Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Mobiltelefon, PDA, mobilkommunikáció

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4974 hozzászólás a témában

#941
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.530 hozzászólás

en se tudom kinek talaltak ki ezeket a boszme nagy telefonokat. mindig oda lyukadok ki hogy GS2 vagy HTC Sensation vagy anno a HD2 az ami tudas es tesztek alapjan "instant get" kategoria. aztan bemegyek a boltba, kezbeveszem es na neee... :P pedig nekem is eleg nagy kezem van. szerintem ugy 3.7"-nel megall a telefon meret

Motorola Milestone2-rol ellenvelemeny?

Én pont ezért vettem megint G3-at :) Nem bírok elviselni ennél nagyobb telefont. Egyszerûen hosszú távon kezelhetetlen és nem praktikus. És nem is bírnék rá vigyázni.
De a tudása azért lenyûgözõ ezeknek a csúcstelefonoknak.

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#942
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en se tudom kinek talaltak ki ezeket a boszme nagy telefonokat. mindig oda lyukadok ki hogy GS2 vagy HTC Sensation vagy anno a HD2 az ami tudas es tesztek alapjan "instant get" kategoria. aztan bemegyek a boltba, kezbeveszem es na neee... :P pedig nekem is eleg nagy kezem van. szerintem ugy 3.7"-nel megall a telefon meret

Motorola Milestone2-rol ellenvelemeny?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#943
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Én is éppen egy ilyet taperolok. Tetszetõs, nem mondom. :) Egyetlen gondom vele, ami az SGS-sel volt, hogy túl van azon a határon, amit még a zsebemben tudok hordani, és kényelmesen a kezemben tudok fogni, pedig nincs kis mancsom.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#944
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.530 hozzászólás
Ma kipróbáltam a GS 2-t. Határozottan tetszik! A kijelzõ fényere meg kontrasztja még mindig verhetetlen szerintem. Még piszkálom egy kicsit de szerintem erõsen "sláger gyanús" telefon lesz ez is.

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#945
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.530 hozzászólás

Ezzel nekem teljesen más a tapasztalatom. Édesanyám Sony Ericsson-ját a Pannonnál vettem kártyára az egyik születésnapjára. Egy lila, összecsukható telefon volt, ne kérdezd melyik típus, de a történetben ez teljesen irreleváns. Lényeg az, hogy megrepedt a zsanér és kezdett egyre jobban tovább repedni. Visszavittem a Pannonhoz, hogy ez történt vele, valószínûleg nem garanciás, el tudnák el küldeni az SE szervizbe, hogy kicseréljék? Természetesen a költségeit állom, mivel igencsak a mi hibánk (jó anyám bevallása szerint egyszer leejtette nyitott állapotban, ekkor repedhetett el). Elkérték a készüléket, elkérték az elérhetõségemet, majd kb. 2 hét múlva hívtak, hogy mehetek is a készülékért. Nagyszerû! Kérdeztem az ügyintézõt, hogy mennyi pénzt vigyek magammal, mert fogalmam sincs, hogy mennyi lehet a költsége, mire mondta, hogy garanciában kicserélte az SE a felsõ mûanyag részt. Nem lett volna dolguk az ingyenes javítás, de minden zokszó nélkül megcsinálták.

Az általad említett készülék a W380-as széria lehetett amivel elég sok gondja volt a gyártónak és volt olyan készülék amit 5X küldtem szervizbe. Egyébként elõfordul ilyen is hogy valamit méltányossági alapon garin belül megcsinálnak, de ritka. Pláne a sony nem az a rugalmas típus. Velük ellentétben a Motorola például garin belül szokta cserélni a burkolatot is ha az garanciális idõn belül kopik,törik,reped. K1, V3, V8 típusok tucatjait küldtük vissza gari vége elõtt ilyen jellegû "nagy generálra".

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#946
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
off

Tam, itthó a kerékpár/alkatrész gari sem egészen úgy megy mint ott.....

igaz a másik oldalról meg "felétek" a vevõ sem olyan simlis. persze ez nem azt jelenti hogy rendben van a dolog csak van ilyen vonzata is a dolognak.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#947
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.530 hozzászólás

de rohadtul nem ertem ezt. mi is forgalmazunk. ha visszajon egy villa vagy egy lampa vagy akarmi garanciaba, es nem egyertelmuen az latszik rajta hogy egy 14eves idiota utotte-vagta, akkor kicsereljuk. Miert? Mert a gyarto a kovetkezo rendelesbol levonja a kicserelt termekek erteket. A forgalmazonak abbol nincs effektive kara hogy ha garanciaban kicserel valamit. Szal esznelkul elutasitani mindenkit nemcsak ellenszenves ami miatt az ugyfel atpartol mas markakhoz, hanem szugsegtelen is.

tudom, en kerekpar-alkatresszel foglalkozom, de nem letezik hogy ez a telefonoknal nem igy megy.

Ez sajnos azért van így mert az áru sok lépcsõn keresztül jut el a fogyasztóhoz a gyártótól, és a köztes pontok nem érdekeltek abban hogy a terméket kicseréljék, nekik ez csak nyûg, ezért hárítanak. Tudom hogy ez nem jó hozzáállás de itthon ez megy, mindenben. A köztes kereskedõk szarnak a fogyasztóra, és maximálisan profitorientáltak. Úgy gondolják ha eladnak valamit akkor a fizetés pillanatában megszûnt a felelõsség.
A hazai forgalmazók sajnos nagyon felemásan állnak a kereskedelemhez (gondolok itt a kerékpáros cuccok forgalmazóira is!). ha pedig közvetlenül márkaboltban vagy hivatalos forgalmazónál akarja az ember megvenni a terméket akkor meg jóval drágábban kapja meg, de van normális gari. És nem azért kapja meg drágábban mert jobb vagy drágábban jutott hozzá a forgalmazó, hanem azért mert sokkal nagyobb árrést tesz rá.
Egy leegyszerûsített példa. Amikor számtech cuccokkal foglalkoztam akkor volt 2 lehetõség a beszerzésre. vagy olcsón szereztük be a cuccot külföldrõl vagy hazai forgalmazótól szereztük be drágán. Árszínvonalba azt kell elképzelni hogy egy vinyó eladási ára ha külföldrõl szereztük be akkor annyi volt mint a hazai forgalmazótól a beszerár. ennek az az ára hogy a gyártó hiába vállal 5 év garit egy vinyra ez itthon úgy van kommunikálva hogy "a hazai szabályok szerint él rá a garancia", tehát 1 év. És a termék amire vállalnak 5 év garit gyárilag az nem szokott 1 éven belül meghalni, a rizikó kicsi. Ha mégis megadja magát akkor nagyobb tételt összegyûjtve már megéri kiküldeni a gyártónak legarizni, de egyesével nem fognak mindent kiküldeni mondjuk a western digital-hoz. A hazai vásárló pedig általában szarik a garanciára és inkább árérzékeny.
Telefonoknál még az is nehezíti a helyzetet hogy a szervizre behozott készülék sok kézen megy át, és aki átveszi gyakran nem ért hozzá hogy mi a baja a készüléknek. szoktuk javasolni a szervizfutárt meg hogy vigyék be hivatalos szervizbe de az emberek lustábbak annál, még ha el is mondjuk a szervizelés menetét és azt hogy így ez baromira hosszú idõ. Itthon ez is egyszerûen vicc, hogy egy mikropicsányi méretû országban egyes szerviztevékenységek 3-4 hetet vesznek igénybe. Itt áll a termék egy kicsit, ott áll egy kicsit, várnak az alkatrészre mert nem engedik a szervizt raktárkészletet rendelni.
Szervizelés példa: behozod a telót, átveszem mondjuk csütörtökön. Peched van, mert szerdánként viszi el a futár. Következõ héten felviszik a központba ahol majd szétválogatják márkánként a készüléket. Onnan majd következõ szállítással ha jön a cégtõl a futár elviszik a javítanivalót. A hivatalos szervizben megkapják a telefont és valamikor valaki nekilát felderíteni hogy mi a hiba. De az hogy ténylegesen mi a hiba a javítási jegyzõkönyvrõl nem feltétlenül derül ki. Tehát megy a kutatás. Aztán kiderül hogy rendelni kell alkatrészt, ami valamikor megérkezik és beszerelik. És lassan visszajut a központba, onnan hozzánk és bejöhetsz érte. :) hát ennyire rugalmas az ügyintézés. És akkor még nem volt semmi komplikáció (nem volt rendesen kitöltve garijegy, nem volt beázás, törés, minden mellékelve volt ami a szerviznek kell stb..). Ja! És cserekészülék ADHATÓ! Tehát ha tudunk adni akkor adunk, ha nem akkor így jártál. Ha nem tetszik beírhatsz a vásárlók könyvébe, de majd idézek 2 sort a törvénybõl hogy a "cserekészülék adható".
Nem egyszerû ez az ország :)

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#948
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
szóval akkor nem éri meg ilyen mobilshopokból vásárolni telefont? :(

#949
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás

Például Sony Ericsson szerviz ahol nem az az alapfeltételezés hogy a termék szar és azt mihamarabb meg kell csinálni. Az az alapfeltételezés hogy a termék tökéletes biztos az ügyfél cseszte el, ezért 70%-ban garmegvonással jönnek vissza szervizbõl a termékek(oxidáció van rajta valahol akkor alapból úgy jön vissza hogy "folyadék nyomai találhatók a készülékben, nem rendeltetésszerû használat, garmegvonás"). De más márkákat is említhetnék, akik próbálják itthon úgy csûrni csavarni a dolgokat hogy ne kelljen foglalkozni az ügyféllel.


Ezzel nekem teljesen más a tapasztalatom. Édesanyám Sony Ericsson-ját a Pannonnál vettem kártyára az egyik születésnapjára. Egy lila, összecsukható telefon volt, ne kérdezd melyik típus, de a történetben ez teljesen irreleváns. Lényeg az, hogy megrepedt a zsanér és kezdett egyre jobban tovább repedni. Visszavittem a Pannonhoz, hogy ez történt vele, valószínûleg nem garanciás, el tudnák el küldeni az SE szervizbe, hogy kicseréljék? Természetesen a költségeit állom, mivel igencsak a mi hibánk (jó anyám bevallása szerint egyszer leejtette nyitott állapotban, ekkor repedhetett el). Elkérték a készüléket, elkérték az elérhetõségemet, majd kb. 2 hét múlva hívtak, hogy mehetek is a készülékért. Nagyszerû! Kérdeztem az ügyintézõt, hogy mennyi pénzt vigyek magammal, mert fogalmam sincs, hogy mennyi lehet a költsége, mire mondta, hogy garanciában kicserélte az SE a felsõ mûanyag részt. Nem lett volna dolguk az ingyenes javítás, de minden zokszó nélkül megcsinálták.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#950
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
de rohadtul nem ertem ezt. mi is forgalmazunk. ha visszajon egy villa vagy egy lampa vagy akarmi garanciaba, es nem egyertelmuen az latszik rajta hogy egy 14eves idiota utotte-vagta, akkor kicsereljuk. Miert? Mert a gyarto a kovetkezo rendelesbol levonja a kicserelt termekek erteket. A forgalmazonak abbol nincs effektive kara hogy ha garanciaban kicserel valamit. Szal esznelkul elutasitani mindenkit nemcsak ellenszenves ami miatt az ugyfel atpartol mas markakhoz, hanem szugsegtelen is.

tudom, en kerekpar-alkatresszel foglalkozom, de nem letezik hogy ez a telefonoknal nem igy megy.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#951
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.530 hozzászólás

a magyar fogyasztovedelmi torveny eleg szigoru, hogy letezik hogy ilyen dolog szabalyos? :o nem ketelkedek abban amit irsz, csak nalam ez kicsit kicsapta a biztositekot.

nálam is kicsapta! És volt belõle nem kis balhé. Szerencsére ismerek egy-két embert a gyártóknál és rákérdeztem hogy ezt hogy engedhetik meg maguknak. Volt náluk 1-2 gyártói meg fogyvédõ ellenõrzés.
A helyzet a következõ. Ezek a neten rendelõs cégek a csúcson egy szálon futnak. A boltban ahova be van jelentve csak legál áru van. A netes rendeléseket máshonnan intézik. Ennyire egyszerû.
De például az Edigital-ban is vettek olyan Galaxy S-t ami elvileg független, gyakorlatilag (IMEI szerint) a vodánál lett vásárolva.
A fogyvédõk tehetetlenek. Külföldön ez nem probléma, mert ha elterjed a fórumokon egy cégrõl hogy nem megfelelõ a hozzáállásuk akkor pár hónapon belül lehúzzák a rolót. Ha valami grimbusz elõfordul akkor általában sûrû bocsánatkérések közepedet cserélik a terméket. Itthon ez nem divat.
Itthon a garancia kérdése is igen labilis. Az hogy kinek mihez van joga meg kinek mi a kötelessége azt elvileg rögzítve van a törvényben. csak sokszor megy az egymásra mutogatás, meg a felelõsségátruházás. Például Sony Ericsson szerviz ahol nem az az alapfeltételezés hogy a termék szar és azt mihamarabb meg kell csinálni. Az az alapfeltételezés hogy a termék tökéletes biztos az ügyfél cseszte el, ezért 70%-ban garmegvonással jönnek vissza szervizbõl a termékek(oxidáció van rajta valahol akkor alapból úgy jön vissza hogy "folyadék nyomai találhatók a készülékben, nem rendeltetésszerû használat, garmegvonás"). De más márkákat is említhetnék, akik próbálják itthon úgy csûrni csavarni a dolgokat hogy ne kelljen foglalkozni az ügyféllel.

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#952
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Bolti garancia= a gyártó levette a kezét a készülékrõl, õ nem garantálja a mûködést. A bolt meg intézi a garit ha tudja.


a magyar fogyasztovedelmi torveny eleg szigoru, hogy letezik hogy ilyen dolog szabalyos? :o nem ketelkedek abban amit irsz, csak nalam ez kicsit kicsapta a biztositekot.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#953
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.530 hozzászólás

a rablánccal az a gond, hogy most már van egy és nem vehetek kedvezményes mobilt, amíg ez le nem jár...de az meg még 1 év...

cindercone82: pl a gsmhome.hu saját bolti garanciát vállal rá, 24 hónapot...az hogy mi van rajta tökmindegy, értek hozzá és úgyis felrakom azt a modot ami nekem tetszik...ez megbízható lehet?

Motorola DEFY | Elõrendelhetõ készülékek | Mobil | GsmHome

Pont velük volt problémám amikor az elsõ Monte-t vettem. A bolti garancia nem gyártói garancia. Ezek a készülékek úgy kerülnek az országba ahogy az elõbbi hozzászólásomban leírtam. Bolti garancia= a gyártó levette a kezét a készülékrõl, õ nem garantálja a mûködést. A bolt meg intézi a garit ha tudja.

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#954
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
a rablánccal az a gond, hogy most már van egy és nem vehetek kedvezményes mobilt, amíg ez le nem jár...de az meg még 1 év...

cindercone82: pl a gsmhome.hu saját bolti garanciát vállal rá, 24 hónapot...az hogy mi van rajta tökmindegy, értek hozzá és úgyis felrakom azt a modot ami nekem tetszik...ez megbízható lehet?

Motorola DEFY | Elõrendelhetõ készülékek | Mobil | GsmHome

#955
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
t-mobilnál 2 év rablánccal 5e-s elõfizuval 55e + van 0%-os részletfizetési lehetõség... és FÜGGETLEN!!!
függetlenül áfásan totál megbízható helyrõl 75.
a vodánál is független. 99,99% biztonsággal állíthatom. nem hinném, hogy gyártottak maguknak függõ szoftvert, ha a t-mobil sem, akik nagyobb cég.
+ otthon raksz rá olyan szoftvert, amilyet akarsz és rögtön nem függõ, ha mégis az lenne gyárilag, amit kétlek.

#956
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.530 hozzászólás

Maggi: camera360 szerintem tudja.

Defyhez: pont most gondolkodom én is rajta, nagyon szimpatikus telefon. de az hogy lehet, hogy sok helyen már 58-60ért van független Defy, miközben egy T/telenor/vode boltban függetlenül 90-100ezer? ez az 58-60 pont az az ár, amit tudok most rá szánni..

Ahogy azt fentebb leírtam, ezek a telefonok nem hivatalos forgalmazók útján kerülnek forgalomba.
a, Bemegy a paraszt megveszi elõfizuval és eladja a kereskedõnek, aki tol rá egy független SW-t és eladja függetlenül.
b, a felvásárló külsöldn veszi meg hasonló módon a telefont és tesz rá magar,független SW-t
c, simán szürke importból származik, külföldrõl megveszik nagy tételben (pl samsng Galaxy S a szlovákoktól, te le van vele a piac)
A veszélye ennek:
a, hivatalos szerviz elhajt a halál pskájára a telefonoddal ha valami baja van.
b, a forgalmazónak joga van letiltani a készüléket ha a hozzá tartozó elõfizu nincs fizetve.
ez van

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#957
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
Maggi: camera360 szerintem tudja.

Defyhez: pont most gondolkodom én is rajta, nagyon szimpatikus telefon. de az hogy lehet, hogy sok helyen már 58-60ért van független Defy, miközben egy T/telenor/vode boltban függetlenül 90-100ezer? ez az 58-60 pont az az ár, amit tudok most rá szánni..

#958
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Kamera programból valamelyiknél meg lehet az csinálni, hogy a dárum és idõ rajta legyen a képen?

#959
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.530 hozzászólás

Hetek óta a CM7 fõzött rommal használom a Defy-met és semmi baj nincs vele, Quarx nyugodtan elmehetne a Motorola fejlesztõcsapatába, mert kenterbe veri az összes tudását.

PBG, nyugodtan vedd meg,ha jó az állapota.Nekem február óta semmi bajom a Defy-vel. Igaz, nincs függõ Defy.

Már vodáéknál is függõ a defy

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#960
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9.190 hozzászólás

"2.3.4-es androiddal, MAGYAR nyelvû menüvel!." -ez már erõsen vajákolva van....
Én azt választanám ami gyárilag független, ha ár ezressel drágább még akkor is. Bár ez mindenkinek a saját gusztusától függ.
A HTC HD-t nem lehet összehasonlítani a Defy-vel, már csak azért sem mert nem egy kategória. Mindennapi használatra nekem a Galaxy S is nagy volt, és a HD még nagyobb meg nehezebb. Tényleg szép a képe meg sokat tud meg minden...de feltétlenül kihasználod? arról nem is beszélve hogy ha ki akarod használni a tudását akkor napjában 2X kell tölteni.Arra tökéletes hogy értekezleten kirakja az ember az asztalra.

Hetek óta a CM7 fõzött rommal használom a Defy-met és semmi baj nincs vele, Quarx nyugodtan elmehetne a Motorola fejlesztõcsapatába, mert kenterbe veri az összes tudását.

PBG, nyugodtan vedd meg,ha jó az állapota.Nekem február óta semmi bajom a Defy-vel. Igaz, nincs függõ Defy.

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy