a nemet Mountenbike 2000 [elnezeset elirtam, nem 2001-es, hanem 2000es] nevember vagy decemberi szamaban volt egy teszt Speedhub-rol, egy XT-vel hasonlitottak ossze, mar amit osszelehetett hasonlitani. Az XT sulya kevesebb volt : de az aruk kb ugyanannyi. [az ujsag csak kolcson volt, s azota nem tudtam ujra elkerni...]
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Rohloff Speedhub 500/14 - vélemények
Started by
ball
, 2002. November 12. 16:18
#61
Posted 2002. November 14. - 19:56
#62
Posted 2002. November 14. - 17:40
#63
Posted 2002. November 14. - 16:53
#64
Posted 2002. November 14. - 16:46
1 haveromnak épp a 7en hozza meg a Lenkei Peti az agyváltóját.
A szállitási idõ kb. 10 nap. Gondolom ha valami baja lenne, hozzá lehet fordúlni.
172e az ára , ha jól hallottam.
Áttétele (legkisebb) 22-32 -nek felel meg.
Leginkább annak éri meg, aki sokat teker. A rendszeres kopó alkatrészek cseréje is sok pénz ! (fogsor,láncok, tányér elöl, lezúzott váltó-elõfordul ! )
A szállitási idõ kb. 10 nap. Gondolom ha valami baja lenne, hozzá lehet fordúlni.
172e az ára , ha jól hallottam.
Áttétele (legkisebb) 22-32 -nek felel meg.
Leginkább annak éri meg, aki sokat teker. A rendszeres kopó alkatrészek cseréje is sok pénz ! (fogsor,láncok, tányér elöl, lezúzott váltó-elõfordul ! )
#65
Posted 2002. November 14. - 14:13
Igen. Annyiból tényleg rosz, hogy nem halod a kattanást. De a váltókaron biztos érzed, és a lábadnál is, hogy már egy másik fokozatban vagy. Szerintem biztos meg lehet szokni. Én legalább is hamar megszoknám .
#66
Posted 2002. November 14. - 02:36
kb szaz evvel ezelott volt!
a kattogas hianya szertem nem gond mert a valtasi fokozatok ugyanugy elkulonulnek egymastol csak nincs hang hozza!
a kattogas hianya szertem nem gond mert a valtasi fokozatok ugyanugy elkulonulnek egymastol csak nincs hang hozza!
#67
Posted 2002. November 14. - 01:46
ha az agyban van pozicionalas, akkor nem kattog a valtokar, mint pl: Gripshift ??? Eleg furcsa lehet igy valtani, vagy ezt csak meg kell szokni... Csak jobb lenne ha a valtokar is kattogan... vagy ha hidraulikus lenne, mint egy regi Joe's valto, tud errol a hidraulikus valtorol vki vmit? [egy regi MBAH belso boritjan van egy kep, es meg hogy 500 DM]
#68
Posted 2002. November 13. - 18:58
megoldhato lenne a rapidvire is csak itt sok bovdent huz (abbol is kettot). ezert egyszerubb a markolat!!!
ja meg az agyban van a pozicionalas tehat annyival is egyszerubb a valtokar!
ja meg az agyban van a pozicionalas tehat annyival is egyszerubb a valtokar!
#69
Posted 2002. November 13. - 15:21
tamash pakolj 14 fokozatot egy pöckölõs váltóra... akkor szerintem az is jó lenne...
csak gondolj bele hogy itt a váltás két-bowdenes, talán emiatt nem megoldható a pöckölés...
csak gondolj bele hogy itt a váltás két-bowdenes, talán emiatt nem megoldható a pöckölés...
#70
Posted 2002. November 13. - 15:14
Ez a váltókarja nekieh:
http://mér lenne selejt láttad?! bazmeg akkor dumáljál ha értelemes hozzá szolásod van!!!!! Megtalálak!!!!!!!!!!! és neked nem adom el a bukót!!!!!!!!!!!!!
Titkon reméltem, hogy nem markolászváltós, de mégis. Nálam ez is negatívum egy kicsit.
http://mér lenne selejt láttad?! bazmeg akkor dumáljál ha értelemes hozzá szolásod van!!!!! Megtalálak!!!!!!!!!!! és neked nem adom el a bukót!!!!!!!!!!!!!
Titkon reméltem, hogy nem markolászváltós, de mégis. Nálam ez is negatívum egy kicsit.
#71
Posted 2002. November 13. - 14:31
Nekem sikerült ki is próbálni a Lenkei Péternél.
Nagyon nagy élmény volt, csak állsz és beváltasz aztán usgyi.
Teljes leírás van a Rohloff honlapján pdf formátumban.
Lenekei honlapján van email cím is.
Telefonszámát is ott lehet megtudni.
Súly???? hmm ha összeadjátok, hogy nem kell elsõ hátsó váltó + elre csak egy lánckerék kell pl. egy pálya hajtókar, nem kell fogsor hátsó agy már sem olyan nagy a súlykülömbség.
Egy menet tulalajdonsági problémát látok de csak DH-nál.
Nevezetesen nõ a kirugózatlan tömeg súlya, mivel minden a hátsó kerékben van.
A láncvezetés tökéletes, kevés karbantartást igényel, vastagabb láncot lehet használni de ezt már többen leírták.
Csorog a nyálam, de maradok a realitásoknál, mint Éliás próféta a pusztában.
Tutifuro
Nagyon nagy élmény volt, csak állsz és beváltasz aztán usgyi.
Teljes leírás van a Rohloff honlapján pdf formátumban.
Lenekei honlapján van email cím is.
Telefonszámát is ott lehet megtudni.
Súly???? hmm ha összeadjátok, hogy nem kell elsõ hátsó váltó + elre csak egy lánckerék kell pl. egy pálya hajtókar, nem kell fogsor hátsó agy már sem olyan nagy a súlykülömbség.
Egy menet tulalajdonsági problémát látok de csak DH-nál.
Nevezetesen nõ a kirugózatlan tömeg súlya, mivel minden a hátsó kerékben van.
A láncvezetés tökéletes, kevés karbantartást igényel, vastagabb láncot lehet használni de ezt már többen leírták.
Csorog a nyálam, de maradok a realitásoknál, mint Éliás próféta a pusztában.
Tutifuro
#72
Posted 2002. November 13. - 14:18
Élettartam garis? Ezt nem is tudtam. Fasza.
Az tényleg jó volna, ha a Shimano is csinálna hasonló kaliberû agyváltót. Mert most is vannak 7-es rendszerû váltói, de azok nem az igaziak. És õk mivel rohadt nagy cég olcsóbban ki tudnák hozni, mint egy német "manufaktúra". Csak szerintem ilyet a Shimano tuti, hogy soha nem fog csinálni, mert ezt csak egyszer veszi meg az ember.
Egyébként ha valainek van Eladó Rohloffja NORMÁLIS áron, akkor légyszi szóljon. ;D
Az tényleg jó volna, ha a Shimano is csinálna hasonló kaliberû agyváltót. Mert most is vannak 7-es rendszerû váltói, de azok nem az igaziak. És õk mivel rohadt nagy cég olcsóbban ki tudnák hozni, mint egy német "manufaktúra". Csak szerintem ilyet a Shimano tuti, hogy soha nem fog csinálni, mert ezt csak egyszer veszi meg az ember.
Egyébként ha valainek van Eladó Rohloffja NORMÁLIS áron, akkor légyszi szóljon. ;D
#73
Posted 2002. November 13. - 14:08
rohloff.de
de a tárcsafék a hát cseréjével megoldható...
az áttételi arány meg 14 fokozat, mindenütt 14% egyenletesen az áttételtartományt pedig te lövöd be az elsõ hátsó fogaskerékkel...
a weblapon ott van néhány ilyen táblázat...
de a tárcsafék a hát cseréjével megoldható...
az áttételi arány meg 14 fokozat, mindenütt 14% egyenletesen az áttételtartományt pedig te lövöd be az elsõ hátsó fogaskerékkel...
a weblapon ott van néhány ilyen táblázat...
#74
Posted 2002. November 13. - 14:07
lenkei a forgalmazo!
a valtasrol azt irjak a sracok, hogy ket het alatt megszokod es ugy valtasz, hogy nem lesz problem.
a shimano kerdeses, ha meg az xtr agyak is konuszosak????!!!!!
regen is volt tarcsas, en azt fogom csinalni. veszek egy simat (csavaros tengelyel nem tarcsas)
es a fedel rogziteshez egy gyurut nyomatok arra pedig a hope fele otcsavaros (big un) tarcsa.
utana meg be a vazba, hatra meg egy egyfokozatu agyat (nicolai, balfa).
a valtasrol azt irjak a sracok, hogy ket het alatt megszokod es ugy valtasz, hogy nem lesz problem.
a shimano kerdeses, ha meg az xtr agyak is konuszosak????!!!!!
regen is volt tarcsas, en azt fogom csinalni. veszek egy simat (csavaros tengelyel nem tarcsas)
es a fedel rogziteshez egy gyurut nyomatok arra pedig a hope fele otcsavaros (big un) tarcsa.
utana meg be a vazba, hatra meg egy egyfokozatu agyat (nicolai, balfa).
#75
Posted 2002. November 13. - 14:03
Az biztos hogy az egyenes lancvonal, meg a nemesiklealancazotyogosreszeken nagyon jo.
Mivel valt, terepen jobb mint a SS. :>
Erdekelne hogy atteteli aranya milyen -maszas - zugatas
Ill hogy ha egy regi tipust veszek mennyibol lehetne atalakitani tfekesre, es milyen fek valo hozza
Nameg a valtokar
TOM
Mivel valt, terepen jobb mint a SS. :>
Erdekelne hogy atteteli aranya milyen -maszas - zugatas
Ill hogy ha egy regi tipust veszek mennyibol lehetne atalakitani tfekesre, es milyen fek valo hozza
Nameg a valtokar
TOM
#76
Posted 2002. November 13. - 13:25
itt egy velemeny: http://www.freeweb.h...ist2.php?306016
Lenkei Peter irta a Testbike.hu -n. En ugy tudtam hogy O ennek a hazai forgalmazoja, vagy nem ??? [s mintha ott lenne egy csajjal egy uj budapesti bicajos terkep fedolapjan. Latni rajta a feher fully-jat Pace teloval + Speedhub-bal]
en mar a szijhajtast varom. Nagyon igenytelen lenne agyvaltoval.
Lenkei Peter irta a Testbike.hu -n. En ugy tudtam hogy O ennek a hazai forgalmazoja, vagy nem ??? [s mintha ott lenne egy csajjal egy uj budapesti bicajos terkep fedolapjan. Latni rajta a feher fully-jat Pace teloval + Speedhub-bal]
en mar a szijhajtast varom. Nagyon igenytelen lenne agyvaltoval.
#77
Posted 2002. November 13. - 11:16
na valami ilyet olvastam én is amcsi oldalakon...
a 7-8 fokozatról... szerintem nem vészes a dolog...
bár az az érzésem hogy a Shitmanó is ki fog rukkolni egy hasonló megoldással...
a 7-8 fokozatról... szerintem nem vészes a dolog...
bár az az érzésem hogy a Shitmanó is ki fog rukkolni egy hasonló megoldással...
#78
Posted 2002. November 13. - 11:09
nem ismertek valakit akinek van vagy mar probalta!!?
tegnap olvasgattam a nemet bike foruman, olyanokat irtak, hogy a 7-8 sebesseg kozott bejon egy kicsit a 14-es. fura!
a kerek tenyleg szimetrikus lesz. suly nem szamit. foleg, hogy vazat akarok csinalni aminek a haromszogeben lenne elhelyezve (nicolai, balfa)
a ittteni forgalmazo hat furafigura az biztos.
10000km egy lanc+ lanckerek +olajcsere hmmm
KELL!!!! MOST!!!!!!!!!
keszen vagyok tole, mar lassan egy eve ebben a lazban egek!
tegnap olvasgattam a nemet bike foruman, olyanokat irtak, hogy a 7-8 sebesseg kozott bejon egy kicsit a 14-es. fura!
a kerek tenyleg szimetrikus lesz. suly nem szamit. foleg, hogy vazat akarok csinalni aminek a haromszogeben lenne elhelyezve (nicolai, balfa)
a ittteni forgalmazo hat furafigura az biztos.
10000km egy lanc+ lanckerek +olajcsere hmmm
KELL!!!! MOST!!!!!!!!!
keszen vagyok tole, mar lassan egy eve ebben a lazban egek!
#79
Posted 2002. November 13. - 10:24
asszem abban mindeki egyetért hogy sokkal több elõnye van mint hátránya...
a szervízrõl meg annyit, hogy élettartam garancia, és ha kiküldöd Németo.-ba akkor megcsinálják neked... olcsübb mint kidobni..
amúgymeg a forgalmazót nem ismerem, volt vele néhány emailem ennyi, de õk is biztosan szerelik a cuccot...
amúgy meg ha lesz zsuga lesz Speedhub 8), de addig meg beérem ezekkel a gagyi láncváltókkal... ;D
a szervízrõl meg annyit, hogy élettartam garancia, és ha kiküldöd Németo.-ba akkor megcsinálják neked... olcsübb mint kidobni..
amúgymeg a forgalmazót nem ismerem, volt vele néhány emailem ennyi, de õk is biztosan szerelik a cuccot...
amúgy meg ha lesz zsuga lesz Speedhub 8), de addig meg beérem ezekkel a gagyi láncváltókkal... ;D
#80
Posted 2002. November 13. - 10:18
Ha nekem lenne rá pénzem tutira vennék egyet.
Elõnyök: Zárt, idõjárásfüggetlen, nem kell szerelni, beállítani, zsírozni stb. Sokáig használhatod. Kissebb a meghibásodás esélye. Kevés van az országban (M. F. 100%). Egyenes láncvonal. Erõsebb, vastagabb láncot (egysebesség) használhatsz. Nem gyilkolja annyira a láncot, mint egy hagyományos (váltásnál nincs ugrás). tovább használhatsz vele egy láncot. Tökéletes, azonnali váltás. Rövidebb küllõk, Szimmetrikus küllõzés (ebben nem vagyok biztos, de szerinem igen). Erõsebb kerék. Nagyobb hátsó fogaskerék -> lassabban kopik. Életedben többet nem kell váltóra költened. Nem sokkal nehezebb, mint egy XTR (2002-esre gondolok). A legtöbben azt sem tudják mi ez, így nem akarják ellopni a keród, mert full XTR. Tökéletesen védett helyen van, így nem tudod lezúzni, vagy nekicsapni egy kõnek stb.
Hátrányok: Nagy, drága, a hagyományos váltórendszer könnyebb (X.0 vagy XTR ). Ha véletlenül bekrepál (amire nem sok esély van) nem tudom, hogy van e szervíz M. o.-on (bár szerintem nincs), és ha nem tudják megjavítani drága mulattság kidobni. Csak saját tárcsafékkel használható. Mivel az összes súly hátul van farnehéz lehet a gép.
Most így hirtelen ennyi. Ha még eszembe jut valami megírom. De már most látszik, hogy kicsit több elõnye van, mint hátránya (vagy csak én vagyok elfogult?).
Elõnyök: Zárt, idõjárásfüggetlen, nem kell szerelni, beállítani, zsírozni stb. Sokáig használhatod. Kissebb a meghibásodás esélye. Kevés van az országban (M. F. 100%). Egyenes láncvonal. Erõsebb, vastagabb láncot (egysebesség) használhatsz. Nem gyilkolja annyira a láncot, mint egy hagyományos (váltásnál nincs ugrás). tovább használhatsz vele egy láncot. Tökéletes, azonnali váltás. Rövidebb küllõk, Szimmetrikus küllõzés (ebben nem vagyok biztos, de szerinem igen). Erõsebb kerék. Nagyobb hátsó fogaskerék -> lassabban kopik. Életedben többet nem kell váltóra költened. Nem sokkal nehezebb, mint egy XTR (2002-esre gondolok). A legtöbben azt sem tudják mi ez, így nem akarják ellopni a keród, mert full XTR. Tökéletesen védett helyen van, így nem tudod lezúzni, vagy nekicsapni egy kõnek stb.
Hátrányok: Nagy, drága, a hagyományos váltórendszer könnyebb (X.0 vagy XTR ). Ha véletlenül bekrepál (amire nem sok esély van) nem tudom, hogy van e szervíz M. o.-on (bár szerintem nincs), és ha nem tudják megjavítani drága mulattság kidobni. Csak saját tárcsafékkel használható. Mivel az összes súly hátul van farnehéz lehet a gép.
Most így hirtelen ennyi. Ha még eszembe jut valami megírom. De már most látszik, hogy kicsit több elõnye van, mint hátránya (vagy csak én vagyok elfogult?).