Ha mar simabeton - simabetont ugralsz, akkor erdemes sokszor kicsin gyakorlolni, aztan picit nagyobb es magasabb helyrol ugrani....
Probald meg minel szebben lerakni a gepet, hogy meg csak meg se moccanjon a hatsovalto /mar ha van ;) / - es akkor talan nem kell hetente uj cuccot venned...
Persze a fokozatossag ellen szol hogy 10 ev mire megtanulsz ugy ahogy biciklizni, de legalabb lesz rutinod meg esesnel is... es a cuccaid is tovabb birjak.
Elnezem a videofilmeket : szornyu hogy miket muvelnek, a legkevesebb hogy a festest zuzzak le, nem sajnaljak???
Igaz minek ugyelni a festesre, ha ugyis eltorik, vagy cserelik par havonta...
Sajna Mo on ezt nem lehet megcsinalni.
Persze a masik veglet a piperebike se jo, mert akkor meg minek vetted? Szal az arany kozeput :)))
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
félelemleküzdés
Started by
yanee
, 2003. January 02. 13:27
#361
Posted 2003. January 03. - 16:15
#362
Posted 2003. January 03. - 14:58
Na én is írok, mert 1 éve hasonló cipõben jártam, szerencsére azóta beértem a saját testmagasságomat, mármint betonról betonra vagy jobb esetben fûre.
Tehát:
-nagyon fontos a fokozatosság, elõször én is kis sz@r helyekrõl ugráltam, kb. 30 centi volt a max. és lépcsõket akkor még nem is néztem...
-fontos, hogy ne csak a vakvilágba ugorj bele, hanem nézd meg HOVA érkezel, és csak utána ugorj, ettõl még nem leszel kevesebb, de ez nem vonatkozik szvsz a lépcsõkre.
-legyen rajtad bukó, és ne gondolod végig az ugrás után, hogy mi lett volna, ha...(mert rossz is lehet)
-ugord le 3-szor vagy többször, amit megugrottál, így már rutin lesz
-Mennyé le minden nap, qul lesz, ha már sok helyütt le mersz ugrani
-cseréld gyakran a hajtókarod... ;D
na ennyi, de akkor is a legfontosabb a gyakorlásk, meg hogy mindent elsõre adj be...
hát ennyi
opa
Tehát:
-nagyon fontos a fokozatosság, elõször én is kis sz@r helyekrõl ugráltam, kb. 30 centi volt a max. és lépcsõket akkor még nem is néztem...
-fontos, hogy ne csak a vakvilágba ugorj bele, hanem nézd meg HOVA érkezel, és csak utána ugorj, ettõl még nem leszel kevesebb, de ez nem vonatkozik szvsz a lépcsõkre.
-legyen rajtad bukó, és ne gondolod végig az ugrás után, hogy mi lett volna, ha...(mert rossz is lehet)
-ugord le 3-szor vagy többször, amit megugrottál, így már rutin lesz
-Mennyé le minden nap, qul lesz, ha már sok helyütt le mersz ugrani
-cseréld gyakran a hajtókarod... ;D
na ennyi, de akkor is a legfontosabb a gyakorlásk, meg hogy mindent elsõre adj be...
hát ennyi
opa
#363
Posted 2003. January 03. - 13:33
még az negyon fontos h tudd mit bir a biciklid , nem elég érezni h mit birsz bevállalni !!!
saját példábol: letöréseket ugráltunk mi is, monodlokk kitört szétvégta haver vádliját, késöbb a videokbol meg kiderült h a váz is majdnem kettétört.
#364
Posted 2003. January 03. - 13:26
ahoy...
nagyon jól meg lett fogalmazva: "divat"...
saajnos most ez a divat... hogy miért sajnos? mert a legtöbben azt sem tudják mit csinálnak, hogy csinálják, mi lesz a következménye....stb.
véleményem szerint, ha már nagyon ugrálgatni akarsz, kezd elõször a lépcsõvel, majd emelj...
amúgy azt sem értem, hogy mi a fenéért van az m.o.-on, hogy a freeride alatt a kurva nagy letörések megugrását érti...
kérem szépen.... ha már tanuljuk az angolt, akkor jól tudjunk vmit lefordítani....
na mind1... ahogy régen divat volt az orosz hajlított kormányos 'versenykerékpár"-ral való országúti tekerés, majd a 12sebességes "montenbájk"-kokkal a hegyi ösvényeken való szenvedés, úgy most divet a frírájdozás...
tanács: kislépésekben magasabbra... és esetleg technikai tanulás elõtte...(ez nem lenézõleg hanem jótanácsként...)
PéeF voltam,
nagyon jól meg lett fogalmazva: "divat"...
saajnos most ez a divat... hogy miért sajnos? mert a legtöbben azt sem tudják mit csinálnak, hogy csinálják, mi lesz a következménye....stb.
véleményem szerint, ha már nagyon ugrálgatni akarsz, kezd elõször a lépcsõvel, majd emelj...
amúgy azt sem értem, hogy mi a fenéért van az m.o.-on, hogy a freeride alatt a kurva nagy letörések megugrását érti...
kérem szépen.... ha már tanuljuk az angolt, akkor jól tudjunk vmit lefordítani....
na mind1... ahogy régen divat volt az orosz hajlított kormányos 'versenykerékpár"-ral való országúti tekerés, majd a 12sebességes "montenbájk"-kokkal a hegyi ösvényeken való szenvedés, úgy most divet a frírájdozás...
tanács: kislépésekben magasabbra... és esetleg technikai tanulás elõtte...(ez nem lenézõleg hanem jótanácsként...)
PéeF voltam,
#365
Posted 2003. January 03. - 13:16
Bender se így kezdte, mint most de õt inkább hagyjuk.
De egyébként Zsominak igaza van nagyon sok letõrést nem látol, hogy hova érkezel és egy kis félelem érzetet kelt. Mert alulról azt mondod, hogy ez kicsi de amikor nekiindulnál akkor már nem megy, mert parulsz. Velem is többször volt ilyen és idõ után beugrottam ami akartam, mert nem nyigodtam bele, hogy nem merem leugrani.
De egyébként Zsominak igaza van nagyon sok letõrést nem látol, hogy hova érkezel és egy kis félelem érzetet kelt. Mert alulról azt mondod, hogy ez kicsi de amikor nekiindulnál akkor már nem megy, mert parulsz. Velem is többször volt ilyen és idõ után beugrottam ami akartam, mert nem nyigodtam bele, hogy nem merem leugrani.
#366
Posted 2003. January 03. - 08:09
mi nem szoktunk beleugrálni letörésekbe, igaz mi csak kis cc-sek vagyunk, mi csak simán lemegyünk, ha tudunk...
én csak annyit tudok a letörésekrõl, hogy ha az ember nekiindul, akkor nincs visszaút, akkor már le kell menni, nem lehet félúton megállni...elég ha csak egy picit beremeg a kezed, és már bukás van. van egy letörés a kõszegi hegyben, amitõl nagyon féltem, és tök para volt bennem, mikor nekiindultam, és a tetején meg akartam állni, de eldõltem oldalra, és egy nagyon meredek lefelébe estem bele, de sikerült esés közben egy fába belekapaszkodni...
bukó feltétlenül szükséges, és ha még jobban nyomod, akkor meg a plussz védõcuccok elengedhetetlenek szerintem...
ha nekiindulsz, akkor csináld végig, de nem kell szerintem egybõl szakadékokba ugrálni...de ezt már a freeride-osok jobban tudják
én csak annyit tudok a letörésekrõl, hogy ha az ember nekiindul, akkor nincs visszaút, akkor már le kell menni, nem lehet félúton megállni...elég ha csak egy picit beremeg a kezed, és már bukás van. van egy letörés a kõszegi hegyben, amitõl nagyon féltem, és tök para volt bennem, mikor nekiindultam, és a tetején meg akartam állni, de eldõltem oldalra, és egy nagyon meredek lefelébe estem bele, de sikerült esés közben egy fába belekapaszkodni...
bukó feltétlenül szükséges, és ha még jobban nyomod, akkor meg a plussz védõcuccok elengedhetetlenek szerintem...
ha nekiindulsz, akkor csináld végig, de nem kell szerintem egybõl szakadékokba ugrálni...de ezt már a freeride-osok jobban tudják
#367
Posted 2003. January 02. - 21:39
Szerintem is fontos a fokozatosság és murvásnál sem kell annyira betojni,a lényeg itt is a fokozatosságon múlik.Egyébként én jobban bírom a murvás,földes stb. letöréseket mer ha elb...om akkor mégsem a betonra hullok!
Védõcuccot meg viselj amennyit és amilyet csak tudsz,hidd el megéri!
Yanee: Lehet kapni S-es fullface-t,a bell rythm pro-t csak ajánlani tudom sztem a legjobb ár-érték arányú buko kishazánkban.Kényelmes és könnyü is. ;D
Védõcuccot meg viselj amennyit és amilyet csak tudsz,hidd el megéri!
Yanee: Lehet kapni S-es fullface-t,a bell rythm pro-t csak ajánlani tudom sztem a legjobb ár-érték arányú buko kishazánkban.Kényelmes és könnyü is. ;D
#368
Posted 2003. January 02. - 21:26
hello! na az a helyzet, hogy én ilyen 5ös lépcsõket, meg ilyen kirakodó peremeket ugrok, ami síkról síkra érkezik és beton, és ezek kb. kormánymagasság. a kormány magasság meg nálam 1.1m. szal attól félek, hogy az ilyen murvás meg ilyen hasonló letöréseken kicsúszik a kerék. de majd akkor védõcuccokat beszerzek. S-es fullface-t lehet venni? ;D
#369
Posted 2003. January 02. - 19:21
Hülyén hangzik, de nekem még a szemcsi is sokat jelent, így nem parázok, hogy egy ág a szemembe kap - volt is olyan már, hogy a karcolás a homlokomon indult, s a számnál ért véget!
Ha nem látod hová ugrasz, NE ugorj, csak nagyon ismerõs terepen! Akik úgy mennek, mint állat, gyakran már unalomig ismerik a terepet. Senki (na jó, majdnem) nem megy bele 80-al egy tök ismeretlen vízmosásba. Ismerõs terepen is érheti meglepi az embert, én egyszer 60-al beleszálltam egy úton keresztbedöntött fatörzsbe, mert tegnap még nem volt ott.
Ha nem látod hová ugrasz, NE ugorj, csak nagyon ismerõs terepen! Akik úgy mennek, mint állat, gyakran már unalomig ismerik a terepet. Senki (na jó, majdnem) nem megy bele 80-al egy tök ismeretlen vízmosásba. Ismerõs terepen is érheti meglepi az embert, én egyszer 60-al beleszálltam egy úton keresztbedöntött fatörzsbe, mert tegnap még nem volt ott.
#370
Posted 2003. January 02. - 15:19
ugyanmár, mi az hogy divat? Ne essünk tulzásokan, azért 10 megkérdezett átlagemberbõl, 18 év alattiakat nézve, ha megkérdeznéd, "figyi, tudod mi az marzocchi?", 8 nak valami étel jutna az eszébe vagy alkohol:)
Félelemleküzdésre jó az, hogyha tiszta terepen ugrálsz inkább, például ne a fák közé kezdd, mert ha parázol és elfordul a kormány, inkább simára érkezz. A sok védõ tényleg jó, bukó nélkül el se kezdd, egy idõ után az lesz szokatlan ha nincs rajtad. Szöges pedál esetén sipcsontvédõ nagyon jól jöhet, egy sima térdvédõ nem sokat ér mert elcsúszik.
A letörések miat azért parálok, mert nem látom hova ugrok...
Félelemleküzdésre jó az, hogyha tiszta terepen ugrálsz inkább, például ne a fák közé kezdd, mert ha parázol és elfordul a kormány, inkább simára érkezz. A sok védõ tényleg jó, bukó nélkül el se kezdd, egy idõ után az lesz szokatlan ha nincs rajtad. Szöges pedál esetén sipcsontvédõ nagyon jól jöhet, egy sima térdvédõ nem sokat ér mert elcsúszik.
A letörések miat azért parálok, mert nem látom hova ugrok...
#371
Posted 2003. January 02. - 15:11
nem tomti hogy vagytok vele de miert van, hogy mindenki ezt hivja freeride-nak pedig nem ez a freeride!!!
a felelemerzet kell!!!!! anelkul egy hulye vagy aki megy mint az allat es egyszer megdoglik valahol!!!!
kissebb magassagbol kezd!!!! FOKOZATOSSAG!!!!!
qrva fontos!!!
a vedocuucot egyebkent meg kell tanulni hasznalni! ezt ugy ertem, hogy felveszed es egybol nem mersz vele egy hatast dobni a kocsma kozepen ket sorert. kicsivel kesobb nem kellesz penzt vinni magaddal a kocsmaba!!!
hozza kell szokni!! de kell! minimum egy kesztyu buko!!
ha van love tobbre akkor hajra!!
elet cska egy van!
a felelemerzet kell!!!!! anelkul egy hulye vagy aki megy mint az allat es egyszer megdoglik valahol!!!!
kissebb magassagbol kezd!!!! FOKOZATOSSAG!!!!!
qrva fontos!!!
a vedocuucot egyebkent meg kell tanulni hasznalni! ezt ugy ertem, hogy felveszed es egybol nem mersz vele egy hatast dobni a kocsma kozepen ket sorert. kicsivel kesobb nem kellesz penzt vinni magaddal a kocsmaba!!!
hozza kell szokni!! de kell! minimum egy kesztyu buko!!
ha van love tobbre akkor hajra!!
elet cska egy van!
#372
Posted 2003. January 02. - 14:37
Yanee: dolog rohadt egyszerû, ne ugrálj. Attól még, hogy most "divat" a frírájdolás, nem kell mindenkinek frírájdolnia.
#373
Posted 2003. January 02. - 14:25
Nem kell leküzdeni. Jó, ha van félelemérzeted, így van esélyed, hogy nem kell órákat várnod a balesetin, míg összevarrnak. Tudnod kell, hogy mit tudsz megcsinálni és mit nem. Ha félsz 130-ról ugarni, akkor ugorj 50-rõl, és apránként haladj, ahogy TOM is írta.
És persze protektorok minden mennyiségben.
És persze protektorok minden mennyiségben.
#374
Posted 2003. January 02. - 14:02
Tudd a hataraidat, es ugy menj.
A fokozatossag is jo, ez is biztonsagerzetet ad.
Vedocucc mindenfelekepp jo ha MINDIG van rajtad. Inkabb tobb mint kevesebb. Buko legyen mindig!
Jok a tobbi vedok is, egyszer ugy osszetortem magam /beton/ hogy a fel oldalam kek volt. Ha nincs a gatya, meg a bor is lejott volna... A sipcsontvedo is jo, legalabb nem fetreng az ember 5 percig vizelesi ingerrel a foldon egy kis malor miatt...
Ne foglalkozz a debilekkel - (nalunk otthon kineztek a bukoert a varosban???) ok a hulyek nem te, es nehany bringas se tokosebb attol hogy vedo nelkul megy. Egy haverom par honapja szenvedett balesetet, betort a feje, meg tobb honap mulva is ugy ment mint egy mergezett eger... mar kicsit jobban nez ki de a SZAGLASANAK annyi! -ez mondjuk kozuti /gyalogos/ baleset volt, de a kovetkezmenyek lehetnek hasonlok...
A fokozatossag is jo, ez is biztonsagerzetet ad.
Vedocucc mindenfelekepp jo ha MINDIG van rajtad. Inkabb tobb mint kevesebb. Buko legyen mindig!
Jok a tobbi vedok is, egyszer ugy osszetortem magam /beton/ hogy a fel oldalam kek volt. Ha nincs a gatya, meg a bor is lejott volna... A sipcsontvedo is jo, legalabb nem fetreng az ember 5 percig vizelesi ingerrel a foldon egy kis malor miatt...
Ne foglalkozz a debilekkel - (nalunk otthon kineztek a bukoert a varosban???) ok a hulyek nem te, es nehany bringas se tokosebb attol hogy vedo nelkul megy. Egy haverom par honapja szenvedett balesetet, betort a feje, meg tobb honap mulva is ugy ment mint egy mergezett eger... mar kicsit jobban nez ki de a SZAGLASANAK annyi! -ez mondjuk kozuti /gyalogos/ baleset volt, de a kovetkezmenyek lehetnek hasonlok...
#375
Posted 2003. January 02. - 13:37
Nem szabad arra gondolnod ,h el fogsz esni... csak elindulsz és mész... nem gondolj arra sem ,h mi lesz ha...
#376
Posted 2003. January 02. - 13:27
csao! mostanában kezdtem freerideolni, és egyszerüen beszarok megijedek a letöréseknél, és nem merem bevállalni. félek, hogy elesek, és alig merek lenézni. amit tegnap akartam az olyan 1.3méter volt, de befostam megijedtem tõle. Honnan lehet önbizalmat szerezni? védõcuccoktol szerintetek bátrabb lesz az ember? csak ennyit akartam mondani/kérdezni. yanee