Remerx Panther?
Nem rossz, annyiért fõleg nem. Mi is (öcsém meg én) használunk egyet elõre a fullmerev közös bicikliben, és nincs hibája. Elég széles is, legalább egy szélesebb 2.1"es gumi sem fordul le róla könnyen egy esetleges brutálkodáskor...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
32 vagy 36 küllõs kerék?
Started by
Ranger
, 2002. November 23. 19:49
#141
Posted 2002. November 27. - 13:02
#142
Posted 2002. November 27. - 00:29
Csak hogy hozzászóljak! A 36-os és 32-es kerék között információim szerint kb 10% különbség van a 36-os javára! Ha rosszul tudom javítsatok ki! Ami különbség ha szar a fûzés, (mondjuk a 36-osnál) nem is érzkelhetõ! De az biztos, hogy sokkal több függ a küllõktõl mint a felnitõl a kerék merevségét illetõen!
#143
Posted 2002. November 26. - 23:04
#144
Posted 2002. November 26. - 19:53
Én nem venném meg azokat a felcsavarozós tárcsás agyakat, és nem azért, mert az laszakad, hanem azért, mert a küllõperem és a csapágyak annyira nagyon nem egyvonalban vannak, hogy félelmetes. Annál erõsebb kereket tudsz fûzni valamibõl, minél szélesebben állnak lenn a küllõk. Ez ugye logikus? Hát ha megnézed, azon a hátsó agyon még elsõ széességû sem lesz a két küllõperem közötti távolság, miközben az elsõ agy 100 mm-eres, a hátsó meg 135-ös...
Én valami egyszerûbb tárcsás-csapágyas agyat ajánlanék (Acor/Trinity/DiaTech/Novatech/stb) 2-es DT-vel, vagy más márkás küllõvel (Sapim, Mach1, Wheelsmith) és Sun felnivel. Vagy Vuelta Kronos. Nem drága, szegecselt, szépen néz ki, viszont elég nehéz. Vagy 221-es Mavic, mert hát mégis csak Mavic.
Én valami egyszerûbb tárcsás-csapágyas agyat ajánlanék (Acor/Trinity/DiaTech/Novatech/stb) 2-es DT-vel, vagy más márkás küllõvel (Sapim, Mach1, Wheelsmith) és Sun felnivel. Vagy Vuelta Kronos. Nem drága, szegecselt, szépen néz ki, viszont elég nehéz. Vagy 221-es Mavic, mert hát mégis csak Mavic.
#145
Posted 2002. November 25. - 22:18
#146
Posted 2002. November 25. - 21:49
A csavarok csak az oldalra "leesést" akadályozzák meg! A fékezés erejét a kialakítása miatt bírja ki, amolyan bordás kapcsolódással...
#147
Posted 2002. November 25. - 21:26
Köszönöm a tippeket,és érdekel a tárcsafékes is!
Pl. a Zoggie iparis tárcsásról mi a véleményetek?
Elég jó áron lehet kapni itt-ott.
Néztem a MARS 9.000 agyakat,amiknek olyan leszerelhetõ tárcsafékrögzítõgyûrûjök van,állati szépek szerintem,csak az rontja el,hogy azt a konzolt 3 db 2-es imbusz rögzíti az agytesthez!!!Félelmetes.Nem hiszem el,hogy azt egy agreszívabb fékezés nem szakítja le.
Bocs az Offért... :
Pl. a Zoggie iparis tárcsásról mi a véleményetek?
Elég jó áron lehet kapni itt-ott.
Néztem a MARS 9.000 agyakat,amiknek olyan leszerelhetõ tárcsafékrögzítõgyûrûjök van,állati szépek szerintem,csak az rontja el,hogy azt a konzolt 3 db 2-es imbusz rögzíti az agytesthez!!!Félelmetes.Nem hiszem el,hogy azt egy agreszívabb fékezés nem szakítja le.
Bocs az Offért... :
#148
Posted 2002. November 25. - 21:17
Bagi!
Az én ajánlatom
-Mavic 221 (440g) x2
-32+36 DT 2.0 küllõ (Champion)
-SRAM 9.0 agyak (nem SL, hagyományos)
Ez olcsó, tartós, könnyû, s bika erõs. (nekem is ilyen van... ;D)
Ki is jön 30-ból, ha a fogaskoszorút nem számolod bele.
(5000+5000+3000+4000+8000=25000 Ft + fogas)
Az én ajánlatom
-Mavic 221 (440g) x2
-32+36 DT 2.0 küllõ (Champion)
-SRAM 9.0 agyak (nem SL, hagyományos)
Ez olcsó, tartós, könnyû, s bika erõs. (nekem is ilyen van... ;D)
Ki is jön 30-ból, ha a fogaskoszorút nem számolod bele.
(5000+5000+3000+4000+8000=25000 Ft + fogas)
#149
Posted 2002. November 25. - 20:03
gondolom nem tárcsafékes kerekek kellenek. Az húzósan jön ki 30ból.
Nézzük csak:
A küllõ az fix, 40/db, szorozva 72vel, 2880 Ft. Erre jön a fûzés, az nem tudom hol akarod csináltatni, így azt sem, hogy mennyibe kerül.
Felnik: SUN Ditch Witch, vagy Rhyno Lite, ezeknek 5ezer körül van darabja.
Agyak: akcióban az 1998as shimano XT agyak elölre 8ezer, hátra 12ezer. Ha drágállod, akkor Deore elsõ 3ezer, hátsó 7ezer.
Ha inkább könnyû kellene, az agyak akkor is maradhatnak, csak könnyebb felni kell. Pl: SUN DS 2XC csak 400 Gramm. De ebben nem is sok az anyag. Árban ugyanott van, mint a Rhyno, csak az 550gramm.
Nézzük csak:
A küllõ az fix, 40/db, szorozva 72vel, 2880 Ft. Erre jön a fûzés, az nem tudom hol akarod csináltatni, így azt sem, hogy mennyibe kerül.
Felnik: SUN Ditch Witch, vagy Rhyno Lite, ezeknek 5ezer körül van darabja.
Agyak: akcióban az 1998as shimano XT agyak elölre 8ezer, hátra 12ezer. Ha drágállod, akkor Deore elsõ 3ezer, hátsó 7ezer.
Ha inkább könnyû kellene, az agyak akkor is maradhatnak, csak könnyebb felni kell. Pl: SUN DS 2XC csak 400 Gramm. De ebben nem is sok az anyag. Árban ugyanott van, mint a Rhyno, csak az 550gramm.
#150
Posted 2002. November 25. - 17:48
Köszi Tamaska!
Dehogy haragszom meg! Azért kérdeztem meg,nehogy belebukjak.
Tudsz mondani akkor egy SZERINTED frankó felni-agy-küllõ kombinációt,ami kijön 30ezerbõl per pár?
:-\
Dehogy haragszom meg! Azért kérdeztem meg,nehogy belebukjak.
Tudsz mondani akkor egy SZERINTED frankó felni-agy-küllõ kombinációt,ami kijön 30ezerbõl per pár?
:-\
#151
Posted 2002. November 25. - 15:31
én nem vennék szegecseletlen felnit... Fõleg nem akkora súllyal... (nem akarok kötözködni, meg ne haragudj) És ha nem számít a súly, akkor határozottan 36 küllõ. Közepesen erõs felni (5-600 grammos), 2es küllõk, (nem sok értelmét látom a 2.3asnak, nagyon nyúzza az agyat, én inkább centíroztatom, minthogy leszakítsa a küllõperemet) és egy jó csapágyas agy.
#152
Posted 2002. November 24. - 18:19
Nagyon köszönöm a sok értékes hozzászólásotokat!
És akkor felteszem a kérdést máshogy is
Nem DH-zom,csak csak szeretek lejtõzni kellemes túra közben,néha elereszteni,de semmi komoly vadulás.Ja,és 85 kg van vagyok! ;D Merjem-e megvenni a Syncros BigBox-ot,ami 32 lyukas?
Konkrétan errõl a felnirõl van-e valakinek tapasztalata,véleménye,látott-e már ilyet valamelyõtök?
A küllõlyukai nem szegecseltek,de nagyon jónak néz ki (szerintem) és meggyõzõ fékfelülete van...
És akkor felteszem a kérdést máshogy is
Nem DH-zom,csak csak szeretek lejtõzni kellemes túra közben,néha elereszteni,de semmi komoly vadulás.Ja,és 85 kg van vagyok! ;D Merjem-e megvenni a Syncros BigBox-ot,ami 32 lyukas?
Konkrétan errõl a felnirõl van-e valakinek tapasztalata,véleménye,látott-e már ilyet valamelyõtök?
A küllõlyukai nem szegecseltek,de nagyon jónak néz ki (szerintem) és meggyõzõ fékfelülete van...
#153
Posted 2002. November 24. - 12:08
Nekem elöl 32lukas Mavic D321 van, igaz 2.3-2.0 küllõkkel fûzve, de még sose volt bajom vele. MIóta megvan azóta egy mm 8as se ment bele..
Azt már meg sem említem, hogy az új Mavic Deemax elöl 28, hátul 32 küllõs..
Szvsz Fityisszel értek egyet, 32, vagy 36 elképesztõen kicsi a különbség, inkább a jó felnin, agyon, küllõkön múlik a dolog..
Azt már meg sem említem, hogy az új Mavic Deemax elöl 28, hátul 32 küllõs..
Szvsz Fityisszel értek egyet, 32, vagy 36 elképesztõen kicsi a különbség, inkább a jó felnin, agyon, küllõkön múlik a dolog..
#154
Posted 2002. November 24. - 10:35
Világos, felhasználási területtõl függ. Amúgy a triálosok is jórészt 32est használnak, mer úgy könnyebb a kerék, sõt ki is fúrják a felnit. Na ezt add össze! Mondjuk õk tudják hogy kell tompítani
#155
Posted 2002. November 24. - 05:04
az en velemenyem , hogy nem kullo szamban merik a merevseget ..
gondook erre >>>: "Azt nyilvánvalónak látom,hogy plusz négy küllõvel merevebb "
szerintem egy felhasznalasi terulet cimszobol kellene kiindulni , es utanna szukiteni a kort .Bizonyos esetben egy 28 kullos kerek is eleg merev lehet neha pedig egy 36 likas verzio is megadja magat ..
Egy Xc felni ne legyen 500gramm felett , egy Dh pedig a mai technikak mellett , ha agyon reklamozzak sem veteti meg magat ha 500 gramm alatt van ..
Nagyon sok mulik a "mester " keszitmenyen , hogy mennyire tokeletesen van fuzve .. en speciel nem kezdek hozza .Annak ellenere hogy elveiben magameva tettem a kerekepitest , gyakorlatban sok-sok kerekre van szukseg .
Inkabb egy olyan muhelyre bizom az eletem, amely letezik kullo feszesseg merovel ,ennek segitsegevel tudunk (tudnak .) tokeletesre fuzott kereket kesziteni . Ahol jonnek nekem az "ujjal megnyomkodasos muveletel " , ott nem is hagynam ...
S beture hajtott felnimre azt mondanak hogy " nem eleg eross , es hat durvan is volt hasznalva bablaaabablaa " na ezt a maszlagot mar nem veszem be .....es arra nem is gondol az ember mennyi mulik azon ha "sz@rul" van fuzve ..azaz nem egyenloen feszesre..ertem ezalatt +/- 10%
velemenyem :
egy jo de....
hatarozottan Xc kerekszett legyen 1900gramm alatt ,es 28/32 kullovel , nem csak a suly, hanem a legellenalas miatt is ..
egy emberesebb alkat aki ugralgatni is szeret stb.. ezzel mar ne erje be ..
DH ra pedig szigoruan 36-os , valszeg nem ez lessz a vilag legkonnyebb kerekszettje ..de nem is arra torekszunk ..ugye..?
szal .... " 32 vagy 36 küllõs kerék? " ..??..??..??
ez is, vagy az is de kerdes mire ..???
gondook erre >>>: "Azt nyilvánvalónak látom,hogy plusz négy küllõvel merevebb "
szerintem egy felhasznalasi terulet cimszobol kellene kiindulni , es utanna szukiteni a kort .Bizonyos esetben egy 28 kullos kerek is eleg merev lehet neha pedig egy 36 likas verzio is megadja magat ..
Egy Xc felni ne legyen 500gramm felett , egy Dh pedig a mai technikak mellett , ha agyon reklamozzak sem veteti meg magat ha 500 gramm alatt van ..
Nagyon sok mulik a "mester " keszitmenyen , hogy mennyire tokeletesen van fuzve .. en speciel nem kezdek hozza .Annak ellenere hogy elveiben magameva tettem a kerekepitest , gyakorlatban sok-sok kerekre van szukseg .
Inkabb egy olyan muhelyre bizom az eletem, amely letezik kullo feszesseg merovel ,ennek segitsegevel tudunk (tudnak .) tokeletesre fuzott kereket kesziteni . Ahol jonnek nekem az "ujjal megnyomkodasos muveletel " , ott nem is hagynam ...
S beture hajtott felnimre azt mondanak hogy " nem eleg eross , es hat durvan is volt hasznalva bablaaabablaa " na ezt a maszlagot mar nem veszem be .....es arra nem is gondol az ember mennyi mulik azon ha "sz@rul" van fuzve ..azaz nem egyenloen feszesre..ertem ezalatt +/- 10%
velemenyem :
egy jo de....
hatarozottan Xc kerekszett legyen 1900gramm alatt ,es 28/32 kullovel , nem csak a suly, hanem a legellenalas miatt is ..
egy emberesebb alkat aki ugralgatni is szeret stb.. ezzel mar ne erje be ..
DH ra pedig szigoruan 36-os , valszeg nem ez lessz a vilag legkonnyebb kerekszettje ..de nem is arra torekszunk ..ugye..?
szal .... " 32 vagy 36 küllõs kerék? " ..??..??..??
ez is, vagy az is de kerdes mire ..???
#156
vendég__*
Posted 2002. November 24. - 00:45
véleményem szerint tök mind1........80~85 kg vagyok, s volt már 32es és 36os kerekem is és nem volt több vagy kevesebb bajom egyikkel sem. csak jó felnit meg jó küllöket kel venni
#157
Posted 2002. November 24. - 00:18
#158
Posted 2002. November 23. - 22:04
Háát, amikor kereket építettem, 85 kg voltam, (ma már szerencsére kevesebb) s elõre 32-est, hátulra 36-ost vettem. Ennek oka a következõ - a testsúly nagyobb rész hátul van, s egy rosszabbul sikerült ugrás után is a hátsóra zuhansz rá, itt jól jön a tartalék. Ja, én csak a sima CC mûfajt ûzöm, de azért jó dolog, hogy sohasem kellett 2 éve centíroznom...
Tehát - elsõ kerék - mindenképpen 32-es
hátsó kerék - ha lehetsz könnyebb, akkor 32-es, ha nem, akkor 36-os
azt is vedd figyelembe, hogy egy jól megrakott hátizsák + ruházat + víz = 20-30 kg
Tehát - elsõ kerék - mindenképpen 32-es
hátsó kerék - ha lehetsz könnyebb, akkor 32-es, ha nem, akkor 36-os
azt is vedd figyelembe, hogy egy jól megrakott hátizsák + ruházat + víz = 20-30 kg
#159
Posted 2002. November 23. - 20:47
#160
Posted 2002. November 23. - 20:40
hmmm szerintem bár kihangsulyozom, hogy ez nem szakvélemény...a két tipusu kerék között kevés a külömbség, viszont...a 32-es elméletileg könnyebb tehát a cc-s versenyzök elöszeretettel füzetnek ilyeneket...DH meg freeridra azéert kemény dolgok kellenek, igy hát elöszerettel használnak 36-ost, dee ez nem szabály, mivel pl. az Atomic Trialpimp felni ami leginkább DH és extrém freerájdra van 32 lukast is készit...na de én elvböl nem veszek 32-est. na ennyit akartam hozzafüzni, de nem biztos, hogy helyes az elképzelésem