Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kell-e több és hosszabb bringaút az országba?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
22 hozzászólás a témában

#1
Szergely

Szergely

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Fityisz: Igazad van abban, hogy az önbíráskodás nem vezet megoldáshoz. Inkább a RENDÕR kellene komolyabban vegy ezt a témát :-/ Jól meg kell b#szni a száját az ilyeneknek. Csak az a baj, hogy már belefáradtam abba, hogy kerülgessem ezeket az autókat és várjam a közeg intézkedését. Tehát: Kinek a pap, kinek a paplan. én agresszívkedek tovább. :( Legalább megnyugszom tõle. ;D

#2
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Szia mindenkinek!
Szerintem szükségesek a bringaútak. Sajnos a mostani helyzetben sem az autósok, sem a gyalogosok nem veszik észre hogy, a bringaút nem sétatér, illetve nem parkoló. Talán a rendõrség tudna tenni valamit, pl: büntetõ cetlit osztanának a bringaúton parkoló autóknak........vagy esetleg elszállitanák. Na jó ez szép álom......de azért jó lenne ha valósággá válna!
sziasztok

#3
Astro

Astro

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás
Amíg vannak autósok addig kell...
...annak aki úton közlekedik :)


#4
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Szergely: ezzel a karcolással kapcsolatban egy két szó. régebben készültek matricák amiket a kerékpár úton parkoló autókra lehetet ragaszgatni. a VBB (Városi Biciklizés Barátai) és a KÖSZ (Kerékpárosok Önsegítõ Szervezete-ami egy nem hivatalos egyesülés) gyártotta öket. a VBB-s szövegére már nem emlékszem de Ök diplomatikusan közelítették meg a dolgot, csak a baj ott kezdõdött mikor a túlfûtött aktivisták minden autóra elkezdték nyomkodni a matricákat, elõfordult, hogy parkolókban is. A másik az kicsit könnyedebb hangvételü volt, arra emléxem is: Én egy kerékpár úton parkoló BUNKÓ vagyok! felirat volt, a bunkó a közepén nagybetükkel szedve. csak hát ugye az erõszak erõszakot szül alapon rengeteg balhé és/vagy verekedés volt az érintett autóssal.
következtetést nem nagyon tudok levonni, most már belefáradtam, hogy az autósokkal veszekedjek, ha tudok elmegyek melettük, ha nem akkor sérül az autó..........
Ez persze nem vágott bele szervesen a topoc cimébe

#5
Karesz

Karesz

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

Kellene! Csak hát lassan épül. A mellékutakon is lehet biciklizni. A fõvárosban nagyon hiányzik.                        [Tekerni vagy nem tekerni?]

#6
Szergely

Szergely

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
A lényeg lemaradt! :-[ Jóminõségû keróút kellene yó sok. Frankón + 1-1 sáv az utak szélére. Ott mondjuk a belélegzett kipuf. gázzal vagy egy kisebb fajta gebasz :-/. Na 8. Ez van. De hát az éhes disznó makkal álmodik. Soha nem lesz nekünk rendes utunk.:(

#7
Szergely

Szergely

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Az a probléma, hogy a nyugati országokban a társadalomnak nagy része keróval jár => Kénytelenek bicóutakat építeni. De sajnos itthon, ameddig az gondot okoz, hogy Pistabácsi befeküdjön a kórházba a reumáját kikezeltetni, mert nincs elég ágy + orvos :(, ne is álmodjatok errõl. De néha (mivel nagyon disztroly csávó vagyok) 8) jól esne valami dekoratívat karcolni a keróúton parkoló rohadék gépházfedelére. >:)  Na hali mindenkinek!!!

#8
vendég__*

vendég__*
  • vendég
persze hogy kell!

#9
ruff

ruff

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 784 hozzászólás
szerintem szükség igazábúl csak a városokban lenne rá ,ahol jó lenne, ha minél többet építenének, azonban az ország bejárjható másodrendû országos fõútakon, meg egyéb utakon, szóval ilyen füredi tó krüli izéhez hasonló szvsz. nem kell több. Fõleg nem ilyen füredi tó körüli izékhez hasonló,mert tiszta sík az egész ... Viszont jó lenne , ha az urbán kerékpáros közelekedés terén elérnénk odáig, ahol a nyugat európai országok vannak. Itt nem arra gondolok, hogy mindenki karbon  3 grammos biciklikkel cikázzon a városban, hanem arra hogy az embereknek eszükben sincs a bicikliútra lépni, a kerékpárosnak nem kell az úton szenvedni néhány autóstól , nem kell gyalogosokat kerülgetnie, mert ott vannak a kerékpár utak, amit nem gyalogosok koptatnak ...

#10
sezlonyrugo

sezlonyrugo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 302 hozzászólás
Valami alagút azért dereng a fény végén vagy mi! A múltkor kocsival mentem a Balaton északi oldalán, és direkt néztem a kilóméterórát, és vagy 30-40 kilóméteren keresztül építenek brinyóutat kétkerekû pajtásaink részére! Na erre varjatok gombot! ;) Na nem kell elájulni ettõl a grandiózus megmozdulástól, amit a pocsolya köré húznak, azért még Pesten katasztrófálisak a viszonyok! A brinyó út legtöbb helyen csak abból áll, hogy egy 10 cm-es járdán húznak egy sárga csíkot, és azza el is van intézve! Nos szerintem ez ÉDESKEVÉS meg ilyenek! A sok lámmer aki kiötli azt hogy hova és milyen brinyautat köll tenni azt kellen beleszakítani az annyába, vagy végigbringáztatni a fõváros legszarabb bringaútjain! De azért mellettük szoljon az, hogy legalább próbálkoznak! Már csak azt nem értem, hogy ménem vesznek példát a szomszédos nyugati népközösségektõl, ahol olyan bringautakat építettek MOST FIGYELJETEK! A szõlõföld kellõs közepére, hogy ne kelljen megkerülnöd a földet a szarrátömött országúton, hogy az csak netovább! ;)
Na nekem ez a véredényem! :D

#11
Biromarton

Biromarton

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Persze, hogy kell!
Budapestre fõképp, és még az országban a szép helyekre! A többire megteszi az autóút is(ha nem forgalmas)

#12
templar

templar

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás
A tervezett kerékpárutak fele nem épült meg
Csak a hálózat bõvítésével csökkenthetõ jelentõsen a biciklizõ gyerekek baleseteinek száma
NSZ • 2002. június 4. • Szerzõ: S. I.



A legtöbbször csak autóktól zsúfolt fõútvonalakon juthatnak el cáljukhoz a kerekesek (kép: Népszabadság – Domaniczky Tivadar)
Évrõl évre egyre több kerékpáros vesz részt a fõvárosi közlekedésben. Ennek ellenére – ezt igazolják a baleseti statisztikák – a biciklisek nem befolyásolják számottevõen a közlekedés biztonságát. Kerékpáros gyerekbaleset is kevesebb volt tavaly, mint a megelõzõ években. Tartós javulás azonban csak a kerékpárút-hálózat bõvítésével érhetõ el.

Bár tavaly kevesebb személyi sérüléssel járó baleset történt, mint egy évvel korábban, arról nem számolnak be a statisztikák, hogy ebbõl mennyit szenvedett el kerékpáros. A közlekedésbiztonsággal foglalkozó kimutatásokban viszont számon tartják a bicikliseket a balesetek okozói között. A személygépkocsi- és a teherautó-vezetõk után legnagyobb számban õk a felelõsek a személyi sérüléssel járó balesetekben. Két éve 193, tavaly 144 esetben volt vétkes kerékpáros. Ez ugyan javuló tendencia, de a biciklisek éppen védtelenségük miatt gyakran vannak sérülésnek kitéve, függetlenül attól, hogy okozói vagy szenvedõi egy-egy koccanásnak.

Közlekedési szakemberek szerint a csökkenés különösen kedvezõ, ha figyelembe vesszük, hogy egyre többen kerékpároznak. Egyre több iskolában és intézményben jelennek meg a biciklitárolók. Évente négyszázezer új kerékpár kerül forgalomba, és bár ezeknek csak töredéke vesz részt a városi közlekedésben, a kerekezõk száma fokozatosan emelkedik. Fõleg a fiatalok és a gyerekek körében népszerû a kerékpár.

1997-ben sok kerékpárbaleset okozott fejfájást a szakembereknek, ezért az iskoláskorú gyerekek körében történt oktatásra és propagandára kellett kiemelt figyelmet fordítaniuk. Ez meghozta az eredményt: a kerékpárral elszenvedett gyerekbalesetek száma 2001-re jelentõsen csökkent. 1997-ben a fõvárosban ötvenegy, tavaly harminc balesetet okozott kerékpáros gyerek.

A biztonságosabb kerekezés egyik feltételét, a passzív biztonsági eszközöket egyre szélesebb körben használják, sokan viselnek sisakot. Biztonságukért azonban nemcsak maguk tehetnek. A biztonságos közlekedést jelentõsen javítaná a kerékpárút-hálózat bõvítése. A fõváros azonban jelentõsen elmaradt saját terveitõl: 1996 és 2000 között 184 kilométernyi kerékpárútnak kellett volna megépülnie. Ezzel a fõvárosi hálózat hossza mára elérhette volna a 250 kilométert. A hosszabb távú tervek szerint 2015-ig már háromszáz kilométernyi bicikliút meglétét vetítették elõre a város vezetõi. Jelenleg mindössze 130 kilométer kerékpárút lelhetõ fel Budapesten.

A közlekedésbiztonsági szakemberek szerint nem tekinthetõ kerékpárútnak az, ha a járdára vagy az úttestre egyszerûen kerékpársávot festettek fel. Ez a gyalogos–biciklis és az autós–biciklis konfliktusok egyik forrása, nem szólva arról, hogy az autóktól elvett kerékpársáv hamis biztonságérzetet ad a kerekeseknek, ami éppen hogy növeli és nem csökkenti a balesetveszélyt. Pontosan azt sem lehet tudni, hogy mennyi gyalogos–biciklis koccanás történik, amiben lehet, hogy van könnyebb sérült, de nincs rendõri intézkedés. Számuk évente több százra tehetõ, csak éppen a kimutatásokban nem jelenik meg.

A kerékpározás kockázatát jelzi, hogy – a Városi Biciklisták Baráti Körének megítélése szerint – Budapest területének csupán 15-20 százaléka közelíthetõ meg biztonságosan kerékpárral. Ezt az arányt csak a kerékpárút-hálózat bõvítésével lehetne javítani. A mintegy kétmillió lakosú fõvárosban mindössze 120 kilométer hosszú a jelölt és védett kerékpárutak hossza. A nyolcszázezer lelkes Amszterdamban pedig 880 kilométer. Ha azonban nem a szélsõséges példát vesszük, Budapest ebben a tekintetben mindenképpen sereghajtó az európai nagyvárosok között.



Amszterdam messze van....




#13
Csibe

Csibe

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Nem bringaút kell ide hanem az ,hogy a kiba¤¤ott autósok ne vagyék semmibe a bringásokat. És azt az autóst kéne büntetni aki szemmel láthatóan az úton semmibe veszi, vagy szívózik velök. Ez élne is más országokban. Sõt él is ,mindenféle büntetés nélkül. Lásd: Németország. (Még jó ,hogy fel vetettem ezt a témát.) Na csá!
Aztán vigyázni egymásra.



                 ..........................Csibe......................

#14
lensver

lensver

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.944 hozzászólás
Szerintem nem kell több kerékpárút, mert ami van, az is életveszélyes, vagy rossz állapotban van!     >:(

#15
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Ja, inkább aggyák nekünk azokat a milliárdokat, amit erre kidobnak.
A bringaút csak úgy lehetne biztonságos, hogy autópálya szintû beruházást csinálnak. Kétoldalt kerítés, hogy a vadállat gyalogosok be ne tévedjenek, irányok elválasztva, no szintbeli keresztezõdés, no autók.
Sok helyen nyiltan felvállalják, hogy õk ugye csak járdát akarnak, de a bringaút keretbõl könnyebb volt pénzt szerezni rá...

#16
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem csinálnak utat? sebaj. Tarzan erõs, fúr másik lyukat alapon menjen mindenki amerre lát. Ha k*csög a rendõr, akkor úgyis megbüntet, ha másért nem akkor azért, mert nincs prizma a pedálodon. Az életveszélyes kerékpárutakra meg tényleg nincs szükség, ha azon ugyanúgy ütnek el, mintha szembeforgalommal haladnál az M1esen...  :(

#17
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Még mielõtt teljes egyetértés lenne a témában, mondok néhány ellenérvet, miért nem jó a kerékpárút ma és Mo-on ismert formája: keskenyre építik és járda mellett, sõt csak húznak egy csíkot a járdán, mindenki megy rajta csak a kerekesek nem tudnak. Iszonyú gyenge minõségben építik, tönkre megy 1 év alatt, nem tartják karban. Rá parkolnak az autósok, a mellékutcákból nem adják meg az elsõbbséget. Nyomvezetése alkalmatlan lendületesebb haladásra. Tehát Isten õriz, hogy ilyen utakat építsenek, inkább ne!! Annál inkább, mert akkor még jobban tiltanák az úton közlekedést, ... büntetés, stb. Az más lenne, ha az út folytatásaként, vele párhuzamosan lenne rendesen megépített, mindkét sávban végig futó kerékpárosút, de az itt soha nem lesz. Egyszóval: rossz és balasetveszélyesebb, mint a rendes út.

#18
gyugyo

gyugyo

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Há'má hogy a rákba ne kéne!!!!!!!!!!!!!!!Gyülölök a köcsög autósok között szlalomozni,az aluljárókban átsétálni...

#19
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
Igen!!!
Fõleg olyan helyekre,ahol nem igazán lehet bringával menni,pl:Bp-Székesfehérvár-Balcsi útvonalon,de mondhatnám az Eger-Szilvásváradot is,és ezek még csak a leggyakrabban bringával használt utak lennének,és még ki tudja mennyi lehet!!
Üdv:Thy

#20
FP

FP

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 249 hozzászólás
Csinálunk mi utat mindenhol!  ;D