Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rohloff Speedhub 500/14 - vélemények

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
89 replies to this topic

#1
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

2. nincs egész véletlen valaki, akinek itt Budapesten ilyen 14 sebességes Speedhubbal szerelt bicója van, mert szivesen kipróbálnám 1 kör erejéig, persze ha lehetséges.


Zed fedõnévre hallgató fórumtársunknak van ilyen az össztelós Giantban ;)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#2
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Várom hogy a követlezõ széria ne csak markolatváltós legyen, mert azt nem szeretem. Nem is lenne olyan bonyolult megoldás, mint a mostani dupla bowdenes játék. :) Volt szerencsém kipróbálni egyet és a váltási mozdulaton kívül minden tetszett.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
ha rohloffja van akkor 14 fokozatu.

megerte, tan 3 eve hasznalom

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Szervusztok.
2. nincs egész véletlen valaki, akinek itt Budapesten ilyen 14 sebességes Speedhubbal szerelt bicója van, mert szivesen kipróbálnám 1 kör erejéig, persze ha lehetséges.


2. egyik haverom (Szilvásvárad 117 km U19 bajnok volt 2 éve) apjának van speedhubja, de hogy 14 sebeséges e, azt nem tudom...

#5
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5,740 posts
1. pontra válasz itt:
http://www.rohloff.d...ndex.html#c1337
;)
"In idem flumen bis non descendimus"

#6
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 posts
Szervusztok.

Jó rég óta nem írt ide senki.

2 kérdésem lenne:
1. megtudná nekem valaki adni a forgalmazó, Lenkei Péter elérhetõségét? tel szám pl teljesen jó lenne.
2. nincs egész véletlen valaki, akinek itt Budapesten ilyen 14 sebességes Speedhubbal szerelt bicója van, mert szivesen kipróbálnám 1 kör erejéig, persze ha lehetséges.

Akinek több éve 500/14 Speedhubja van, hogy érzi, megérte?
Hosszútávú tapasztalatok esetleg?

#7
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
keson hoztak ki.
en mar (mint latni) aranyban utazom.
:-)

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#8
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

hanem a szokvanyos ejto papucs
csak az egesz papucsot lehet csusztatni

te is erre gondolsz csak rosszul nevezted meg


Igen, erre gondoltam: ejto es csusztathato papucs. Csak rosszul neveztem meg.


De nem kaptal kedvet ehhez a Tune eloxalasu Rohloffhoz? Tisztara megerne lecserelned ;D

Feltöltött kép

#9
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
http://rohloff.de/ad...owpix1/1011.jpg

ilyen

ez nem elore nyilo
hanem a szokvanyos ejto papucs
csak az egesz papucsot lehet csusztatni

te is erre gondolsz csak rosszul nevezted meg

elore nyilo papucsa a regi bringaknak van
vagy orszagutiknak...

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#10
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

ez a szokvanyos ejtopapucs szerintem
csak az egesz papucsot lehet allitani

rohloff-nal ez bevett szokas.
vagyis eloiras ha rohloff kompatible vazat akarsz csinalni
pdf-ekben benne van

Ha' nemtom, de ezen a kepen az FRM vaz papucsanal lathato ke't csavar feje. Ebbol arra kovetkeztettem, hogy olyan faszual allithato, cserelheto papucsu ;D

#11
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
ez a szokvanyos ejtopapucs szerintem
csak az egesz papucsot lehet allitani

rohloff-nal ez bevett szokas.
vagyis eloiras ha rohloff kompatible vazat akarsz csinalni
pdf-ekben benne van

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#12
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts
Ma vettem oktoberi Bringat, abban kozepen van egy kis idei Eurobike beszamolo. Abban figyeltem fel az alabbira, persze ott semmi ertelmeset nem emlitenek, meg az FRM oldalan sem >___<

De talaltam rola kepet, topikot :rock:


Feltöltött kép


MTB-News.de | IBC Mountainbike Forum > Bike Board > Tech Talk > Leichtbau -> frm rohloff leichtbau, 2005.09.08.

"Auf der Eurobike nahm die mehrfache hessische Meisterin Tanja Ruppert ihr neues Bike in Empfang. Mit Rohloff-Nabe ausgestattet soll das FRM 8 HP nur 8,4 Kilo wiegen. Erste Bewährungsprobe ist die Hessenmeisterschaft am Wochenende.

Seit 1993 ist Tanja Ruppert im Radsport aktiv, seit vielen Jahren kann sie zahlreiche Erfolge für sich verbuchen. So ist sie derzeit amtierende hessische Meisterin im Rad-Cross, im Crosscountry -diesen Titel gilt es am Wochenende zu verteidigen- und im Mountainbike-Marathon. 1995 war sie Mitglied der Nationalmannschaft und war 1996 für den Olympiakader nominiert, »doch dann kam meine Tochter«, wie sie selbst sagt.

Bereits seit drei Jahren ist Tanja Ruppert mit einer Rohloff-Nabe unterwegs und zeigt sich begeistert von dieser Schaltung. An ihrem Bike nutze sie auch FRM-Teile und so war es eine logische Folge, dass auch der neue Rahmen vom italienischen Leichtbauspezialisten kommt. 8,4 Kilogramm soll das neue Gerät ohne Pedale wiegen, wie alle FRM-Rahmen ist auch dieser auf Maß gebaut. FRM bietet diese Variante des 8HP auch zum Kauf an, die Lieferzeit für den Maßrahmen beträgt sechs Wochen.

Auf der Eurobike konnte die Rennfahrerin stolz ihr neues Bike aus den Händen von Boris Latsch (FRM Deutschland) und Bernhard Rohloff entgegen nehmen."[/list]


Sajna a fenti keprol nem lehet semmi lenyegest megallapitani. De az ujsagban levobol kibogarasztam, hogy csusztathato a papucsa (nem a hatrafele nyilo, ami nekem nem olyan szimpi, tehat jobbnak tartom az elore nyilo allithato papucsot ;D ), s felsocso bal oldalan vezetik a bovdeneket. Hehe, jobb lett volna felul ;D


A nemet topikot atolvasva feltunt, ez a "Tune for Endorfin" szoveg o.O Majd konnyen megtalaltam ezeket a kepeket:

MTB-News.de -> Eurobike 2005 -> Endorfin: Rohloff speziell eloxiert 2005.09.03.

Feltöltött kép





Weight Weenies forum -> rohloff mech 2005.09.23.

Feltöltött kép

Feltöltött kép

#13
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

szoptam vele par kort hoyg osszerakjam de mar untam
aztan inkabb elkuldtem hozzajuk



ejjjjjjjjjjj
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#14
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
inkabb azt mondom, hogy visszajott a szervizbol
raktak ra tarcsas fedelet
meg...

szoptam vele par kort hoyg osszerakjam de mar untam
aztan inkabb elkuldtem hozzajuk

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#15
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
Azt ne mond, hogy sikerült összerakni és megvan mind a 14 sebesség.....

Amúgy szép lett igy hirtelensárgán

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#16
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
hehe

Feltöltött kép

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#17
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
en 1100ft-os lancot hasznalok amit ki lehet dobni
es a tanyer is jol birja (~5000-t raktam ebbe en bele +az eleozo tulaj)
(mondjuk en nem szoktam kenni, legozborizom idonknet aztan ha kezd rosszul kinezni akkor cserelek lancot, evenete ~3-4-t hasznalok el)

a belso ellenalas abbol, jon,. hogy minden forog benn egyidoben.
(bar ez lehet egy saras lancvaltonal mar jobb)
nemetek sokat veszekedtek ezen.

16-os lanckerekkel jon gyarilag. /szertem 17-re csereltetek/
en 44/16-al gyurom de nem vagyok egy full cc fazon
ahol birok feltekerek ahol nem felotolom
regen sem mentem a 24/28-al
ott mar akar tolhatja is az ember.

a szerviz hiany eleg fuck.

komoly cc es dh-ra nem valo
nem azert mert nem birja hanem mert folosleges
ezt vhol mashol mar kidumaltuk.
cc-re nehez (~300g plusz a lancvalthoz kepest)
dh-ra a csillapitatlan tomeg miatt (~5-600g vel nehezebb a hatulja) eleg lenne 5-7 fokozat is.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#18
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
Az általad leírt dolgok nagyjából tudottak voltak eddig is. Bár, a nagy belsõ ellenállás azért meglepõ... :o
Nekem a következõ dolgok miatt tetszik:
-no karbantartás
-egyoldali váltás (nincs két kar)
-ritka (igen, ez is szempont!)

Ennyi.
Továbbá hiszem, hogy az agyváltóké a jövõ.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#19
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,669 posts
O.K, megdõltem az érvek alatt.
Akkor bemásolom ide, mit irtam meg Tom-mirra-nak priviben, a subjektiv véleményem a cuccról. :

Szia, Tom !
Szóval, azt kéne eldönteni, hogy milyen bringázásra kell. Túrázásra szerintem o.k. lehet a cucc. De hegyikerékpározásra,xc-re szerintem nem igazán megfelelõ.
1. Áttételelezés: Még a legkönnyebb fokozat is nehezebb, mint a 22-32 -es montis áttétel. A haver könnyû, xc-s alkat, neki nem olyan zavaró, de azért izmos a fokozat.
Gyárilag 15ös fogaskerékkel adják. Külön lett rendelve 16os fog, hogy hegyre is lehessen menni vele. ÉÉÉÉS még elöl is a 42es tányért le kellett cserélni 40es-re.
Még szerencse, hogy a Gephard tányérok közt van ilyen elbaszott méret is.
2. Ellenállás: Olyan erõs belsõ ellenállása van a szerkezetnek, hogy azt nagyon érezni hajtás közben is. És hangosan kattog hajtás! közben is.(Fokozatfüggõ,néha hangos néha nem)
3. Súly: Ha megvetted, elfogadod, hogy ez jóval nehezebb a hagyományos rendszereknél.
4. Kopás: Mivel csak 1-1 fogaskerék van, minden kosz, sár,... ami a láncra kerülõ mocsok valahogy a hátsó fogaskeréken és környékén gyûlik össze. A mocsok eszi a láncot, a kopott lánc elkoptatja a hatómû tányérját is nagyon rövid idõ alatt.És persze a láncot is.
5. Sár,hó,mocsok: O.k., de egészen durva, extrém körülmény kell, amikor ez mûködik csak és a hagyományos rendszer már nem. Ilyen meg hányszor van 1 évben ? Max.1szer,2szer ??? Nem is emlékszem, mikor volt,hogy egyikünk sem tudott tovább menni, csak Õ. Nem is nagyon volt ilyen.

Szóval,valahogy nem nagyon tudott senkit sem meggyõzni ez a rendszer a mi kis csapatunkból (bringás haverok, akik rendszeresen 1üt tekerünk), hogy ez nagyon megérné azt a 190-250ezer körüli összeget.
JA! Haver nem tárcsafékes verziót vett. Aztán fél év után kitalálta, hogy neki kell tárcsafék. Ki lett küldve a gyárba a cucc,hogy átalakitsák tárcsássá. 6 hét alatt meg is csinálták és ez a kis átalakitás+küldés majdnem 90ezer Ft volt. És csakis és kizárólag a gyárban rárakott tárcsával mûködik, mert más a tárcsa csavar-felfogatása (4csavarral van). Ha valami baja van a cuccnak ezt csak a gyár javitja. Akkor az mennyibe kerül ?
Gondolj bele, hogy a hagyományos rendszer bármely része szinte bármelyik boltban cserélhetõ-javitható.

Nem beszéllek le róla, de a partnered is lakva ismered meg, ezt meg használva. Csak a jó dolgokat mondják mindig a dicsérõk, ilyenekrõl nem beszélnek.

Szóval, nem akarom a kedved elvenni tõle, de én nem találtam 1 dolgot sem, amiért megérné. És a haverok sem. Senki.

üdv: MARCI
Marci

#20
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
marton!
Asszem nem érted, hogy miért is vannak az ilyen topikok. A célja nem a gyártók/forgalmazók dicsõítése, hanem az egyes termékek korrekt, tapasztalatokon alapuló megvitatása. Ha a tapasztalat negatív, akkor azt már csak azért is meg kell írnod, hogy más ne futhasson bele... Érted?
Ráadásul itt azért mindenki fel bírja fogni, hogy ez is csak egy szubjektív vélemény.

Szóval bögd ki gyorsan, vagy hallgass örökre!
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"