de rohadtul nem ertem ezt. mi is forgalmazunk. ha visszajon egy villa vagy egy lampa vagy akarmi garanciaba, es nem egyertelmuen az latszik rajta hogy egy 14eves idiota utotte-vagta, akkor kicsereljuk. Miert? Mert a gyarto a kovetkezo rendelesbol levonja a kicserelt termekek erteket. A forgalmazonak abbol nincs effektive kara hogy ha garanciaban kicserel valamit. Szal esznelkul elutasitani mindenkit nemcsak ellenszenves ami miatt az ugyfel atpartol mas markakhoz, hanem szugsegtelen is.
tudom, en kerekpar-alkatresszel foglalkozom, de nem letezik hogy ez a telefonoknal nem igy megy.
Ez sajnos azért van így mert az áru sok lépcsõn keresztül jut el a fogyasztóhoz a gyártótól, és a köztes pontok nem érdekeltek abban hogy a terméket kicseréljék, nekik ez csak nyûg, ezért hárítanak. Tudom hogy ez nem jó hozzáállás de itthon ez megy, mindenben. A köztes kereskedõk szarnak a fogyasztóra, és maximálisan profitorientáltak. Úgy gondolják ha eladnak valamit akkor a fizetés pillanatában megszûnt a felelõsség.
A hazai forgalmazók sajnos nagyon felemásan állnak a kereskedelemhez (gondolok itt a kerékpáros cuccok forgalmazóira is!). ha pedig közvetlenül márkaboltban vagy hivatalos forgalmazónál akarja az ember megvenni a terméket akkor meg jóval drágábban kapja meg, de van normális gari. És nem azért kapja meg drágábban mert jobb vagy drágábban jutott hozzá a forgalmazó, hanem azért mert sokkal nagyobb árrést tesz rá.
Egy leegyszerûsített példa. Amikor számtech cuccokkal foglalkoztam akkor volt 2 lehetõség a beszerzésre. vagy olcsón szereztük be a cuccot külföldrõl vagy hazai forgalmazótól szereztük be drágán. Árszínvonalba azt kell elképzelni hogy egy vinyó eladási ára ha külföldrõl szereztük be akkor annyi volt mint a hazai forgalmazótól a beszerár. ennek az az ára hogy a gyártó hiába vállal 5 év garit egy vinyra ez itthon úgy van kommunikálva hogy "a hazai szabályok szerint él rá a garancia", tehát 1 év. És a termék amire vállalnak 5 év garit gyárilag az nem szokott 1 éven belül meghalni, a rizikó kicsi. Ha mégis megadja magát akkor nagyobb tételt összegyûjtve már megéri kiküldeni a gyártónak legarizni, de egyesével nem fognak mindent kiküldeni mondjuk a western digital-hoz. A hazai vásárló pedig általában szarik a garanciára és inkább árérzékeny.
Telefonoknál még az is nehezíti a helyzetet hogy a szervizre behozott készülék sok kézen megy át, és aki átveszi gyakran nem ért hozzá hogy mi a baja a készüléknek. szoktuk javasolni a szervizfutárt meg hogy vigyék be hivatalos szervizbe de az emberek lustábbak annál, még ha el is mondjuk a szervizelés menetét és azt hogy így ez baromira hosszú idõ. Itthon ez is egyszerûen vicc, hogy egy mikropicsányi méretû országban egyes szerviztevékenységek 3-4 hetet vesznek igénybe. Itt áll a termék egy kicsit, ott áll egy kicsit, várnak az alkatrészre mert nem engedik a szervizt raktárkészletet rendelni.
Szervizelés példa: behozod a telót, átveszem mondjuk csütörtökön. Peched van, mert szerdánként viszi el a futár. Következõ héten felviszik a központba ahol majd szétválogatják márkánként a készüléket. Onnan majd következõ szállítással ha jön a cégtõl a futár elviszik a javítanivalót. A hivatalos szervizben megkapják a telefont és valamikor valaki nekilát felderíteni hogy mi a hiba. De az hogy ténylegesen mi a hiba a javítási jegyzõkönyvrõl nem feltétlenül derül ki. Tehát megy a kutatás. Aztán kiderül hogy rendelni kell alkatrészt, ami valamikor megérkezik és beszerelik. És lassan visszajut a központba, onnan hozzánk és bejöhetsz érte.
hát ennyire rugalmas az ügyintézés. És akkor még nem volt semmi komplikáció (nem volt rendesen kitöltve garijegy, nem volt beázás, törés, minden mellékelve volt ami a szerviznek kell stb..). Ja! És cserekészülék ADHATÓ! Tehát ha tudunk adni akkor adunk, ha nem akkor így jártál. Ha nem tetszik beírhatsz a vásárlók könyvébe, de majd idézek 2 sort a törvénybõl hogy a "cserekészülék adható".
Nem egyszerû ez az ország