Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#3441
Írta 2011. május 16. - 20:17

#3442
Írta 2011. május 16. - 19:43

Szeretnék egyszer százzal menni bicajjal. A Bacchetta talán alkalmas lenne erre, ha lenne egy bazi nagy tányérja. 84-gyel már mentem, onnan már nincs messze a 100 km/h.
Pedig kerestelek is szombaton a Hungaroringen. Nekem 45 volt a csúcsom, de a 3 kerekün nem, hogy gyorsabb lennék, de a tavalyi átlagomat sem érem el. Pedig útközben 1 montis elismerte, hogy 2 kerekü rekussal nem tudta tartani az iramot.
#3443
Írta 2011. május 16. - 19:38

És már mióta mondjuk? Kis kerülõkkel, de csak megérkeztél. A homlokcsõ szögét már megszoktad, tehát már csak a kellõ kormányszög kitérés biztosítása van hátra. Természetesen alsó kormánnyal.megint alakult a recugbens, sot megkockaztatom, hogy a vaz elnyerte vegleges formajat
Az Arad Marathon helyett ajánlanék egy másik túrát.
Tekerjünk le a Tisza Tóra! Campingezõs, sátrazós, sörözõs túrára gondolok. Egy-egy nap az út és egy ott. Ez Pesttõl 200-nál kevesebb, Debrecentõl kb. 70 kili. Összehozunk egy országos találkozót.
#3444
Írta 2011. május 16. - 19:32

Én vasárnap letekerek Battonyára és onnan vissza a maraton útvonalán.

Python!
Aradról a rajt 9-tõl van.Ez román vagy magyar idõ szerint értendõ?
#3445
Írta 2011. május 16. - 18:11

Nagy tányér + kis lánckerék + Alfine kombóval lehetne csinálni mondjuk 1:10 áttételt...
Közben elõkerültél...
A Sram DD-t a 20"-as kerékhez találták ki. Van ott már áttétel egy 700-as kerék esetén. Az ellenállása a kevesebb alkatrész miatt kisebb. A sort úgy állítod össze hozzá ahogy akarod és valószínûleg még súlyban is jobb! Akkor miért is?
Eggyezzünk meg abban, hogy egy olajban fürdõ 11-es Alfi, kombinálva egy átdobóval már valóban jobb lehet egy Sram DD-nél!
#3446
Írta 2011. május 16. - 18:08

Nekem nincsenek ilyen igényeim. Én inkább még egyszer szeretnék 1500 méterrõl ejtõernyõvel repülõgépbõl ugrani. Már egyszer tavalyelõtt is szerettem volna, csak akkor is nagyon fostam.
ne fosál békevan

#3447
Írta 2011. május 16. - 18:02

Nekem nincsenek ilyen igényeim. Én inkább még egyszer szeretnék 1500 méterrõl ejtõernyõvel repülõgépbõl ugrani. Már egyszer tavalyelõtt is szerettem volna, csak akkor is nagyon fostam.Szeretnék egyszer százzal menni bicajjal. A Bacchetta talán alkalmas lenne erre, ha lenne egy bazi nagy tányérja. 84-gyel már mentem, onnan már nincs messze a 100 km/h.
#3448
Írta 2011. május 16. - 18:00

Egyébként, hogy az ÜVEGTIGRISbõl idézzek: " nekem ne, én is ebbõl " Ha valahol sikerül egy Alfi 8-ast szerezni, akkor én is lecserélem a Nexust. (pedig csak pár tûgörgõben különböznek)
Egy felsõkategóriás láncváltó minden paraméterében veri az Alfit. Állóhelyzetben viszont nem vált. Mint tudod, én agyváltót (is) használok. Papa meg a grammániás hozzáállásával pont az elveit hazudtolja meg az (bármilyen) agyváltóval. Lehet, hogy öregszik?
Akkor most az Arad Marathonról: egy autó és két kerékpár szállító van, öt kerékpárra és öt fõre. Az elõzmények felsorolása helyett a végeredmény, hogy máskor máshova és csak kerékpáron. Egyénileg természetesen bárki...
#3449
Írta 2011. május 16. - 17:48

No de a lelkesedésed a Dualfine irányában nem világos.
Nagy tányér + kis lánckerék + Alfine kombóval lehetne csinálni mondjuk 1:10 áttételt...
#3450
Írta 2011. május 16. - 16:31


A 35x1-es csovembol meg maradt boven, szoljon akinek kell belole!
#3451
Írta 2011. május 16. - 16:20

Nem használtam, nem próbáltam, nincs tapasztalatom, ez a te "találmányod".
A "DD-vel szemben" mondatrész viszont azt sugalja, hogy neked kellõ tapasztalatod van a SRAM-ról. Nekem nem volt gondom vele...
Akkorák az ugrások a fokozatok között, hogy ha a lánc a sor alján volt (9) is símán el tudtam indulni, visszakapcsolva az agyváltót az elsõbe.
Nekem pont az tetszett a DD-ben, hogy adta a láncváltó sportosságát és az agyváltó kényelmét. A Dualfine az agyváltó kényelmét adhatja és pont. Gyakorlatilag ugyan az mint amit én is használok, csak én a hajtómûnél váltok. Próbálok visszaemlékezni, hogy volt-e olyan eset, amikor automatikusan nem ütközésig az elsõ fokozatba csavartam volna a váltót megállás után... Azt hiszem nem! Tehát a DD-nek az agyváltóval szemben sok hátránya (és ugyan annyi elõnye) van, de ez nem az.
Ha egy sportos gépet építenék, akkor elsõsorban láncváltót használnék, majd DD-t és végül agyváltót. Ha a komfort vagy túra a cél, akkor a sorrend fordított. Továbbra sem értem a Papa lelkesedését!?
... és igen, elsõkerékhajtás esetén lehetnek problémák a láncvonallal...
Nekem nem hianyzik a lancvalto miota megvan az Alfi. Olyannyira, h eszem agaban sincs lancvaltot hasznalni, mivel az agyvalto gyorsabban valt, tudom terheles alatt is valtani ezaltal folyamatosan tekerni, sosem valt melle, allo helyzetben is mukodik, szoval szamomra csupa elony. Ezeket mind nem szerettem a lancvaltoban (bar sosem volt belole magas kategoriasom), igy ugy gondolom a DDben sem szeretnem. Az attetel viszont hianyzott, kellett egy szorzo, ezt athidalta a dualfine megoldas, az en szememben elegansan. Nekem maximalisan bevalt, nagyon szeretem. Ennyi, se tobb se kevesebb, szabad szeretni utalni es kritizalni

#3452
Írta 2011. május 16. - 14:29

Sõt. Volt úgy, hogy Lompi is mellettem ült

No de a lelkesedésed a Dualfine irányában nem világos. A sebességhajhász hozzáállásod igen.
#3453
Írta 2011. május 16. - 14:17

Továbbra sem értem a Papa lelkesedését!?
Szeretnék egyszer százzal menni bicajjal. A Bacchetta talán alkalmas lenne erre, ha lenne egy bazi nagy tányérja. 84-gyel már mentem, onnan már nincs messze a 100 km/h.
#3454
Írta 2011. május 16. - 14:01

Nem használtam, nem próbáltam, nincs tapasztalatom, ez a te "találmányod".A dualfine elonye - nekem legalabbis- a DDvel szemben, hogy alapvetoen az ember az agyvaltot hasznalhatja annak minden kenyelmevel, a lancvaltoval csak nagyon ritkan kel bajlodni, en csak meredek emelkedonel valtok a nagyobb fogaskerekre, legtobbszor eleg az agy 8 sebije.
A "DD-vel szemben" mondatrész viszont azt sugalja, hogy neked kellõ tapasztalatod van a SRAM-ról. Nekem nem volt gondom vele...
Akkorák az ugrások a fokozatok között, hogy ha a lánc a sor alján volt (9) is símán el tudtam indulni, visszakapcsolva az agyváltót az elsõbe.
Nekem pont az tetszett a DD-ben, hogy adta a láncváltó sportosságát és az agyváltó kényelmét. A Dualfine az agyváltó kényelmét adhatja és pont. Gyakorlatilag ugyan az mint amit én is használok, csak én a hajtómûnél váltok. Próbálok visszaemlékezni, hogy volt-e olyan eset, amikor automatikusan nem ütközésig az elsõ fokozatba csavartam volna a váltót megállás után... Azt hiszem nem! Tehát a DD-nek az agyváltóval szemben sok hátránya (és ugyan annyi elõnye) van, de ez nem az.
Ha egy sportos gépet építenék, akkor elsõsorban láncváltót használnék, majd DD-t és végül agyváltót. Ha a komfort vagy túra a cél, akkor a sorrend fordított. Továbbra sem értem a Papa lelkesedését!?
... és igen, elsõkerékhajtás esetén lehetnek problémák a láncvonallal...
#3455
Írta 2011. május 16. - 13:17

A szorosan vett hétvégém nekem is szabad. Péntekre már beesett valami ami miatt Aradra sem tudnék menni sajna.Egy héttel tolódik a bécsi programmom, szabad a hétvégém!
#3456
Írta 2011. május 16. - 13:01

Én a 38-52-nél már a második átdobót nyövöm.
Én még életemben egyetlen átdobót se tettem tönkre. Terhelés alatt soha nem váltok az elsõvel.
#3457
Írta 2011. május 16. - 13:00

Szerinted megbírkózna az átdobód a 24-39(42)-57 tányérokkal?
Még hosszabb toldás kellene az elsõ átdobó aljába, és akkor elvinné. Viszont hátul valószínûleg csak a három legkisebb lánckereket tudnám használni a nagy-nagytányérral.
#3458
Írta 2011. május 16. - 12:56

A dualfine elonye - nekem legalabbis- a DDvel szemben, hogy alapvetoen az ember az agyvaltot hasznalhatja annak minden kenyelmevel, a lancvaltoval csak nagyon ritkan kel bajlodni, en csak meredek emelkedonel valtok a nagyobb fogaskerekre, legtobbszor eleg az agy 8 sebije.Lompinál van egy használaton kívüli 62-es, ha esetleg valaki tesztelné! Az átdobó ilyen fogszámnál meg problémás. A Motyoo által kreált dualfine meg erre adna megoldást. Ez ugyan az mint a Sram DD, csak abban az agyban van három és a soron 7-9. A Motyoo által használt Alfine pedig ötvözve van még két lánckerékkel. Mindkét rendszernél csak egy tányér van a hajtómûvön és mindkettõnél kell a kanál a sorhoz.
DD-t használtam, az jó! Az Alfine is jó. A Dualfinet csak Motyoo használta, így arról nyilatkozni nem tudok. Papa valamiért ez utóbbival szimpatizál!? Lehet, hogy könnyebb? (3-as agyváltó + kanál + 9sor - § - 8-as Alfine + kanál + 2sor) vagy csak nem szereti a Srammot.
Az általános tapasztalat, hogy 560% körüli átfogás már elegendõ mindenre. Ezt jelenleg agyváltóból csak a Rohloff tudja. A dual megoldások -Shimi INTEGO - SRAM DualDrive vagy Motyoo Dualfine-ja láncváltóval együtt szintén.
Tapasztalatom szerint, a Sram DD három fokozata elegendõ az elinduláshoz, bármely láncáttételnél. Ha több az agyban a fokozat, akkor pontosabban lehet a megfelelõ fokozatot belõni.
#3459
Írta 2011. május 16. - 11:19

Az AM-Bringánál 20eFt körüli áron kapható 57-es nagytányér.
Szerinted megbírkózna az átdobód a 24-39(42)-57 tányérokkal? Technikailag járható?
Lompinál van egy használaton kívüli 62-es, ha esetleg valaki tesztelné! Az átdobó ilyen fogszámnál meg problémás. A Motyoo által kreált dualfine meg erre adna megoldást. Ez ugyan az mint a Sram DD, csak abban az agyban van három és a soron 7-9. A Motyoo által használt Alfine pedig ötvözve van még két lánckerékkel. Mindkét rendszernél csak egy tányér van a hajtómûvön és mindkettõnél kell a kanál a sorhoz.
DD-t használtam, az jó! Az Alfine is jó. A Dualfinet csak Motyoo használta, így arról nyilatkozni nem tudok. Papa valamiért ez utóbbival szimpatizál!? Lehet, hogy könnyebb? (3-as agyváltó + kanál + 9sor - § - 8-as Alfine + kanál + 2sor) vagy csak nem szereti a Srammot.
Az általános tapasztalat, hogy 560% körüli átfogás már elegendõ mindenre. Ezt jelenleg agyváltóból csak a Rohloff tudja. A dual megoldások -Shimi INTEGO - SRAM DualDrive vagy Motyoo Dualfine-ja láncváltóval együtt szintén.
Tapasztalatom szerint, a Sram DD három fokozata elegendõ az elinduláshoz, bármely láncáttételnél. Ha több az agyban a fokozat, akkor pontosabban lehet a megfelelõ fokozatot belõni.
#3460
Írta 2011. május 16. - 10:46

Zétának külön gratula a teljesítményéért. Az ember szeretne tisztába jönni a korlátaival és ezzel én is így vagyok. Jó a blogod, mindig szívesen olvaslak. Igaz 500km-em még nem volt rekuval csak 333 a másikkal, na, a hogy is hívják biciklivel, most nem jut eszembe a neve:D
Köszönöm szépen Neked és mindenkinek a gratulációkat, jól esik, pedig nem ezért csináltam. Az egész rekuzásban azt látom a legjobbnak, hogy mindenki mást talál meg benne. Én továbbra is a hosszútávú túrázást tartom a fõ csapásiránynak egyedül vagy néhány társsal, ez a teljesítmény próba csak egy kitérõ volt, versenyezni pedig továbbra sem óhajtok. Mindenesetre ennek a 24 órának tudatában már nem tartok nagyon a napi 150-200 km-es távoktól. Örülök, hogy néhányan olvassátok a blogot is, ami nem kifejezetten csak a bringázásról szól.
Azt azért elmondanám, hogy még mindig zsibbadnak a lábujjaim.
