Jelentkezz be Regisztrálj

Folding bike - összehajtható bringak?
#21
Posted 2008. October 06. - 14:46

Számomra tamáska hozzászólása http://forum.bikemag...62&postcount=54 nagyon tartalmas és tanulságos volt, az átlagot magasan meghaladóan. Megkockáztatom, hogy ennek a témának (számomra) az övé (eddig) a legértékesebb hozzászólása. Annyira, hogy rég meg is akartam neki köszönni; itt az alkalom, köszönöm! Fölfogtam belõle, hogy mi _lehet_ az (általam, magamnak) addig elsõ helyre tett Brompton gyengéje; emellett a Birdy elõnyeirõl is írt. A Dahon-okról hasonló benyomás alakult ki bennem, mint amit õ megerõsített. Hasonló összehasonlító eredményre más témákban gyakran csak oldalak tucatjainak átfutása után jutottam.
Mellesleg sok más témában is találkoztam már tamáska szókimondó és alapos szakmai jártasságot mutató hozzáállásával. Remélem, a példa ragadós, hisz e kettõ keveréke a leghasznosabb.
A hajtogathatós bicikliknél még mindig zavar, hogy az amúgy ,,legjobbnak'' tartott Birdy - egyes kereskedõk illetve csodálók megtévesztõ reklámszövege ellenére sem - fér be a repülõtársaságok kvázi-szabvány 158 cm-es ,,lineáris'' (össz-) méretébe. E méret fölött ugyanis fizetni kell a csomagért, külön, gyakran szakaszonként is.
Az efféle tapasztalatok - vonat, repülõ, távolsági busz - érdekelnének. A magamét leírtam, francia, holland, angol, belga biciklisekét olvasgattam, de minden újabb valóságos puddingpróba érdekes, így útibeszámoló is.
Ha elég adat van ugyanis, akkor esetleg hatni is lehet a közlekedési társaságokra. Pl. népi kezdeményezéssel a 158 cm-t följebb emeltetni egyes társaságoknál; rábírni a vasutakat, hogy ne csak hébe-korba lehessen biciklit szállítani, de legalább összecsukhatót mindig (megfelelõ, esetleg a jelenleginél nagyobb méretkorláton belül).
#22
Posted 2008. October 06. - 10:25

Tudod elmegy az egyszeri ember, vesz egy móntenbájkot 16ezer forintért - mondván - kiszállok végre az autóból, aztán amikor jönnek a problémák elõ a gépegységen, akkor gyönyöûen elveszti a lelkesedését. Ugyanez igaz az összehajtható bringákkal kapcsolatban is.
Persze egyszerûbb lenne két sorban lerni, hogy : "fúúú tök jó mind! vegyétek és egyétek!"
De a hozzászólásodból, illetve nevedbõl kiindulva, baromira nem tudod független emberként szemlélni a dolgot. Megkockáztatom, hogy összehajtható bringák forgalmazásával foglalkozol?
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#23
Posted 2008. October 06. - 10:09

Szia,talan a kiskereku Dahon [curve] belefer
ha egy kicsit beleszolhatok...
nalunk Dahonok vannak jelenleg, de dolgoztam olyan boltban ahol Brompton is volt.
A Dahonok ugy altalaban gyengebb minoseguek, sok bennuk a hibas, vagy hamar meghibasodo alkatresz, torik a vaz, a nyeregcso, a kormanyszar, stb. a muanyag hajtogatos pedal max egy evet bir. Cserebe megfizetheto, es mivel tobbseguk alu vazas, konnyu. En Dahonbol Curve-t vagy Vitesse-t, esetleg MU P8-at vennek. a tobbi nagyjabol felejtos.
A Bromptonnal az a baj, hogy angliaban keszul. Egyreszt ez megdobja az eloallitasi koltseget, masreszt imperial meretu a kereke. Nem tudom otthon mennyire elterjedt a 16x1.3/8 meretu kerek, mennyire beszerezheto hozza kullo, felni, kulso, belso...
van egy csomo specifikus alkatresze, valtokar, lancfeszito, nyeregcso, pedal, sarvedo, ezek hibasodasa, vagy serulese eseten otthonrol melo lesz beszerezni a cserealkatreszt. [azert irtam ezeket, mert en ezekbol tartok cserealkatreszt, ezek a leggyakrabban elofordulo hibasodasok] Lancbol se fogad el barmit. [regi fajta PC-1 SRAM kell neki, az uj nem jo, a 6sebessegesekre meg 10s shimano lanc kell]
Tobbseguk Sturmey-Archer 3 vagy 5sebesseges aggyal jon, ahhoz is nehezkes lesz alkatreszt talalni. [es raadasul jo nehez is az agy].
az elso agyban a konusz semeddig nem tart, a gumik ket honap hasznalat utan kopnak el [lehet kapni ilyen meretben Schwalbe Marathont, ez legalabb jo hir] a fekek pedig csak addig fognak amig ujak. akkor se nagyon. Ami elvitathatatlan viszont, hogy nagyon gyorsan, nagyon egyszeruen icipicire hajtogatod ossze. Ez zsenialis. De a kicsi kerek miatt eleg lassu, es ha csak 3sebessegesed van [a legolcsobb modell ilyen, es 500font folott van a kisker ara, a titanos full verzio asszem 1200font] akkor hegyre maszni merenylet a tested ellen.
Birdy-bol nem sokat lattam, de volt bent a multkor egy Rohloff-os verzio, hat odab@sz... Megmunkalasra, ahogy elottem is irtak csillagos 5os! gyonyoru. Viszont se kicsinek se konnyunek nem neveznem...
Ja, van meg a Mezzo is, a Marin/Whyte bikes -fele Jon Whyte tervezte oket, haaaaat... kar volt. bonyolult, nehez, csunya, tulajdonkeppen egy tulvarialt Dahon. akkor mar inkabb az. abszolut felejtos
Nem lehet könnyû neked. Ilyen negatív hozzáállással hogyan tudod árulni a gépeket?
Mert minden (manapság még inkább) amit a világban megvehetsz elromlik. De meg lehet javítani.
És ennek ellenére lehet örülni nekik és szeretni a tárgyaidat.
Úgyhogy ne vedd el a többiek kedvét bármilyen folding vásárlásától. Mert örülni fognak neki, amikor a kerékpár segítségével végre kiszállnak az autóból és naponta néhány percet mozgással töltenek. És rájönnek, hogy nem is olyan nagyok a távolságok.
#24
Posted 2008. September 12. - 11:16

Szia kit23tian !
nézegettem az oldaladon a folding bike-okat,és az árait.
Ezek az árak biztos jol vannak feltüntetve? (már bocsi a hülye kérdésért)
Legolcsobb folding bike 369 ezer HUF ?
Csak összehasonlitás képpen a folding bike-ok "mercédesze" az angol gyártmányu Brompton, abbol a legolcsobb már 168 ezer HUF-tol (átszámitva a most gyengélkedö fontot) már megvásárolhato.
A Birdy Light 79cm x 61cm x 36cm.
A Brompton összecsukott mérete 56cm x 54cm x 27cm
Söt,ezen felül a Brompton a 16"-os kerekeivel, kisebbre összehajthato,mint a 12"-es kerekü Mobiky.
"fapados" folding bike-ot : (Dahon) meg már átszámitva 70 ezer HUF-tol kapni.
Mi az amiért 2x annyi az ára(Bromptonhoz képest) ? (már ha ezek az árak nem elirások)
Köszi elöre is a válaszodat.
Szia Franci!
Sajnos az árak nem elírások!Láttál már Birdy-t élõben?
A brompton nagyon jó kis gép csak nem egy kategória a német Birdy-vel!
Birdy jellemzõi amitõl ez a legjobb a világon nem szerintem hanem a legtöbb foldingos szerint:vázra-villára 25 év garancia ( brompton most 5 évet ad azt hiszem), elsõ-hátsó telózott kerekek ( brompton csak hátúl mozog kicsit ),
Stabil megbontatlan váz-ezért engedi 110 kg felett is terhelni, mivel 18"-os telózott kerekeken megy ezért könnyebb teljes értékû kerékpárként használni, opcionális elsõ-hátsó csomagtartóval 120 liter táskát is fel lehet rakni rá (túráztam ilyennel és semmivel nem volt roszabb mint a többiek 26"-os gépei sõt az elsõ teló finomabban is reagált a kisebb úthibákra ), rengeteg opcóból lehet Birdy-t építeni ami elõny szerintem.
Az árával én sem értek egyet de sajnos az nem rajtam múlik!
Mostantól van tárcsafékkel is és mindezt tudja full telósan 10.3 kg ból!
A nagyobb dolgokat említve csak.
Mobiky szerintem ügyes, gyorsan csukható és ami nem mindegy nõknél pl , hogy összecsukva is gördül a saját kerekén ezért nem kell emelgetni mindig.
Bár én jobb szeretem a merev vázas foldingokat.
#25
Posted 2008. September 11. - 21:17

nézegettem az oldaladon a folding bike-okat,és az árait.
Ezek az árak biztos jol vannak feltüntetve? (már bocsi a hülye kérdésért)
Legolcsobb folding bike 369 ezer HUF ?
Csak összehasonlitás képpen a folding bike-ok "mercédesze" az angol gyártmányu Brompton, abbol a legolcsobb már 168 ezer HUF-tol (átszámitva a most gyengélkedö fontot) már megvásárolhato.
A Birdy Light 79cm x 61cm x 36cm.
A Brompton összecsukott mérete 56cm x 54cm x 27cm
Söt,ezen felül a Brompton a 16"-os kerekeivel, kisebbre összehajthato,mint a 12"-es kerekü Mobiky.
"fapados" folding bike-ot : (Dahon) meg már átszámitva 70 ezer HUF-tol kapni.
Mi az amiért 2x annyi az ára(Bromptonhoz képest) ? (már ha ezek az árak nem elirások)
Köszi elöre is a válaszodat.
#26
Posted 2008. May 23. - 17:17

Nem sokat lehet tõletek hallani a Stridáról, ami egy kicsit más koncepció a folding-bike-ok piacán, de azért létezik. A lényeg: Nekem van egy 3.2 változat kb . 1,5 honapja, napi átlag 5 km-t megyek vele munkába (állomásra, metrohoz, éppen hova kell) Tömegközlekedéssel kombinálva a nagyon ideális. Terepre, és hegymenetre nem javasolt. Én 2 m magas vagyok és 104 kg, elvileg 196 cm a max javasolt magasság és 100 kg, de azért még elmegyek vele, mondjuk ha egy 15 cm alacsonabb lennék, kényelmessebb lenne.
Ahol én vettem: www.hajthato.hu , Szentendrén van kipróbálási lehetõség. Még májusban (egy hét van még) akciós a 3.2-es (100 rugo) utánna már csak az 5-ös lesz, ami persze nagyon hi-tech, de csak drágább 30ezerrel.
Részletek még: http://www.strida.nl/en/images.php
Visszanézek ide gyakran, kérdezzetek nyugodtan!
Üdv, Colos
#27
Posted 2008. May 21. - 02:51

ha egy kicsit beleszolhatok...
nalunk Dahonok vannak jelenleg, de dolgoztam olyan boltban ahol Brompton is volt.
A Dahonok ugy altalaban gyengebb minoseguek, sok bennuk a hibas, vagy hamar meghibasodo alkatresz, torik a vaz, a nyeregcso, a kormanyszar, stb. a muanyag hajtogatos pedal max egy evet bir. Cserebe megfizetheto, es mivel tobbseguk alu vazas, konnyu. En Dahonbol Curve-t vagy Vitesse-t, esetleg MU P8-at vennek. a tobbi nagyjabol felejtos.
A Bromptonnal az a baj, hogy angliaban keszul. Egyreszt ez megdobja az eloallitasi koltseget, masreszt imperial meretu a kereke. Nem tudom otthon mennyire elterjedt a 16x1.3/8 meretu kerek, mennyire beszerezheto hozza kullo, felni, kulso, belso...
van egy csomo specifikus alkatresze, valtokar, lancfeszito, nyeregcso, pedal, sarvedo, ezek hibasodasa, vagy serulese eseten otthonrol melo lesz beszerezni a cserealkatreszt. [azert irtam ezeket, mert en ezekbol tartok cserealkatreszt, ezek a leggyakrabban elofordulo hibasodasok] Lancbol se fogad el barmit. [regi fajta PC-1 SRAM kell neki, az uj nem jo, a 6sebessegesekre meg 10s shimano lanc kell]
Tobbseguk Sturmey-Archer 3 vagy 5sebesseges aggyal jon, ahhoz is nehezkes lesz alkatreszt talalni. [es raadasul jo nehez is az agy].
az elso agyban a konusz semeddig nem tart, a gumik ket honap hasznalat utan kopnak el [lehet kapni ilyen meretben Schwalbe Marathont, ez legalabb jo hir] a fekek pedig csak addig fognak amig ujak. akkor se nagyon. Ami elvitathatatlan viszont, hogy nagyon gyorsan, nagyon egyszeruen icipicire hajtogatod ossze. Ez zsenialis. De a kicsi kerek miatt eleg lassu, es ha csak 3sebessegesed van [a legolcsobb modell ilyen, es 500font folott van a kisker ara, a titanos full verzio asszem 1200font] akkor hegyre maszni merenylet a tested ellen.
Birdy-bol nem sokat lattam, de volt bent a multkor egy Rohloff-os verzio, hat odab@sz... Megmunkalasra, ahogy elottem is irtak csillagos 5os! gyonyoru. Viszont se kicsinek se konnyunek nem neveznem...
Ja, van meg a Mezzo is, a Marin/Whyte bikes -fele Jon Whyte tervezte oket, haaaaat... kar volt. bonyolult, nehez, csunya, tulajdonkeppen egy tulvarialt Dahon. akkor mar inkabb az. abszolut felejtos
RAUH-Welt
B E G R I F F
#28
Posted 2008. May 21. - 01:43

Ez a verda nem mai csirke! Mennyi id\u0151s?
Harminc év körül van, ami válasz egyes tartóssági kérdésekre: vegyetek régi Peugeot Nouveau Style-t :love1:! Most nyomozom a korát, a
http://www.cyclespeu...om/ModelID.html
szerint 1977-79 közti lehet (de még nem ellenõriztem az összes jelet).
S még nem is tudom, miért lenne jobb egy újabb. Na jó: esetleg könnyebb és kisebb helyre elfér.
Tipp a választáshoz: a kollégáim Brompton-ra szavaznak (kettõnek is van), a belga biciklisták is az összehajthatóság illetve az ár tekintetében:
http://www.provelo.o....php?article469
, emellett az utóbbiak szerint a ,,Birdy blue'' ugyan a legjobb sportos összehajtható, ám drága és nem elég kicsi összehajtva.
Repülõn nekem a kis méret fontos szempont lenne (lesz? vegyek-e másikat?), mert a Peugeot NS egy 90x76x20-as dobozban fért el (ez 90+76+20=186 cm ,,lineáris méret''), ám pl. az United Airways nevû (vacak) légitársaság 158 cm fölött US$100 pótdíjat követel (2008. május). Ahogy eddig néztem, ebbe csak a Brompton fér bele, sõt lötyög:
http://www.brompton....t.asp?p=185&l=1
565mm high x 545mm long x 270mm -> 138 cm. Itt video is van az összehajtásról, kb 15 másodperc; a széthajtás is, azaz gyorsabb, mint nekem a Peugeot NS hajtogatása. Az viszont stabil.
Több légitársaságnál is ekörül (158 cm) van ez eltûrt csomagméret. Mi esik még ebbe a Brompton-on kívül?
#29
Posted 2008. May 19. - 22:14

Ellenben a Birdy több féle kivitelben rendelhetõ, és amennyire én ismerem, nagyon klasszul lehet ízlés szerint testre szabni, alakítani a gépet. Bár elsõre nem tûnhet egyszerûnek az összecsukása, három-négy ismétlés után már csak másodpercek kérdése az egész. Amolyan "mindennek megvan a helye német logika szerint" mûködik. A gyártási technológiája pedig "hihgh end", és ezzel a géppel akár az országnak is nekivághatsz.
Szerintem vedd fel a kapcsolatot a forgalmazóval, és nézz meg egy gépet, aztán dönts. Egy biztos, ennél a gépnél nem lesznek minõségi kifogásaid! (A különféle Shimanó - Alivio, Carpeo, XT, stb..váltórendszerektõl a Rohloff-ig választhatsz, V-féktõl a hidrós Maguráig, és rengeteg kiegészítõ.)Az ár ennek megfelelõen alakul, de hidd el, mindenbõl a legjobb alkatrészeket, kiegészítõket választották.
Sok sikert - és türelmet - a választáshoz!

#30
Posted 2008. May 19. - 20:43

Igen a Birdy light-on gondolkoztam még.
Inkább a Birdy mint egy Brompton?
A Mobiky Genius nekem kicsit játékszernek tûnik
#31
Posted 2008. May 19. - 16:09

Bár az, hogy könnyû terepre is ki tudd vinni, és egy életen át tartson, kiüti a nyeregbõl az olcsóságot.
Vagy kompromisszumot kötsz magaddal, vagy még spórolsz. Van megoldás az elképzelésedre, - Birdy http://www.evobike.h...lding/birdy.php- de ismereteim szerint ennyi pénzbõl nem oldható meg.
#32
Posted 2008. May 18. - 17:05

Az év elején láttam hollandusországban egy A-Bike-ot. Azóta gondolkozom, hogy beszerzek 1 összehajtható bicajt. A segítségeteket szeretném kérni, hogy könnyebben tudjak választani.
Úgy 200 ezer pénzem lenne rá. Ha nagyon jó a bringa akkor 260 000 vagy max 300 000 (ucsó ár).
Ami nekem kell:
1. elsôsorban városi közlekedésre + kis bevásárlás, kis utcák, elég sok emelkedô + tömegközlekedés
2. hétvégi kiruccanás az erdôben, semmi komoly terep.
3. legyen kicsire összecsukható
4. tartós -- egy életre szóljon ha lehet
Ami tetszik:
1. brompton M3L, de a 3 sebesség nem kevés dombos terepre?
2. dahon jetstream P8 >> de ez nekem kicsit flancosnak tûnik és a dahonról hallottam rosszat is
de nem ragaszkodom ehhez a két márkához
bocs a sok kérdésért de még kezdô vagyok, a bicikliket felismerem (már közelrôl is ), de sokan nem tudok róluk.
kösz
bicajosZso
#33
Posted 2008. May 16. - 20:09

Anno klasszikus kemping bringának hívták, de hát valahol elkezdõdött.
#34
Posted 2008. May 16. - 06:46

22" kerekek (550 A, 37-490 gumi, ballonos), 48 fogas lánckerék, hármas alsóváltó, 16-19-22 fogaskerekekkel. Ékszer.
Ugyanúgy 24 mm-es üléscsöve van, mint két másik (régi) Peugeot biciklinknek, s ugyanúgy krómozott acél ráfja, mint az idõsebbnek. A váz csövei oválisak.
Nemrég hoztam rendbe,teljesen szétszedtem, zsíroztam mindent (amit kellett; ráfért), s nagyszerûen megy, még a lámpái is mûködnek.
Annyira föllelkesedtem, hogy betettem a repülõbe; nem egyszerû, bárki bármit mond is (a szabályok korlátozóbbak, mint egyes optimista biciklisták írták itt-ott). Bostonba érkezvén a lánckerék többféleképp el volt görbülve. Szerencsére vendéglátóm garázsában megjavítottam. Ez az én hibám (is), kemény doboz kéne hozzá - de még nincs.
Ma 44 mérföldet (kb. 71 km) mentem vele. A saját fényképet sajnos nem tudom beszerkeszteni (csak linket lehet?), pedig úgy lenne meggyõzõ. Ilyen:
>KATT!<
Percek alatt összecsukható, a pedálokat be szoktam fordítani (15-ös pedálkulcs) és a kormányszarvat elfordítani (12-es kulcs); a többi kézzel húzható (közép, kormány, ülés) gyorszár.
A három sebesség nagyon jól van megválasztva, persze nem megy túl gyorsan - de derekasan.
Az ekkora méretû képeket inkább linkeljük!
#35
Posted 2008. March 17. - 23:53

#36
Posted 2008. March 15. - 14:18


DrDj.blog.hu
velomobil, kerékpáros közlekedés
#37
Posted 2008. March 03. - 16:41

#38
Posted 2007. December 19. - 20:35

Volt szerencsém kicsit megnézni - és felülni - az AM.Bringában egy Mobikyt, illetve Kit23tian jóvoltábol a Birdyt.Az biztos, hogy - fõleg az utóbbit - nagyon gondosan kidolgozták, átgondolták. hogyan tegyék egyszerûvé és könnyûvé a használatát. A felhasznált alkatrészek pedig nem gagyik! Mondhatnám, maximalista gondolkodást tükröznek. /Fõként a Birdynél./
A jelen és a jövõ városi közlekedésében komoly alternatívát jelentenek, fõleg a Birdy, ami még túrázásra is használható, akár könnyû terepen is. /Erdei földút, döngölt talaj, a kis kerékátmérõ miatt./
Azt itthon még furcsa, hogy létezik ez a szegmens is, amelyben valószínûleg a minõségi termékekkel szabad csak próbálkozni, mert a megszokottól eltérõ használatban nem hiszem, hogy életképesek lennének az átlagos, vagy középszerû megoldások, minõségek.
#39
Posted 2007. November 11. - 12:41

#40
Posted 2007. September 18. - 20:03

Engem nem hagyott nyugodni a téma, hogy lehet-e szállítani a BKV-n. Levelet írtam az ügyfélszolgálatnak és a vezetõjük készséggel válaszolt. A válasza:A Mobiky pl. ad hord táskát is a Genius családhoz alapból ezért abban nem tudnak semmit sem szólni rád a BKV-n!De én mondjuk a barátnõm Mobiky-ét hajtom a városban és persze nem használok hozzá táskát és így is okés nem volt gondom sehol sem vele!Maxi az, hogy mindenki "sasol" vele, hogy mi is ez?
Valjuk be ezt élvezem is néha!
Ügyszám: 9405/2007
Tárgy: tájékoztatás
Tisztelt Uram!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.
Tájékoztatjuk, hogy utazási feltételeink alapján poggyász méretû kerékpár szállítható jármûveinken. Javasoljuk, hogy egy nejlonnal fedje le, hogy a többi utas ruhái ne koszolódjon be.
Köszönjük, hogy idõt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk jármûvein kellemes utazást kívánunk Önnek.
Budapest, 2007. szeptember 17.
Üdvözlettel:
Szüts Katalin
ügyfélszolgálat-vezetõ