Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Rohloff Speedhub 500/14 - vélemények
Started by
ball
, 2002. November 12. 16:18
#41
Posted 2002. December 02. - 21:55
nagyjabol valaszoltal de en nem speedhub...-ra hanem egyeb tipusra lettem volna kivancsi.
de elmondasod alapjan speedhub cc. az ara (nemetben 171eft) ha ezust, a festes +7eft. ilyen arban vette?
a tarcsas fedel +11eft.
az arak mar a mwst levonasa utan ertendok!
de elmondasod alapjan speedhub cc. az ara (nemetben 171eft) ha ezust, a festes +7eft. ilyen arban vette?
a tarcsas fedel +11eft.
az arak mar a mwst levonasa utan ertendok!
#42
Posted 2002. December 02. - 19:52
A típusa Rohloff Speedhub 500/14 ;-)
Egy adapterrel lehet hozzá tárcsát is rögziteni (az adapter kb. + 10 ezer :-(
A láncvillára rögzíthetõ alulemez benne volt a csomagban (ahogyan a láncfeszítõ, a váltókar, a bowdenek, valamint az összes szükséges csavar, alátét stb).
Normál gyorszárral lehet rögzíteni. A kerék kiszerelése sem tart sokkal tovább, mint a hagyományos agy esetében. A két válóbowden a rögzítõ 90 fokos elforgatásával oldható, a fentebb említett alumínium lemezt egy rúd eltolásával lehet szabaddá tenni.
Egy adapterrel lehet hozzá tárcsát is rögziteni (az adapter kb. + 10 ezer :-(
A láncvillára rögzíthetõ alulemez benne volt a csomagban (ahogyan a láncfeszítõ, a váltókar, a bowdenek, valamint az összes szükséges csavar, alátét stb).
Normál gyorszárral lehet rögzíteni. A kerék kiszerelése sem tart sokkal tovább, mint a hagyományos agy esetében. A két válóbowden a rögzítõ 90 fokos elforgatásával oldható, a fentebb említett alumínium lemezt egy rúd eltolásával lehet szabaddá tenni.
#43
Posted 2002. December 02. - 19:16
azt negtudnad mondani nekem, hogy melyik tipus ez tul keppen?
azt tudom, hogy 170-180eft talan fekete de tarcsas-e, van-e hozza egy nagy alu lemez amit a lancvillara kell rogziteni es gyorszaras-e????
csak ezek erdekelnek!!!
hihi
azt tudom, hogy 170-180eft talan fekete de tarcsas-e, van-e hozza egy nagy alu lemez amit a lancvillara kell rogziteni es gyorszaras-e????
csak ezek erdekelnek!!!
hihi
#44
Posted 2002. December 02. - 19:11
Ad 0. Kíváncsi vagyok, Dzsitis azonos-e Nagy Tibivel (Bp.) aki egy idõben használta ezt a nicket..
Ad 1. Az, hogy mi nehéz vagy mi könnyû, erõsen relatív (mihez képest) valamint szubjektív (ki mit tart nehéznek). A próba után az a véleményem, hogy nem éreztem jelentõsen nehezebbnek. Az agy ugyan nehezebb, de kiváltja a hátsó fogaskeréksort, három nagytányér helyett csak egy kell, az is csak 40 fogas (tehát könnyebb mint a 44-es, valamint nem elhanyagolható módon nagyobb alatta a hely) és szükségtelenné válik a két váltó is.
Ad 3. Tényleg nem olcsó, de ez is relatív, van olyan aki könnyedén ki tudja pengetni (én sajnos nem tartozom ezek közé :-( Nyilván nem az a közönség vásárolja, aki megdöbben azon, hogy csak a hátsó kerekem (Mavic felni, DT Revolution küllõk, Hügi agy, XT fogaskeréksor) többe került mint két Cora bike. Ha egy XTR szethez hasonlítom, akkor már nem is olyan vészes az ára. Akkor meg végképp nem, ha a kopás utáni alkatrészek cseréjéhez szükséges pénzt is figyelembe veszem.
Ad 4. A súlypont érezhetõen hátrább került, ennek ellenére könnyen fel tudtam emelni a hátsó kereket. Az elsõ montimmal (az egy 92-es Anlen Colorado volt) ez nem sikerült.
Ad 5. Valóban nem tudják minden kerékpárszervízben javítani, de - véleményem szerint - a hagyományos váltót sem minden esetben. A javítás többnyire ott is cserébõl áll. Figyelembe véve azt, hogy a meghibásodás valószínûsége lényegesen kisebb, mint a hagyományos rendszernél ennyi kockázat könnyen vállalható.
Sajnos nekem pillanatnyilag kb. 180 ezer okom van arra, hogy ne vásároljam meg :-(
Ad 1. Az, hogy mi nehéz vagy mi könnyû, erõsen relatív (mihez képest) valamint szubjektív (ki mit tart nehéznek). A próba után az a véleményem, hogy nem éreztem jelentõsen nehezebbnek. Az agy ugyan nehezebb, de kiváltja a hátsó fogaskeréksort, három nagytányér helyett csak egy kell, az is csak 40 fogas (tehát könnyebb mint a 44-es, valamint nem elhanyagolható módon nagyobb alatta a hely) és szükségtelenné válik a két váltó is.
Ad 3. Tényleg nem olcsó, de ez is relatív, van olyan aki könnyedén ki tudja pengetni (én sajnos nem tartozom ezek közé :-( Nyilván nem az a közönség vásárolja, aki megdöbben azon, hogy csak a hátsó kerekem (Mavic felni, DT Revolution küllõk, Hügi agy, XT fogaskeréksor) többe került mint két Cora bike. Ha egy XTR szethez hasonlítom, akkor már nem is olyan vészes az ára. Akkor meg végképp nem, ha a kopás utáni alkatrészek cseréjéhez szükséges pénzt is figyelembe veszem.
Ad 4. A súlypont érezhetõen hátrább került, ennek ellenére könnyen fel tudtam emelni a hátsó kereket. Az elsõ montimmal (az egy 92-es Anlen Colorado volt) ez nem sikerült.
Ad 5. Valóban nem tudják minden kerékpárszervízben javítani, de - véleményem szerint - a hagyományos váltót sem minden esetben. A javítás többnyire ott is cserébõl áll. Figyelembe véve azt, hogy a meghibásodás valószínûsége lényegesen kisebb, mint a hagyományos rendszernél ennyi kockázat könnyen vállalható.
Sajnos nekem pillanatnyilag kb. 180 ezer okom van arra, hogy ne vásároljam meg :-(
:-[Tényleg, ez tök jó, én is veszek ilyen Rolhoff agyváltót.
Igaz hogy rohadt nehéz meg komplikált mint a fene meg iszonyú drága, meg hogy a bringavázhoz is kell valami adapter hogy használni lehessen ezt a Rolhoff agyat, de tök jó. Igaz hogy egy ilyen nehéz agy a súlypontját is elmozdítja a bringának, ami terepen számíthat valamit.
És az is igaz hogy egyetlen bringaboltban sem tudnak hozzá sem szólni majd ha valami baja lenne, egyetlen muki foglalkozik vele az országban, de biztos tök jó.
Tényleg, mitõl is olyan jó ez a Rolhoff agy? Lenkei lelkendezését ismerem, olvastam, de azon kívûl hogy roppant egyedi lesz a bringa egy ilyen agyváltótól, miért is olyan jó?
#45
Posted 2002. December 02. - 18:51
az miatt ne aggodj!!!!!
hat ize azert azert kerdeztem, hogy mennyit tekersz, mert ha sokat, akkor tudnad, hogy egy lanchajtas kb 3000km elettartamu! ezzel szemben ez 10000km. nem az egyenes lancfutas idojaras fuggetlen (bar az is) hanem a valtas minosege! a valtod pedig csak addig fog eros szelben is jol valtani amig egy kiallo fa vagy szikla le nem tepi a p@csaba! akkor meg mar keso sirni a valto utan! a sar mar elfer a kereknel evek ota de a valtas meg mindig sz@r a sar miatt, a fek meg az agynal talahato (tarcsa).
nem tom mondjak-e meg vmit??!
az orrnehez vagy farnehez kerdesre adott valaszod azt mutatja, hogy tokmindegy hol van az a plussz 300g. tehat sajat magadnak mondtal ellent!
hat ize azert azert kerdeztem, hogy mennyit tekersz, mert ha sokat, akkor tudnad, hogy egy lanchajtas kb 3000km elettartamu! ezzel szemben ez 10000km. nem az egyenes lancfutas idojaras fuggetlen (bar az is) hanem a valtas minosege! a valtod pedig csak addig fog eros szelben is jol valtani amig egy kiallo fa vagy szikla le nem tepi a p@csaba! akkor meg mar keso sirni a valto utan! a sar mar elfer a kereknel evek ota de a valtas meg mindig sz@r a sar miatt, a fek meg az agynal talahato (tarcsa).
nem tom mondjak-e meg vmit??!
az orrnehez vagy farnehez kerdesre adott valaszod azt mutatja, hogy tokmindegy hol van az a plussz 300g. tehat sajat magadnak mondtal ellent!
#46
Posted 2002. December 02. - 18:34
Hát izé, most hirtelen nem értem hogy miért számít az hogy én mennyit tekerek évente, mit változtat ez azon amit írtam?
Függetlenül attól hogy én mennyit tekerek (és hol), igaz hogy a Rolhoff dögnehéz, qrvadrága, meg nincs mögötte szervizhálózat.
Az egyenes láncfutás meg biztos idõjárás-független, de az én váltóm a fogaskoszorún erõs szélben, és ködös esõs idõben is jól vált Ha meg akkora sár van hogy az miatt nem vált jól a váltó, na akkor az a sár a kerekekre is rá fog ragadni, és gondot fog okozni a váznál, a villánál meg a fékeknél is.
És hogy orrnehéz a jobb vagy a farnehéz? Fene tudja, de ez a kérdés egy kicsir irreleváns.
Függetlenül attól hogy én mennyit tekerek (és hol), igaz hogy a Rolhoff dögnehéz, qrvadrága, meg nincs mögötte szervizhálózat.
Az egyenes láncfutás meg biztos idõjárás-független, de az én váltóm a fogaskoszorún erõs szélben, és ködös esõs idõben is jól vált Ha meg akkora sár van hogy az miatt nem vált jól a váltó, na akkor az a sár a kerekekre is rá fog ragadni, és gondot fog okozni a váznál, a villánál meg a fékeknél is.
És hogy orrnehéz a jobb vagy a farnehéz? Fene tudja, de ez a kérdés egy kicsir irreleváns.
#47
Posted 2002. December 02. - 18:18
nos nem tom te mennyit tekersz evente es hogyan?
de en evi ~8000 km-et nyomok mindenfele ido viszonyok kozott! es mar leirtuk azt is, hogy egyenes lancfutas idojaras fuggetlen ....
a sujpont: amikor az emberek berakjak a monstert elore ami 4kg felett van akkor miert nem ugat senki a sulypontrol???? az en 2kilos telomhoz kepest!!
egyebkent nem erdekel a sulypont mivel en vagyok az egesz rendszerben a legnehezebb ezert en hatarozom meg leginkabb a sulypont helyzetet!!!
melyik jobb ha orrnehez vagy ha farnehez????? szerinted?
de en evi ~8000 km-et nyomok mindenfele ido viszonyok kozott! es mar leirtuk azt is, hogy egyenes lancfutas idojaras fuggetlen ....
a sujpont: amikor az emberek berakjak a monstert elore ami 4kg felett van akkor miert nem ugat senki a sulypontrol???? az en 2kilos telomhoz kepest!!
egyebkent nem erdekel a sulypont mivel en vagyok az egesz rendszerben a legnehezebb ezert en hatarozom meg leginkabb a sulypont helyzetet!!!
melyik jobb ha orrnehez vagy ha farnehez????? szerinted?
#48
Posted 2002. December 02. - 18:06
Tényleg, ez tök jó, én is veszek ilyen Rolhoff agyváltót.
Igaz hogy rohadt nehéz meg komplikált mint a fene meg iszonyú drága, meg hogy a bringavázhoz is kell valami adapter hogy használni lehessen ezt a Rolhoff agyat, de tök jó. Igaz hogy egy ilyen nehéz agy a súlypontját is elmozdítja a bringának, ami terepen számíthat valamit.
És az is igaz hogy egyetlen bringaboltban sem tudnak hozzá sem szólni majd ha valami baja lenne, egyetlen muki foglalkozik vele az országban, de biztos tök jó.
Tényleg, mitõl is olyan jó ez a Rolhoff agy? Lenkei lelkendezését ismerem, olvastam, de azon kívûl hogy roppant egyedi lesz a bringa egy ilyen agyváltótól, miért is olyan jó?
Igaz hogy rohadt nehéz meg komplikált mint a fene meg iszonyú drága, meg hogy a bringavázhoz is kell valami adapter hogy használni lehessen ezt a Rolhoff agyat, de tök jó. Igaz hogy egy ilyen nehéz agy a súlypontját is elmozdítja a bringának, ami terepen számíthat valamit.
És az is igaz hogy egyetlen bringaboltban sem tudnak hozzá sem szólni majd ha valami baja lenne, egyetlen muki foglalkozik vele az országban, de biztos tök jó.
Tényleg, mitõl is olyan jó ez a Rolhoff agy? Lenkei lelkendezését ismerem, olvastam, de azon kívûl hogy roppant egyedi lesz a bringa egy ilyen agyváltótól, miért is olyan jó?
#49
Posted 2002. December 02. - 17:27
mindegy en mar ugy is gyujtom ra a lovet!
aze kiprobalnam de mindegy!
tesztekrol meg szivesen olvasok!!!!!!
aze kiprobalnam de mindegy!
tesztekrol meg szivesen olvasok!!!!!!
#50
Posted 2002. December 02. - 16:27
Elöttem szóló(nem Han Solo) kollegával együtt segitettem a havernak beszerelni a cuccost, és vasárnap voltunk vele 1 kis emelkedö próbálgatáson is. Terminátor-emelkedönél kicsit kisseb fokú emelkedön lazán ment felfelé, és az emelkedö közepén röhögve, 1 tized másodperc alatt válthatsz.Tök jó!
A havernak egyébként XT hátsó agy+hátsó váltó, +GripShift+ LX el.váltója volt a gépén, szóval nem nehéz cucc.
ÉÉÉÉÉSSSSS!!! Mindenki, aki a +súlytol fél megnyugodhat, hogy egyáltalán nem nehéz a szerkenytyÛÛÛ.
Ezt még súlymániás-grammszámoló haverom(ügye,LACI) is elismerte.
uff! Beszéltem
A havernak egyébként XT hátsó agy+hátsó váltó, +GripShift+ LX el.váltója volt a gépén, szóval nem nehéz cucc.
ÉÉÉÉÉSSSSS!!! Mindenki, aki a +súlytol fél megnyugodhat, hogy egyáltalán nem nehéz a szerkenytyÛÛÛ.
Ezt még súlymániás-grammszámoló haverom(ügye,LACI) is elismerte.
uff! Beszéltem
#51
Posted 2002. November 30. - 01:17
Egyik haverom most szerelte be a szóban forgó Rohloff agyváltót a gépébe, és volt szerencsém itt a városban, aszfalton néhány száz méteret tekerni. Ilyen rövid próbán persze nem lehet alapos véleményt kialakítani. Ahhoz sajnos ennyi idõ is elég volt, hogy megszeressem, és nem szívesen adtam vissza a tulajdonosnak - aki ez ideig kevesebbet ment vele, mint én. Azért egy erõs emelkedõn és valami meredek lejtõn is szeretném kipróbálni. Aki a váltókar kattogását hiányolta, annak elmondhatom: pontosan lehet érezni a fokozatokat, ugyanúgy, mintha a pozicionálás a váltókarban lenne. Kicsit szokatlan és furcsa volt, hogy a kerregõ "racsnihang" tekerés közben is hallatszott, sõt egyes fokozatokban ilyenkor volt erõsebb, szabadon futáskor pedig egészen egészen halk (különösen az én Hügi agyamhoz képest).
#52
Posted 2002. November 19. - 22:02
ja keleti blokk (miskolc) no porblem. majd utkozunk!
levizsgazom remelem sikerul es dubul kitekerek tajszinyuszitibe.
levizsgazom remelem sikerul es dubul kitekerek tajszinyuszitibe.
#53
Posted 2002. November 19. - 21:04
#54
Posted 2002. November 19. - 20:57
#55
Posted 2002. November 19. - 14:06
#56
vendég__*
Posted 2002. November 15. - 17:40
#57
Posted 2002. November 15. - 17:35
#58
vendég__*
Posted 2002. November 15. - 17:29
Valaki lírná ide nekem a sokat emlegetett Lenkei Péter sokat emlegetett honlapjának a címét?
Sok köszönet:Gabee )
Sok köszönet:Gabee )
#59
Posted 2002. November 15. - 14:06
marton tudd mar meg leci, hogy haverodnak melyik tipust hozzak?
a valtasrol nem azt irjak, hogy ero alatt nem megy olyan konnyen? azt meg irjak, hogy 7-8 fokozatnal akad de idovel megszkod ugy a valtast, hogy nem tunik fel. legalabbis a forumrol ezt vette le!
a valtasrol nem azt irjak, hogy ero alatt nem megy olyan konnyen? azt meg irjak, hogy 7-8 fokozatnal akad de idovel megszkod ugy a valtast, hogy nem tunik fel. legalabbis a forumrol ezt vette le!
#60
Posted 2002. November 15. - 13:31
Nekem megvan az a szám + értem is azt a szörnyü nyelvet.
TEHÁT: Szerintük az XC-versenyzöi babérokra törõ egyeneken kivül mindenki csak jól járhat vele, aki elfogadja azt a kb. 300g +súlyt. Fõleg az örûlhet neki, aki nagyon sokat megy. Kiemelik, hogy a kezdeti befektetés ugyan rémisztönek tûnik, de a kopási költségek kisebbek.
Negativumnak csak 7. fokozat körüli kicsit nehezebb váltást + a tekeréskor is jelentkezõ kis kattogást emlitik.
TEHÁT: Szerintük az XC-versenyzöi babérokra törõ egyeneken kivül mindenki csak jól járhat vele, aki elfogadja azt a kb. 300g +súlyt. Fõleg az örûlhet neki, aki nagyon sokat megy. Kiemelik, hogy a kezdeti befektetés ugyan rémisztönek tûnik, de a kopási költségek kisebbek.
Negativumnak csak 7. fokozat körüli kicsit nehezebb váltást + a tekeréskor is jelentkezõ kis kattogást emlitik.