, csak abban az agyban van három és a soron 7-9. A Motyoo által használt Alfine pedig ötvözve van még két lánckerékkel. Mindkét rendszernél csak egy tányér van a hajtómûvön és mindkettõnél kell a kanál a sorhoz.
DD-t használtam, az jó! Az Alfine is jó. A Dualfinet csak Motyoo használta, így arról nyilatkozni nem tudok. Papa valamiért ez utóbbival szimpatizál!? Lehet, hogy könnyebb? (3-as agyváltó + kanál + 9sor - § - 8-as Alfine + kanál + 2sor) vagy csak nem szereti a Srammot.

Az általános tapasztalat, hogy 560% körüli átfogás már elegendõ mindenre. Ezt jelenleg agyváltóból csak a Rohloff tudja. A dual megoldások -Shimi INTEGO - SRAM DualDrive vagy Motyoo Dualfine-ja láncváltóval együtt szintén.

Tapasztalatom szerint, a Sram DD három fokozata elegendõ az elinduláshoz, bármely láncáttételnél. Ha több az agyban a fokozat, akkor pontosabban lehet a megfelelõ fokozatot belõni.

#3460
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts

Zétának külön gratula a teljesítményéért. Az ember szeretne tisztába jönni a korlátaival és ezzel én is így vagyok. Jó a blogod, mindig szívesen olvaslak. Igaz 500km-em még nem volt rekuval csak 333 a másikkal, na, a hogy is hívják biciklivel, most nem jut eszembe a neve:D


Köszönöm szépen Neked és mindenkinek a gratulációkat, jól esik, pedig nem ezért csináltam. Az egész rekuzásban azt látom a legjobbnak, hogy mindenki mást talál meg benne. Én továbbra is a hosszútávú túrázást tartom a fõ csapásiránynak egyedül vagy néhány társsal, ez a teljesítmény próba csak egy kitérõ volt, versenyezni pedig továbbra sem óhajtok. Mindenesetre ennek a 24 órának tudatában már nem tartok nagyon a napi 150-200 km-es távoktól. Örülök, hogy néhányan olvassátok a blogot is, ami nem kifejezetten csak a bringázásról szól.
Azt azért elmondanám, hogy még mindig zsibbadnak a lábujjaim. :)