A gyártó (Sapim v. DT) adatai szerint a húzott küllők szakítószilárdsága nem rosszabb a nem húzottakénál. Sőt, a legalapabb verziónál talán jobb is...
küllõnél nem, mert nem csak a küllõ irányába, hanem csavaró irányban is jönnek az ütések. ezért a középen vékonyított küllõ rugalmasabb lesz, ami talán erõsebb.. vagy inkább késöbb törik ki.
valaki, aki érti a fizikáját világosítson fel mán minket, hogy frankó dolog-e ez a küllõ vékonyítás
Mer' nekem azt tanították statikából, hogy ha egy rudat terhelek, akkor a közepén fog a legnagyobb hajlító nyomaték hatni, pont ott, ahol vékonyabb a küllõ, mint a két végén, ezért ott törik. A kérdés már csak az, hogy le lehet-e egyszerûsíteni ennyire a küllõre ható erõket, vagy ez "kicsit" bonyolultabb.
Bar en kezdo vagyok, szal majd masok megmodnjak a frankot, de sztem nem, mert ugye a kullo vege ugyanugy 2mm es ugyis ott fog torni/szakadni. szerintem.
oda fogom vinni (bevallom titkon, én is rájuk gondtolam, hallottam már jót róluk + pár rosszat is, de ez inkább olyan kedves kis csípkelõdés: kicsit háború buzik!)
király. akkor fekete küllõanyáim lesznek! juhé!
amúgy pedig van 2-1.5-2-es DT. Nella-ban 100Ft/db
feltéve, hogy van a "méretedben"
20 és 40 ft/db között láttam eddig.
igen, nehezebb centírozni, mert ha megszorul, akkor könnyen elnyalja a küllõkulcs, de aki profi, az meg tudja csinálni.
cserébe lehet szép szinesre eloxálva is venni, pölö feketét, sárgát, pirosat, stb..
edit: Luongo Kerékpárszerviz, Bp. XIII ker. Raoul Wallenberg utca 1.
van 2-1.5-2-es dt? én azt hiszem csak ritchey van belõle, meg sapim. de jön lóri, és megmondja
hátra mehet a 2-1.8-2 ha v-fékes.
alu küllõanyával még lehet súlyt spórolni, ha nem akarsz vékonyabb küllõket.
A garancia nem érdekel, mert így se, úgy se lehet érvényesíteni. Én még embert nem láttam, aki érvényesíteni tudta a garit a kerékpár "iparban" !
(kivéve a benfenteseket!! )
Elég erõs az Am.Class. agy, attól nem félek.
Inkább a súlyom és a küllövastagság dillemma izgat.
Oké, elõre mehet a 2-1.5-2 es küllõ, gondolom DT, hátra 2mm vagy 2-1.8-2 ??
tárcsa mellé nem ajánlott a radiális fûzés, szétcsavarja a kerekedet.
v-fékhez mehet a 2-1.5 küllõ, tárcsához max 2-1.8, bár thommey szerint az se szereti a tárcsafékes használatot
és vannak olyan agyak is, amiket nem lehet radiálisan fûzni (2003-ig összes sh!mano) mert ugy elvész a garancia.