Ha a sipálya letörésrõl van szó a magy is csak 3m. Vagyis hát ezt a Milánék mondják de lehet van arra fele valami 7méteres letörés amirõl nem tudnék. Különben ismerek egy olyan gyereket aki egy polarixxel és egy kisebb Mozoval beválallta a sípálya letörsét! A gyerek durva 13 éves nem rég küldi és mindent beugrik. És nem is hibázta el acsak az alján elesett egy kõbe.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
félelemleküzdés
Indította
yanee
, 2003. január 02. 13:27
#341
Írta 2003. január 04. - 22:31
#342
Írta 2003. január 04. - 22:19
Egy letörés leugrásánál szentem célszerû két kerékre érkezni (igaz, ehhez valahogy ívbe kell tenni a bicót), ugyanis, ha a hátsó érkezik le elõbb, akkor ugye a rugóstag elkezd bemozogni (elsõ kerék még a levegõben), aztán leér az eleje, de addigra már a lengõtag kifelé mozog. Amint leért az eleje, az elsõ teló elkezd ugye befelé mozogni, a hátulja meg kifelé. Ebbõl lesz az, hogy elpattan a segge, és perec.
Ez persze nem síkról-síkra való ugrás.
(Szentem a sípálya letörés nem 7 méter magas...)
Ez persze nem síkról-síkra való ugrás.
(Szentem a sípálya letörés nem 7 méter magas...)
#343
Írta 2003. január 04. - 20:42
7 méteres hol van a sipálya alján? Nem hiszem, hogy a Harangvölgyre (Sípálya letörésre) gondolsz, mert azok nem teljesen az alján vannak meg jóval kisebbek.
Jó kis topic lett.
Zsomi mien telot törtél el?
Jó kis topic lett.
Zsomi mien telot törtél el?
#344
Írta 2003. január 04. - 20:04
ha elöttem valaki leugor valamit, azt 90% ban leugrom, de van amikor én vagyok elsö és utánam ugranak... igy sokkal könnyebb és ha leugrottad, akkor azonnal siess vissza még 2x leugrani és azután akármikor bevállalod... ( kivéve ha 1 év eltelik)
mondjuk a sipálya alján lévö kb 7 ( lehet hogy nagyobb, de lehet hogy picit kisebb,de akkoris beszarás)méteres letörést hiába ugraná le elöttem valaki, mert azon le se mernék mászni ;D
amugy ott egy gyerek kellöen bezuzta a buráját...(szerencsére nem láttam)
mondjuk a sipálya alján lévö kb 7 ( lehet hogy nagyobb, de lehet hogy picit kisebb,de akkoris beszarás)méteres letörést hiába ugraná le elöttem valaki, mert azon le se mernék mászni ;D
amugy ott egy gyerek kellöen bezuzta a buráját...(szerencsére nem láttam)
#345
Írta 2003. január 04. - 16:12
zsomi: ;D
Nem ara gondoltam,h elsõnek a hátsó csapódik egy meteorhoz hasonlóan a földbe,majd elõredölsz,és az elsõt is kivégzed....
Bár én is így szoktam csinálni...
Nem ara gondoltam,h elsõnek a hátsó csapódik egy meteorhoz hasonlóan a földbe,majd elõredölsz,és az elsõt is kivégzed....
Bár én is így szoktam csinálni...
#346
Írta 2003. január 04. - 15:31
nekem amiért hátsóra érkeztem, széttörtem egy felnit, és egy telót, amikor mindkettõre, akkor egy monoblokkot...
#347
Írta 2003. január 04. - 15:04
Egyebkent ... meg anno mikor meg kisracok voltunk.
Haverom a 40kg javal igy ugratott... na nem nagyokat 10-20 cm eket A fene se gondolta volna hogy ebbol barmi is lehet
Vegul a sok kis ugrabugratol
-elhajlott az alukormany lefele!
-elhajlott a JD rugalmas kormanyszar acel nyaka!!!
nezett mindenki nagyot a boltban
Haverom a 40kg javal igy ugratott... na nem nagyokat 10-20 cm eket A fene se gondolta volna hogy ebbol barmi is lehet
Vegul a sok kis ugrabugratol
-elhajlott az alukormany lefele!
-elhajlott a JD rugalmas kormanyszar acel nyaka!!!
nezett mindenki nagyot a boltban
#348
Írta 2003. január 04. - 14:37
Sztem is hülyeség rakodóról ugrálni egyenes betonfelültre. Mi értelme? Megmutatod, hogy F*sza gyerek vagy, mert milyen magasról le mersz ugrani? Hurrá. Közben meg úgy fárasztod az anyagokat a gépeden, mintállat. Monoblokk, hajtókar, váz, hátsóagy, felni, küllõk, mind elraktározzák az ütéseket, gyûjtik a feszültséget, és egyszercsak elszállnak. Aztán meg pislogsz, hogy miért tört ez el, mikor nem is volt nagy ugrás....
Nálam a Fr az annyi, hogy gyorsan megyek, többnyire hegyrõl LEfelé, de utálom a meredek dolgokat, meg a letöréseket, mert nem tudom, és nem is akarom leküzdeni azt a félelmet, ami bennem van. És nem irigylem azokat, akik le tudják. 8)
Ismerd határaidat.
Nálam a Fr az annyi, hogy gyorsan megyek, többnyire hegyrõl LEfelé, de utálom a meredek dolgokat, meg a letöréseket, mert nem tudom, és nem is akarom leküzdeni azt a félelmet, ami bennem van. És nem irigylem azokat, akik le tudják. 8)
Ismerd határaidat.
#349
Írta 2003. január 04. - 14:35
Merevfarúaknak;
Hmmm.A két kerékre érkezésrõl;sztem jobb csak a hátsóra,ha elég erõs kereked van,vmi finom felnivel,és utána letenni az elsõt.Ugyanis sok teló nagyon könnyen törik.Elméletileg ha a teló a talajjal 90*ot zár be,akkor van az,h a rugó dolgozza fel az ütközés egészét,és no problem.De mint tudjuk,ilyen nincs nagyon,és a villaszögtõl meg az érkezéstõl függõen mindig van egy "kicsi" eltérés a derékszögtõl.Ilyenkor a telót oldalirányú erõ is éri,ami az erõkar miatt azt jelentheti,h a szár vagy a villanyak nyekken 1et,nagyot koppan és Lhallgat
Illetve nincs vigyor,mert akivel ez +történik,annak az egész napja L van rontva... :-X
Össztelósnál fene tudja...Vázanként változik.
Hmmm.A két kerékre érkezésrõl;sztem jobb csak a hátsóra,ha elég erõs kereked van,vmi finom felnivel,és utána letenni az elsõt.Ugyanis sok teló nagyon könnyen törik.Elméletileg ha a teló a talajjal 90*ot zár be,akkor van az,h a rugó dolgozza fel az ütközés egészét,és no problem.De mint tudjuk,ilyen nincs nagyon,és a villaszögtõl meg az érkezéstõl függõen mindig van egy "kicsi" eltérés a derékszögtõl.Ilyenkor a telót oldalirányú erõ is éri,ami az erõkar miatt azt jelentheti,h a szár vagy a villanyak nyekken 1et,nagyot koppan és Lhallgat
Illetve nincs vigyor,mert akivel ez +történik,annak az egész napja L van rontva... :-X
Össztelósnál fene tudja...Vázanként változik.
#350
Írta 2003. január 04. - 14:19
Nem vagyok fizikus, kozepsuliban is csak a tanarno keblei miatt figyeltem
De szerintem ha valahonnan leugrasz - erkezel, akkor ugye
-tompitasz a vegtagjaiddal
Ez egy bizonyos magassagig /pl padka/ ez meg sima is lehet.
De ha nincs jo leerkezo iv, akkor szerintem olyan mintha leejtenel egy soszsakot. Foleg kis sebessegnel. Ha hatsora erkezel akkor az esesbol szarmazo erot azt 'kigurulod', valamint ahogy leteszed kesobb az orrat avval is elnyeled ezt az erot... Nem tudom igy van- e de azert a tapasztalatok szerintem ezt igazoljak...
De egyebkent nem is ertem minek kell rakodoizekrol ugralni... En pl jobb szeretem az olyan ugrabugrakat, mikor valamit at kell nyuszizni, utana meg van normalis leerkezo /lejto/... az nagyon COOL Persze sok helyen jol johet a technika, van mikor nem tudsz mast csinalni, tehat azert jo gyakorolni...
De szerintem ha valahonnan leugrasz - erkezel, akkor ugye
-tompitasz a vegtagjaiddal
Ez egy bizonyos magassagig /pl padka/ ez meg sima is lehet.
De ha nincs jo leerkezo iv, akkor szerintem olyan mintha leejtenel egy soszsakot. Foleg kis sebessegnel. Ha hatsora erkezel akkor az esesbol szarmazo erot azt 'kigurulod', valamint ahogy leteszed kesobb az orrat avval is elnyeled ezt az erot... Nem tudom igy van- e de azert a tapasztalatok szerintem ezt igazoljak...
De egyebkent nem is ertem minek kell rakodoizekrol ugralni... En pl jobb szeretem az olyan ugrabugrakat, mikor valamit at kell nyuszizni, utana meg van normalis leerkezo /lejto/... az nagyon COOL Persze sok helyen jol johet a technika, van mikor nem tudsz mast csinalni, tehat azert jo gyakorolni...
#351
Írta 2003. január 04. - 13:41
szerintem egyszerûen arra gondolt, hogy ha sokat ugrálsz akkor fõleg az elején gyorsabban megviselõdnek a hajtókarok...
de szép magyarul megaszondtam ;D
de szép magyarul megaszondtam ;D
#352
Írta 2003. január 04. - 13:30
Opapa egy kérdés: Mért írtad azt, hogy "cseréld gyakran a hajtókarod"? Személyes tapasztalatból?
#353
Írta 2003. január 04. - 00:08
osztelosnal is jobb ha hatsora erkezel csak ott nem szabad annyira lenyomni a segget mert a forgaspont(ok) lehet nem birjak annyira mint ahogy a merevnel!
#354
Írta 2003. január 03. - 23:42
Namost
1 sikrol sikra erkezesrol volt szo
2 merevvaz
A tobbi esetben sok variacio lehet. Meg a csoros is lehet kimeletesebb mint a 2 kerek... ha akarod megmutatom
1 sikrol sikra erkezesrol volt szo
2 merevvaz
A tobbi esetben sok variacio lehet. Meg a csoros is lehet kimeletesebb mint a 2 kerek... ha akarod megmutatom
#355
Írta 2003. január 03. - 23:26
elvileg az a szakszerü, ha két kerékre érkezel, mert igy mindkét kerékre ugyanakkora erõ hat. nekem hajlott már el teló, mert hátsóra ugráltam,és odacsaptam az elsõ kereket.
pl, ha fulltelóssal hátsóra érkezel, a lengõkart nem alulról éri az ütés, hanem hátulról. szerintem igy lehet eltörni egy vázat. a triálosokat nem tudom magyarázni, ügyesek azt kész:)
pl, ha fulltelóssal hátsóra érkezel, a lengõkart nem alulról éri az ütés, hanem hátulról. szerintem igy lehet eltörni egy vázat. a triálosokat nem tudom magyarázni, ügyesek azt kész:)
#356
Írta 2003. január 03. - 23:16
#357
Írta 2003. január 03. - 23:15
a pancser videokban mindig ket kerekre erkeznek! es csodalkoznak torik ez +az!!
ahhoz, hogy szepen kimeletesen erkezz hatsora kell erkezni es csillapitani vegig ezt gyakorolni kell ez van!!!
ezt nem lehet megvenni a fox gatyaval egyutt!!!
nem fog nagyobb utest kapni a telo ha szepen csinalod!!!
gyakorlas-gyakorlas-gyakorlas!
ahhoz, hogy szepen kimeletesen erkezz hatsora kell erkezni es csillapitani vegig ezt gyakorolni kell ez van!!!
ezt nem lehet megvenni a fox gatyaval egyutt!!!
nem fog nagyobb utest kapni a telo ha szepen csinalod!!!
gyakorlas-gyakorlas-gyakorlas!
#358
Írta 2003. január 03. - 22:50
na azon akadtam meg hogy "divat". a divatot én annak nevezem, ha pl. a csávóka vesz egy deszkát, kimegy az utcára cipelni a deszkát szart se csinál, és azt hiszi, hogy õ ettõl mennõ. így vannak a divatrokkerek, akik azért hallgatják ezt mert menõ... (pl. limp bizkit, linkin park) (bocsika, ha ezt szereted ) na mind1 tehát én nem azért csinálom, hogy "menö" kemény gyerek legyek, hanem mert élvezem, tetszik, stb. amugy én betonon egy kerékre érkezek, de nem mindig. amilyen kedvem van. de deore váltóval LEHETETLEN csendesen letenni, annyira mozog szegényke. nemtom ki írta, hogy van s es bell buksi. az mennyi?
#359
Írta 2003. január 03. - 17:02
Szerintem a nagy sebességbõl hátsókerékre érkezés azért ciki, mert a teló nem tudja jól felemészteni az energiát. Hiszen ahogy lecsapódik az eleje a gépnek szegényke nem nagyon tud mozogni, mert "hátulról" kapja az ütést, nem alulról!
Ilyenkor is jó esélye van, hogy eltörik.
Bár láttam már nagyon szép hátsókerékre érkezést, pedig gyorsan ment az illetõ.
Remélem érthetõ valamennyire, képzeljétek magatok elé a szitut!
Ilyenkor is jó esélye van, hogy eltörik.
Bár láttam már nagyon szép hátsókerékre érkezést, pedig gyorsan ment az illetõ.
Remélem érthetõ valamennyire, képzeljétek magatok elé a szitut!
#360
Írta 2003. január 03. - 16:48
egyébként hogyan jobb érkezni?
van ugye a két kerék-egyszerre megoldás, én ezt próbálom finomítani, egyik triálos haverom meg mindig hátsó kerékre akar érkezni, még lendületbõl is, szvsz ez nem hülyeség?
opa
van ugye a két kerék-egyszerre megoldás, én ezt próbálom finomítani, egyik triálos haverom meg mindig hátsó kerékre akar érkezni, még lendületbõl is, szvsz ez nem hülyeség?
opa