Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Görgõ vs. szobabicikli

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
898 hozzászólás a témában

#1
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.071 hozzászólás

Ehhh, le voltam maradva egy lépéssel, elnézést. Ahogy nézem, itt a soron kívül más (könnyen hozzáférhető) dolog nem forog, szóval passz. :)

ha megmutizod, milyen agyra, teszek fel! :D

 

Viszont azt vettem észre, mióta ezt a topikot olvasgatom, kimaradgatnak az edzések, szóval lehet le kéne iratkoznom? :D


mgy módosította - 2020. január 09. - 11:14


#2
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Igen, ezek a megoldások messze vannak a tökéletestől.

Több mint egy éve van egy második Elite görgőnk is, amit most párom használ, ez egy Elite Kura. Abban beépített Watt-mérő található és mértem 1-2x együtt a régi Power2Max Type S mérőmmel, nagyon pontos. Persze nem is a ~300-400 EUR volt, ez már a 600-650+ kategória egyből.

 

Én jól elvagyok a régi TurboMuin görgővel, mert szerencsére nekem ott a Power2Max NGeco spider a bringán, halálpontosan mér. Sőt, most a bal hajtókarom egy 3rd generation Stages L, egy elmélet igazolásához (vagy cáfolásához - majd kiderül) egyszerre 2 power metert is használok.

A Kura is halk annyira, mint a turbo muin? 



#3
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 481 hozzászólás
Én csak most ismerkedek a Wahoo Kickr-el (gyártó által felújított 2018 évi verzió). Első és legfontosabb szempont volt az hogy csendes legyen. Nos, az.
Eddig csak ergo módban használtam. Így az elején még nekem könnyebb. Nem kell arra figyelnem, hogy pontosan tartsam a szükséges értéket. Sőt az 1x11 miatt van hogy nem adta ki pont egy adott áttétel a megfelelő fordulatot. Most az egysebességest fogom rátenni.
Szerencsére volt egy akció, amiben még jobb áron volt megvehető.
Jó lesz ez. Van rá két év garancia.

#4
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

ezt nem értem, miért nem dobsz fel egy húszdolláros szenzort a hátsó agyra?

https://www.aliexpre...3007791927.html

ha megmutizod, milyen agyra, teszek fel! :D

Elite-Muin-Direktantrieb-rennrad.jpg


  • blash kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#5
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.071 hozzászólás

ezt nem értem, miért nem dobsz fel egy húszdolláros szenzort a hátsó agyra?

https://www.aliexpre...3007791927.html

...

valahol zavar, hogy 0.0 km-t tekerek 2 óra görgőzéssel. :)

 



#6
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Igen, ezek a megoldások messze vannak a tökéletestől.

Több mint egy éve van egy második Elite görgőnk is, amit most párom használ, ez egy Elite Kura. Abban beépített Watt-mérő található és mértem 1-2x együtt a régi Power2Max Type S mérőmmel, nagyon pontos. Persze nem is a ~300-400 EUR volt, ez már a 600-650+ kategória egyből.

 

Én jól elvagyok a régi TurboMuin görgővel, mert szerencsére nekem ott a Power2Max NGeco spider a bringán, halálpontosan mér. Sőt, most a bal hajtókarom egy 3rd generation Stages L, egy elmélet igazolásához (vagy cáfolásához - majd kiderül) egyszerre 2 power metert is használok.


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#7
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 692 hozzászólás

Amennyire tudom, a Misuro B+ szenzor a lendkerék forgási sebességét érzékeli. Igen, ez kábé egy saccoló elektronika, kis túlzással egy randomszám-generátor. Például, ha lazább belül a szíj feszessége a gyárinál vagy éppen feszesebb, egyből 20-30 Watt eltérést mér. A legritkább esetben pontos.

Azok számára viszont tökéletes, akik egy csendes görgőt szeretnének. Pláne, ha pedálba vagy hajtóműbe épített erőmérőjük van már. Nálam szintén ez a szitu, így bőven elég egy TurboMuin, az összes Watt-alapú résztávomat szépen végre tudom hajtani vele.

Elite Qubo Fluiddal hasznaltam Misuro B+ szenzort, de nekem mindig kevesnek tunt, ami wattot kiszamolt a zwift. Legalabbis amiatt, mer nem nagyon tudtam tartani senkinek sem a sebesseget, szinte mindenki joval nagyobb wattokat produkalt. Nagy ertelme nincs, szoval inkabb csak a relativ sajat sebessegem, wattjaimat neztem, annal meg nem voltak olyan nagy elteresek. Meg tok mindegy is volt.

Amugy tokjo halk ez a qubo is, van belole magneses, az nem tudom milyen, de mivel ebben a lendkereke zart reszen van (olajban uszkal), igy nincs sok hangja, a hajtas es a kerek elnyomja. De ennek is az a hatranya, hogy nem szabalyozhato az ellenallasa, cserebe nem linearisan no az ellenallas az olaj melegedese miatt, bar ebbol tul sokat nem erzekeltem. Igazabol ezt is lehet szabalyozni, csak valtogatni kell hozza (: Igy persze nem art hozza valami finom kiosztasu sor, emiatt kicsit banom, hogy nem lehet allitgatni az ellenallasat, hogy ne mindig ugyanaz a lanckerek kopjon leginkabb.

7619_powercurvesensor-com_elite-qubo-flu

Me'g ezt irjak errol itt: www.powercurvesensor.com/cycling-trainer-power-curves/

Elite manufactures quality fluid trainers and this is no exception. Press-on-force cannot be adjusted and varies with your own weight, so watts may have a slight offset. It's a comfortable trainer as there is no "locked triangle" - it is the rider's weight that presses the tire onto the roller."

O, ez a kicsit erdekes kiallva tekeresnel, hogy csak a sajat sulyod nyomja ra a kereket a gorgore, mert konnyen megcsuszhat a kerek, de ulve nem volt ilyen gondom, meg nem is bohockodtam kiallva.

Ami nem tetszik az elite-nel, azok a termeknevek, kesz kaosz, foleg mikor a boltok atveszik, peldaul a crc is odairja ehhez, hogy power, kozben az meg mar mas modell volt...


Multkor keresgeltem zwift alternativa utan, mert volt pofajuk az ujabb aremeleshez, mar havi 15 dollar. Ez a VirtuGO erdekesnek tunt, de mire ratalaltam, mar csak arrol olvashattam, hogy lehuztak a rolot: www.dcrainmaker.com/2019/10/virtugo-announces-its-shutting-down-whered-things-go-wrong.html

Ez a kormanyzas erdekesnek tunik: www.dcrainmaker.com/2019/07/rivet-zwift-potential-competitor.html



blash módosította - 2020. január 08. - 04:13


#8
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Így van, hiába a Misuro B+, sebesség-adatod nem lesz, nem tudja. Enyém (TurboMuin) például az alap, nincsen benne a Misuro, de a sebesség- és távolságmérést pont annyira tudja, mint Misuro B+ -szal. :) Így: https://www.strava.c...ties/2984359206

Ez pedig egy Misuro B+ "Watt-mérés", egy jóbarát tekerése: https://www.strava.c...ties/2973870567

 

Hackelésről hallottam már, amit Mgy is írt, hogy lehetséges valahogy, de nem néztem utána. Ha utána néznél, megoszthatnád viszont, engem is érdekelne, valahol zavar, hogy 0.0 km-t tekerek 2 óra görgőzéssel. :)


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#9
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.071 hozzászólás

Ha nem akarsz venni külön wattmérőt, akkor egy kombi szenzorral (BT/ANT+ attól függ, milyen a kompid), ha meg van tervben, akkor egy sima különálló sebességszenzorral.

Máshogy nem nagyon. :)

Az egésszel kapcsolatban az merült még fel bennem, hogy ha az ember nem használja a misuro kiegészítőt, akkor hogyan lesz mondjuk sebesség, adata ezekkel az eszközökkel? Még ha pedálba/hajtóműbe épített wattmérője is van az embernek, amivel a fordulatszám és watt mérés evidens, a sebesség érték hogy kerül ezek mellé? 



#10
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Amennyire tudom, a Misuro B+ szenzor a lendkerék forgási sebességét érzékeli. Igen, ez kábé egy saccoló elektronika, kis túlzással egy randomszám-generátor. Például, ha lazább belül a szíj feszessége a gyárinál vagy éppen feszesebb, egyből 20-30 Watt eltérést mér. A legritkább esetben pontos.

 

Azok számára viszont tökéletes, akik egy csendes görgőt szeretnének. Pláne, ha pedálba vagy hajtóműbe épített erőmérőjük van már. Nálam szintén ez a szitu, így bőven elég egy TurboMuin, az összes Watt-alapú résztávomat szépen végre tudom hajtani vele.

Köszi szépen! 

Próbáltam utánaolvasni is kicsit, de csupán addig jutok, hogy a turbomuin és a turno esetében számolt értékről van szó, és mint olyan, ebből adódik pontatlanság (finoman fogalmazva). Ezzel együtt azt gondolom, hogy ha konzekvensen mér alá vagy fölé, az viszonyításnak még jó is lehet. 

Az egésszel kapcsolatban az merült még fel bennem, hogy ha az ember nem használja a misuro kiegészítőt, akkor hogyan lesz mondjuk sebesség, adata ezekkel az eszközökkel? Még ha pedálba/hajtóműbe épített wattmérője is van az embernek, amivel a fordulatszám és watt mérés evidens, a sebesség érték hogy kerül ezek mellé? 



#11
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Turbomuin/turno-val ha nem használja az ember a kis kiegészítő ANT+-os kütyüt, akkor hogyan lehet pl sebességet mérni? 

Az sem teljesen világos, hogy a kis kiegészítővel együtt használva hogyan lesz sebesség pedálfordulat vagy watt adat? Gondolom, valamiből számolja, de a lendkerék forgásából mindezeket kitalálni azt hogy? Azt nem hiszem, hogy mért adatot továbbítana a gps felé, vagy van valamilyen beépített szenzor ezekhez mégiscsak? 

Amennyire tudom, a Misuro B+ szenzor a lendkerék forgási sebességét érzékeli. Igen, ez kábé egy saccoló elektronika, kis túlzással egy randomszám-generátor. Például, ha lazább belül a szíj feszessége a gyárinál vagy éppen feszesebb, egyből 20-30 Watt eltérést mér. A legritkább esetben pontos.

 

Azok számára viszont tökéletes, akik egy csendes görgőt szeretnének. Pláne, ha pedálba vagy hajtóműbe épített erőmérőjük van már. Nálam szintén ez a szitu, így bőven elég egy TurboMuin, az összes Watt-alapú résztávomat szépen végre tudom hajtani vele.


zscs módosította - 2020. január 07. - 09:47

---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#12
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Turbo muin nem okosgörgő sajnos, egy sima görgő csak. Ha könnyebb fokozatra váltasz, kisebb ellenállást kapsz, ha keményebbre, akkor nagyobb ellenállást. Valószínűleg ezért hirdetik, mert ez nem tudja a Zwiftet és társait.

Az ANT+/BT-s kis kiegészítő, amire azt írják, Wattot mér és sok helyen olvastam, hogy felejtős, nem megbízható és nem pontos. Szóval, ha Zwift és társainak használata a cél, inkább egy rendes okosgörgőben gondolkoznék.

Itt nézz körül: https://www.dcrainma...ions-guide.html

 

Elite Zumo például, vagy Tacx Flux S. Tacx márkát megbízhatóbbnak írják, lehet, jobban jársz egy olyannal. Elite-ről DC rainmaker is írta, hogy fura dolgokat produkált nála.

Turbomuin/turno-val ha nem használja az ember a kis kiegészítő ANT+-os kütyüt, akkor hogyan lehet pl sebességet mérni? 

Az sem teljesen világos, hogy a kis kiegészítővel együtt használva hogyan lesz sebesség pedálfordulat vagy watt adat? Gondolom, valamiből számolja, de a lendkerék forgásából mindezeket kitalálni azt hogy? Azt nem hiszem, hogy mért adatot továbbítana a gps felé, vagy van valamilyen beépített szenzor ezekhez mégiscsak? 



#13
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

..Addig rendben van, hogy ha nagyobb áttételbe kapcsolok, akkor nehezebb lesz hajtani. De ha könnyebb áttételbe, akkor pedig könnyebb?... 

igen


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#14
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Turbo muin nem okosgörgő sajnos, egy sima görgő csak. Ha könnyebb fokozatra váltasz, kisebb ellenállást kapsz, ha keményebbre, akkor nagyobb ellenállást. Valószínűleg ezért hirdetik, mert ez nem tudja a Zwiftet és társait.

Az ANT+/BT-s kis kiegészítő, amire azt írják, Wattot mér és sok helyen olvastam, hogy felejtős, nem megbízható és nem pontos. Szóval, ha Zwift és társainak használata a cél, inkább egy rendes okosgörgőben gondolkoznék.

Itt nézz körül: https://www.dcrainma...ions-guide.html

 

Elite Zumo például, vagy Tacx Flux S. Tacx márkát megbízhatóbbnak írják, lehet, jobban jársz egy olyannal. Elite-ről DC rainmaker is írta, hogy fura dolgokat produkált nála.

Ha jól gondolom, akkor a turbo muin aktuális változata a Turno. Sokat változott küllemben, de beltartalomban kb. semmit, ahogy nézem, nem is teljesen értem a váltás okát, de ez mindegy is. 

Viszont jó értem, hogy itt semmilyen módon nem lehet állítani az ellenállást? Addig rendben van, hogy ha nagyobb áttételbe kapcsolok, akkor nehezebb lesz hajtani. De ha könnyebb áttételbe, akkor pedig könnyebb? Ilyesformán akkor az nem előidézhető vele (ami egyébként a legegyszerűbb mágnesfékes görgővel is megoldható), hogy nagy ellenállás mellett könnyű áttételbe váltva hajt az ember (mint mikor felfelé megy pl egy meredek emelkedőn)?    



#15
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Turbo muin nem okosgörgő sajnos, egy sima görgő csak. Ha könnyebb fokozatra váltasz, kisebb ellenállást kapsz, ha keményebbre, akkor nagyobb ellenállást. Valószínűleg ezért hirdetik, mert ez nem tudja a Zwiftet és társait.

Az ANT+/BT-s kis kiegészítő, amire azt írják, Wattot mér és sok helyen olvastam, hogy felejtős, nem megbízható és nem pontos. Szóval, ha Zwift és társainak használata a cél, inkább egy rendes okosgörgőben gondolkoznék.

Itt nézz körül: https://www.dcrainma...ions-guide.html

 

Elite Zumo például, vagy Tacx Flux S. Tacx márkát megbízhatóbbnak írják, lehet, jobban jársz egy olyannal. Elite-ről DC rainmaker is írta, hogy fura dolgokat produkált nála.

Köszönöm, ezen mindenképpen átrágom magam. 

A muin egyszerűsége, és csendessége nekem bőven tökéletes, ha megbízható annyira a szerkezet, hogy akár használtban is megvehető legyen. 

Alapesetben abból indultam ki, hogy a csendesség a magasabb osztály privilégiuma, ezért nézelődtem az okos megoldások felé. Egyébként, ha tényleg jól működnek ma már ezek, és bejárhatok akármilyen domborzatú előre feltöltött gps útvonalakat, akkor akár többet is költenék a dologra, mert szerintem ez szuper dolog. Az ilyen hálózatban versengés, meg közösségi online játék része nem érdekel, ahhoz már kimegyek rendesen biciklizni :) Fentiek okán első körben a Tacx Flux S-en ragadt meg pont a szemem, mert az tán pont tudja a fentieket, és amennyire kivehető a videókból, nem is túl hangos. 550 euróért nem is tűnik rossz ajánlatnak, de azért ha van, ami tudja a csendességet és megbízhatóságot 200-ért, akkor inkább váltok én magam sebességet, és kinézek az ablakon közben :) 



#16
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Turbo muin nem okosgörgő sajnos, egy sima görgő csak. Ha könnyebb fokozatra váltasz, kisebb ellenállást kapsz, ha keményebbre, akkor nagyobb ellenállást. Valószínűleg ezért hirdetik, mert ez nem tudja a Zwiftet és társait.

Az ANT+/BT-s kis kiegészítő, amire azt írják, Wattot mér és sok helyen olvastam, hogy felejtős, nem megbízható és nem pontos. Szóval, ha Zwift és társainak használata a cél, inkább egy rendes okosgörgőben gondolkoznék.

Itt nézz körül: https://www.dcrainma...ions-guide.html

 

Elite Zumo például, vagy Tacx Flux S. Tacx márkát megbízhatóbbnak írják, lehet, jobban jársz egy olyannal. Elite-ről DC rainmaker is írta, hogy fura dolgokat produkált nála.


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#17
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Turbo muinból létezik egy eleve 12x142mm tengelyhez való, de az ritka. A többség 9x130/9x135, ehhez adnak egy spacert a görgőhöz. Nekem is ilyenem van. Csendes. Nagyon csendes. ;) A ventilátorom és a hajtáslánc csörgése gyakorlatilag hangosabb, mint a görgő.

 

Csendességben az új Wahoo Kickr az etalon és a legújabb Tacx Neo. Csak nem 160-200 EUR, mint egy használt Turbo muin, hanem bőven 1000+ EUR

 

 

Tudom, pénz nem számít, de pont láttam az apróban egy Elite Turbo Muint 69-ért, az állítólag csendes (mint a direkt hajtásúak általában), a tengelyszebványokat nem tudom, mennyire ismeri. Értelemszerűen ér megvenni újan is :)

 

Szerk: most olvasom, hogy ez csak "egyik irányba" okos, szóval nem vezérelhető... de erre felé kutakodnék.

Köszi szépen! Jó hangzik ez a muin, mennyire megbízható? Az mit jelent, hogy folyadék ellenállású? Karbantartást igényel emiatt valamilyen formában? Valamint a szükséges programmal tud olyat, hogy végigvisz egy előre gps adatból betöltött pályán úgy, hogy legalább az emelkedőknél növeli az ellenállást?

Teljesen jó nekem a használt is, van valami amire figyelni kell vásárláskor, mivel lehet lyukra futni egy ilyennél?  



#18
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Tudom, pénz nem számít, de pont láttam az apróban egy Elite Turbo Muint 69-ért, az állítólag csendes (mint a direkt hajtásúak általában), a tengelyszebványokat nem tudom, mennyire ismeri. Értelemszerűen ér megvenni újan is :)

 

Szerk: most olvasom, hogy ez csak "egyik irányba" okos, szóval nem vezérelhető... de erre felé kutakodnék.

Turbo muinból létezik egy eleve 12x142mm tengelyhez való, de az ritka. A többség 9x130/9x135, ehhez adnak egy spacert a görgőhöz. Nekem is ilyenem van. Csendes. Nagyon csendes. ;) A ventilátorom és a hajtáslánc csörgése gyakorlatilag hangosabb, mint a görgő.

 

Csendességben az új Wahoo Kickr az etalon és a legújabb Tacx Neo. Csak nem 160-200 EUR, mint egy használt Turbo muin, hanem bőven 1000+ EUR


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#19
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.454 hozzászólás

Tudom, pénz nem számít, de pont láttam az apróban egy Elite Turbo Muint 69-ért, az állítólag csendes (mint a direkt hajtásúak általában), a tengelyszebványokat nem tudom, mennyire ismeri. Értelemszerűen ér megvenni újan is :)

 

Szerk: most olvasom, hogy ez csak "egyik irányba" okos, szóval nem vezérelhető... de erre felé kutakodnék.


ZolkoW módosította - 2019. október 18. - 08:52


#20
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Tud valaki ajánlani fix görgőt, ami elsősorban nagyon csendes (panelszobában használnám) másodsorban nem baj, ha okos, és harmadsorban nem az ár a fő tényező, inkább az, hogy megbízható, és sokféle váz/kerékszabványt befogadjon? 

Illetve jelenleg a legegyszerűbb mágnesfékes tacx-ot használom (17 éve) és nem halk. Van módja a halkításnak? 

Ugyanakkor a különböző pályákon/domborzatokon való végigtekerés eléggé érdekel, szóval nem gond, ha újítanom kell. (néztem már pincefalat évtizedekig, és nem untam meg sosem a görgőzést, de ma már motiválóbb lenne kicsivel több inger és kreatívabb lehetőségek)