8D
Ehhh, le voltam maradva egy lépéssel, elnézést. Ahogy nézem, itt a soron kívül más (könnyen hozzáférhető) dolog nem forog, szóval passz.
ha megmutizod, milyen agyra, teszek fel!
Viszont azt vettem észre, mióta ezt a topikot olvasgatom, kimaradgatnak az edzések, szóval lehet le kéne iratkoznom?
mgy módosította - 2020. január 09. - 11:14
Igen, ezek a megoldások messze vannak a tökéletestől.
Több mint egy éve van egy második Elite görgőnk is, amit most párom használ, ez egy Elite Kura. Abban beépített Watt-mérő található és mértem 1-2x együtt a régi Power2Max Type S mérőmmel, nagyon pontos. Persze nem is a ~300-400 EUR volt, ez már a 600-650+ kategória egyből.
Én jól elvagyok a régi TurboMuin görgővel, mert szerencsére nekem ott a Power2Max NGeco spider a bringán, halálpontosan mér. Sőt, most a bal hajtókarom egy 3rd generation Stages L, egy elmélet igazolásához (vagy cáfolásához - majd kiderül) egyszerre 2 power metert is használok.
A Kura is halk annyira, mint a turbo muin?
ezt nem értem, miért nem dobsz fel egy húszdolláros szenzort a hátsó agyra?
ha megmutizod, milyen agyra, teszek fel!
ezt nem értem, miért nem dobsz fel egy húszdolláros szenzort a hátsó agyra?
https://www.aliexpre...3007791927.html
...
valahol zavar, hogy 0.0 km-t tekerek 2 óra görgőzéssel.
Igen, ezek a megoldások messze vannak a tökéletestől.
Több mint egy éve van egy második Elite görgőnk is, amit most párom használ, ez egy Elite Kura. Abban beépített Watt-mérő található és mértem 1-2x együtt a régi Power2Max Type S mérőmmel, nagyon pontos. Persze nem is a ~300-400 EUR volt, ez már a 600-650+ kategória egyből.
Én jól elvagyok a régi TurboMuin görgővel, mert szerencsére nekem ott a Power2Max NGeco spider a bringán, halálpontosan mér. Sőt, most a bal hajtókarom egy 3rd generation Stages L, egy elmélet igazolásához (vagy cáfolásához - majd kiderül) egyszerre 2 power metert is használok.
Elite Qubo Fluiddal hasznaltam Misuro B+ szenzort, de nekem mindig kevesnek tunt, ami wattot kiszamolt a zwift. Legalabbis amiatt, mer nem nagyon tudtam tartani senkinek sem a sebesseget, szinte mindenki joval nagyobb wattokat produkalt. Nagy ertelme nincs, szoval inkabb csak a relativ sajat sebessegem, wattjaimat neztem, annal meg nem voltak olyan nagy elteresek. Meg tok mindegy is volt.Amennyire tudom, a Misuro B+ szenzor a lendkerék forgási sebességét érzékeli. Igen, ez kábé egy saccoló elektronika, kis túlzással egy randomszám-generátor. Például, ha lazább belül a szíj feszessége a gyárinál vagy éppen feszesebb, egyből 20-30 Watt eltérést mér. A legritkább esetben pontos.
Azok számára viszont tökéletes, akik egy csendes görgőt szeretnének. Pláne, ha pedálba vagy hajtóműbe épített erőmérőjük van már. Nálam szintén ez a szitu, így bőven elég egy TurboMuin, az összes Watt-alapú résztávomat szépen végre tudom hajtani vele.
O, ez a kicsit erdekes kiallva tekeresnel, hogy csak a sajat sulyod nyomja ra a kereket a gorgore, mert konnyen megcsuszhat a kerek, de ulve nem volt ilyen gondom, meg nem is bohockodtam kiallva.Elite manufactures quality fluid trainers and this is no exception. Press-on-force cannot be adjusted and varies with your own weight, so watts may have a slight offset. It's a comfortable trainer as there is no "locked triangle" - it is the rider's weight that presses the tire onto the roller."
blash módosította - 2020. január 08. - 04:13
Így van, hiába a Misuro B+, sebesség-adatod nem lesz, nem tudja. Enyém (TurboMuin) például az alap, nincsen benne a Misuro, de a sebesség- és távolságmérést pont annyira tudja, mint Misuro B+ -szal. Így: https://www.strava.c...ties/2984359206
Ez pedig egy Misuro B+ "Watt-mérés", egy jóbarát tekerése: https://www.strava.c...ties/2973870567
Hackelésről hallottam már, amit Mgy is írt, hogy lehetséges valahogy, de nem néztem utána. Ha utána néznél, megoszthatnád viszont, engem is érdekelne, valahol zavar, hogy 0.0 km-t tekerek 2 óra görgőzéssel.
Ha nem akarsz venni külön wattmérőt, akkor egy kombi szenzorral (BT/ANT+ attól függ, milyen a kompid), ha meg van tervben, akkor egy sima különálló sebességszenzorral.
Máshogy nem nagyon.
Az egésszel kapcsolatban az merült még fel bennem, hogy ha az ember nem használja a misuro kiegészítőt, akkor hogyan lesz mondjuk sebesség, adata ezekkel az eszközökkel? Még ha pedálba/hajtóműbe épített wattmérője is van az embernek, amivel a fordulatszám és watt mérés evidens, a sebesség érték hogy kerül ezek mellé?
Amennyire tudom, a Misuro B+ szenzor a lendkerék forgási sebességét érzékeli. Igen, ez kábé egy saccoló elektronika, kis túlzással egy randomszám-generátor. Például, ha lazább belül a szíj feszessége a gyárinál vagy éppen feszesebb, egyből 20-30 Watt eltérést mér. A legritkább esetben pontos.
Azok számára viszont tökéletes, akik egy csendes görgőt szeretnének. Pláne, ha pedálba vagy hajtóműbe épített erőmérőjük van már. Nálam szintén ez a szitu, így bőven elég egy TurboMuin, az összes Watt-alapú résztávomat szépen végre tudom hajtani vele.
Köszi szépen!
Próbáltam utánaolvasni is kicsit, de csupán addig jutok, hogy a turbomuin és a turno esetében számolt értékről van szó, és mint olyan, ebből adódik pontatlanság (finoman fogalmazva). Ezzel együtt azt gondolom, hogy ha konzekvensen mér alá vagy fölé, az viszonyításnak még jó is lehet.
Az egésszel kapcsolatban az merült még fel bennem, hogy ha az ember nem használja a misuro kiegészítőt, akkor hogyan lesz mondjuk sebesség, adata ezekkel az eszközökkel? Még ha pedálba/hajtóműbe épített wattmérője is van az embernek, amivel a fordulatszám és watt mérés evidens, a sebesség érték hogy kerül ezek mellé?
Turbomuin/turno-val ha nem használja az ember a kis kiegészítő ANT+-os kütyüt, akkor hogyan lehet pl sebességet mérni?
Az sem teljesen világos, hogy a kis kiegészítővel együtt használva hogyan lesz sebesség pedálfordulat vagy watt adat? Gondolom, valamiből számolja, de a lendkerék forgásából mindezeket kitalálni azt hogy? Azt nem hiszem, hogy mért adatot továbbítana a gps felé, vagy van valamilyen beépített szenzor ezekhez mégiscsak?
Amennyire tudom, a Misuro B+ szenzor a lendkerék forgási sebességét érzékeli. Igen, ez kábé egy saccoló elektronika, kis túlzással egy randomszám-generátor. Például, ha lazább belül a szíj feszessége a gyárinál vagy éppen feszesebb, egyből 20-30 Watt eltérést mér. A legritkább esetben pontos.
Azok számára viszont tökéletes, akik egy csendes görgőt szeretnének. Pláne, ha pedálba vagy hajtóműbe épített erőmérőjük van már. Nálam szintén ez a szitu, így bőven elég egy TurboMuin, az összes Watt-alapú résztávomat szépen végre tudom hajtani vele.
zscs módosította - 2020. január 07. - 09:47
Turbo muin nem okosgörgő sajnos, egy sima görgő csak. Ha könnyebb fokozatra váltasz, kisebb ellenállást kapsz, ha keményebbre, akkor nagyobb ellenállást. Valószínűleg ezért hirdetik, mert ez nem tudja a Zwiftet és társait.
Az ANT+/BT-s kis kiegészítő, amire azt írják, Wattot mér és sok helyen olvastam, hogy felejtős, nem megbízható és nem pontos. Szóval, ha Zwift és társainak használata a cél, inkább egy rendes okosgörgőben gondolkoznék.
Itt nézz körül: https://www.dcrainma...ions-guide.html
Elite Zumo például, vagy Tacx Flux S. Tacx márkát megbízhatóbbnak írják, lehet, jobban jársz egy olyannal. Elite-ről DC rainmaker is írta, hogy fura dolgokat produkált nála.
Turbomuin/turno-val ha nem használja az ember a kis kiegészítő ANT+-os kütyüt, akkor hogyan lehet pl sebességet mérni?
Az sem teljesen világos, hogy a kis kiegészítővel együtt használva hogyan lesz sebesség pedálfordulat vagy watt adat? Gondolom, valamiből számolja, de a lendkerék forgásából mindezeket kitalálni azt hogy? Azt nem hiszem, hogy mért adatot továbbítana a gps felé, vagy van valamilyen beépített szenzor ezekhez mégiscsak?
..Addig rendben van, hogy ha nagyobb áttételbe kapcsolok, akkor nehezebb lesz hajtani. De ha könnyebb áttételbe, akkor pedig könnyebb?...
igen
Turbo muin nem okosgörgő sajnos, egy sima görgő csak. Ha könnyebb fokozatra váltasz, kisebb ellenállást kapsz, ha keményebbre, akkor nagyobb ellenállást. Valószínűleg ezért hirdetik, mert ez nem tudja a Zwiftet és társait.
Az ANT+/BT-s kis kiegészítő, amire azt írják, Wattot mér és sok helyen olvastam, hogy felejtős, nem megbízható és nem pontos. Szóval, ha Zwift és társainak használata a cél, inkább egy rendes okosgörgőben gondolkoznék.
Itt nézz körül: https://www.dcrainma...ions-guide.html
Elite Zumo például, vagy Tacx Flux S. Tacx márkát megbízhatóbbnak írják, lehet, jobban jársz egy olyannal. Elite-ről DC rainmaker is írta, hogy fura dolgokat produkált nála.
Ha jól gondolom, akkor a turbo muin aktuális változata a Turno. Sokat változott küllemben, de beltartalomban kb. semmit, ahogy nézem, nem is teljesen értem a váltás okát, de ez mindegy is.
Viszont jó értem, hogy itt semmilyen módon nem lehet állítani az ellenállást? Addig rendben van, hogy ha nagyobb áttételbe kapcsolok, akkor nehezebb lesz hajtani. De ha könnyebb áttételbe, akkor pedig könnyebb? Ilyesformán akkor az nem előidézhető vele (ami egyébként a legegyszerűbb mágnesfékes görgővel is megoldható), hogy nagy ellenállás mellett könnyű áttételbe váltva hajt az ember (mint mikor felfelé megy pl egy meredek emelkedőn)?
Turbo muin nem okosgörgő sajnos, egy sima görgő csak. Ha könnyebb fokozatra váltasz, kisebb ellenállást kapsz, ha keményebbre, akkor nagyobb ellenállást. Valószínűleg ezért hirdetik, mert ez nem tudja a Zwiftet és társait.
Az ANT+/BT-s kis kiegészítő, amire azt írják, Wattot mér és sok helyen olvastam, hogy felejtős, nem megbízható és nem pontos. Szóval, ha Zwift és társainak használata a cél, inkább egy rendes okosgörgőben gondolkoznék.
Itt nézz körül: https://www.dcrainma...ions-guide.html
Elite Zumo például, vagy Tacx Flux S. Tacx márkát megbízhatóbbnak írják, lehet, jobban jársz egy olyannal. Elite-ről DC rainmaker is írta, hogy fura dolgokat produkált nála.
Köszönöm, ezen mindenképpen átrágom magam.
A muin egyszerűsége, és csendessége nekem bőven tökéletes, ha megbízható annyira a szerkezet, hogy akár használtban is megvehető legyen.
Alapesetben abból indultam ki, hogy a csendesség a magasabb osztály privilégiuma, ezért nézelődtem az okos megoldások felé. Egyébként, ha tényleg jól működnek ma már ezek, és bejárhatok akármilyen domborzatú előre feltöltött gps útvonalakat, akkor akár többet is költenék a dologra, mert szerintem ez szuper dolog. Az ilyen hálózatban versengés, meg közösségi online játék része nem érdekel, ahhoz már kimegyek rendesen biciklizni Fentiek okán első körben a Tacx Flux S-en ragadt meg pont a szemem, mert az tán pont tudja a fentieket, és amennyire kivehető a videókból, nem is túl hangos. 550 euróért nem is tűnik rossz ajánlatnak, de azért ha van, ami tudja a csendességet és megbízhatóságot 200-ért, akkor inkább váltok én magam sebességet, és kinézek az ablakon közben
Turbo muin nem okosgörgő sajnos, egy sima görgő csak. Ha könnyebb fokozatra váltasz, kisebb ellenállást kapsz, ha keményebbre, akkor nagyobb ellenállást. Valószínűleg ezért hirdetik, mert ez nem tudja a Zwiftet és társait.
Az ANT+/BT-s kis kiegészítő, amire azt írják, Wattot mér és sok helyen olvastam, hogy felejtős, nem megbízható és nem pontos. Szóval, ha Zwift és társainak használata a cél, inkább egy rendes okosgörgőben gondolkoznék.
Itt nézz körül: https://www.dcrainma...ions-guide.html
Elite Zumo például, vagy Tacx Flux S. Tacx márkát megbízhatóbbnak írják, lehet, jobban jársz egy olyannal. Elite-ről DC rainmaker is írta, hogy fura dolgokat produkált nála.
Turbo muinból létezik egy eleve 12x142mm tengelyhez való, de az ritka. A többség 9x130/9x135, ehhez adnak egy spacert a görgőhöz. Nekem is ilyenem van. Csendes. Nagyon csendes. A ventilátorom és a hajtáslánc csörgése gyakorlatilag hangosabb, mint a görgő.
Csendességben az új Wahoo Kickr az etalon és a legújabb Tacx Neo. Csak nem 160-200 EUR, mint egy használt Turbo muin, hanem bőven 1000+ EUR
Tudom, pénz nem számít, de pont láttam az apróban egy Elite Turbo Muint 69-ért, az állítólag csendes (mint a direkt hajtásúak általában), a tengelyszebványokat nem tudom, mennyire ismeri. Értelemszerűen ér megvenni újan is
Szerk: most olvasom, hogy ez csak "egyik irányba" okos, szóval nem vezérelhető... de erre felé kutakodnék.
Köszi szépen! Jó hangzik ez a muin, mennyire megbízható? Az mit jelent, hogy folyadék ellenállású? Karbantartást igényel emiatt valamilyen formában? Valamint a szükséges programmal tud olyat, hogy végigvisz egy előre gps adatból betöltött pályán úgy, hogy legalább az emelkedőknél növeli az ellenállást?
Teljesen jó nekem a használt is, van valami amire figyelni kell vásárláskor, mivel lehet lyukra futni egy ilyennél?
Tudom, pénz nem számít, de pont láttam az apróban egy Elite Turbo Muint 69-ért, az állítólag csendes (mint a direkt hajtásúak általában), a tengelyszebványokat nem tudom, mennyire ismeri. Értelemszerűen ér megvenni újan is
Szerk: most olvasom, hogy ez csak "egyik irányba" okos, szóval nem vezérelhető... de erre felé kutakodnék.
Turbo muinból létezik egy eleve 12x142mm tengelyhez való, de az ritka. A többség 9x130/9x135, ehhez adnak egy spacert a görgőhöz. Nekem is ilyenem van. Csendes. Nagyon csendes. A ventilátorom és a hajtáslánc csörgése gyakorlatilag hangosabb, mint a görgő.
Csendességben az új Wahoo Kickr az etalon és a legújabb Tacx Neo. Csak nem 160-200 EUR, mint egy használt Turbo muin, hanem bőven 1000+ EUR
Tudom, pénz nem számít, de pont láttam az apróban egy Elite Turbo Muint 69-ért, az állítólag csendes (mint a direkt hajtásúak általában), a tengelyszebványokat nem tudom, mennyire ismeri. Értelemszerűen ér megvenni újan is
Szerk: most olvasom, hogy ez csak "egyik irányba" okos, szóval nem vezérelhető... de erre felé kutakodnék.
ZolkoW módosította - 2019. október 18. - 08:52