
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Rohloff Speedhub 500/14 - vélemények
Indította
ball
, 2002. november 12. 16:18
#61
Írta 2002. november 14. - 19:56

a nemet Mountenbike 2000 [elnezeset elirtam, nem 2001-es, hanem 2000es] nevember vagy decemberi szamaban volt egy teszt Speedhub-rol, egy XT-vel hasonlitottak ossze, mar amit osszelehetett hasonlitani. Az XT sulya kevesebb volt :
de az aruk kb ugyanannyi. [az ujsag csak kolcson volt, s azota nem tudtam ujra elkerni...]

#62
Írta 2002. november 14. - 17:40

#63
Írta 2002. november 14. - 16:53

#64
Írta 2002. november 14. - 16:46

1 haveromnak épp a 7en hozza meg a Lenkei Peti az agyváltóját.
A szállitási idõ kb. 10 nap. Gondolom ha valami baja lenne, hozzá lehet fordúlni.
172e az ára , ha jól hallottam.
Áttétele (legkisebb) 22-32 -nek felel meg.
Leginkább annak éri meg, aki sokat teker. A rendszeres kopó alkatrészek cseréje is sok pénz ! (fogsor,láncok, tányér elöl, lezúzott váltó-elõfordul ! )
A szállitási idõ kb. 10 nap. Gondolom ha valami baja lenne, hozzá lehet fordúlni.
172e az ára , ha jól hallottam.
Áttétele (legkisebb) 22-32 -nek felel meg.
Leginkább annak éri meg, aki sokat teker. A rendszeres kopó alkatrészek cseréje is sok pénz ! (fogsor,láncok, tányér elöl, lezúzott váltó-elõfordul ! )
#65
Írta 2002. november 14. - 14:13

Igen. Annyiból tényleg rosz, hogy nem halod a kattanást. De a váltókaron biztos érzed, és a lábadnál is, hogy már egy másik fokozatban vagy. Szerintem biztos meg lehet szokni. Én legalább is hamar megszoknám
.

#66
Írta 2002. november 14. - 02:36

kb szaz evvel ezelott volt!
a kattogas hianya szertem nem gond mert a valtasi fokozatok ugyanugy elkulonulnek egymastol csak nincs hang hozza!
a kattogas hianya szertem nem gond mert a valtasi fokozatok ugyanugy elkulonulnek egymastol csak nincs hang hozza!
#67
Írta 2002. november 14. - 01:46

ha az agyban van pozicionalas, akkor nem kattog a valtokar, mint pl: Gripshift ??? Eleg furcsa lehet igy valtani, vagy ezt csak meg kell szokni... Csak jobb lenne ha a valtokar is kattogan... vagy ha hidraulikus lenne, mint egy regi Joe's valto, tud errol a hidraulikus valtorol vki vmit? [egy regi MBAH belso boritjan van egy kep, es meg hogy 500 DM]
#68
Írta 2002. november 13. - 18:58

megoldhato lenne a rapidvire is csak itt sok bovdent huz (abbol is kettot). ezert egyszerubb a markolat!!!
ja meg az agyban van a pozicionalas tehat annyival is egyszerubb a valtokar!
ja meg az agyban van a pozicionalas tehat annyival is egyszerubb a valtokar!
#69
Írta 2002. november 13. - 15:21

tamash pakolj 14 fokozatot egy pöckölõs váltóra... akkor szerintem az is jó lenne...
csak gondolj bele hogy itt a váltás két-bowdenes, talán emiatt nem megoldható a pöckölés...
csak gondolj bele hogy itt a váltás két-bowdenes, talán emiatt nem megoldható a pöckölés...
#70
Írta 2002. november 13. - 15:14

Ez a váltókarja nekieh:
http://mér lenne selejt láttad?! bazmeg akkor dumáljál ha értelemes hozzá szolásod van!!!!! Megtalálak!!!!!!!!!!! és neked nem adom el a bukót!!!!!!!!!!!!!
Titkon reméltem, hogy nem markolászváltós, de mégis. Nálam ez is negatívum egy kicsit.
http://mér lenne selejt láttad?! bazmeg akkor dumáljál ha értelemes hozzá szolásod van!!!!! Megtalálak!!!!!!!!!!! és neked nem adom el a bukót!!!!!!!!!!!!!
Titkon reméltem, hogy nem markolászváltós, de mégis. Nálam ez is negatívum egy kicsit.
#71
Írta 2002. november 13. - 14:31

Nekem sikerült ki is próbálni a Lenkei Péternél.
Nagyon nagy élmény volt, csak állsz és beváltasz aztán usgyi.
Teljes leírás van a Rohloff honlapján pdf formátumban.
Lenekei honlapján van email cím is.
Telefonszámát is ott lehet megtudni.
Súly???? hmm ha összeadjátok, hogy nem kell elsõ hátsó váltó + elre csak egy lánckerék kell pl. egy pálya hajtókar, nem kell fogsor hátsó agy már sem olyan nagy a súlykülömbség.
Egy menet tulalajdonsági problémát látok de csak DH-nál.
Nevezetesen nõ a kirugózatlan tömeg súlya, mivel minden a hátsó kerékben van.
A láncvezetés tökéletes, kevés karbantartást igényel, vastagabb láncot lehet használni de ezt már többen leírták.
Csorog a nyálam, de maradok a realitásoknál, mint Éliás próféta a pusztában.
Tutifuro
Nagyon nagy élmény volt, csak állsz és beváltasz aztán usgyi.
Teljes leírás van a Rohloff honlapján pdf formátumban.
Lenekei honlapján van email cím is.
Telefonszámát is ott lehet megtudni.
Súly???? hmm ha összeadjátok, hogy nem kell elsõ hátsó váltó + elre csak egy lánckerék kell pl. egy pálya hajtókar, nem kell fogsor hátsó agy már sem olyan nagy a súlykülömbség.
Egy menet tulalajdonsági problémát látok de csak DH-nál.
Nevezetesen nõ a kirugózatlan tömeg súlya, mivel minden a hátsó kerékben van.
A láncvezetés tökéletes, kevés karbantartást igényel, vastagabb láncot lehet használni de ezt már többen leírták.
Csorog a nyálam, de maradok a realitásoknál, mint Éliás próféta a pusztában.
Tutifuro
#72
Írta 2002. november 13. - 14:18

Élettartam garis? Ezt nem is tudtam. Fasza.
Az tényleg jó volna, ha a Shimano is csinálna hasonló kaliberû agyváltót. Mert most is vannak 7-es rendszerû váltói, de azok nem az igaziak. És õk mivel rohadt nagy cég olcsóbban ki tudnák hozni, mint egy német "manufaktúra". Csak szerintem ilyet a Shimano tuti, hogy soha nem fog csinálni, mert ezt csak egyszer veszi meg az ember.
Egyébként ha valainek van Eladó Rohloffja NORMÁLIS áron, akkor légyszi szóljon. ;D
Az tényleg jó volna, ha a Shimano is csinálna hasonló kaliberû agyváltót. Mert most is vannak 7-es rendszerû váltói, de azok nem az igaziak. És õk mivel rohadt nagy cég olcsóbban ki tudnák hozni, mint egy német "manufaktúra". Csak szerintem ilyet a Shimano tuti, hogy soha nem fog csinálni, mert ezt csak egyszer veszi meg az ember.
Egyébként ha valainek van Eladó Rohloffja NORMÁLIS áron, akkor légyszi szóljon. ;D

#73
Írta 2002. november 13. - 14:08

rohloff.de
de a tárcsafék a hát cseréjével megoldható...
az áttételi arány meg 14 fokozat, mindenütt 14% egyenletesen az áttételtartományt pedig te lövöd be az elsõ hátsó fogaskerékkel...
a weblapon ott van néhány ilyen táblázat...
de a tárcsafék a hát cseréjével megoldható...
az áttételi arány meg 14 fokozat, mindenütt 14% egyenletesen az áttételtartományt pedig te lövöd be az elsõ hátsó fogaskerékkel...
a weblapon ott van néhány ilyen táblázat...
#74
Írta 2002. november 13. - 14:07

lenkei a forgalmazo!
a valtasrol azt irjak a sracok, hogy ket het alatt megszokod es ugy valtasz, hogy nem lesz problem.
a shimano kerdeses, ha meg az xtr agyak is konuszosak????!!!!!
regen is volt tarcsas, en azt fogom csinalni. veszek egy simat (csavaros tengelyel nem tarcsas)
es a fedel rogziteshez egy gyurut nyomatok arra pedig a hope fele otcsavaros (big un) tarcsa.
utana meg be a vazba, hatra meg egy egyfokozatu agyat (nicolai, balfa).
a valtasrol azt irjak a sracok, hogy ket het alatt megszokod es ugy valtasz, hogy nem lesz problem.
a shimano kerdeses, ha meg az xtr agyak is konuszosak????!!!!!
regen is volt tarcsas, en azt fogom csinalni. veszek egy simat (csavaros tengelyel nem tarcsas)
es a fedel rogziteshez egy gyurut nyomatok arra pedig a hope fele otcsavaros (big un) tarcsa.
utana meg be a vazba, hatra meg egy egyfokozatu agyat (nicolai, balfa).
#75
Írta 2002. november 13. - 14:03

Az biztos hogy az egyenes lancvonal, meg a nemesiklealancazotyogosreszeken nagyon jo. 
Mivel valt, terepen jobb mint a SS. :>
Erdekelne hogy atteteli aranya milyen -maszas - zugatas
Ill hogy ha egy regi tipust veszek mennyibol lehetne atalakitani tfekesre, es milyen fek valo hozza
Nameg a valtokar
TOM

Mivel valt, terepen jobb mint a SS. :>
Erdekelne hogy atteteli aranya milyen -maszas - zugatas
Ill hogy ha egy regi tipust veszek mennyibol lehetne atalakitani tfekesre, es milyen fek valo hozza
Nameg a valtokar
TOM
#76
Írta 2002. november 13. - 13:25

itt egy velemeny: http://www.freeweb.h...ist2.php?306016
Lenkei Peter irta a Testbike.hu -n. En ugy tudtam hogy O ennek a hazai forgalmazoja, vagy nem ??? [s mintha ott lenne egy csajjal egy uj budapesti bicajos terkep fedolapjan. Latni rajta a feher fully-jat Pace teloval + Speedhub-bal]
en mar a szijhajtast varom. Nagyon igenytelen lenne agyvaltoval.
Lenkei Peter irta a Testbike.hu -n. En ugy tudtam hogy O ennek a hazai forgalmazoja, vagy nem ??? [s mintha ott lenne egy csajjal egy uj budapesti bicajos terkep fedolapjan. Latni rajta a feher fully-jat Pace teloval + Speedhub-bal]
en mar a szijhajtast varom. Nagyon igenytelen lenne agyvaltoval.
#77
Írta 2002. november 13. - 11:16

na valami ilyet olvastam én is amcsi oldalakon...
a 7-8 fokozatról... szerintem nem vészes a dolog...
bár az az érzésem hogy a Shitmanó is ki fog rukkolni egy hasonló megoldással...
a 7-8 fokozatról... szerintem nem vészes a dolog...
bár az az érzésem hogy a Shitmanó is ki fog rukkolni egy hasonló megoldással...
#78
Írta 2002. november 13. - 11:09

nem ismertek valakit akinek van vagy mar probalta!!?
tegnap olvasgattam a nemet bike foruman, olyanokat irtak, hogy a 7-8 sebesseg kozott bejon egy kicsit a 14-es. fura!
a kerek tenyleg szimetrikus lesz. suly nem szamit. foleg, hogy vazat akarok csinalni aminek a haromszogeben lenne elhelyezve (nicolai, balfa)
a ittteni forgalmazo hat furafigura az biztos.
10000km egy lanc+ lanckerek +olajcsere hmmm
KELL!!!! MOST!!!!!!!!!
keszen vagyok tole, mar lassan egy eve ebben a lazban egek!
tegnap olvasgattam a nemet bike foruman, olyanokat irtak, hogy a 7-8 sebesseg kozott bejon egy kicsit a 14-es. fura!
a kerek tenyleg szimetrikus lesz. suly nem szamit. foleg, hogy vazat akarok csinalni aminek a haromszogeben lenne elhelyezve (nicolai, balfa)
a ittteni forgalmazo hat furafigura az biztos.
10000km egy lanc+ lanckerek +olajcsere hmmm
KELL!!!! MOST!!!!!!!!!
keszen vagyok tole, mar lassan egy eve ebben a lazban egek!
#79
Írta 2002. november 13. - 10:24

asszem abban mindeki egyetért hogy sokkal több elõnye van mint hátránya...
a szervízrõl meg annyit, hogy élettartam garancia, és ha kiküldöd Németo.-ba akkor megcsinálják neked... olcsübb mint kidobni..
amúgymeg a forgalmazót nem ismerem, volt vele néhány emailem ennyi, de õk is biztosan szerelik a cuccot...
amúgy meg ha lesz zsuga lesz Speedhub 8), de addig meg beérem ezekkel a gagyi láncváltókkal... ;D
a szervízrõl meg annyit, hogy élettartam garancia, és ha kiküldöd Németo.-ba akkor megcsinálják neked... olcsübb mint kidobni..
amúgymeg a forgalmazót nem ismerem, volt vele néhány emailem ennyi, de õk is biztosan szerelik a cuccot...
amúgy meg ha lesz zsuga lesz Speedhub 8), de addig meg beérem ezekkel a gagyi láncváltókkal... ;D
#80
Írta 2002. november 13. - 10:18

Ha nekem lenne rá pénzem tutira vennék egyet.
Elõnyök: Zárt, idõjárásfüggetlen, nem kell szerelni, beállítani, zsírozni stb. Sokáig használhatod. Kissebb a meghibásodás esélye. Kevés van az országban (M. F. 100%). Egyenes láncvonal. Erõsebb, vastagabb láncot (egysebesség) használhatsz. Nem gyilkolja annyira a láncot, mint egy hagyományos (váltásnál nincs ugrás). tovább használhatsz vele egy láncot. Tökéletes, azonnali váltás. Rövidebb küllõk, Szimmetrikus küllõzés (ebben nem vagyok biztos, de szerinem igen). Erõsebb kerék. Nagyobb hátsó fogaskerék -> lassabban kopik. Életedben többet nem kell váltóra költened. Nem sokkal nehezebb, mint egy XTR (2002-esre gondolok). A legtöbben azt sem tudják mi ez, így nem akarják ellopni a keród, mert full XTR. Tökéletesen védett helyen van, így nem tudod lezúzni, vagy nekicsapni egy kõnek stb.
Hátrányok: Nagy, drága, a hagyományos váltórendszer könnyebb (X.0 vagy XTR
). Ha véletlenül bekrepál (amire nem sok esély van) nem tudom, hogy van e szervíz M. o.-on (bár szerintem nincs), és ha nem tudják megjavítani drága mulattság kidobni. Csak saját tárcsafékkel használható. Mivel az összes súly hátul van farnehéz lehet a gép.
Most így hirtelen ennyi. Ha még eszembe jut valami megírom. De már most látszik, hogy kicsit több elõnye van, mint hátránya (vagy csak én vagyok elfogult?).
Elõnyök: Zárt, idõjárásfüggetlen, nem kell szerelni, beállítani, zsírozni stb. Sokáig használhatod. Kissebb a meghibásodás esélye. Kevés van az országban (M. F. 100%). Egyenes láncvonal. Erõsebb, vastagabb láncot (egysebesség) használhatsz. Nem gyilkolja annyira a láncot, mint egy hagyományos (váltásnál nincs ugrás). tovább használhatsz vele egy láncot. Tökéletes, azonnali váltás. Rövidebb küllõk, Szimmetrikus küllõzés (ebben nem vagyok biztos, de szerinem igen). Erõsebb kerék. Nagyobb hátsó fogaskerék -> lassabban kopik. Életedben többet nem kell váltóra költened. Nem sokkal nehezebb, mint egy XTR (2002-esre gondolok). A legtöbben azt sem tudják mi ez, így nem akarják ellopni a keród, mert full XTR. Tökéletesen védett helyen van, így nem tudod lezúzni, vagy nekicsapni egy kõnek stb.
Hátrányok: Nagy, drága, a hagyományos váltórendszer könnyebb (X.0 vagy XTR

Most így hirtelen ennyi. Ha még eszembe jut valami megírom. De már most látszik, hogy kicsit több elõnye van, mint hátránya (vagy csak én vagyok elfogult?).